چیدمان خانه های کوچک ؛با چند ترفند در خانه خود معجزه کنید!

چیدمان خانه های کوچک ؛با چند ترفند در خانه خود معجزه کنید!

16 دی 1402

دکوراسیون

چیدمان خانه های کوچک ؛با چند ترفند در خانه خود معجزه کنید!

چیدمان خانه های کوچک برای کسانی که سر رشته ای از نحوه چیدمان یا اصول دکوراسیون منزل ندارند همیشه کار دشواری بوده در نتیجه ما در این مطلب قصد داریم شما را با چگونگی چیدمان داخلی آپارتمان های کوچک آشنا کنیم لطفا تا آخر این مطلب ما را همراهی کنید.

فهرست مطالب

چیدمان خانه های کوچک

چیدمان خانه های کوچک اپارتمانی

چیدمان خانه کوچک مدرن

چیدمان خانه های کوچک

امروزه با توجه به گسترش ساخت و ساز و افزایش جمعیت بدیهی است که متراژ خانه ها نسبت به سالهای گذشته کم شود در نتیجه داشتن اطلاعاتی درباره شکل طراحی و چیدمان فضای داخلی خانه بی ضرر نیست و می تواند به شما کمک زیادی کند. به نظر شما چگونه می شود فضای داخلی خانه های کوچک را بزرگ تر نشان داد؟ اگر می خواهید از فضای خانه کوچکتان بهترین استفاده را ببرید در گام اول در انتخاب خرید وسایلتان دقت کافی را داشته باشید.

برای مشاهده آگهی های اجاره آپارتمان در شیراز و خرید آپارتمان در شیراز کلیک کنید. 

چیدمان خانه کوچک مدرن

بیشتر بخوانید: انواع سنگ ساختمان ؛آشنایی با ویژگی،مزایا و کاربرد آنها

پیش خرید آپارتمان در تهران

چیدمان خانه های کوچک اپارتمانی

از میز گرد استفاده کنید

به عنوان مثال اگر دنبال خرید میزهای اتاق نشیمن یا اتاق پذیرایی هستید، بهتر است از میزهای دایره ای استفاده کنید. این نوع میزها به دلیل لبه های گرد، می توانند فضای بیشتری در اختیارتان قرار دهند.

جهت مشاهده آگهی های خرید آپارتمان در میرداماد کلیک کنید

از وسایل غیرضروری پرهیز کنید

دقت کنید خانه های کوچک و یا حتی فضاهای کوچک همیشه باید مرتب و به دور از هر شلوغی باشند. پس سعی کنید هر وسیله ای را که مورد استفاده تان قرار نمیگیرد از فضای خانه تان حذف کنید تا به محیط زندگیتان نظم اساسی بدهید.

جهت مشاهده آگهی های خرید آپارتمان در زعفرانیه کلیک کنید. 

استفاده از آینه معجزه می کند

استفاده از آینه در فضاهای کوچک یکی از قدیمی ترین ترفندهاست. استفاده از آینه  باعث می شوند فضای شما بزرگ تر، روشن تر و زنده تر شود. آینه همه چیز را روشن و درخشان تر می کند تنها کاربرد آینه نگاه کردن خودمان در آن نیست بلکه به تنهایی می تواند یک اثر هنری و یا تزیینی در یک فضا باشد. آینه اگر به درستی و با رعایت نکات و اصول نصب می شود میتواند وسعت و عمق فضا را بیشتر کند.

مطالب مرتبط: چگونه آشپزخانه های کوچک را بزرگ جلوه دهیم ؟

از مبلمان ال استفاده کنید

در چیدمان منازل کوچک انتخاب مبلمان اهمیت زیادی دارد. انتخاب مبلمان عریض به هیچ وجه برای فضتهای کوچک توصیه نمی شود. بهترین مبلمان برای خانه های کوچک مبل ال شکل است. حتی میتوانید مبلی تهیه کنید که به عنوان تخت مهمان نیز استفاده شود و یا مکعب هایی بخرید که هم به عنوان میز جلو مبلی و هم به عنوان صندلی های اضافه برای مهمان باشند.

با نصب پرده های بلند شگفت زده شوید

استفاده از پرده های بلد یکی دیگر از راه هایست که میتواند برای بزرگ ترنشان دادن خانه و سقف پذیرایی خانه شما کمک بسزایی کند به خصوص اگر سقف خانه شما کوتاه باشد.

از رنگ های روشن کمک بگیرید

یکی دیگر از ترفندهای بزرگنمایی فضای داخلی خانه انتخاب رنگ های روشن برای دیوارها و وسایل خانه تان است با این کار هم فضای خانه تان روشن می شود هم خانه شما بزرگ تر جلوه می کند.  

چیدمان خانه های کوچک اروپایی

اجازه ندهید اتاق نشیمن کوچک شما سبکتان را تحت تاثیر قرار دهد. مهم نیست فضای شما چقدر کوچک است، چه مالک باشید چه مستاجر،می توانید در حین فضای کم، خانه جادار و شیکی داشته باشید. بنابراین بهترین ترفندهای دکور فضای کوچک را برای شخصی سازی محل زندگی در خانه خود کشف کنید.

زوایای عجیب خانه را هدف قرار دهید

یک اتاق نشیمن با شکل نامناسب ممکن است برای تزئین کمی گیج کننده باشد، اما هیچ فضایی برای ایجاد دکوری زیبا آنقدر عجیب نیست. شما می توانید یک دیوار عجیب و غریب را به یک نقطه کانونی تبدیل کنید. صاحب این آپارتمان فضای عمودی اطراف درب اتاق خواب خود را به دیوار گالری به سبک سالن تبدیل کرده است.

نمی دانید مبل را کجا قرار دهید؟ انتخاب کاغذ دیواری با الگوی برجسته می تواند نقطه مرکزی را در ناحیه ای با شکل عجیب ایجاد کند. در اینجا کاغذ دیواری با گل صد تومانی اتاق نشیمن را لنگر می‌اندازد.

مطالب مرتبط: فنگ شویی اتاق خواب ؛ 8 ایده ساده برای کمک به خواب بهتر

چیدمان خانه های کوچک قدیمی

رنگ زنده را اضافه کنید

هیچ چیز مانند تزئین با گیاهان اتاق نشیمن را زیبا نمی کند. گیاهان چند ساله شکوفه‌دار مانند نرگس یا لاله رنگ‌های دوست‌داشتنی می‌افزایند، در حالی که زیبایی‌های برگ‌دار از جمله سرخس و گیاهان عنکبوتی بافت جالبی به ارمغان می‌آورند (به‌علاوه هوای خانه شما را تمیز می‌کنند). باغبانی را دوست ندارید؟ چند گزینه کم هزینه از خانواده ساکولنت را امتحان کنید و آنها را در گلدان های بامزه قرار دهید.

دکوراسیون و چیدمان خانه های کوچک

سقف را با راه راه های عمودی بالا ببرید

اگر سقف پایین ، خانه شما را تنگ می کند، پس به این دیوارها در عکس زیر، خوب نگاه کنید. نوارهای عمودی ظریف باعث می شود سقف در این اتاق نشیمن جمع و جور و بلندتر به نظر برسد.

دکوراسیون و چیدمان خانه های کوچک اپارتمانی

مانند فرانسوی ها تزئین کنید

اتاق نشیمن کوچک این آپارتمان در پاریس سه برابر بزرگتر دیده می شود. چند ترفند تزئینی هوشمند این امکان را فراهم کرد. اولاً، تجهیز آن فقط با وسایل ضروری ، یک مبل برای استراحت و یک ست ناهارخوری برای غذا خوردن یا کار کردن، حتی یک متر مربع را هدر نمی دهد. دوما، مجموعه کوچکی از تزیینات رسمی، از لوستر کریستالی گرفته تا آینه پر زرق و برق، شیک سبک پاریسی را با عملکردی کاربردی ترکیب می کند.

مطالب مرتبط: 10 روش ساده برای نورانی تر کردن خانه !

دکوراسیون و چیدمان خانه های کوچک اروپایی

یک اتاق نشیمن با جعبه جواهر ایجاد کنید

اتاق نشیمن کوچک در این آپارتمان لوکس در لندن که توسط دیوید لانگ دیزاینز طراحی شده است، مظهر یک سبک شیک سلطنتی است. یک پالت خاکستری نقره ای زمینه را برای لایه ای از لوازم جانبی زیبا در رنگ های غنی و پارچه های شاداب آماده می کند. گیلاس در بالا پرتره سفارشی است که با بالا کشیدن چشم اتاق را بزرگتر می کند.

دکوراسیون و چیدمان خانه های کوچک ایرانی

به شکاف پشت مبل فکر کنید

اضافه کردن یک قفسه در پشت مبلمان یک راه حل بسیار عالی و موثر برای افزودن جذابیت بصری و فضای ذخیره سازی به اتاق نشیمن شما است. در این طرح، رنگ های روشن و پنجره بزرگ نیز به حداکثر رساندن فضای ظاهری کمک می کند.

مطالب مرتبط: شخصیت شناسی دکوراسیون ؛ 10 المان دکوراسیون منزل کمه از شخصیت شما می گوید

دکوراسیون و نحوه چیدمان خانه های کوچک 50 متری

قطعات کامل را با هم جفت کنید

بسیاری از طرح‌های میدسنچری، مانند ست ناهارخوری که در سمت چپ نشان داده شده است، کم‌تنه و ساق‌دار هستند که در اتاق‌های کوچک به نسبت بهتر عمل می کند. آینه های بزرگ، مانند آینه کف تا سقف پشت مبل، به زیبایی با متراژهای کوچک جفت می شوند، زیرا از نظر بصری اندازه یک منطقه را نیز افزایش می دهند.

دکوراسیون چیدمان مبلمان در خانه های کوچک

خرید خانه در تهران

چیدمان خانه کوچک مدرن

یکی از بهترین راه ها برای چیدمان خانه کوچک مدرن این است که در وهله اول زیاد خرید نکنید. قبل از خرید واقعاً به این فکر کنید که آیا به کالایی نیاز دارید یا خیر و از خرید فوری خودداری کنید. کارشناسان توصیه کردند که قبل از رفتن به خرید 24 ساعت به خودتان زمان بدهید که آیا واقعاً به کالاهایی نیاز دارید یا خیر.

اگر فضای شما کوچک است، باید وسایل ضروری خود را با احتیاط خریداری کنید. برای سازماندهی فضاهای کوچک، کنترل به هم ریختگی و حفظ نظم نقش کلیدی دارد. توسعه مهارت های سازمانی خوب نه تنها به فضایی عاری از درهم ریختگی منجر می شود، بلکه زندگی روزمره را آسان تر می کند.

با تنظیم اهداف خود شروع کنید، چه در حال سازماندهی یک ورودی یا یک منطقه فشرده دیگر هستید. همه چیز با داشتن یک هدف شروع می شود و آن سازماندهی یک فضای کوچک است ، در غیر این صورت هرج و مرج به وجود می آید. 

مطالب مرتبط: رنگ دیوار اتاق نشیمن ؛ چه رنگی انتخاب کنیم؟

مراقب مبلمان چند منظوره باشید، به عنوان مثال یک چهارپایه برای دسترسی به قفسه های بلند که به عنوان یک جعبه ذخیره سازی نیز عمل می کند. یا، برای یک راهرو، یک تکه مبلمان تهیه کنید که می‌تواند کفش، کت، چتر و حتی پست را در خود جای دهد.

برای چیدمان یک فضای کوچک، مهم است که از شر بهم ریختگی خلاص شوید و روی فضای ذخیره سازی خوب سرمایه گذاری کنید. به عنوان مثال، یک اتاق خواب در نهایت باید مکانی برای استراحت باشد، بنابراین برنامه ریزی در فضای ذخیره سازی کافی هنگام طراحی اتاق بسیار مهم است. 

با انتخاب مبلمانی که دارای چندین کاربرد هستند، فضای در دسترس را به حداکثر برسانید، به عنوان مثال، تخت‌خواب‌هایی که در انتهای تخت دارای قفسه می باشد، برای نگهداری وسایل حجیم مانند ملحفه، جامپر و حوله حمام عالی است.

اکنون که با ترفندهای چیدمان خانه های کوچک آشنا شدید، می توانید برای طراحی داخلی و تغییر دکوراسیون خانه خود به متخصصان تزئینات داخلی و متخصصان دکوراسیون داخلی در وبسایت آقای املاک  این امکان را بدهید تا محیط فضای کوچک خانه شما را به مکانی زیبا و جادار تبدیل کنند.

تعداد نظرات : 6
  • خزاعی
    25 بهمن 1401
    ممنونم عالیه بود
  • علی عزیزی
    2 مرداد 1401
    خوب و جالب بود 👍👌
  • فاطمه علوی
    30 دی 1400
    مرسی 🙏 جالب بود
  • ناشناس
    28 دی 1400
    به لحاظ بصری خیلی شلوغن
  • علی منصوری
    26 دی 1400
    چقدر خوب توضیح دادید. ممنون از شما. خیلی کاربردی بود
  • علی منصوری
    26 دی 1400
    چقدر خوب توضیح دادید. ممنون از شما. خیلی کاربردی بود