۱۰ روش ساده برای نورانی تر کردن خانه !

۱۰ روش ساده برای نورانی تر کردن خانه !

27 دی 1400

دکوراسیون

۱۰ روش ساده برای نورانی تر کردن خانه !

فضای داخلی خانه تان تیره و کم نور است؟به فکر نورانی کردن خانه تان هستید؟ این مطلب چند راهکار ساده برای نورانی کردن خانه تان ارائه داده است.لطفا تا آخر این مطلب با ما همراه باشید.  

اگر می خواهید بدانید چه رنگی مناسب فضای خانه تان است، اولین نکته ای که باید به آن توجه کنید،آگاهی از اصول دکوراسیون منزل است بعد از آن می توانید به راحتی و با چند ایده ساده خانه خود را تغییر دهید. در ادمه باید به رنگ غالب فضای داخلی خانه تان توجه کنید. هرچه زمینه فضای داخل خانه روشن ترباشد، فضا وسیع تر، و اگر اتاق یا خانه شما فاقد پنجره است؛ نبود پنجره ها، کمتر احساس می شود.

دیوار ها و مبلمان رنگ غالب قضای شمارا شامل می شود پس بهتر است از رنگ های سفید یا رنگ های پاستلی انتخاب کنید. به عنوان مثال سایه های بسیار روشن رنگ زرد می توانند انتخاب مناسبی برای اتاق کم نور شما باشند؛ چرا که ناخودآگاه حس گرما و درخشش نور خورشید را در فضا منتشر می کنند .ما در این مقاله چند ایده مناسب برای نور بیشتر در فضای خانه تان پیشنهاد می دهیم پس ما را همراهی کنید. 

قطعا راه های زیادی برای روشن کردن فضاهای تاریک خانه شما وجود دارد. افزودن پنجره ها و چراغ ها گام های موثری برای نورانی کردن خانه هستند. اما راه های دیگر نیز وجود دارند که اسرار کلیدی روشن کردن خانه را برملا می کنند.

ما به شما ۱۰ راه ساده برای روشن تر کردن خانه خود می گوییم. این راهکار ها ساده و کم هزینه خواهند بود.

۱. درب ورودی

در ورودی را با شیشه بپوشانید. بهترین راه مقابله با مسائل و مشکلات ناشی از تاریکی، ورود بیشتر و بیشتر نور طبیعی به داخل است. حتی کوچک ترین شیشه ها توی در ورودی یا پنجره های کناری در هم کارساز هستند. اگر پای مسائل امنیتی یا حریم خصوصی در میان است، از شیشه های عقیق یا مات استفاده کنید.

پیش خرید آپارتمان در تهران

۲. رنگ دیوارها

رنگ دیوارها تاثیر زیادی در دکوراسیون منزل دارد، رنگ سفید بهترین و ایده آل ترین رنگ برای دیوارهای خانه است مخصوصا اگر خانه تان کم نور و بدون پنجره باشد زیرا رنگ سفید نور را منعکس می کند و باعث روشن تر شدن منزل می شود. انتخاب رنگ سفید همیشه مناسب است. اما می توانید رنگ های دیگری مانند خاکستری روشن را نیز انتخاب کنید که نور را تغییر می دهند. فقط رنگ تیره نزنید.

بیشتر بخوانید: چگونه آشپزخانه های کوچک را بزرگ جلوه دهیم؟

راهکارهای افزایش نور در خانه

۳. از وسایل تیره دوری کنید

به عنوان مثال اگر مبلمانی با چوب‌های زمخت و تيره در اتاق‌نشيمن كم نور خود داريد، جای آنها را با مبلمان و وسايل چوبی ظريف و روشن‌تر يا حتی الامكان با انواع شيشه‌ای عوض كنيد. در اين‌صورت می توانيد به روشن‌تر و باز‌تر شدن فضا كمك كنيد.

۴. از آینه کمک بگیرید

آینه باعث انعکاس نور و دوبرابر شدن آن میشود، این یک ترفند قدیمی است که باعث دلباز تر شدن خانه میشود پس از نصب آینه در منزل تان غافل نشوید. آینه ها، مظهر نور و انعکاس و شفافیت هستند. با نصب یک آینه ی بزرگ، علاوه بر آنکه فضا را وسیع تر و عمیق تر نشان می دهید، در واقع نور حاصل از منابع نوری مصنوعی را دو برابر و اتاق را به یک اتاق نورگیر مطلوب نزدیک تر می کنید. بهتر است آینه را طوری نصب کنید که منعکس کننده ی روشنایی منابع نورانی باشد.

خرید خانه در تهران

۵. پرده های مناسب نصب کنید

مسلما پرده‌های سنگين و ضخيم نمی گذارند همان ميزان نور كم وارد فضا شوند؛ بنابراين توصيه می كنيم در صورت زيبا بودن چهارچوب پنجره‌ها، از پرده استفاده نكنيد يا در صورت نياز تنها از پرده‌های سبك و نازك كه مانعی جدی برای عبور نور نيستند برای پوشش پنجره‌ها بهره گيريد.

بیشتر بخوانید: شخصیت شناسی دکوراسیون ؛ ۱۰ المان دکوراسیون منزل که از شخصیت شما می گوید 

۶. مبلمان رنگ روشن انتخاب کنید

مبلمان می تواند خانه یا اتاق شما را زیباتر نشان دهد. چیزی که نه تنها زیبایی و عنصر ضروری خانه شماست، بلکه در روشن کردن خانه نیز نقش دارد. مبلمان های مختلف در رنگ های مختلف وجود دارد. بسیاری از آنها به رنگ تیره هستند و بدون شک بسیار زیبا به نظر می رسند. اما وقتی هدف شما روشن‌تر کردن خانه است، رنگ های تیره مناسب نیستند. 

ما به شما توصیه نمی کنیم که مبلمان سفید رنگی داشته باشید که به راحتی کثیف می شوند. اما می توانید با رنگ های دیگر مانند خاکستری روشن، کرمی و غیره همراه شوید. آیا تا به حال به این فکر کرده اید که باید با حفظ روشنایی اتاق خود مبلمان بخرید؟ نه هنوز؟ ولی همین حالا باید به آن فکر کنید.

۷. گیاهان را همه جا بیاورید

گیاهان مستقیماً با روشنایی اتاق درگیر نیستند اما نقش دارند. بله نقش دارند. کافی است میز ناهارخوری خود را با یک ارکیده ساده تزئین کنید و سپس آن را با میز دیگر مقایسه کنید.. اگر فقط برای یک بار این کار را انجام دهید، می توانید تفاوت ها را احساس کنید.

ترفند و افزایش نور در خانه های کوچک

۸. به سراغ پنجره ها بروید

درها قطعا منبع نور به اتاق شما هستند، اما پنجره‌ها فضاهای اصلی برای وارد کردن نور به شمار می روند. پس اول از همه باید شیشه پنجره ها را تمیز کرد. شیشه نباید دارای گرد و غباری باشد که انتقال نور را مختل کند. باید به رنگ شیشه هم فکر کنید. از رنگ هایی که اجازه می دهد نور کمتری وارد شود، خودداری کنید.

علاوه بر این، پوشش پنجره نیز یک امر مهم است. پوشش ها باید به حداقل برسد زیرا مانع انتقال نور می شوند. روکش پنجره ها را با رنگ تیره همراه نکنید. هنگامی که نورها در شب یا در هر زمان در غیاب نور طبیعی اتاق را روشن می کنند، پوشش های تیره رنگ پنجره در مقابل روشنایی مقاومت می کنند. پس در انتخاب رنگ دقت کنید.

بیشتر بخوانید: چیدمان خانه های کوچک ؛ با چند ترفند در خانه خود معجزه کنید!

۹.نورهای خلاقانه بیاورید

آوردن لامپ به داخل اتاق امری رایج است و تقریباً همه این کار را انجام می دهند. اما سوال ما این است که چرا به معنای خاص دیگری فکر نمی کنیم؟ به جای یک لامپ سنتی، روشن ترین لامپ ها را برای اتاق دریافت کنید. قطعا روشنایی اتاق شما را افزایش می دهد. در همین حال، یک دیفیوزر اولتراسونیک یک گزینه عالی است . این نوع نور در همه جا در دسترس نیست. اتاق شما را روشن می کند و زیبایی خاصی نیز به آن می بخشد. ما پیشنهاد می کنیم پخش کننده های اولتراسونیک را انتخاب کنید که دارای ویژگی های LED هستند. به یاد داشته باشید، روشن کردن اتاق هدف اصلی شماست اما چیز دیگری به اتاق شما اضافه می کند. آیا می توانید از آن بگذرید؟

۱۰.خانه را تمیز نگه دارید

ممکن است فکر کنید که آیا مرتب کردن خانه ارتباط مستقیمی با موضوع این محتوا دارد؟ ما می گوییم، البته! فکر کنید سطوح براق و انعکاسی در اتاق دارید. و سطوح به خوبی تمیز نمی شوند. آیا سطوح به خوبی نور را منعکس می کنند؟ نه اصلا! بنابراین نظافت ارتباط مستقیمی با موضوع دارد.

علاوه بر این، اگر اتاق شما پر از خاک و گرد و غبار باشد، تمام تلاش شما ممکن است ارزشی نداشته باشد. بدون شک، اتاق شما باید مرتب و تمیز باشد، در غیر این صورت حتی اگر اتاق شما پر از نور طبیعی باشد، ارزشی نخواهد داشت. بنابراین، اتاق خود را همیشه تمیز نگه دارید.

اکنون که در رابطه با راهکارهای افزایش نور در خانه اطلاعاتی به دست آوردید، بهتر است قبل از طراحی دکوراسیون خانه خود به متخصصان تزئینات داخلی و دکوراسیون داخلی در وبسایت آقای املاک اجازه دهید تا محیط منزلتان را به مکانی خیره کننده و آرام و در عین حال زیبا تبدیل کنند. 

تعداد نظرات : 3
  • علی منصوری
    30 دی 1400
    نور، مهمترین عنصر انرژی در هر مکان، استفاده از نور طبیعی کمک بسیار بزرگی به حال هر فرد داره،
  • زروان صیاد
    28 دی 1400
    مرسی از جمع آوری داده های خوبتون ک به ما انتقال میدین
  • امیر نامی
    28 دی 1400
    سلام و درود بر شما در مورد دکوراسیون و طراحی داخلی و مطالب از این قبیل بسیار کنجکاوم که بیشتر بدونم سپاس وقدردانی از مطالب خوب شما و سپاس از پشتیبانی آقای املاک