نقش خودآگاهی در موفقیت املاک و مستغلات ؛ویژه مشاوران املاک

نقش خودآگاهی در موفقیت املاک و مستغلات ؛ویژه مشاوران املاک

نقش خودآگاهی در موفقیت املاک و مستغلات ؛ویژه مشاوران املاک

به طور کلی خودآگاهی به معنای این است که شما خود را بشناسید و بر نقاط قوت خود تمرکز کنید.در این قسمت از وبلاگ آقای املاک قصد داریم صفر تا صد خودآگاهی یا خودشناسی را برای شما بازگو کنیم تا با شناخت کامل از خود در شغلتان موفق شوید.

خودآگاهی چیست؟

خودآگاهی نه تنها یک اصطلاح روانشناختی است، بلکه توصیف عملی آن چیزی است که هر بنگاه املاک و مشاوری برای موفقیت در محیط کسب و کار مدرن به آن نیاز دارد. چرا این حرف را می زنیم؟ شاید به این دلیل که  شما باید تصویری کاملاً واضح از اینکه چه کسی هستید داشته باشید تا نقاط قوت خود را بازی کنید و آنها را برای تمام ارزش خود به حداکثر برسانید. شما باید بدانید که دقیقا کی هستید تا نقاط ضعف خود را به حداقل برسانید و از گرفتار شدن در دام تلاش برای اصلاح آنها جلوگیری کنید. 

تکنیک های خودآگاهی در مدیریت

بدون خودآگاهی، احتما اینکه مدیران املاک مغرور به نظر برسند زیاد است. اگر نمی دانید چه زمانی در حال عبور از یک خط هستید، چگونه می توانید یک شرکت را مدیریت و رهبری کنید؟ به این فکر کنید که خودآگاهی در ارائه پیشنهادهای فروش یا رسیدگی به بازخورد چقدر مهم است. اگر از واکنش خود آگاه نباشید یا راهی برای جلوگیری از واکنش منفی نداشته باشید، ممکن است خود را دچار مشکل کنید.

نقش خودآگاهی در مهارت های زندگی و محیط کار

۱.همدلی: وقتی توانایی های خودآگاهی خود را به خوبی تنظیم کنید، به لطف هوش هیجانی بالا، همدل تر خواهید شد.
۲.انطباق پذیری: اگر می دانید که چگونه از خود واکنش نشان خواهید داد، می توانید با پیاده روی یا فقط چند نفس عمیق از یک موقعیت سخت جلوگیری کنید.
۳.اعتماد به نفس: با پذیرش و حتی پذیرفتن عیوب، نیازها و نقاط قوت خود، توانایی آسیب پذیر بودن خود را افزایش می دهید،ضمن آنکه امکان ایجاد روابط قوی تر در محل کار را فراهم می کنید. حفظ اعتماد به نفس کلید موفقیت است.
۴.ذهن آگاهی: زمانی که خودآگاه هستید،به زمان حال فکر می کنید به تعبیری به خودتان اجازه می دهید موقعیت ها را همانطور که اتفاق می افتند به جای تمرکز بر گذشته یا فرافکنی به آینده، در نظر بگیرید.
۵.صبر: در حالی که واکنش فوری شما ممکن است به سرزنش یک کارمند در تیم شما ختم شود، خودآگاهی به شما کمک می کند حتی در مواجهه با تعارض صبر کنید.
۶.مهربانی: این زمانی قابل دستیابی است که احساسات خود را برای حمایت از شخص دیگری کنار بگذارید. حتی اگر روز بدی را سپری می‌کنید، خودآگاه بودن و فهمیدن اینکه کارگران شما نیز انسان‌هایی هستند که مبارزات مشابهی دارند، می‌تواند به شما کمک کند تا همدردی بیشتری داشته باشید.

بیشتر بخوانید: موفق ترین مشاور املاک زن در دنیا کیست؟

خودآگاهی به چه معناست و چه اهمیتی دارد

امروزه بیشتر مشاوران و آژانس های املاک برای ثبت آگهی های ملکی خود حداقل در یک وبسایت تخصصی ملک عضو هستند تا آنها را در طی مسیر راهنمایی  کند. عضویت در وبسایت آقای املاک و همچنین پنل آقای مشاور یکی از راه های پیشرفت در کار املاک و پیشبرد تجارت آژانس ها و مشاوران املاک به شمار می رود. 

Neil Mathweg یکی از مشاوران املاک در وبسایت شخصی خود می گوید: هنگامی که من برای اولین بار به عنوان یک مشاور املاک و مستغلات کار کردم لیستی به من داده شد تا با آنها تماس بگیرم. من این کار را کردم. برای دو سال. و در آخر نسبت به آن بی حس شدم. این کار برای من ناامیدکننده، آزار دهنده و در نهایت ناموفق بود. چرا؟ چون من سیمی نیستم که با افراد ناشناس تماس بگیرم و با آنها تلفنی صحبت کنم. این شخصیت من نیست. من ترجیح می دهم با کسی صحبت کنم که قبلاً به کاری که من انجام می دادم ابراز علاقه کرده است. این مکالمه ای است که می توان تمام روز را به روشی جذاب داشته باشم و  برای شخص مقابل ارزش داشته باشد. این یک مثال ساده از زندگی شخصی من است که شما می توانید از صرف زمان زیادی در نقاط ضعف خود جلوگیری کرده و روی چیزهایی که قبلاً در آنها مهارت داشتید، تمرکز کنید. در ادامه این مطلب با آگاهی از خود بدانید که چگونه این کار را بیشتر و بیشتر انجام دهید

۱. نقش خود را در تیم پیدا کنید

به تیم ورزشی حرفه ای خود فکر کنید. ممکن است تعداد معدودی از سوپراستارهای معروف در این تیم وجود داشته باشد. ممکن است بازیکنی از مشخصات بالایی برخوردار نباشند اما نقش بسیار مهمی در تیم داشته باشد. این مربوط به این نیست که چه کسی افتخار کسب می کند ، بلکه در مورد برنده شدن کل تیم است. در دفتر کار و در تیم املاک و مستغلات خود باید نقش خود را پیدا کنید. سپس شما باید روز به روز مشغول انجام آن باشید. در اینجاست که شما و تیم املاک و مستغلات خود بیشترین موفقیت را خواهید دید.

۲. به صورت روزانه تمرین خودآگاهی کنید

اگر به خوبی بیاموزید که چگونه خودآگاهی روزانه را تمرین کنید، به طور طبیعی در زمینه های خاصی رشد خواهیدکرد و خواهید فهمید از دید دیگران شرایط چندان خوبی هم ندارید. در حالی که از چیزهای دیگر عقب می روید ، خواهید فهمید که شخصیت شما به چیزهای خاصی تعلق دارد. شما از طریق خودآگاهی برای تقویت نقاط قوت و موفقیت های بیشتر تلاش خواهید کرد. روشی وجود دارد که از نظر مربیان صنعت املاک و مستغلات درست به نظر می رسد اما نتیجه نهایی آن "شکست" است. اما کارگزاران دور و اطراف همچنان به کار خود ادامه می دهند ، همان کاری را که به آنها گفته می شود انجام می دهند.

بیشتر بخوانید: رونشناسی فروش ملک؛ ۱۱ ترفند طلایی در افزایش فروش ویژه مشاوران املاک

آنها همچنان روشهای حفظ مشتری را امتحان می کنند که به سادگی در دوران مدرن کارایی ندارند. راه بهتری وجود دارد و این خود آگاهی بخشی است تا نسبت به آنچه که هستید وفادار باشید و در زمینه های قوت خود پیشرفت کنید. وقتی شما و افراد تیم خود همه کارها را با هم انجام می دهید ،در حقیقت خلاهای یکدیگر را پر می کنید و در نتیجه کل تیم موفقیت بیشتری را تجربه خواهندکرد. در ادامه ،خواهیم گفت که چگونه این نوع خودآگاهی می تواند به شما در تجارت املاک و مستغلات کمک کند. امیدوارم که برای شنیدنش وقت بگذارید.

۳. مهارت های خود را بشناسید

به عنوان یک مشاور املاک باید بدانید در کسب و کار خود در چه چیزهایی مهارت دارید و در چه چیزهایی مهارت ندارید. سرمایه گذاران املاک و مستغلات غالباً تصویری از اینکه چه کسی می خواهند باشند و یا اینکه کجا می خواهند بروند ندارند ، در نتیجه قرار دادن خود در نقشی که مناسب شما یا شخصیت شما نباشد ، شما را ناخوشایند و ناموفق خواهد کرد. اگر بتوانید وقت و تلاش خود را بر روی آنچه که در آن مهارت دارید متمرکز کنید،  نتایج مثبتی را خواهید دید.

در املاک و مستغلات، اگر گرفتار کارهایی شوید که در آن مهارت ندارید ، نتیجه ای به همراه نخواهد داشت. اکر قصد توسعه کسب و کار خود در املاک و مستغلات هستید، نمونه کارهای بزرگ اجاره ای داشته باشید. اما ابتدا باید به این فکر کنید که چه مهارت و تیپ شخصیتی دارید. "مشاغل" بسیار مختلفی در صنعت املاک و مستغلات مانند مشاغل ساختمانی ، آژانسهای املاک، سرمایه گذاران، سازندگان و ... وجود دارد. هیچ کس نمی تواند در تمامی حوزه های املاک فعالیت کند ، بنابراین لزومی ندارد شخصی در همه کارها مهارت داشته باشد. در واقع، ما فکر می کنیم شما باید چیزهای جدیدی را امتحان کنید. زیرا با این کار  کشف خواهیدکرد که در چه چیزهایی مهارت دارید و چه چیزهایی برای شما مفید نیست.

بیشتر بخوانید:  ۶ راز موفقیت در شغل مشاور املاک

نقش خود آگاهی در مدیریت

چند نکته ای که باید هنگام تعریف مکان خود در املاک و مستغلات به آنها فکر کنید:

۱.تو درون نگری یا برون نگر؟ ۲.آیا فروش را دوست دارید؟ ۳.ساخت و ساز چطور؟ ۴.آیا می خواهید افراد را مدیریت کنید؟ ۵.مدیریت پول؟ سعی در کارهای جدید به شما امکان می دهد بفهمید در چه کاری مهارت دارید و چه کارهایی را دوست ندارید. بسیاری از مشتریان ما می خواهند هنگام شروع کار ، شرکت های بزرگ املاک و مستغلات داشته باشند. برخی از افراد تمایل به خرید انواع مختلف املاک در مناطق مختلف دارند ، اما بعد از مدتی ما شاهد خرید ملک مشابه در یک زیربخش با همان نوع ساخت و ساز هستیم. انجام کارها در املاک و مستغلات که مناسب شما یا شخصیت شما نیست ، مانند این است که یک فروشنده داخلی بخواهد  فروش خارجی انجام دهد.فروشنده خارجی شخصیت بزرگی دارد او با مردم صحبت و سفر می کند. فروشنده داخلی سازمان یافته است ، قلعه را پیگیری و نگه می دارد. این فقط مربوط به مواردی است که برای تیپ های مختلف شخصیتی مناسب است و اگر در نقشی  که به دردتان نمی خورد، گیر کنید بیچاره خواهید شد.

۴. بدانید که چه کسی هستید و چه می خواهید

ما یک کارگزار املاک و مستغلات ، کارولین استرلینگ ، را می شناسیم که بسیاری از ساخت و سازهای جدید را می فروشد. او خانه های چند میلیون دلاری را لیست کرده و در کارهایی که انجام می دهد بسیار قدتمند است. او چیزهای زیادی در این باره می داند ، هم ساخت و ساز و هم فروش. یک بار  از او پرسیده شد، "آیا تا به حال فکر کرده اید که خودتان مشخصات خاصی را به فروش برسانید؟" و بدون هیچ تردیدی گفت: "نه. این کاری نیست که من انجام می دهم. من خانه خودم را ساختم چون می خواستم ، اما این چیزی نیست که من به طور حرفه ای انجام دهم. من می دانم که در چه چیزی مهارت دارم و به آن پایبند هستم. " اینکه او می داند دقیقا شغلش چیست، بسیار عالی است. او می داند که چه کسی است و چه می خواهد.

بیشتر بخوانید: ۸ نکته مهم در زبان بدن مشاورین املاک

۵. نقاط قوت خود را شناسایی کنید

از طرف دیگر ، افرادی هستند که در فروش و بازاریابی مهارت زیادی دارند. این افراد می توانند تلفن را به صدا درآورند ، پیگیری کند و در نهایت معاملات خوبی انجام دهند. با این حال ، این افراد از نظر ساختاری و عملیاتی ، حسابداری ، امور مالی ، مدیریت کارمندان و ... مهارت خوبی ندارد ، اما اجازه نمی دهد که این کار ادامه یابد. برخی از این افراد چندین سال به تلاش خود ادامه می دهد و شریک درستی را برای اداره این مسئله انتخاب نمی کنند. آنها تجارت خود را بر اساس نقاط قوت خود تنظیم نمی کنند و با مشکل مواجه خواهندشد. این منجر به عدم بهره وری و در آخر منجر به از دست دادن پول ، شرکای ناخوشایند و عواقب دیگر می شود. همه اینهااز عدم خودآگاهی سرچشمه می گیرد. به این خاطر که او هنوز متوجه نشده در چه چیزی خوب و در چه چیزی بد است.

حرف آخر

درمورد آنچه که در آن مهارت دارید و ندارید بسیار صادق باشید و تجارت خود را در این زمینه تنظیم کنید. همانطور که ما چندین بار در این مقاله اشاره کردیم ،عدم آشنایی به این موضوع نه تنها به بهره وری منجر نمی شود ، بلکه به مشکلات جدی نیز منتهی خواهدشد، به ویژه در سرمایه گذاری املاک و مستغلات که سرمایه زیادی در دسترس است.

تعداد نظرات : 10
  • مهسا رمضانی
    7 آذر 1400
    دید من خیلی سطحی بود نسبت به این موضوع الان متوجه شدم مسئله مهمی است
  • بهروز فرجی
    6 آذر 1400
    ممنون بابت مطالب مفید و آموزنده شما.عالی بود.🙏🙏
  • مهرداد داودپور
    6 آذر 1400
    بسیار بسیار عالی و دقیق و کارشناسی شده بود
  • علی منصوری
    6 آذر 1400
    در کتاب چیرگی، نوشته‌ی رابرت گرین به همین موضوع اشاره کرد و توضیح داده برای چیره شدن ر هر کار اول باید به خودآگاهی برسید
  • ابی جهانگیری
    6 آذر 1400
    سلام همه مامیدونیم کمتر کسی هست که کاملا همه موارد ذکر شده بالا رو داشته باشه پس با تیم شدن و همکاری میشه به نتیجه بهتری رسید ممنون از یاداوری شما 🌹🙏
  • علی منصوری
    6 آذر 1400
    چقدر خوب و مفید بود این مطلب، ممنون از آقای املاک ، فوق العاده کاربردی بود
  • سهیلا کاظمی
    6 آذر 1400
    عالی بود ممنونم
  • داود نصیری
    21 مهر 1400
    بسیار مفید بود ممنون از آقای املاک
  • حسین کیا
    21 مهر 1400
    بسیار مفید
  • میلاد داودپور
    21 مهر 1400
    با سلام یکی از مهم ترین مسائلی که همیشه به دنبالش بودم همین مسئله ای بود که اشاره کردید واقعا عالی من ممنونم بابت اطلاعات شما میلاد داودپور??