آموزش ساخت دیوار سبز در منزل ؛ انواع، مزایا و نحوه آبیاری آن

آموزش ساخت دیوار سبز در منزل ؛ انواع، مزایا و نحوه آبیاری آن

24 اسفند 1400

دکوراسیون

آموزش ساخت دیوار سبز در منزل ؛ انواع، مزایا و نحوه آبیاری آن

دیوار سبز در منزل روشی ایده آل برای ایجاد یک باغ جمع و جور در فضای خانه است. با استفاده از فضای عمودی که در اختیار دارید، شخصیت و فضای سبز بیشتری به وجود می آید ، آن هم بدون اشغال فضای کف کوچک. در ادامه این مطلب ساخت دیوار سبز در منزل را به شما آموزش خواهیم داد.

این بدان معنا نیست که دیوارهای سبز و زنده فقط به باغ های کوچک اختصاص دارد. خیر، آنها نمایش های خوبی را در انواع فضاها ایجاد می کنند، چه شما زمین های زیادی برای پر کردن زمین داشته باشید چه فقط یک بالکن متوسط ​​شهری،به طور کلی یادگیری نحوه ساختن دیوار زندگی یک پروژه درخشان است. نصب سیستم دیوار زنده بهترین راه برای انجام این کار است، این روش ممکن است پیچیده به نظر برسد ، اما در واقع یک روش آسان و قابل دستیابی است که به شما این امکان را می دهد تا دیوار سبز در منزل خود را متناسب با نیاز و سلیقه فضایی تنظیم کنید.

دیوار سبز چیست؟

به زبان ساده ، دیوارهای سبز معمولاً با سیستم های مدولار ثابت شده بر روی دیوار ایجاد می شوند. آنها می توانند یک دیوار کامل یا یک قسمت کوچک را بپوشانند تا گیاهان در معرض آب و رنگ قرار بگیرند!

خرید خانه در تهران

دیوار سبز هیدروپونیک

سیستم های دیوار سبز یا پانل تجاری یا ماژول های مبتنی بر خاک  یا سیستم های هیدروپونیک هستند که به آب و کودی که از سیستم مخزن به گیاهان خورانده می شود ، متکی هستند. آنها ایده های عالی برای دیوار باغ برای یک پایان التقاطی ایجاد می کنند.

دیوار سبز مدولار

مارک لین کارشناس حوزه باغبانی، در مورد مزایای دیوارهای زنده هنگام باغبانی عمودی صحبت کرده است. او می گوید در حال حاضر چندین سیستم مدولار در بازار وجود دارد ، 'بعضی حتی گلدان های جداگانه ای برای گیاهان دارند بنابراین می توانید برای گرفتن حداکثر نور خورشید ، آنها را عوض و تغییر دهید. آنها می توانند از گیاهان زینتی یا خوراکی و حتی گلهای وحشی تشکیل شوند. ' ما دوست داریم از کاشت های جیبی آماده استفاده کنیم که می توانند به حصار ، سوله ، دیوار یا گاراژ شما متصل شوند و یک مکان خسته کننده را به یک مکان زیبا تبدیل کنند. شما فقط گیاهان را مستقیماً به جیب های خود بریزید ، قسمت بالایی آن را آبیاری کرده و اجازه دهید آب آن پایین بیاید.

بیشتر بخوانید: ۱۰ ایده ساده و کاربردی برای تزئین بالکن خانه شما!

ساخت دیوار سبز چگونه است

پیش خرید آپارتمان در تهران

نحوه آبیاری دیوار سبز

باغبانی کانتینر یکی دیگر از راه حل ها برای فضای کوچک است.شما می توانید یک سیستم آبیاری را انتخاب کنید که برای اطمینان از توزیع مساوی آب مفید باشد زیرا هرگونه آب زهکشی اضافی جمع شده به داخل مخزن بازگردانده می شود ، قبل از اینکه مجدداً در گردش باشد. شما فقط باید از یکنواخت بودن آن اطمینان حاصل کنید ، زیرا گیاهان در انتهای آن تمیزتر می شوند. لین اضافه می کند ، "اگر ایده باغبانی را دوست دارید ، اما وقت خود را برای نگهداری از آن ندارید یا می خواهید در مصرف آب صرفه جویی کنید ، ممکن است یک سیستم آبیاری خودکار برای شما مناسب باشد.

در اینجا روش کمی فنی می شود. شما به یک سیستم آبیاری (به عنوان مثال ، یک شلنگ دارای نشت یا لوله های کوچک و نازل آبیاری که گیاهان شما را به صورت قطره ای تغذیه و تغذیه می کنند) نیاز دارید به علاوه یک مخزن جمع آوری آب در پایین آن. پمپ خورشیدی به شما امکان می دهد تا زمان سنجی گیاهان خود را در طول روز تعیین کنید، حتی می توانید خوراک مایع نیز اضافه کنید! با شروع کار پمپ ، مقدار کافی آب و خوراک از طریق لوله ها و وارد خاک یا گل می شود. اما مطمئن باشید ، یک آبیاری آبفشان بلند با حالت قدیمی یا یک شیلنگ که در انتهای آن متصل است می تواند به همان خوبی کار کند. 

بنابراین شما گزینه هایی دارید. وزن سیستم و مقاومت نرده یا دیوار باغ خود را نیز بخاطر داشته باشید. شما ممکن است به یک سیستم ضد آب یا حتی یک شکاف برای محافظت از دیوار پشت سر نیاز داشته باشید. همانطور که گفته شد ، یک روش ساده برای ساختن دیوار سبز در منزل خود، استفاده از دستگاه های جیبی است. دیوار سبز شما نیازی به پوشاندن یک دیوار کامل ندارد  شما حتی می توانید قسمت کوچکی از دیوار را تغییر دهید تا جلوه تزئینی به فضای خود بیفزاید. علاوه بر این ، دیوار سبز شما با رشد گیاهان تغییر می کند ، بنابراین می توان با افزودن گیاهان مختلف به راحتی دوباره آن را تزئین کرده و آن را جابه جا کنید. ابزارهایی که شما نیاز خواهید داشت: گلدان های جیبی مته ، پیچ ، شاخه های خام (برای اتصال به دیوارها) چکش و میخ (برای اتصال به نرده ها) گیاهان در گلدان های ۱۳ سانتی متری (تعداد بستگی به تعداد جیب شما دارد) خاک بالا

 بیشتر بخوانید: روف گاردن چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟

آبیاری دیوار سبز چگونه است

ساخت دیوار سبز مصنوعی در خانه

۱. فضای مناسب را پیدا کنید

شما می توانید دیوار سبز در منزل خود را در هر کجا قرار دهید؛ این ترفند واقعاً انتخاب گیاهان مناسب برای آن قسمت از باغ است ، دقیقاً همانطور که حاشیه آن را انتخاب می کنید. آیا نقطه سایه ای وجود دارد که با شاخ و برگ های سرسبز ، سایه دوست یا منطقه ای آفتابی برای برج گیاهان تغییر شکل یابد؟ اگر استفاده شما در یک منطقه روشن باشد ، این امر در انتخاب گیاه شما تأثیر می گذارد. اگر دیوار مورد نظر شما رطوبت بیشتری داشته باشد ، باید از گیاهانی مانند سرخس و سایر گیاهان گرمسیر استفاده کنید. مهمتر از همه ، مطمئن شوید که می توانید برای آبیاری و نگهداری به تمام مناطق دیوار سبز در منزل خود دسترسی داشته باشید.

۲. سطوح را آماده کنید

برخی از دیوارها  رطوبت دارند ، بنابراین شما باید بدانید که با چه دیوار یا سطحی کار می کنید ، تا از آن به خوبی محافظت کنید. یک راه آسان برای این کار این است که یا از غشا استفاده کنید یا اطمینان حاصل کنید که بین دیوار سبز و دیوار باغ انتخاب شده شما شکاف وجود دارد. اطمینان حاصل کنید که هر سطح چوبی که از آن استفاده می کنید ، دارای لک تازه رنگ خارجی است. همچنین باید اطمینان حاصل کنید که هر گونه علفهای هرز یا گیاهی که در سطح شما رشد می کنند در منطقه مورد نظر برای کاشت حذف شده اند. اگر دیوار سبز شما از بالای تخته آویزان است ، مطمئن شوید که به طور مناسب آن را درمان کرده اید تا آب کم شده از گیاهان آسیب نبیند.

بیشتر بخوانید: شخصیت شناسی دکوراسیون ؛ ۱۰ المان دکوراسیون منزل که از شخصیت شما می گوید

۳. گیاهان عمودی خود را اصلاح کنید

گلدان ها را به دیوار محکم کنید ، اطمینان حاصل کنید که فاصله آنها به یک اندازه است و هر ردیف کاملاً در زیر ردیف بالا قرار گرفته باشد. اگر آنها را به دیوار وصل می کنید بهتر است از آنها استفاده کنید. یک حصار محکم ممکن است ناخن های محکمی بگیرد.

بیشتر بخوانید: 

۴. گیاهان خود را انتخاب کنید

روش های بی شماری برای سبک دادن به دیوار سبز خانه شما وجود دارد. برای جلوه چشمگیر ، از گیاهان مقاوم مانند سرخس و پیچک استفاده کنید که باعث پر شدن دیوار شما می شود. روش دیگر ، میوه و سبزی گلدان ، مانند گیاهان ملافه تخت گوجه فرنگی ، یا یک باغ گیاهان دارویی با انتخاب مورد علاقه خود ایجاد کنید. از گیاهان  مقاوم در برابر بیماری که سبک و دارای ریشه های کم عمق هستند استفاده کنید ، زیرا فضای ریشه محدودی دارند. برای یک اثر در طول سال ، بیشتر گیاهان همیشه سبز را انتخاب کنید ، سپس با رنگ فصلی آن ها را برجسته کنید. می توانید ، انواع مواد خوراکی و گل های زیبا را پرورش دهید. تصورات تنها محدودیت شماست.

بیشتر بخوانید: با این گیاهان انرژی مثبت و خوش شانسی به خانه خود راه دهید

مواد خوراکی به یک نقطه آفتابی احتیاج دارند. گیاهان ، توت فرنگی ، گوجه فرنگی و برگ های سالاد همه به صورت عمودی خوب عمل می کنند. برای گیاهان زینتی آفتابی ، گل ختمی ، سدوم ، گل مروارید ، گل سرخ و فستوکا را امتحان کنید. گزینه های سایه شامل سرخس ها ، بروملیادها ، جوانه ها ، هوچرا ها و تیارلا ها است. اگر می خواهید ایده های بیشتری در زمینه باغ داشته باشید تا این جلوه را زنده کند ، هنگام کاشت دیوارهای سبز خود گیاهان کوچک را امتحان کنید زیرا کاشت آنها ارزان تر و آسان تر است و به سرعت رشد می کنند. به یاد داشته باشید ، کاشت صحیح و نگهداری منظم مهم است و بارگیری درست آن در درازمدت باعث صرفه جویی در هزینه شما می شود!

آموزش ساخت دیوار سبز مصنوعی

۵. گیاهان خود را گلدان کنید

به اندازه گلدانهای مورد نیاز ۱۳ سانتی متر از خاک را پر کنید و گیاهان خود را اضافه کنید ، مطمئن شوید که آنها محکم کاشته  و گلدان ها با خاک بیشتری پوشانده شده اند.

۶. گلدان های کاشته شده را در جیب ها قرار دهید

پس از انجام این کار ، تنها کاری که باید انجام دهید این است که گلدان ها را در جیب خود بریزید ، عقب بروید و کارهای دستی خود را تحسین کنید.

۷. آبیاری و نگهداری

برای آبیاری دستی ، گیاهان بالایی را که کمی ناراحت به نظر می رسند آبیاری کنید تا کل دیوار خیس بخورد. دیوارهای زنده باید حدود ۴ سال دوام داشته باشند ، و برای اینکه ظاهر شما خوب به نظر برسد ، اطمینان حاصل کنید که گیاهان فضای بیشتری را پشت سر می گذارند.

بیشتر بخوانید:  تزئین خانه در فصل تابستان، با این ۶ ایده به استقبال این ماه بروید !

مزایای دیوارهای سبز چیست؟

۱.مبدل تزئینی: دیوار سبز ، دیوارها یا سازه های زشت را استتار می کند.

۲.عایق بندی: اگر به دیواره خارجی متصل شوند می توانند خانه را عایق بندی کنند.

۳.تنوع زیستی: دیوارهای سبز بسته بندی شده به طور طبیعی باعث افزایش تنوع زیستی می شوند.

۴.حریم خصوصی: شما می توانید از دیوار سبز خود به عنوان ایده غربالگری باغ طبیعی برای حفظ حریم بیشتر در فضای باز باغ استفاده کنید.

۵.ضد صدا: دیوارهای سبز می توانند به طور موثری سر و صدای محیط را در خارج و در داخل کاهش دهند اگر بخواهید آن را بخشی از فضای فضای بیرون قرار دهید.

۶.تصفیه هوا: دیوارهای سبز به طور طبیعی هوای فضای شما را تصفیه می کنند ، ایده آل برای ساکنان شهر!

چه گیاهانی برای زندگی در دیوارها بهترین هستند؟

همانند سایر نقاط ، انواع گیاهان را متناسب با شرایط ، چه یک ساله و چند ساله و چه گزینه های خوراکی ، برای سایه یا آفتاب انتخاب کنید. گیاه مناسب و مکان مناسب مهم است. به یاد داشته باشید که گیاهان بالا گیاهان زیر را تحت الشعاع قرار داده و به آبیاری ، تغذیه و هرس دقیق احتیاج دارند. دیوارهای زندگی با تراکم بیشتری نسبت به تخت باغ کاشته می شوند. آنها را به عنوان ظرف هایی در آسمان ، ملیله ای از رنگ و فرم در نظر بگیرید.

حال که در رابطه آموزش ساخت دیوار سبز در منزل اطلاعاتی به دست آوردید، بد نیست برای طراحی دکوراسیون منزل خود به متخصصان تزئینات داخلی و دکوراسیون داخلی در وبسایت آقای املاک اجازه دهید تا فضای خانه شما را متناسب با سلیقه شما طراحی کنند.  

تعداد نظرات : 1
  • میلاد داودپور
    21 مهر 1400
    اموزش بسیار جذابی بود استفاده کردم ممنون وسپاس.میلاد داودپور