معرفی 6 منطقه ارزان تهران برای خرید آپارتمان

معرفی 6 منطقه ارزان تهران برای خرید آپارتمان

1 اردیبهشت 1403

محله گردی

معرفی 6 منطقه ارزان تهران برای خرید آپارتمان

خرید آپارتمان در تهران  به سرمایه زیادی نیاز دارد ولی بعضی از مناطق تهران دارای آپارتمان های ارزان و مناسب تر هستند. این مناطق به دلیل استقبال و تقاضای کمتر، کمبود امکانات شهری، بافت قدیمی، تراکم زیاد جمعیت و دلایل دیگر، قیمت پایین تری دارند و برای خرید آپارتمان ارزان مناسب هستند. در این مطلب به معرفی و بررسی ارزان ترین منطقه های تهران برای زندگی و سرمایه گذاری  می پردازیم.

ارزان ترین منطقه های تهران 

برای خرید آپارتمان در محله های ارزان تهران باید به سمت مناطق جنوبی، جنوب غربی و شرقی بروید. این مناطق به دلیل ساخت و ساز کمتر، کمبود امکانات و زیرساخت های شهری و اقبال کمتر مردم، قیمت های پایین تری دارند. ارزان ترین منطقه های تهران منطقه های 16، 17، 18، 19، 20، 21 هستند.

جهت مشاهده آگهی های خرید آپارتمان لوکس در تهران و خرید آپارتمان مدرن در تهران کلیک کنید. 

پیش خرید آپارتمان در تهران

خرید آپارتمان در منطقه 16 تهران

یکی ار ارزان ترین منطقه های تهران، منطقه 16 است. این منطقه از محله های جوادیه، نازی آباد، یاخچی آباد، باغ آذری و خزانه تشکیل شده است. این محله ها به نسبت مناطق دیگر، قیمت مناسب تری دارند و می توان برای خرید آپارتمان ارزان روی آنها حساب کرد. بزرگراه های مهم و دسترسی های این منطقه، بزرگراه آزادگان، بزرگراه شهید تندگویان و بزرگراه نواب هستند. منطقه 16 در کنار منطقه های 19، 20، 15، 11 و 12 قرار گرفته است. 
خرید آپارتمان در منطقه 16 به دلیل قیمت اقتصادی و امکانات حمل و نقل مناسب مانند مترو، انتخاب خوبی برای کارمندان است. در این منطقه، ایستگاه های مترو راه آهن تهران، متروی پایانه جنوب، متروی شهید بخارایی، متروی شوش، متروی علی آباد و متروی جوادیه قرار دارد.
قیمت خرید آپارتمان در منطقه 16 تهران به صورت میانگین در زمستان 1402 متری 46 میلیون تومان است.

بیشتر بخوانید: بهترین روش سرمایه گذاری در ملک سال 1403 

ارزانترین-منطقه-تهران

خرید آپارتمان در منطقه 17تهران

یکی از مناطق ارزان تهران برای خرید ملک و آپارتمان، منطقه 17 در جنوب غربی شهر است. این منطقه شامل محله های آذری، یافت آباد، ابوذر، امامزاده حسن، باغ خزانه، وصفنارد، بلورسازی و زمزم است. مسیرهای اصلی دسترسی به این منطقه از بزرگراه های آیت اله سعیدی، بزرگراه چراغی و بزرگراه نواب می باشد. برای دسترسی به این محلات ایستگاه های متروی زمزم، ایستگاه عبدل آباد، ایستگاه نعمت آباد و متروی شهرک شریعتی نزدیکترین ایستگاه ها هستند. علاوه بر این ها، سامانه اتوبوس بی آرتی هم در خیابان های اصلی این منطقه فعال است. این منطقه از تراکم جمعیتی زیادی برخوردار است و محله های نسبتاً شلوغی دارد. میانگین قیمت خرید آپارتمان در منطقه 17 بر اساس آمار در زمستان 1402 متری 48 میلیون تومان است.

بیشتر بخوانید: نام بهترین سایت خرید آپارتمان

خرید خانه در تهران

خرید آپارتمان در منطقه 18 تهران

اگر به دنبال ارزان ترین منطقه در تهران هستید، منطقه 18 دارای ارزان ترین محلات برای خرید مسکن است. محل های سعید آباد، شاد آباد، یافت آباد، شهرک ولیعصر، شهرک صادقیه، شهرک صاحب الزمان، بازار آهن، کوی فردوس، شهرک قائم، ترک آباد، ابراهیم آباد، خلیج فارس و عرب آباد در این منطقه قرار دارند. این منطقه از قدیم محل کارگاه های تولیدی و صنایع کوچک بوده و در حال حاضر هم دارای دامداری های صنعتی، کارخانه های پاستوریزه و بازار آهن (آهن مکان) است. 
منطقه 18 تهران از نظر دسترسی ها با بزرگراه های آزادگان، بزرگراه فتح و آیت اله سعیدی در ارتباط است. ولی تنها ایستگاه های متروی نزدیک به این محلات، ایستگاه نعمت آباد و شهرک ولیعصر است. قیمت آپارتمان در این منطقه به صورت میانگین در زمستان 1402، متری 38 میلیون تومان است. یعنی آپارتمان های قدیمی ساز و با امکانات کمتری را می توانید در این منطقه با قیمت پایین تر از این عدد هم پیدا کنید.

جهت کارشناسی آنلاین آپارتمان خود کلیک کنید 

منطقه-تهران

خرید آپارتمان در منطقه 19 تهران

یکی دیگر از ارزان ترین منطقه های تهران برای خرید ملک، منطقه 19 تهران است. این منطقه در جنوب غربی تهران و در مجاورت مناطق 16 و 17 و 18 و 20 قرار دارد. از طریق بزرگراه های آیت اله سعیدی، بزرگراه آزادگان، بزرگراه نواب و تندگویان می توان به محلات آن دسترسی پیدا کرد. محله های مهم این منطقه شامل خانی آباد، خانی آباد نو، شریعتی، بوستان ولایت، بهمنیار، شکوفه، عبدل آباد، نعمت آباد، دولتخواه و اسماعیل آباد است. برای دسترسی به این محله ها ایستگاه های متروی زمزم، ایستگاه شهرک شریعتی، ایستگاه عبدل آباد، نعمت آباد و ایستگاه آزادگان، فعال و قابل استفاده هستند. به دلیل بافت قدیمی و موقعیتی که این محله ها دارند، خرید آپارتمان های کوچک با قیمت مناسب در این منطقه، آسان و راحت است. با اینکه در این منطقه، آپارتمان ها و خانه های قدیمی هم زیاد است ولی آپارتمان های نوساز متعددی هم یافت می شود. قیمت خرید آپارتمان در این منطقه به صورت میانگین در زمستان 1402، متری 42 میلیون تومان است.

خرید آپارتمان در منطقه 20 تهران

منطقه 20 تهران سمت جنوب شرقی شهر واقع شده و از جمله مناطق ارزان تهران برای خرید آپارتمان است. این منطقه از اطراف به مناطق 19، 16 و 15 محدود می شود. محله های منطقه 20 شامل فیروزآبادی، جوانمرد قصاب، دیلمان، تقی آباد، 13 آبان، حمزه آباد، سرتخت، دولت آباد، استخر، علایین، ظهیر آباد و بهشتی است. برای دسترسی به این محله ها می توانید از مترو و ایستگاه های جوانمرد قصاب، متروی شهر ری، متروی دولت آباد و متروی حرم مطهر عبدالعظیم استفاده کنید. بزرگراه های اصلی و راه های ارتباطی این منطقه، بزرگراه آزادگان، امام علی، بزرگراه شهید آوینی و بزرگراه تندگویان است. 
منطقه 20 تهران از قدیمی ترین مناطق مسکونی تهران است که شامل شهر ری می شود. این منطقه دارای ساختمان های قدیمی زیادی است که یک یا دو طبقه هستند و عمر زیادی دارند. البته در این محله ها نوسازی های زیادی هم انجام گرفته است و آپارتمان های جدید و نوساز هم در آن دیده می شود.
برای خرید آپارتمان در منطقه 20 در زمستان 1402 باید به صورت میانگین متری 42 میلیون تومان هزینه کنید.

قیمت آپارتمان در منطقه 21 تهران

منطقه 21 تهران از مناطق غربی شهر و در مجاورت مناطق 5، 9 و 22 قرار دارد. در واقع این منطقه مانند مثلثی بین اتوبان تهران کرج از شمال و اتوبان قدیم تهران کرج از جنوب احاطه شده است. منطقه 21 دارای محدوده های مسکونی و غیر مسکونی شامل مراکز صنعتی و تولیدی است. از جمله کارخانه های تولیدی این منطقه، شرکت دارویی لقمان، کارخانه داروپخش، داروسازی عبیدی، داروگر و ایران خودرو و سایپاست. محله های این منطقه شامل وردآورد، تهرانسر، چیتگر، غزالی، ویلاشهر، شهرک شهرداری، دانشگاه، استقلال، دریا، شهرک فرهنگیان است. برای دسترسی به این منطقه می توانید از بزرگراه های آزادگان، فتح و بزرگراه لشگری استفاده کنید. به غیر از این ایستگاه های متروی چیتگر، وردآورد و متروی ورزشگاه آزادی هم نزدیکترین ایستگاه ها به این محله ها هستند. 
برای خرید آپارتمان در منطقه 21 در زمستان 1402 باید به صورت میانگین متری 60 میلیون تومان هزینه کنید. گران ترین بخش های این منطقه مربوط به تهرانسر و آپارتمان های نوساز آن است ولی می توان در محله های قدیمی و معمولی، آپارتمان های ارزان تر هم پیدا کرد.