مشتری مداری در املاک ؛ چگونه مانند حرفه ای ها عمل کنیم !

در این مطلب قصد داریم از صفر تا صد مشتری مداری در املاک با شما صحبت کنیم در این مقاله به شما خواهیم گفت که در ارتباط با جذب مشتری چه کارهایی انجام دهید پس این مقاله را از دست ندید.

مشتری مداری یعنی چی؟

قبل از اینکه بخواهیم در رابطه با موضوع مشتری مداری در کار مشاوره املاک سخن بگوییم باید در ابتدا معنی و اهمیت مشتری مداری را به خوبی درک کرده باشیم. مشتری مداری یعنی نوعی فرهنگ سازمانی که رفتارهای لازم در جهت ارزش گذاشتن به مشتریان را به بهترین شکل ممکن انجام می دهد. به تعبیر دیگر مشتری مداری یعنی برآورده شدن خواسته‌ها و انتظارات مشتریان.

حال،موضوع مهمی که در این میان وجود دارد این است که مشتری مداری چه اهمیتی دارد؟

امروزه، سرعت بالای تبادل اطلاعات مرتبط با مشتری، سازمان ‎ها را در خود غرق کرده است. بزرگترین مانع در مقابل مشتری مداری، فقدان فرهنگ مشتری مداری سازمانی است. بسیاری از سازمان ها در محصول و فروش خود متمرکز هستند و به نوعی مشتری مداری را در بازاریابی، اولویت اول قرار می دهند.

سازمان ها برای اجرای استراتژی مشتری مداری، باید دارای فرهنگی هماهنگ باشند. برای اجرای این کار باید مدیرانی در راس کار قرار گیرند تا طرز تفکر و ارزش ‎های مشتری مداری را برای کارمندان خود آموزش ‎دهند.

قبل از اینکه بخواهید ملکی را به مشتری نشان دهید در ابتدا باید مقدمات آن را پی ریزی کنید : حتما می پرسید چه مقدماتی؟ ما جواب را به شما خواهیم گفت
این مقدمات می تواند ایجاد ارتباط و اطمینان وشناخت مشتری ، شناخت نیاز، خواسته و تقاضای مشتری، انجام هماهنگی های لازم و… باشد.
اگر شما به کیفیت و کمیت ملک مورد نظر احاطه کامل داشته باشید در رفع ایرادگیری و بهانه تراشی های مشتری به شما کمک ویژه ای خواهد کرد.کاری که مشاورین املاک موفق انجام می دند.

اگر شما قبل از اینکه ملک مورد نظر را به مشتری نشان دهید آن را بازدید نکرده باشید بدون شک از پس سوالات مشتریان برنخواهید آمد . همین امر ضعف کاری شما را نشان خواهد داد.

زمانی که از ملک بازدید نکرده اید قطا از کیفیت وکمیت ملک هم بی خبر هستید در نتیجه وقتی شروع به تماس تلفنی می کنید باید آمادگی هرگونه مشکلات غیر منتظره باشید.اگر نتوانید ارتباط خوبی برقرار کنید احتمال این که مشتری ملک خوشش بیاید بسیار کم است در نتیجه تنها وقت خود را هدر داده اید .

کارهایی که باید برای بازدید از ملک انجام دهید

توجه داشته باشید قبل از اینکه بخواهید ملک را به مشتری نشان دهید حتما با هماهنگی قبلی باشد حتی به زمان تماس با مالک دقت کنید که زمان استراحت نباشد
زیرا برخی از مردم عادت به استراحت ظهر دارند و یا مایل نیستند در ایام تعطیل کسی به منزلشان رفت وآمد کند.

در واقع بهترین زمان بازدید از ملک زمانی است که مالک در منزل حضور داشته باشد. تا شما بتوانید از دلایل فروش یا اجاره ملک و شرایط معامله مانند حداکثر زمانی را که اختصاص داده ، سلیقه و پیشنهاداتش آشنا شوید و اگر شرایط خاصی هم دارد از زبان خودش بشنوید .

این دیدار می تواند بهترین فرصت برای موفقیت شما باشد تا با شناخت وآشنایی از شخصیت سن و سال تحصیلات طبقه اجتماعی اعتقادات و… می توانید به راحتی به آن شخص ملک مناسب ومطلوب را ارائه بدهید .
توصیه ما به شما این است که برای موفقیت در حرفه مشاور املاک بازدید و هماهنگی را به صورت حرفه ای انجام دهید.

نکته بعدی ک باید به آن خوب دقت کنید این است که سعی کنید قبل از این که به مشتریان خود خدماتی ارائه دهید با آنها خوب صحبت کنید به نوان مثال در ابتدا با مشتری خود احوال پرسی گرمی داشته باشید و بعد از دعوت به نشست آن زمان سر صحبت را باز کنید .

زمانی ک مشتری به سراغ شما می آید عجولانه به او سرویس ندهید اول از همه چند دقیقه ای را به گفتگو و صحبت با او بگذرانید با این کار بهترین نتیجه را خواهید گرفت. پرسش از مشتری در خصوص شرایطش نباید به شکل شک و تردید باشد با انجام این کار دست شما زود رو می شود که این امر نتیجه مثبتی به همراه نخواهد داشت.

ترفندهای فروش ملک

ایده برای فروش ملک

۱. مشتری خود را بشناسید

در حیطه کاری مشاور املاک هم شناخت مشتری و هم شناخت خریدار هر دو حرف اول را می زنند.شما باید مهارت این را داشته باشید ک نیاز متقاضیان خود را تشخیص دهید این کار به روند کاریتان بهبود خواهد بخشید. چندین مورد مناسب برای معرفی به مراجعه کننده، می تواند حق انتخاب بیشتری به مشتری بدهد این کار از نظر روانشناسی حس اعتماد بیشتری را فراهم می کند.

۲. فن بیان خود را قوی کنید

یکی از ویژگی های مهم مشاور املاک فن بیان اوست. زمانیکه خرید و فروش حضوری انجام می دهید، و روبه روی فرد مقابل قرار می گیرید ؛ با شناخت روش های مشتری مداری و نکات فروش و اجاره ملک با فن بیان بالایتان در جلب نظر مشتری موثر هستید. اگر اطلاعات ملک و حقوقی مشتری و خریدار بالا باشد و شما فن بیان خوبی نداشته باشید قطعا نمی توانید نیاز مشتریتان را رفع کنید.

۳.اعتماد سازی ایجاد کنید

ایجاد اعتمادسازی در کار مشاور املاک بسیار مهم است. به دلیل آنکه در هنگام معاملات ملکی معمولا هزینه های بالایی رد و بدل می شود، خریدار یا فروشنده باید در ابتدا اعتماد کند. این اعتماد در مدت زمانی که شما با مشتری در ارتباط هستید به وجود خواهد آمد. این را مدنظر قرار دهید ک یک مشاور املاک باید تمامی نکات فروش و اجاره ملک را به صورت کامل بداند و به آن ها عمل کند. اگر شما به تمامی نکات حقوقی خریدار و مشتری اشراف داشت باشید و آن را به مراجعه کنندگان انتقال دهید حس اعتماد بیشتری به آنها خواهید داد.

۴. تبلیغات و بازاریابی را فراموش نکنید

تبلیغات و بازاریابی چه اهمیتی دارد؟ اولین کار برای شناخت بهتر شما به مشتری است از طرف دیگر برای جذب سریع مشتری بسیار موثر است. برای این کار راه کارهای زیادی وجود دارد تجربه نشان داده تاثیر عکس یا همان تصویر تاثیر بسزایی بر ذهن ناخودآگاه انسان دارد . داشتن یک متن مناسب برای آگهی ملک تنها کافی نیست و بهتر است از گزینه هایی مانند عکس با کیفیت در جذب مشتری استفاد کنید.

به عنوان مثال عکس از قسمت های مختلف ملک دید بهتری ب مشتری می دهد. اگر می خواهید فعالیت شغلی خودتان را تبلیغ کنید بهتر است از کلمات تکراری استفاد نکنید ، از ایده های خلاقانه برای جذب مشتری استفاده کنید.

تبلیغات انواع مختلفی دارد می تواند به صورت بنر، تابلو و تبلیغ در سایت های اینترنتی و شبکه های اجتماعی باشد .

مطالب مشابه ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *