۱۰ نکته کلیدی که هنگام مذاکره از قیمت خانه معجزه می کند!

۱۰ نکته کلیدی که هنگام مذاکره از قیمت خانه معجزه می کند!

14 شهریور 1400

ملکی

۱۰ نکته کلیدی که هنگام مذاکره از قیمت خانه معجزه می کند!
امروزه افراد برای خرید و حتی رهن و اجاره کردن خانه نیز با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند. در واقع افراد برای خانه‌‌ دار شدن مسیر طولانی و سخت را در پیش دارند. به همین دلیل برای مقابله با این چالش و مشکلات نیاز به برنامه‌ ریزی، مدیریت مالی، پس‌انداز، آینده‌ نگری و صبر و حوصله است.کمتر کسی از روش های مذاکره قیمت خانه با خبر است به همین منظور در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با چند شیوه مذاکره آشنا کنیم. همه ما می دانیم که خرید و حتی رهن و اجاره خانه یکی از بزرگترین و هیجان انگیزترین تصمیماتی است که هر شخصی در طول زندگی خود انجام می دهد، افراد در هنگام خرید خانه با چالش‌های مختلفی روبه‌ رو می‌شوند که یکی از همین چالش‌ها قیمت ملک مورد نظر و گفته هایی است که به هنگام انجام معامله بر سر قیمت ملک انجام می‌شود.

اگر به دنبال آپارتمان برای خرید و فروش یا رهن و اجاره هستید، وبسایت آقای املاک شما را از به روزترین قیمت خرید و فروش و رهن و اجاره آپارتمان در در سراسر نقاط کشور مطلع می کند.

مذاکره خرید خانه

اما روش های مذاکره قیمت خانه چیست؟ چه نکاتی به هنگام مذاکره از قیمت خانه تاثیر گذار است؟ این سوال مهم دغدغه افرادی است که به تازگی سرمایه گذاری در بازار مسکن کردند و اطلاعات کافی در این حوزه ندارند. به ویژه که وضعیت اقتصادی فعلی کشور مطلوب نیست که بتوان مطابق درآمد و پس‌انداز در کوتاه‌ مدت خانه دلخواه خود را به دست آورد. مذاکره برای قیمت مسکن به صبر و سازماندهی زیاد و گاهی اوقات به سازش نیاز دارد  در این مقاله، ۱۰ نکته کلیدی مهم از روش های مذاکره قیمت خانه به شما ارائه خواهیم داد تا با خیال راحت و بدون هیچ دغدغه ای برای پیدا کردن خانه دلخواه خود به شما عزیزان کمک کرده ‌باشیم.
خرید خانه در تهران

نکات مهم و اساسی از خرید خانه

قبل از نشستن برای مذاکره به موارد زیر توجه کنید:

۱. قبل از مذاکره تحقیقات لازم را انجام دهید

قبل از آنکه بر سر قیمت ملک با صاحب آن مذاکره کنید، بهترین کار این است که اطلاعات خود را در مورد ارزش واقعی ملک کامل کنید.هنگامی که شما  اطلاعات کافی از ارزش ملک و حتی قیمت حدودی آن نداشته باشید، هنگامی که صاحب ملک رقمی بسیار بالا و یا برعکس بسیار پایین‌تر پیشنهاد داد، متوجه غیر معقول بودن قیمت نخواهید شد. آگاهی کامل از ارزش ملک باعث می شود شما با اعتماد به نفس بیشتری رقم پیشنهادی خود را برای ملک مورد نظر خود بیان کنید. حالا برای آنکه از ارزش ملک مورد نظر خود اطمینان حاصل کنید، راه‌های گوناگونی وجود دارد.
پیش خرید آپارتمان در تهران

۲. از یک کارشناس ملکی مورد اعتماد کمک بگیرد

کارشناس ملکی حرفه‌ ای برای انجام این کار به شما گزارشی کتبی دقیق ارائه می دهد  که بر اساس آن مستندات و آمار، قیمت حدودی ملک دلخواه شما را برآورد خواهد کرد. راه دیگر این است که می‌توانید ارزش گذاری ملک خود را بر عهده کارشناس بگذارید تا با تحقیقات انجام شده ارزش واقعی ملک مورد نظر شما را بدست آورد. بسیاری از خریداران خانه معتقدند که دیگر نیازی به مشاور ندارند زیرا سایتهای فهرست املاک با کلیک یک دکمه در دسترس هستند. با این حال ، یک نماینده فقط خانه ها را به شما نشان نمی دهد. نماینده شما همچنین در بحث مذاکره درباره قیمت خانه شما و کمک به شما در تصمیم گیری درباره میزان پیشنهاد ، دارایی مهمی است. نمایندگان املاک در بازار مسکن محلی شما متخصص هستند. آنها می دانند که چگونه نرخ بهره تغییر می کند ، ارزش کدام ملک ها افزایش می یابد

۳. ارزش ملک مورد نظر را با ملک‌ های مشابه مقایسه کنید

یکی دیگر از راه‌هایی به دست آوردن ارزش تقریبی ملک، مقایسه آن با قیمت فروش ملک‌ های مشابه است. ملک هایی که از لحاظ موقعیت جغرافیایی، متراژ زمین، دسترسی‌ها، تعداد اتاق‌ها و… شبیه به ملک مورد نظر شما هستند، می‌توانند گزینه مناسبی برای ارزیابی قیمت ملک مد نظر شما محسوب شوند.

۴. از شرایط کنونی صاحب ملک غافل نشوید

اگر شما از شرایط فروش صاحب ملک مطلع شوید شاید بتوانید پیشنهاد مناسب تری ارائه دهید. به عنوان مثال اگر مالک نیاز فوری به پول و برای فروش ملک خود عجله داشته باشد شاید بتوان با رقم پایین‌ تر از رقم پیشنهادی، او را راضی به فروش کنید. حتی آگاهی از این موضوع که ملک چه مدت است برای فروش گذاشته شده است نیز می‌تواند به شما در تعیین قیمت ملک کمک کند. به عنوان مثال اگر مالک خانه‌ را به تازگی برای فروش گذاشته باشد، به طور حتم فروشنده قیمت پایین را نمی‌ پذیرد اما اگر فرآیند فروش خانه طولانی شده باشد، احتمال اینکه به قیمت پایین‌ تری راضی شود بسیار بالا است.

بیشتر بخوانید: صفر تا صد آشنایی با مراحل مجوز ساخت ساختمان!

روش های موثر به هنگام مذاکره از قیمت خانه

۵. به چالش های احتمالی ملک دقت کنید

قبل از مذاکره با فروشنده،از چالش های احتمالی ملک مطلع شوید. برای آگاهی از این موضوع پیشنهاد ما این است که از آژانس املاک یا یک کارشناس و بازرس برای بررسی از ملک کمک بگیرید. اگر شما ازمشکلات خانه کاملا آگاه باشید، زمان مذاکره با صاحب ملک در مورد قیمت خانه می توانید تمامی موارد و مشکلات را جز به جز ذکر کنید.

۶. از لحاظ بودجه کاملا آماده باشید

یکی دیگر از روش های مذاکره قیمت خانه، این است که شما به چه اندازه از لحاظ بودجه آمادگی های لازم را دارید . اگر می خواهید مبلغی را از کسی قرض بگیرید،  یا وامی دریافت کنید، بهتر است قبل از اقدام به مذاکره راجع به قیمت خانه تمامی این موارد را انجام داده باشید.

۷. با این موضوع احساسی برخورد نکنید

اگر خانه‌ دلخواه خود را پیدا کردید و برای خریدن آن بسیار هیجان دارید، هنگام صحبت از قیمت آن، بهتر است بر احساسات خود غلبه کنید. به تعبیری اگر ملک مورد علاقه خود را پیدا کردید اما قیمت آن بسیار بالا و خارج از تصورات شما است و صاحب آن هم به هیچ عنوان راضی به پایین آوردن قیمت آن نیست، در این شرایط نباید احساسی وارد عمل شوید، منطقی باشید و شرایط و بودجه خود را در نظر بگیرید.

۸. مسیر مذاکره را با آرامش سپری کنید

یکی دیگر از روش های مذاکره قیمت خانه این است که زمان مذاکره به صورت شفاف از تصمیم، خواسته‌ و شرایط خود صحبت کنید. اگر خودتان را برای خرید ملک بیش از حد مشتاق و یا بیش از حد بی‌تفاوت نشان دهید، پیام نادرستی را به فروشنده انتقال می دهید. پس سعی کنید در طول مذاکره صحبت‌های خود را با آرامش و با صراحت بیان کنید.

۹. رقم پیشنهادی خود را به صورت مکتوب بنویسید

اگر هدفتان این است پیشنهادی در مورد قیمت خانه بدهید بهتر است آن را به شکل کتبی بیان کنید، انجام این کار از طرفی قاطعیت شما را در این امر نشان می‌دهد، و از طرفی دیگر اگر رقم پیشنهادی خود را از یاد بردید می‌توانید بلافاصله به آن رجوع کنید. لازم به ذکر است این پیشنهاد باید شامل رقم پیشنهادی، شرایط پرداخت مبلغ و سایر موارد باشد.

۱۰. بازار خود را بشناسید

میزان فضایی که باید برای مذاکره داشته باشید باید با میزان علاقه در خانه متناسب می باشد و اینکه آیا ما در بازار خریدار هستیم یا فروشنده. اگر خریداران زیادی به خانه ابراز علاقه کرده اند و پیشنهادات بیشتری وجود دارد ، فضای کمتری برای مذاکره خواهید داشت. اگر بازار املاک و مستغلات محلی شما سرد است ، فضای بیشتری برای درخواست امتیاز ، قیمت کمتر و تعمیرات دارید.

بیشتر بخوانید: قبل از خرید ملک کلنگی این ۵ مورد را بررسی کنید!

این یکی دیگر از زمینه هایی است که در آن مشاور املاک شما دارایی ارزشمندی خواهد بود. نماینده شما می تواند بازار محلی را ارزیابی کرده و با فروشنده یا نماینده فروشنده صحبت کند. این به شما اجازه می دهد تا نگاه صمیمی تری به میزان تمایل فروشنده به مذاکره داشته باشید. اگر خانه به مدت طولانی در بازار بوده و فروشنده می خواهد بیرون برود ، ممکن است بتوانید معامله کنید. با این حال ، اگر فروشنده چندین پیشنهاد در خانه داشته باشد ، باید مستقیماً پیشنهاد بالاتری ارائه دهید.

جمع بندی:

زمانی که خانه مورد علاقه خود را پیدا کردید و قصد مذاکره با فروشنده در مورد قیمت ملک را دارید، بهتر است در ابتدا تحقیقات مورد نیاز را انجام دهید و در مورد خانه، از شرایط و ارزش ملک اطلاعات کافی داشته باشید، از طرفی از شرایط مالی و بودجه در اختیار خود کاملا مطلع باشد و در هنگام مذاکره احساسات خود را کنترل کنید، خواسته‌ و نظرات خود را به صورت به صورت کتبی بیان کنید و در آخر به فروشنده نشان دهید که قصد شما برای خرید خانه کاملا قاطعانه و جدی است.
تعداد نظرات : 1
  • میلاد داودپور
    21 مهر 1400
    بسیار عالی واقعا دست خوش دارید?????