آموزش استراتژی قیمت گذاری ؛با استاد امیرحسین میرزا بیگی
15 تیر 1402
آکادمی آقای املاک
استراتژی قیمت گذاری با استاد میرزابیگی
استراتژی قیمت گذاری چیست
استراتژی قیمت گذاری ،رویکردی است که توسط کسبوکارها برای تصمیمگیری میزان هزینه برای کالاها و خدمات اتخاذ میشود. تعامل بین حاشیه، قیمت و سطح فروش در هنگام قیمت گذاری محصولات مورد توجه قرار می گیرد. بنابراین، طراحی یک برنامه قیمت گذاری مناسب که موفقیت کسب و کار را تضمین می کند، مهم و پیچیده است.
قیمت مؤلفه ای است که به طور قابل توجهی بر درآمد شرکت تأثیر می گذارد. این متغیر کلیدی در مدلسازی مالی شرکت است و در بلندمدت بر درآمد، سود و سرمایهگذاری آن تأثیر میگذارد. قیمت نشان دهنده ایده یک کسب و کار است و رفتار آن را نسبت به رقبا و ارزشی که به مشتریان می دهد نشان می دهد.
استراتژی قیمت گذاری شامل تغییر و تعدیل قیمت کالاها و خدمات در پاسخ به عوامل بازار است. تحقیقات، شرایط بازار، تمایل مصرف کنندگان به پرداخت، رقابت، حاشیه های تجاری، هزینه های انجام شده و غیره، همه در هنگام توسعه یک استراتژی قیمت گذاری در نظر گرفته می شوند.
بیشتر بدانید: آموزش نهایی سازی در فروش با اساد نغمه خسروی
استراتژی قیمت گذاری در بازاریابی
استراتژی قیمت گذاری در بازاریابی ، به زبان ساده، تعدیل قیمت ها بر اساس عوامل تعیین کننده بازار است. قیمت، ارزشی است که به کالا یا خدماتی که با تحقیق تعیین میشود، اختصاص میدهد. یک استراتژی قیمت گذاری شرایط بازار، تمایل مصرف کننده به پرداخت، رقابت، حاشیه تجاری، هزینه های متحمل شده و غیره را در نظر می گیرد. قیمت گذاری شامل تعیین قیمت برای مالکیت و استفاده از کالاها است.
قیمت گذاری مربوط به تصمیم گیری است. با ارزیابی الزامات کسب و کار و اهدافی که هدف آن دستیابی به آن است شروع می شود. گام بعدی تحقیقات بازار و ارزیابی سطح رقابت می باشد. پس از آن، یک استراتژی قیمت گذاری موثر به کسب و کار کمک می کند تا بایستد. مرحله نهایی تحقیق شامل صحبت با مخاطبان هدف ، مصرف کنندگان در مورد نظرات آنها در مورد برند، محصول یا خدمات است.
استراتژی قیمت گذاری محصول
تعیین قیمت با استراتژی قیمت گذاری متفاوت است یعنی از عواملی استفاده می کند که در هنگام تعیین قیمت در نظر گرفته نمی شوند. به عنوان مثال، این رویکرد علاوه بر تجزیه و تحلیل محصولات موجود در بازار، زمان بازار، فصلی بودن تقاضا، ترجیحات و الگوهای خرید مشتری را در نظر می گیرد. با این حال، این استراتژی زمانی سودمندتر است که مصرف کنندگان ناهمگن باشند (سلیقه ها و ترجیحات متفاوت). و زمانی که تغییرپذیری تقاضا و عدم قطعیت بالا باشد، به خصوص با سطح تولید پایدار (فرصتی برای کسب سود بیشتر). استراتژی های قیمت گذاری انواع مختلفی دارد. کاهش قیمت، قیمت گذاری برای نفوذ در بازار، قیمت گذاری برتر، قیمت گذاری اقتصادی، قیمت گذاری بسته، قیمت گذاری مبتنی بر ارزش، و قیمت گذاری پویا تعدادی از آنها هستند. همچنین تعیین قیمت شامل ارزیابی اهداف کسب و کار و رقبا و ترجیحات مصرف کننده است.
بیشتر بدانید: آموزش فروش املاک در اینستاگرام با استاد احمد کلاته
یافتن قیمت ایده آل به معنای انتخاب یک استراتژی قیمت گذاری مناسب با شرایط شرکت شما است.اریک دولانسکی، دانشیار بازاریابی، میگوید: «اینکه مشتری مایل است برای محصول چقدر پول بپردازد، ربطی به هزینههای فروشنده ندارد و به میزان ارزشی که برای محصول یا خدماتی که میخرد، ربط دارد.»
نحوه صحیح قیمت گذاری
همه استراتژی های قیمت گذاری شمشیرهای دولبه هستند. چیزی که برخی از مشتریان را جذب می کند، برخی دیگر را از بین می برد. شما نمی توانید برای همه مردم همه چیز باشید. فقط به یاد داشته باشید که می خواهید مشتری محصول شما را بخرد، به همین دلیل است که باید از استراتژی مناسب با بازار هدف خود استفاده کنید. در ادامه 5 روش رایج استراتژی قیمت گذاری آورده شده است:
- قیمت گذاری به اضافه هزینه: هزینه های خود را محاسبه کنید و یک نشانه اضافه کنید.
- قیمت های رقابتی: قیمتی را بر اساس آنچه رقیب میگیرد تعیین کنید.
- کاهش قیمت: قیمت بالایی تعیین کنید و با پیشرفت بازار آن را کاهش دهید.
- قیمت گذاری نفوذی: برای ورود به بازار رقابتی قیمت پایینی تعیین کنید و بعداً آن را افزایش دهید.
- قیمت گذاری بر اساس ارزش: قیمت محصول یا خدمات خود را بر اساس آنچه مشتری معتقد است ارزش دارد، قرار دهید.
بیشتر بدانید: دوره آموزش املاک ؛با تدریس مهندس ایمان خدابخش
استراتژی قیمت گذاری با استاد امیرحسین میرزا بیگی
امیرحسین میرزابیگی متولد سال 1356 است و دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی گرایش بازاریابی و صادرات می باشد. سوابق آموزشی وی به شرح زیر می باشد:
آموزش در زمینه موضوعاتTQM ، نظام آراستگی، ایزو 9001، ایزو 22000، ایزو 14001، حل مساله، مدیریت کیفیت، TPM، رویکرد فرایندی، CRM و سایر موضوعات مرتبط با مهندسی، مدیریت، فروش و بازاریابی در شرکتهای متعدد نظیر آرد تهران باختر، ماکارونی بن ساله، QAL، توف اینترسرت، صنعت نوین امیرکبیر، اتحاد موتور، MVM
اگر در شغل املاک یا هر شغل دیگری در صنعت ساختمان فعالیت دارید یا در حال برنامه ریزی برای یک بازاریابی کارساز و کاربردی می باشید، به شما پیشنهاد می کنیم دوره آموزشی استاد امیرحسین میرزا بیگی در آکادمی آقای املاک را مشاهده نمائید. دیدن این ویدئوهای آموزشی به شما در پی ریزی صحیح یک بازاریابیِ موفق کمک به سزایی می کند. هدف این آموزش تبدیل شـما بـه یک مشاور املاک حرفه ای است. بعد از آن که شما به یک مشاور املاک حرفه ای تبدیل شـدید، خواهید فهمید که چگونه استراتژی قیمت گذاری را با روشی جذاب به مخاطبان خود نشان دهید.