۶ ترفند بازاریابی موفق در املاک اداری و تجاری ؛ ویژه مشاوران املاک
28 آبان 1400
آموزش املاک
شما به عنوان یک مشاور املاک برای موفقیت در بازار پر رقابت املاک تجاری و اداری باید از بقیه مشاوران متمایز شوید. به تعبیری، یک استراتژی بازاریابی املاک خوب، باعث می شود شما خیلی سریع به شهرت دست پیدا کنید و مشتریان بسیاری را به سمت خود جذب کنید. به علاوه، یک استراتژی بازاریابی توسعه یافته به شما کمک خواهد کرد فعالیت های خود را سازماندهی و در صدر فهرست کارهای خود باقی بمانید. سپس، می توانید عملکرد خود را اندازه گیری و برنامه ریزی خود را برای بهبود نتایج کاری خود تنظیم کنید.
آموزش بازاریابی املاک اداری و تجاری
اما، دقیقا چه عاملی یک استراتژی بازاریابی را موفق می کند؟ در این مقاله ۶ مرحله که هر مشاور املاکی باید برای ایجاد سرنخ بیشتر و افزایش شهرت خود در این زمینه وارد شد، ورد بررسی قرار داده ایم.
۱. مخاطبان خود را شناسایی کنید
فقط برای نشان دادن خود به دیگران تبلیغ نکنید. در عوض، مخاطبان اصلی خود را شناسایی و کل استراتژی بازاریابی خود را بر اساس آن تعیین کنید. آمار فروش هایی که تاکنون انجام داده اید را مرور کنید، مشتریان گذشته خود را با دقت تجزیه و تحلیل کنید و برای خود یک شخصیت خریدار بسازید. به طور کلی، به جنسیت، سن، مکان، نقش شغلی، آستانه خرج کردن، عادات خرید و هر ویژگی دیگری که ممکن است هنگام تلاش برای جذب آنها در کسب و کارتان مفید باشد، توجه کنید.
۲. اهداف خود را تعیین کنید
با در نظر گرفتن مخاطب هدف خود، اهداف تجاری خود را تعیین کنید. این اهداف نباید آرزوهای آینده و خواسته های مبهم باشد. بلکه باید اهداف مشخص و قابل اندازهگیری باشند تا بتوان آن را از طریق لیست فهرست بررسی کرد. علاوه بر این، بودجه مورد نیاز خود را تعیین کنید، رقبای خود را بشناسید و به فکر روش هایی باشید که از طریق آنها خود را متمایز خواهیدکرد. پیامهای کلیدیای را که میخواهید به مخاطبان هدف خود منتقل کنید،شناسایی کنید و این را در نظر بگیرید که چگونه میتوان با آنها ارتباط برقرار کرد در عین حالی که در بودجه بازاریابی خود باقی بمانید. پس از تکمیل این مرحله، زمان آن رسیده که همه چیز را عملی کنید و از ابزارهای بازاریابی آنلاین و آفلاین برای دستیابی به اهداف خود استفاده کنید.
بیشتر بخوانید: ۶ عامل موثر افزایش فروش در املاک ؛ ویژه مشاوران املاک
۳. حضور آنلاین خود را افزایش دهید
این روزها بیشتر مشاوران املاک در وبسایت های تخصصی ملک مانند وبسایت آقای املاک عضو هستند. اگر تاکنون در این پلتفرم تخصصی املاک ثبت نام کردید، همین حالا عضو شوید. در مرحله بعد، برای حضور آنلاین قوی در جایگاه شغلی خود نقشتان را در رسانه های اجتماعی مختلف مانند تلگرام، اینستاگرام، لینکدین،یوتیوب پر رنگ کنید. شما باید به طور منظم در این شبکه ها، مطالب آموزنده و کاربردی منتشر کنید تا بتوانید فردی مورد علاقه برای محتوای الهام بخش و مفید در حوزه کاری خود شوید.
بازاریابی املاک در اینستاگرام
علاوه بر این در اینستاگرام یک حساب کاربری ایجاد کنید تا با برگزاری کمپین ها و مطالب مرتبط با حوزه فعالیت خود، متقاضیان را مورد هدف قرار دهید. بنابراین، از رسانه های اجتماعی تا حد امکان استفاده کنید. به طور مرتب در توییتر (فضایی که می توانید قسمت های کوتاهی از پیام های مهم را به مخاطبان خود نشان دهید ) و همچنین لینکدین،( فضایی که می توانید تخصص خود را به عنوان یک مشاور املاک ارائه دهید)، مطالب آموزنده و مفید در اختیار کاربران قرار دهید.
هنگام ارسال پست آنلاین، به یاد داشته باشید که کلمات کلیدی مرتبط را در متن خود بگنجانید . مطمئن شوید که مطالب مرتبط به املاک اداری و تجاری شما تا حد امکان جلا داده شده اند. همچنین، اهمیت تبلیغات آنلاین را دست کم نگیرید، این نوع تبلیغات می تواند به شما در کسب و کارتان ، هدف قرار دادن سرنخ های مرتبط و دستیابی به مخاطبان بیشتر کمک کند.
بیشتر بخوانید: صفر تا صد آموزش بازاریابی در اینستاگرام ؛ویژه آژانس ها و مشاوران املاک
۴. بازار آفلاین را دست کم نگیرید
در حالی که فرصت های ارائه شده توسط ابزارهای بازاریابی آنلاین بسیار نامحدود هستند، اما قدرت بازاریابی آفلاین را دست کم بگیرید. این نوع بازاریابی هنوز هم راهی موثر برای ایجاد و به نمایش گذاشتن تخصص خود در صنعت املاک، ایجاد اعتماد، به دست آوردن سرنخ و ارتقای تصویر برندتان است، به ویژه اگر در بازار اداری و تجاری بسیار پر رقابت در شهر تهران فعالیت می کنید.
شرکت در رویدادهای شبکه (یا حتی سازماندهی) یک راه عالی برای ملاقات با همکاران جدیدی است که در این زمینه فعالیت می کنند. علاوه بر این، از شرکت فعال در این رویدادها و گفتگو درباره روندهای اخیر در بازار مسکن تردید نکنید. انجام این کار فرصتی عالی برای معرفی خود و دادن کارت ویزیت به اشخاص مختلف است.
در همین راستا، مواد چاپی ، مانند بروشورها، پوسترها و... نیز می توانند توجه افراد را به شما جلب کنند و از طرفی برای کسب و کار شما سرنخ ایجاد کنند. با مشاوره دادن، پیشبینی بازار یا هر چیز دیگری مرتبط با تخصص املاک اداری و تجاری خود با دیگران ارتباط برقرار کنید . با این کار، حضور قوی و فعال خود را حفظ و برند خود را در این فرآیند به درستی نشان خواهید داد.
۵. موفقیت خود را بسنجید
عنصر کلیدی یک استراتژی خوب و موفق در بازاریابی املاک، تجزیه و تحلیل است. اندازهگیری نتایج امری بسیار مهم می باشد، چرا که به شما می فهماند کدام عناصر استراتژی بازاریابی، مشتریان بیشتری در اختیارتان قرار می دهد، و کدام جنبه ها نیاز به اصلاح دارند.
به عنوان مثال، رفتار مخاطب در نرم افزاری که در آن مشغول فعالیت هستید،به شما کمک شایانی خواهد کرد. نرم افزاری مانند پنل آقای مشاور به شما کمک میکند فعالیت آنلاین خود را اندازهگیری و تعیین کنید کدام عناصر در استراتژی بازاریابی شما ارزشمند هستند و کدام یک کمتر از حد مطلوب هستند.
۶. استراتژی خود را با معیارهایتان تطبیق دهید
اگر معیاری پیش روی خود دارید، آن زمان استراتژی بازاریابی خود را تغییر دهید. این موضوع را به خوبی درک کنید و با خواسته های مخاطبان هدف خود سازگار شوید شما با این کار میزان موفقیت خود را افزایش خواهید داد. همچنین هدف های بازاریابی در املاک تجاری و اداری خود را به دقت تنظیم کنید تا از استراتژی خود نهایت استفاده را ببرید. از طرفی باید یک کمپین بازاریابی موفقی را رهبری کنید که در بلندمدت به سود کسب و کار شما منجر شود.
با دنبال کردن و رعایت این مراحل، مطمئن باشید که استراتژی بازاریابی املاک اداری و تجاریتان، سرنخهای ارزشمندتری را برای شما به ارمغان میآورد، و از طرفی در حوزه فعالیت خود به شهرت خواهید رسید و در بازار املاک نسبت به دیگر مشاوران املاک متمایز خواهیدشد.