خرید ملک اداری ؛ نکاتی که قبل از خرید باید دقت کنید!

خرید ملک اداری ؛ نکاتی که قبل از خرید باید دقت کنید!

18 خرداد 1402

دانستنی

خرید ملک اداری ؛ نکاتی که قبل از خرید باید دقت کنید!

خرید ملک اداری را اگر بخواهیم با خرید خانه مقایسه کنیم باید بگوییم که خرید ملک اداری دارای پیچیدگی های بیشتری است. همانگونه که در هنگام خرید ملک به یک سری پارامترها توجه می کنید، برای خرید ملک اداری هم باید به همان اندازه به پارامترهای مهم در خرید ملک اداری دقت لازم را داشته باشید.

نکات خرید ملک اداری

خرید ملک اداری با خرید خانه متفاوت است و رویکرد شما در مورد املاک اداری کاملاً متفاوت است. شما به دنبال خانه ای مناسب برای زندگی نیستید و این را باید بدانید که خرید ملک اداری و یا تجاری بسیار خطرناک تر از خرید ملک مسکونی است. تصمیم برای خرید یک ملک اداری مانند ورود به یک سرمایه گذاری جدید است. شما تحقیقات لازم را قبل از خرید انجام می دهید ، اما هرگز نمی دانید در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد. تمامی بازیگران بازار مسکن اعم از خریدار،فروشنده ، مشاور املاک در معرض خطر تغییر تقاضا و قیمت هستند و هنگامی که قیمت ها بالا می رود ، همه طرف ها از مزایای قابل توجهی استفاده می کنند.

سرمایه گذاری در املاک اداری نیاز به تجزیه و تحلیل کامل و مقایسه همه گزینه های موجود دارد. این سرمایه گذاری ها باید پس از مطالعه کامل و عمیق بر خلاف انتظار انجام شود. بنابراین شرایط بازار منطقه ای که در حال تحقیق هستید را به درستی در نظر بگیرید. به عنوان مثال، ممکن است بازار مسکن در یک منطقه با مشکلاتی مواجه باشد در حالی که در منطقه دیگر رونق دارد. تحقیقات خود را انجام داده و با مشاوران و مدیران املاک اداری و تجاری در منطقه مشورت کنید تا شرایط فعلی بازار را به خوبی درک کنید.

وبسایت آقای املاک این امکان را برای شما عزیزان فراهم کرده تا از جدیدترین قیمت ملک های اداری که شامل ( آپارتمان، سند ادارای و... ) است باخبر شوید. 

پیش خرید آپارتمان در تهران

چند نکته قبل از خرید ملک اداری

قبل از تصمیم گیری برای خرید املاک اداری ، ارزیابی ریسک های مختلف مربوطه بسیار مهم است.

۱. زیرساخت و محله

 توسعه زیرساخت در منطقه بر ارزش ملک هم به صورت مثبت و هم منفی تأثیر می گذارد. تحولاتی مانند ساخت خط راه آهن و غیره ممکن است بر ارزش ملک شما تأثیر بگذارد. همچنین، به وضوح در دسترس بودن تاسیسات پایه مانند برق، آب، زهکشی و غیره را مطالعه کنید.

قیمت خرید ملک اداری در کرج

۲. وضعیت فیزیکی ملک

آگاهی از نحوه استفاده از ملک قبل از خرید مهم است. با این کار به فرسودگی و سایش این ملک و نوع تعمیرات آن در آینده آگاه خواهیدبود. این همچنین به درک ارزش فروش مجدد یا اجاره در آینده کمک می کند. فراتر از وضعیت فیزیکی ساختمان که از طریق ارزیابی وضعیت ساختمان انجام می شود ، بسیاری از موارد نامشهود باید ارزیابی شوند. تاریخچه ساختمان باید مورد تحقیق و کلیه تعهدات مورد بررسی قرار گیرد.

۳. گزینه های تأمین مالی را ایجاد کنید

قبل از شروع جستجوی خرید ملک اداری، گزینه های تامین مالی خود را درک کنید. هنگامی که ملک مورد نظر خود را پیدا کردید ، اگر بودجه شما آماده باشد ، تکمیل معامله بسیار ساده تر خواهدبود.

۴ .فرآیند را به تنهایی طی نکنید

به سراغ یک مشاور املاک متخصص در زمینه املاک اداری یا تجاری بروید تا در این فرایند به شما کمک کند. علم و دانش آنها روند آسان تری را تضمین می کند. او می تواند به شما کمک کند تا بفهمید دقیقا به دنبال چه چیزی هستید ، تا چه میزان استطاعت مالی دارید شما همچنین باید با یک وکیل املاک اداری و یک حسابدار مشورت کنید. آنها می توانند بر اساس تجربه و نیازهای خاص شما بینش بیشتری ارائه دهند. علاوه بر این ، اگر ملک نیاز به کار قابل توجهی دارد ، ممکن است بخواهید با یک متخصص ساخت و ساز مشورت کنید.

بیشتر بخوانید: قبل از خرید ملک کلنگی این ۶ مورد را بررسی کنید

۵. هزینه های پنهان

بسیاری از املاک دارای هزینه های پنهان خاصی هستند. این هزینه ها با راه اندازی و نگهداری ملک مرتبط است. این هزینه های احتمالی باید از قبل برآورد شده و در خود قرارداد مورد بحث قرار گیرد.

شما به فکر کار کردن هستید؟ پس باید کسب و کاری راه اندازه کنید که نیاز به دفتر کار دارد از آنجایی که هزینه‌ خرید یا اجاره ملک اداری بالاست، و چون می‌تواند بخش قابل‌ توجهی از سرمایه‌‌‍ شما را درگیر کند، اگر بدون سنجیدن جوانب کار دست به انجامش بزنید ممکن است در ادامه‌ مسیر به دردسر بیفتید و یا در بهترین حالت پولتان را هدر دهید. ابتدا باید در نظر بگیرید که ملکی که می خواهید چه ویژگی هایی داشته باشد نیاز است در چه نوع موقعیت جغرافیایی قرار داشته باشد در جایی پر رفت و آمد یا خلوت متراژش چقدر باشد.

سه نوع ملک برای دفاتر کار وجود دارد:

۱.املاکی که سند اداری دارند و شما می‌توانید هر نوع دفتری را در آن‌ها راه بیندازید. این املاک اجازه‌ نصب تابلو دارند و البته قیمتشان بالاست.

۲.املاک با موقعیت اداری به املاکی گفته می‌شود که سند مسکونی دارند، اما به خاطر موقعیتشان مناسب دفاتر کارند. طبق قانون در این املاک فقط مالک می‌تواند چند نوع دفتر کار خاص راه‌اندازی کند. در غیر این‌صورت شهرداری دفتر شما را پلمب می‌کند.

۳.املاک مسکونی با موقعیت مسکونی شرایطی شبیه به املاک با موقعیت اداری دارند، تنها تفاوتشان این است که موقعیتشان چندان دلخواه صاحبان کسب و کار نیست، اما همچنان مالک می‌تواند چند نوع دفتر کار خاص در آن راه‌اندازی کند.

بیشتر بخوانید: خرید ملک قولنامه ای ؛ هر آنچیزی که باید بدانید!

نکات مهم قبل از خرید ملک اداری

مهم است قبل از خرید ملک اداری مشخص کنید به چه ملکی نیاز دارید. اگر قصد دارید دفتر وکالت، دفتر ازدواج و طلاق، دفتر مهندسی، دفتر مجله و روزنامه یا مطب راه‌ بیندازید، حتما لازم نیست سراغ خرید ملک با سند اداری بروید و یک ملک با موقعیت اداری که قیمت پایین‌تری دارد هم کارتان را راه‌ می‌اندازد. حتی شاید بسته به نوع کسب‌وکارتان اصلا نیازی به اداری بودن موقعیت ملک نداشته باشید و یک ملک مسکونی با موقعیت مسکونی نیز مناسب کار شما باشد. فقط به این توجه کنید که اگر می‌خواهید در ساختمان‌ مسکونی دفتر راه بیندازید، سعی کنید آپارتمانی بخرید که اکثر ساکنان آن از واحدهایشان استفاده‌ اداری دارند.

مثلا همگی وکیل یا دکترند. در غیر این صورت ممکن است رفت‌ و آمدهای دفتر شما برای همسایه‌ها مزاحمت ایجاد کرده و در آینده باعث درگیری و دلخوری شود.  اما اگر قصد راه‌اندازی دفتری به جز دفاتری که پیش‌تر ذکر کردیم را دارید، حتما و حتما سراغ املاک با سند اداری بروید. در غیر این صورت احتمالا با شهرداری به مشکل برمی‌خورید. توجه داشته باشید که سعی کنید ملکی که خریداری می کنید انباری، پارکینگ و کمد دیواری داشته باشد.

خرید خانه در تهران

طبقه مناسب برای خرید و اجاره املاک اداری

طبقات همکف و اول جزو بهترین طبقات هستند و نسبت به باقی طبقات ارجعیت بیشتری دارند. از ویژگی های این طبقات می توان به راحت صادر شدن مجوز برای بعضی مشاغل مانند آژانس هواپیمایی، آتلیه عکاسی، آرایشگاه ها و بنگاه های مسکن اشاره کرد، در صورتی که دریافت مجوز برای راه اندازی این مشاغل در طبقات بالاتر دشوارتر است.

قبل از شروع به کار در املاک تجاری ، باید هدف نهایی خود و همچنین نوع دارایی ای را که می خواهید با آن شروع کنید مشخص کنید. هنگامی که مشخص کردید به دنبال چه چیزی هستید ، سپس گزینه های تامین مالی خود را تعیین کنید و بدانید چقدر می توانید هزینه کنید. سرانجام ، اگر قصد ندارید از این طریق پولی به دست آورید ، خرید ملک فایده ای ندارد. شناخت افراد مناسب کمک می کند. آنها می توانند تجارت املاک تجاری شما را ایجاد یا خراب کنند.

بیشتر بخوانید: سرمایه گذاری در ملک ؛ ملک اداری بهتر است یا مسکونی؟

یک متخصص املاک خوب (که با املاک تجاری آشنا است) بزرگترین دارایی شما در جستجوی شما خواهد بود. با این حال ، یک وکیل ، یک حسابدار و یک متخصص ساخت و ساز نیز می توانند تخصص اضافی را ارائه دهند. املاک تجاری تا زمانی که با دقت انتخاب کنید می تواند یک سرمایه گذاری عالی باشد. شما واقعاً باید قبل از شروع به اهداف خود و آنچه که بدنبال آن هستید فکر کنید. با این حال ، شاید این بهترین کاری باشد که تا به حال انجام داده اید!

تعداد نظرات : 2
  • میلاد داودپور
    21 مهر 1400
    عالی بود ?میلاد داودپور
  • خدابخش
    21 مهر 1400
    عالی بود
    ادمین آقای املاک
    21 مهر 1400
    سپاس فراوان