۲۱ روش آسان برای ارتباط قوی با مشاوران املاک ؛ویژه مدیران املاک

مدیران مشاور املاک با چالش های مختلفی در رابطه با مشاوران املاک و مشتری ها مواجه می شوند. به دلیل ماهیت شغلی، اعضای تیم شما اغلب در جاده هستند و نمی توانند بلافاصله به درخواست ها پاسخ دهند. آنها بیشتر تمایل دارند که توسط، پست های صوتی ، پیام های متنی و انواع دیگر ارتباطات با شما ارتباط برقرار کنند.

وظایف مدیر مشاور املاک

شما به عنوان مدیر آژانس املاک چگونه انتظارات و رویه ها را با تیم خود برقرار می کنید؟ چگونه مشتری ها را در جریان همه چیز قرار می دهید؟

ارتباطات سالم بهترین پایه و اساس برای هر مشاغلی به شمار می رود. شما باید چندین روش آسان برای بهبود ارتباط بین اعضای تیم خود را کشف کنید. ارتباطات موثر در محل کار کلید برقراری روابط قوی و انجام پروژه های مهم است. ارتباطات نه تنها احساس خوبی به شما می دهد، بلکه نتایج مثبتی را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

طبق یک مطالعه ، شرکت هایی که موثرترین ارتباط را برقرار می کنند ۵۰% بیشتر احتمال دارد که سطح گردش مالی پایین را در مقایسه با متوسط ​​صنعت گزارش کنند. مسلماً همه گاه و بیگاه با ارتباطات دست و پنجه نرم می کنند که این امر می تواند منجر به سوتفاهم و ناامیدی شود.

برای کمک به حل این مشکلات، ما با ۲۱ نکته ساده روبرو شده ایم که می توانید از همین امروز برای بهبود مهارت های ارتباطی و روابط کلی بین شما و هم تیمی های خود استفاده کنید.

وبسایت آقای املاک

اگر قصد مدیریت یا راه اندازی آژانس املاکی را دارید یا به عنوان مدیر آژانس املاک مشغول به کار هستید حتما می دانید که یکی از نکاتی که یک مشاور املاک باید به آن دقت ویژه ای کند یادداشت کردن اطلاعات مشتری است. به همین علت وبسایت آقای املاک ، برای تمامی آژانس های املاک و مشاورین در سراسر کشور پنلی به نام آقای مشاور طراحی کرده تا اطلاعات مشتری‌های خود را به یکباره و به صورت کاملا منظم و البته با امنیت بالا نگهداری و مدیریت کنند،شما می توانند با عضویت در پنل آقای مشاور از خدمات ویژه و منحصر به فرد نهایت استفاده را ببرید.

برای آشنایی و اطلاعات بیشتر از پنل آقای مشاور در این قسمت کلیک کنید.

روش مدیریت مشاور املاک

۱. ابتدا یک بنیاد ایجاد کنید

هرچه کارمندانتان بیشتر به شما اعتماد کنند ، احتمال اینکه در هنگام بروز مشکل بیشتر در معرض خطر باشید، زیاد است. راه عالی برای ایجاد این پایه این است که ابتدا با مشاوران خود رابطه صمیمانه برقرار کنید.

به عنوان مثال ، وقتی کارم را در یک بنگاه املاک شروع کردم ، رئیس من را برای یک ناهار با هم تیمی های جدیدم بیرون برد. ما در مورد مشاغل صحبت نکردیم ، اما در عوض درباره زندگی یکدیگر اطلاعاتی کسب کردیم و سوابق و ترجیحات یکدیگر را شناختیم. این اقدام گرچه کار کوچکی بود اما به عنوان یک یخ شکن عالی کار کرد و به باز شدن خطوط ارتباطی برای همه اعضای تیم کمک کرد.

۲. با گفتار و کردار خود ثابت کنید که قابل اعتماد هستید

طبق انجمن روانشناسی آمریکا ، تقریباً یک چهارم کارمندان به کارفرمای خود اعتماد ندارند. این ساده به نظر می رسد ، اما درست است: اثبات قابل اعتماد بودن برای کارمندان شما منجر به برقراری ارتباط موثر در کسب و کار می شود.

در مطالب قبلی وبلاگ در مورد آشنایی با مسئولیت و شرح وظایف مدیر بنگاه املاک صصبت کردیم، اما هسته اصلی این مسئله ساده است: به شخص علاقه واقعی نشان دهید، با چالش های کاری و یا معضلات او همدلی کنید. هنگامی که کارمندان به این باور برسند که می توانند به شما اعتماد کنند احتمال اینکه با شما ارتباط قوی برقرار کنند، بسیار است.

۳. تنظیم زمان ۱ ثانیه ای هفتگی یا ماهانه

مدیران مشاور املاک باید این را بدانند که برای گشودن خطوط ارتباطی به تعیین زمان نیاز است. اگر سرتان به شدت شلوغ باشد و این را در محیط کار بروز دهید و از طرفی مشاوران بخواهند چالش ها ، نگرانی ها یا حتی پیروزی های اخیر را با شما به اشتراک بگذارند، ممکن است همیشه نگران اینکه شما وقت کافی ندارید، باشند. با تنظیم یک جلسه مکرر، شما در مورد کارهای داخلی دفتر کار بیشتر می آموزید و ایده های بهتری در مورد چگونگی رفع سوتفاهم ها خواهید داشت.

وظایف مدیر املاک چیست

به عنوان مثال ، من در شرکت خود ، هفته ای یک بار با مدیر جلسه دارم تا در مورد چگونگی کار به طور کلی و مقابله با ایده های بزرگ صحبت کنم. من همچنین ماهانه یک بار نزد مدیر بخش می روم و با گرفتن قهوه با هم یا پیاده روی، محل مورد نظر را چک می کنم. این راه ایده آل برای نگرانی ها و به اشتراک گذاشتن کارها است.

۴ توضیح دهید که چرا از کارمند خود می خواهید کاری انجام دهد

این یکی ممکن است برای شما احمقانه به نظر برسد، یک روش مشخص وجود دارد که می توانید اهمیت کاری را که تعیین کرده اید تقسیم  و آن را به روشی مثبت و آموزنده تنظیم کنید.

به عنوان مثال ، می توانید به کارمند خود بگویید ، “این اسلایدها راهی عالی برای برقراری ارتباط با تیم فروش هستند که چگونه بازاریابی از تلاش آنها پشتیبانی می کند. آیا در مورد روش یا نحوه ارائه آن سوالی دارید؟ ”

با این کار ، شما اطلاعات حیاتی و فرصتی برای پرسیدن سوالاتی را ارائه می دهید که ممکن است در برقراری ارتباط غیر از این درنگ کرده باشند. مهمتر از همه ، شما به کارمند خود نشان می دهید که چگونه کار او مستقیماً با اهداف تجاری ارتباط مستقیم دارد.

نحوه مدیریت مشاور املاک

۵. واقعاً گوش کنید

کارمندان معمولاً در مورد چگونگی برقراری ارتباط  با شما فکر می کنند ، اما ارتباط موثر واقعاً یک خیابان دو طرفه است. اگر فعالانه به صحبت های طرف مقابل گوش نمی دهید ، دشوار است که با شما ارتباط برقرار کنند.

شما باید به صحبت های طرف مقابل توجه کامل خود را نشان دهید، گوش دادن فعال می تواند چالش برانگیز باشد ، اما ارزش آن را دارد.

۶. از فرض های سریع پرهیز کنید

یکی از بزرگترین بازدارنده های برقراری ارتباط با کیفیت در محل کار ، سیگنالهای فراموش شده و فرضیاتی است که به سرعت شکل گرفته است. اگر کارمند شما در جایگاهی قرار داشت که انتظار داشتید از آن برتری داشته باشد، بلافاصله تصور نکنید که او فردی بیهوده است و هیچ کاری برایش اهمیت ندارد.

مدیران مشاور املاک باید محیطی جهت رفع مشکل فراهم کنند. وقتی از کارمند خود می پرسید که اوضاع چگونه پیش می رود ، ممکن است متوجه شوید که تمرکز در کار برایشان دشوار بوده است ، یا اینکه آنها عادت ندارند که همزمان شش پروژه را دستکاری کنند و نیاز به اولویت بندی کاری دارند. وقتی گوش های شما باز باشد ، خطوط ارتباطی نیز بازتر می شوند.

۷. نقاط قوت و ضعف یکدیگر را یاد بگیرید

بیش از یک راه برای انجام این کار وجود دارد. به عنوان مثال ، شما به عنوان مدیر املاک متوجه شده اید که یک مشاور در رهن و اجاره آپارتمان عالی است ، به او انگیزه بدهید و برای او یک پاداش در نظر بگیرید. با درک نقاط قوت و ضعف یکدیگر، برقراری ارتباط موثر در محل کار آسان تر خواهدشد.

۸. سبک ارتباطی مورد نظر طرف مقابل را احساس کنید

شاید برخی از اعضای تیم شما به ندرت در Slack حضور داشته باشند ، در حالی که دیگران بلافاصله به ایمیل ها پاسخ می دهند. چگونه کارمندان و هم تیمی های شما در مورد پروژه ها بهترین ارتباط را برقرار می کنند؟ آیا آنها ایمیل ، گپ های حضوری یا Slack را ترجیح می دهند؟ این را می توانید با پرسیدن مستقیم از آنها بفهمید.

۹. مطابق انتظارات باشید و پیگیری کنید

آیا کارمند شما می داند چه زمانی می خواهید در مورد یک پروژه پیگیری کنید و چه انتظاراتی از کار آنها دارید؟ به عنوان یک کارمند یکی از ناامیدکننده ترین تجربه ها ، اتمام پروژه و فهمیدن اینکه مدیر چیز دیگری انتظار داشت؛ می باشد. از ابتدا به صورت واضح و روشن انتظارات خود را با مشاوران خود در میان بگذارید.

برنامه مدیریت مشاور املاک

مدیران مشاور املاک باید مسئولیت برنامه ریزی جلسات منظم و اجباری را بدون اجازه دادن به تداخل در برنامه ها به عهده بگیرد. همانطور که مربی املاک و مستغلات اشاره می کند ؛ “زمان باید مسدود ، محافظت و اجرا شود”.

این بدان معنا نیست که “جلسات به خاطر یک جلسه” باید همیشه به یک قاعده تبدیل شود. برای اطمینان از موثر بودن جلسات ، به همه فرصت دهید تا هرگونه مسئله ای را مطرح کنند. یکی دیگر از موارد حیاتی، اختصاص زمان برای رشد تجارت است. تیم شما چه ایده هایی برای بهبود مهارت های خود یا ایجاد تجارت بیشتر دارد؟

ارتباط موثر در جلسات می تواند منجر به ایده های بهتر در کار تیمی شما شود و کار تیمی بهتر می تواند به معنی اعضای تیم ماهرتر و تجربه بهتر برای مشتریان شما باشد.

۱۰. بازخورد سازنده را به روشی متفکرانه ارائه دهید

مدیران مشاور املاک باید بدانند نکته شروع کننده چیست؟ روی رفتاری که در مورد آن بحث می کنید تمرکز کنید ، نه شخصیت او. همیشه به شخص مقابل فرصت دهید نظرات خود را به اشتراک بگذارد و در ایجاد یک روند مثبت رو به جلو سهیم باشد.

۱۱. جلسات منظم

هدف شما از جلسه چیست؟ چه کسی آن را اجرا خواهد کرد؟ دستور کار چیست؟ برخی از مدیران مشاور املاک اغلب قبل از شروع جلسه ، دستور جلسه را از طریق ایمیل ارسال می کنند تا همه افراد حاضر در جلسه بدانند که چه انتظاراتی دارید. جستجوی فعالانه یکی از بهترین راه ها برای بهبود ارتباطات در محل کار است.

روش های مدیریت برای مشاوران املاک

با توجه به ماهیت پویای کسب و کار ، بعضی اوقات برگزاری جلسات ساده ترین راه برای تقویت ارتباطات باز در تیم شما هستند. برای برخی از اعضای تیم ، جلسات ممکن است تنها راه شناخت دیگران در تیم باشد ، به خصوص اگر بیشتر وقت آنها خارج از دفتر باشد.

۱۲. تعارف را به روشی متفکرانه ارائه دهید

اگر شما به صورت مداوم به یک کارمند بگویید که آنها کار بزرگی انجام داده اند ، آنقدر هم که فکر می کنید مفید نخواهدبود. ممکن است آنها فکر کنند: “اما چه چیزی در این مورد عالی بود؟ اگر نمی دانم چگونه می توانم آن را تکرار کنم؟ ” در عوض خاص باشید  به عنوان مثال در برخی موارد بگویید “شما در توضیح چگونگی تبدیل لیدها به مشتری کار بزرگی انجام دادید. تصاویر واقعاً به مخاطب کمک کرد تا روند کار را درک کند. ”

۱۳. گردش کار را شفاف نگه دارید

بگویید تیم شما با هم روی یک پروژه بزرگ کار می کنند. آیا تیم از مهلت اجرای پروژه اطلاع دارد ، چه کسی مسئول چه قسمت هایی از پروژه است و چه زمانی انتظار می رود که آن قسمت ها را به سایر هم تیمی ها تحویل دهد؟ با استفاده از Excel Spreadsheets یا Trello ، یک راهپیمایی واضح ایجاد کنید ، بنابراین همه اعضای تیم شما در یک صفحه هستند و از ارتباطات اشتباه ناامید نمی شوند.

۱۴.از همان ابتدا نقش افراد را در یک گروه یا پروژه روشن کنید

وقتی افراد نقش خود را درک نکنند ، ارتباط در محل کار می تواند سریع قطع شود. این امر همراه با شفاف نگه داشتن جریان کار است. ذینفعان اصلی پروژه را تأیید کنید و مشخص کنید که پروژه برای تکمیل از چه کانالهایی باید عبور کند.

۱۵. تصمیم بگیرید که کدام مکالمه برای کدام مکان مناسب است

یکی از موضوعاتی که مدیران مشاور املاک باید به آن توجه ویژه ای کنند این است که نباید در مورد زندگی شخصی کسی در مقابل کل تیم سوال کنند. بهتر است با تیم خود در مورد اینکه با کدام روشهای ارتباطی راحت تر هستند، صحبت کنید.

به عنوان مثال ، تیم من متعهد شده است که هرگز در مورد Slack تصمیمات بزرگی اتخاذ نکنند ، زیرا ایجاد احساس کلی برای یک موقعیت دشوار است و گاهی اوقات تمامی افراد تا زمان تصمیم گیری در این بحث حضور ندارند. از طرف دیگر ، Slack یک روش عالی برای گفتگو در مورد افرادی است که می خواهند در یک کافی شاپ با هم کار کنند.

۱۶. از ابزارهای مدرن برای تقویت  ارتباطات خود استفاده کنید

چت و ایمیل عالی هستند.  با این حال ، اگر رفت و برگشت در رایانه بیش از حد پیچیده شده است ، نترسید مکالمه را از Slack بردارید و آن را رو در رو قرار دهید. این کار احتمالاً وظیفه پیش رو را ساده کرده و از ارتباط نادرست – مانند کنایه یا اکراه ادراک شده – جلوگیری می کند.

۱۷. به طور مرتب بازخورد خود را بخواهید و آن را جدی بگیرید

جستجوی فعالانه بازخورد سازنده یکی از بهترین راه ها برای بهبود ارتباطات در محل کار است. یکی از بزرگترین بازدارنده های برقراری ارتباط با کیفیت در محل کار ، سیگنالهای فراموش شده و فرضیاتی است که به سرعت شکل گرفته است.

بعضی از آنها مثبت است “من از دیدن اخلاق کاری شما با مشتری شما در این هفته لذت بردم” یا اینکه “من متوجه شدم که شما در جلسه این هفته ابراز ناامیدی کردید”. با این حال، آن لحظات بازخورد و فرصتی برای رسیدن به قلب یک چالش یا پیروزی است.

۱۸. فرایندها را واضح و ساده جلوه دهید و موانع آزار دهنده را ساده کنید

اگر در حال کار بر روی یک پروژه عظیم با چندین نفر شریک هستید ، احتمالاً در برهه ای از زمان ، ارتباط برقرار نخواهد شد. آن زمان را به عنوان فرصتی برای بهبود فرآیند در پروژه بعدی در نظر بگیرید. وقتی این تغییرات را ابلاغ می کنید ، می توانید بازخورد مفیدی درباره آنچه برای مردم مفید است و برای آینده مفید نیست ، دریافت کنید.

۱۹. مرور عملکرد

شما به عنوان مدیر آژانس املاک چند بار با کارمندان خود به گفتگوهای شخصی و بررسی عملکرد می نشینید؟ این یک ارتباط حیاتی است. کارکنان شما باید بدانند که چه موفقیت و پیشرفت هایی در آینده دارند.

همانطور که قبلاً کاوش کردیم ، پاسخگویی اعضای تیم برای بهبود عملکرد مهم است و می تواند منجر به تجارت بیشتر شرکت شما شود. برای انجام کارآمد بررسی ها ، به طور کلی بهتر است محیط کار ارتباطات آزاد و دوستانه باشد تا اینکه از دیدگاه اتهامی یا تنبیهی سرچشمه بگیرد.

برای اطمینان از اینکه اعضای تیم شما بیشترین بازبینی را در مورد عملکرد دارند ، آنها را مرتباً چک کنید (مثلاً هفته ای دو بار) و امتیازاتی را برای اعضای تیم خود در نظر بگیرید.

۲۰. چک لیست ها و روش های کتبی

اطمینان حاصل کنید که بنگاه املاک و مستغلات شما لیست های کنترل و روش های مستند برای کمک به ارتباطات را ثبت کرده است. یكی از اشتباهات متداول معاملات ملك با تیم های خود ، نداشتن لیست چک و رویه های كتبی است. این برای آنها چه معنایی دارد؟ غالباً وقت زیادی برای پیگیری و سرعت بخشیدن به استخدام های جدید در تجارت هدر می رود.

۲۱. پیگیری کارآمد

فناوری می تواند به شما کمک کند تا کل فرآیند فروش خود ، از جمله گردش کار و مدیریت وظایف را سیستم سازی کنید. همانطور که قبلاً بررسی کردیم ، داشتن یک پروسه مستند بخش مهمی در حفظ ارتباطات و افزایش شانس موفقیت شماست. با فرض اینکه آژانس شما از تکنیک های موثر استفاده کرده باشد ، میزان موفقیت شما فقط به نحوه برخورد شما به مشاوران و مشتری بستگی دارد.

همراه داشتن برنامه های منظم همراه با سیستم ها و رویه های مستند موجود ، به همه اعضای تیم شما اجازه می دهد در یک صفحه باشند. اگر این را با سیستم سازی ارتباطات خود با مشتری ترکیب کنید ، باعث می شود شما در یک تجارت پویا و سریع گام بردارید.

موفقیت یا عدم موفقیت یک تیم املاک و مستغلات اغلب به چگونگی ارتباط آنها بستگی دارد. همانطور که برخی از مدیران مشاور املاک اشاره می کند ، “ارتباط موثر فقط اتفاق نمی افتد ، بلکه باید به طور مداوم و به طور هدفمند آغاز شود”.

مطالب مشابه ...

5 دیدگاه‌

  1. میلاد داودپور گفت:

    چقدر خوب عالی بود👌🖐

  2. داود نصیری گفت:

    سلام و خدا قوت ممنون از مطالب بروزتون

  3. امیر بالسینی گفت:

    بسیار کاربردی 🔥
    مثل‌ همیشه عالی 🙏🏻🌹

  4. محسن فرزام فر گفت:

    با سلام…فوق العاده مفیداثر 😍😍

  5. روزبه فعلی گفت:

    درود
    بسیار مطالب جالبی بود 👌🏽
    سپاس از آقای املاک ✨

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *