رنگ دیوار اتاق نشیمن ؛ چه رنگی انتخاب کنیم؟

رنگ دیوار اتاق نشیمن ؛ چه رنگی انتخاب کنیم؟

26 دی 1400

دکوراسیون

رنگ دیوار اتاق نشیمن ؛ چه رنگی انتخاب کنیم؟

دیوار اتاق نشیمن و رنگ آمیزی آن یکی از ارکانیست که در فضای خانه نقش بسزایی دارد. برای انتخاب رنگ مناسب اتاق نشیمندر قدم اول باید به ابعاد آن فضا توجه کرد، چرا که رنگ ها می توانند تاثیر بسزایی در ابعاد فضایی شما داشته باشند، به عنوان مثال رنگ های روشن می توانند فضای شما را دلبازتر و بزرگتر از آنچه که واقعا هست نشان دهند از طرفی رنگ های تیره فضای خانه شما را کوچک تر و گرفته تر از آنچه هست نشان می دهد.

رنگ اتاق پذیرایی و نشیمن

اتاق نشیمن خانه شما مکانی است که اوقات فراغت، آسایش، با هم بودن را به ارمغان می آوردبنابراین جای تعجب نیست که رنگ منتخب اتاق نشیمن تأثیر زیادی بر حال و هوای کلی خانه شما داشته باشد. بسته به شخصیت منحصر به فرد خانه شما، رنگ اتاق نشیمن می تواند آرامش بخش باشد یا می تواند حس و حال قدیمی یا حال و هوای مدرنی به خانه شما ببخشد. سبک شما هرچه که باشد، این رنگ‌های زیبا بهترین انتخاب برای اتاق نشیمن شما هستند، چه بخواهید از یک نقاش کمک بگیرید چه خودتان این کار را انجام دهید.

حالا اگر فضای داخلی خانه شما نورگیر نیست بهتر است برای انتخاب رنگ نشیمنخود به سراغ رنگ های روشن و ملایم بروید تا فضای شما را روشن تر نشان دهد، رنگ هایی چون سفید، استخوانی، سفید گچی، عاجی، مرمری، صدفی، کاپوچینویی، فیلی ملایم بهترین انتخاب برای دیوار پذیرایی های کم نور محسوب می شود.

خرید خانه در تهران

رنگ دیوار اتاق نشیمن کوچک

در این میان اگر به رنگ های روشن برای انتخاب دیوار پذیرایی خود علاقه ای ندارید و قصد دارید از رنگ های فانتزی و یا رنگ های دیگر در فضای داخلی خانه تان استفاده کنید حتما باید رنگ مورد نظرتان را با سایر اجزای منزلتان مانند مبل، پرده و فرش ست کنید، و اگر فضای کوچکی دارید و یا فضای شما کم نور است باید حتما رنگ مد نظرتان را با مقدار زیادی رنگ سفید مخلوط کنید تا ملایم تر دیده شود یا می توانید از رنگ دلخواه خود در یکی از دیوارها مانند دیوار پشت تلویزیون استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: پتینه کاری ساختمان ؛ صفر تا صد آشنایی با کاربرد، انواع و مزایای آن

از سوی دیگر باید در نظر داشته باشید رنگ مناسب برای دیوار پذیرایی یا همان اتاق نشیمن به عوامل گوناگونی بستگی دارد یکی از این عوامل ایجاد فضاییست که شما انتخاب میکنید. این فضا می‌تواند شاد، آرام، صمیمی یا اتاقی پر زرق و برق ومجلسی باشد.اگر شما فردی شاد و عاشق انرژی رنگ‌ها هستید، راه‌های زیادی برای یک فضای شاد و رنگارنگ در پذیرایی خود دارید.

رنگ سبز، برای افرادی که به دنبال آرامشند

با انتخاب رنگ سبز برای اتاق نشیمن می توانید آرمش پیدا کنید. برای داشتن یک اتاق نشیمن فوق العاده آرمش‌بخش، دیوارها را به رنگ سبز کم رنگ درآورید. در تصویر بالا، این رنگ به خوبی با حیاط خلوت خانه ادغام شده و جلوه‌ای زیبا را به اتاق بخشیده است.

سبز رنگ هماهنگی و تجدید است. از آنجایی که این رنگ ، رنگ های دنیای طبیعی را منعکس می کند، یکی از بهترین رنگ ها برای اتاق نشیمن است. اگر فضا (یا انرژی) برای مجموعه ای از گیاهان خانگی ندارید، دیوارهای سبز رنگ زندگی مورد نیاز اتاق نشیمن شما خواهند بود. سبز می تواند در عین حال تازه و ظریف باشد. این جایگزین عالی برای کسانی است که زنگ های خنثی ها را خیلی خسته کننده می دانند.

بیشتر بخوانید: رنگ مناسب محیط کار ؛ معرفی ۶ رنگ برای افزایش بهره وری

رنگ دیوار اتاق نشین کوچک

رنگ زرد را امتحان کنید

در همین رابطه یکی دیگر از راه‌های برجسته‌سازی دیوار در اتاق نشیمن، استفاده از رنگ زرد برای دیوار بالای شومینه است. رنگ زرد احساس خوبی برای ما میدهد و میتوان از این ترکیب رنگ به عنوان یکی از شاخص های مهم در دکوراسیون داخلی یاد کرد.

با رنگ آبی خانه ای منظم داشته باشید

آبی رنگ مورد علاقه آمریکایی هاست. یک اتاق نشیمن آبی تأثیری آرام بخش و تثبیت کننده در خانه شما دارد. سایه های جذاب آبی زیادی وجود دارد و همه آنها با رنگ های خنثی مانند قهوه ای و کرم هماهنگ می شوند. اگر اتاق نشیمن شما دارای کفپوش های چوبی است، آبی انتخابی بسیار شیکی خواهدبود. اتاق‌های نشیمن آبی تمیز و مرتب به نظر می‌رسند بدون اینکه رنگ را قربانی کنند.

رنگ دیوار سالن پذیرایی

با استفاده از رنگ خاکستری اتاق نشیمن خود را جادار تر کنید

دیوارهای خاکستری باعث می شوند اتاق نشیمن شما جادارتر شود. یک اتاق خاکستری زیبا و آرام، با دکوراسیون مدرن و همچنین مجموعه‌های کلاسیک مناسب است. اگر دوست دارید قطعات رنگی و مکالمه ای را تجربه کنید، دیوارهای خاکستری اتاق نشیمن پس زمینه خوبی برای هنر شما فراهم می کند. خاکستری یک رنگ خنثی محبوب برای هر اتاق در خانه است، اما در اتاق نشیمن بسیار پیچیده به نظر می رسد و یکی از محبوب ترین رنگ های اتاق نشیمن می باشد.

بیشتر بخوانید: روانشناسی رنگ ها در دکوراسیون

رنگ سرمه ای، با این رنگ فضایی احساسی و صمیمی ایجاد کنید

سرمه‌ای همواره یکی از رنگ های پیشنهادی برای دیوار پذیرایی است. دیوارهای سورمه­‌ای رنگ می­‌توانند انتخاب مناسبی برای اتاق نشیمن باشند. این رنگ فضای احساسی صمیمی­‌تری ایجاد کرده و باعث میشود وسایل خانه تان از جمله تابلوها و مبلمان بیشتر به چشم بیاید. در این تصویر اتاق نشیمن چشم‌اندازی وسیع و بزرگ دارد، در عین حال دیوارهای به رنگ سورمه‌ای، فضایی آرام و در عین حال صمیمی را ایجاد کرده‌ است.

رنگ مشکی مناسب خانه های پر نور

مشکی واضح ترین رنگ برای یک اتاق نشیمن نیست ، اما استفاده از این رنگ بسیار عالی است. اتاق نشیمن با دیوارهای سیاه غیرمنتظره و دراماتیک است. جزئیات معماری در اتاق توجه بیشتری را به خود جلب می کند. مبلمان شما در پس زمینه تاریک ظاهر می شود. اگر اتاق نشیمن شما زیاد آفتاب می گیرد، دیوارهای سیاه می توانند تابش نور طبیعی را کاهش دهند. راه های زیادی برای طراحی یک اتاق نشیمن مشکی وجود دارد، و همه آنها بیانیه ای قوی دارند که محور خانه شما خواهد بود.

رنگ مناسب دیوار پذیرایی

رنگ محبوب و پرطرفدار بژ 

رنگ بژ برای از نظر طراحان داخلی رنگ خنثی است. رنگ قابل اعتماد، سادگی پارچه های خام را تداعی می کند. اتاق نشیمن بژ برای دکوراتورهایی که به ظاهر مینیمالیستی علاقه دارند ضروری است. داغ ترین روند طراحی شامل پر کردن اتاق نشیمن شما با سایه های مختلف سفید است. دیوارهای ظریف بژ صحنه ای را برای این جلوه خیره کننده و درجه یک ایجاد می کنند. رنگ بژ یکی از بهترین و پرطرفدارترین رنگ های اتاق نشیمن است که افراد بارها و بارها به آن باز می گردند.

حال که در رابطه با رنگ دیوار اتاق نشیمن اطلاعاتی به دست آوردید، بد نیست برای نقاشی دیوار اتاق نشیمن خود به متخصصان تزئینات داخلی و دکوراسیون داخلی در وبسایت آقای املاک اجازه دهید تا فضای اتاق پذیرایی و نشیمن شما را به مکانی جذاب و شیک همراه با مد روز تبدیل کنند. 

تعداد نظرات : 1
  • علی منصوری
    27 دی 1400
    مطلب بسیار جذابی بود ، ممنون