از کاربرد علم فنگ شویی در دکوراسیون خانه چه می دانید؟

از کاربرد علم فنگ شویی در دکوراسیون خانه چه می دانید؟

27 شهریور 1400

دکوراسیون

از کاربرد علم فنگ شویی در دکوراسیون خانه چه می دانید؟
از علم فنگ شویی در دکوراسیون خانه چه می دانید؟ اگر آگاهی کامل از این موضوع ندارید ما شما را آگاه می کنیم. با آگاهی از این موضوع سریع دست به کار شوید ودکوراسیون خانه خود را در فصل تابستان تزیین کنید. فرصت خوبیست. قبل ازهر باید بدانید علم فنگ شویی چیست؟ کاربرد و هدف این علم چیست؟ چه تاثیری در دکوراسیون خونه ما دارد؟ و در آخر اصلا چرا استفاده از علم فنگ شویی در کوراسیون خانه؟ به تعبیری فن شویی به معنی باد و آب می باشد. یک علمی قدیمیست که وظیفه آن برقراری تعادل و هماهنگی در جریان طبیعی انرژی در پيرامون ما می باشد. لغت فنگ شویی در زبان فارسی معنای مشخصی ندارد. پیشینه علم فنگ شویی بیش از ۳۰۰۰ سال پیش در چین تصویب شد. مفهوم لغوی و واژه به واژۀ دو گلیف چینی فنگ و شویی است، فنگ به معنی باد و شویی به معنی آب است.

فنگ شویی چیست

اگر بخواهیم به طور خلاصه و در یک جمله از این علم به شما بگوییم بهتر است این گونه تعبیر کنیم.فنگ شویی، علم آموزش زندگی هم آهنگ و همگام با طبیعت است. به کمک این علم فضای داخلی و خارجی خانه اصلاح شده و انرژی های مثبت موجود در طبیعت به جریان می افتد و خانه شما پس از فنگ شویی مظهر آسایش، آرامش و نشاط خواهد شد.

فنگ شویی در معماری داخلی

اگرچه هر معمار و طراح داخلی احتمالاً چیزی در مورد فنگ شویی شنیده است ، اما ممکن است متوجه نشوند که اصول اساسی این تکنیک های قدیمی چینی می تواند برای ارتقاء سلامت روان و بهزیستی مورد استفاده قرار گیرد. فنگ شویی خوب می تواند به ایجاد تعادل و انرژی مثبت در محیط های زندگی شده کمک کند و واقعاً با برنامه ریزی و طراحان داخلی در انگلستان با کمک به ساختن خانه های مثبت ، باغ و اداری که بیشترین جذابیت را برای مصرف کنندگان دارد ، کمک کند. استفاده از فنگ شویی در مفاهیم اولیه طراحی استودیو همچنین می تواند از استفاده بهتر از فضا و استقبال بیشتر و چیدمان مثبت اطمینان حاصل کند.

وبسایت آقای املاک که به عنوان تخصصی ترین و کاملترین وبسایت ملکی در زمینه ثبت و ارائه رایگان آگهی املاک و مشاغل مرتبط با ساختمان در ایران شناخته شده است توانسته صفر تا صد نیازهای ساختمانی را با ابزارهای مختلف در جهت تسهیل و تسریع معاملات ملکی برآورده کند.

مزایای اصول فنگ شویی برای طراحی داخلی

اگرچه امروزه فنگ شویی اغلب به عنوان یک شبه علم رد می شود ، اما به عنوان یک تکنیک هماهنگ برای طراحی شناخته می شود و رفاه را ارتقا می بخشد. اصطلاح فنگ شویی به عنوان باد و آب ترجمه می شود و اصول مبتنی بر متعادل سازی سطح انرژی و ترویج انرژی خوب ، سی چی است. استفاده مناسب از رنگ ، نور ، فضا و قرار دادن وسایل یا مبلمان می تواند به ایجاد سطوح هماهنگی و دستکاری جریان انرژی کمک کند. از بسیاری جهات ، طراحان داخلی درک خواهند کرد که همه این عوامل در واقع بر آنچه که به عنوان "احساس" یا محیط هر اتاق شناخته می شود ، تأثیر می گذارد.

بیشتر بخوانید: اکسسوری اتاق خواب ؛ ۷ ایده برای به روز رسانی فضای اتاق شما

خانه ها ، ادارات و فضاهای داخلی که با استفاده از اصول فنگ شویی ایجاد شده اند می توانند بسیار خوشایندتر باشند و با نیروهای انرژی مثبت طنین انداز شوند. یکی از اهداف اصلی در فنگ شویی ایجاد احساسات مثبت در هر زمینه است ، بنابراین این می تواند یکی از دلایلی باشد که افراد فضای داخلی فنگ شویی را بسیار دلپذیر می دانند. درک این نکته که همه مناطق محیط مثبت را ترویج می دهند به این معنی است که به همان اندازه بر روی گاراژ و باغ مانند مناطق متداول مانند آشپزخانه و فضای زندگی تمرکز کنید.

علم فنگ شویی

فنگ شویی در ورودی خانه

درب ورودی یا ورودی هر فضای داخلی برای فنگ شویی خوب بسیار مهم است و نباید به هیچ وجه مسدود یا مانع آن شود زیرا این امر جریان انرژی خوبی را در هر خانه تضمین می کند. دیدگاه های واضح نیز برای هر چیدمان خوب فنگ شویی مهم است ، بنابراین طراحان باید مراقب باشند که مبلمان و اشیاء را با نمای کم قرار دهند. این فضا را افزایش می دهد و به مسدود شدن جریان های مثبت انرژی کمک می کند. سلامت روان و سلامتی افراد در همه زمینه های زندگی به کلمات کلیدی تبدیل شده اند و طراحی داخلی فنگ شویی فضایی برای ارتقاء سلامتی ایجاد می کند.

نمونه ای از استفاده از فنگ شویی در پروژه های طراحی داخلی

یک مثال از استفاده موفقیت آمیز از فنگ شویی در خانه ای در شهرک در ابتدا شامل یک طرح کلی برای خانه و باغ می شود. استفاده از رنگ و نقوش در طراحی فنگ شویی مهم است و باید مدام در نظر داشته باشید که "کمتر بیشتر است". رنگ هایی مانند رنگ های خاکی و پوستی در طراحی فنگ شویی از جمله کرم ، قهوه ای ، صورتی تیره یا زرد کم رنگ بسیار محبوب هستند. از رنگ ها و تن های مختلف می توان برای ایجاد مرزهای موثر در مناطق باز استفاده کرد ، در حالی که جریان انرژی مثبت را نیز افزایش می دهد.

در مورد چیدمان وسایل ، نکات زیر به شما کمک می کند:

باید از سر تخت جامد استفاده شود و باید روی دیوار قرار گیرد مبل ها ، تخت ها و صندلی های رومیزی هرگز نباید رو به درب باشند همیشه تعادل بین کاربردی و زیبایی شناسی را در نظر داشته باشید نباید آثار هنری بزرگ را در بالای مناطقی قرار داد که مردم برای استراحت در آنجا دراز کشیده اند زیرا می توانند احساس اضطراب و ناراحتی ایجاد کنند. اشکال و فرم های طبیعی کلید اصول طراحی فنگ شویی هستند ، بنابراین نباید هیچ لبه تیز روی هر مبلمان وجود داشته باشد

بیشتر بخوانید: چگونه آشپزخانه های کوچک را بزرگ جلوه دهیم ؟

هرگونه اثر هنری که در فضای داخلی نمایش داده شود باید دارای احساسات مثبت و آرامش بخش باشد و تصاویری را که باعث ایجاد احساس غم و اندوه می شود به هر قیمتی اجتناب شود. هدف فنگ شویی کاهش جریان انرژی در فضای داخلی است ، بنابراین مهم است که همه اجسام را متعادل کرده و از موقعیت آنها در اتاق مطلع باشید. اشیاء بزرگ نباید به صورت ناخوشایند یا جلوی پنجره ها قرار گیرند.

طرح های مثبت فنگ شویی می تواند شامل موارد زیر باشد:

گیاهان در اتاق خواب و گیاهان گلدار صورتی عاشقانه را تقویت می کنند ویژگی های آب مانند چشمه ها می توانند سطح انرژی مثبت را افزایش دهند همچنین می توان از آینه ها برای چیدمان موثر فنگ شویی استفاده کرد

معجزه فنگ‌شویی در دکوراسیون خانه شما

هدف اصلی فنگ‌شویی و کاربرد آن در منزل به جریان انداختن انرژی مثبت در فضای خانه است. تبعیت از این علم باعث می شود انرژی مثبت در داشتن آرامش، ارتباط مثبت با فرزندانتان، موفقیت در تحصیل و کار و روابط افراد خانواده داشته باشید.

علم فنگ شویی در دکوراسیون منزل چه می گوید؟

۱. از بی‌نظمی و شلوغی اجتناب کنید!

فنگ شویی یکی از موثرترین روش ها برای ایجاد و اطمینان از یک فضای مقدس برای زنده ماندن و شکوفایی است. اگر هرگز آرامش مکانی را با فنگ شویی خوب تجربه نکرده اید ، هیچ زمانی بهتر از زمان فعلی برای مشاوره وجود ندارد. این می تواند یک تجربه تغییر دهنده در زندگی باشد. توصیه‌ فنگ شویی برای داشتن یک ذهن آرام و منظم این است که، تمام وسایلی که دیگر به آن احتیاج ندارید را از فضای خانه خود خارج کنید زیرا این وسایل غیرقابل استفاده در فضای خانه انرژی منفی تولید می کند.

فنگ شویی در خانه

۲. ایجاد نور و هوا در فضای منزل

اکثر ما به دنبال راهکاریی برای نورانی تر کردن خانه خود هستیم از طرفی هم حتما می دانید که نور مناسب و کافی و جریان هوا به ایجاد فضای مثبت در خانه چه کمکی می‌کند. تا جای ممکن سعی کنید از نور خورشید در طول روز بهره ببرید و برای ایجاد جریان هوا هر از چند گاهی پنجره‌ها را بازکنید. البته راه دیگری هم برای ایجاد جریان و تصفیه هوا وجود دارد که آن چیزی نیست جز استفاده از گل و گیاه .

آینه در دکوراسیون خانه

۴. به کار بردن آینه در دکوراسیون خانه

علم فنگ شویی معتقد است استفاده از آینه برای ایجاد فضایی شگفت‌انگیز در منزل بسیار موثر است. البته باید بدانید استفاده از آینه در فنگ‌شویی قوانین و اصول مختص به خودش را هم دارد. در فنگ شویی گفته می شود که آینه ها منعکس کننده انرژی هستند ، بنابراین آینه ها را در جایی که ممکن است انرژی منفی وجود داشته باشد آویزان نکنید. سعی کنید از آینه ها در مکانهایی که می خواهید جریان انرژی را افزایش دهید استفاده کنید ، این می تواند در حمام یا اتاق نشیمن شما باشد اما نه در اتاق خواب ، زیرا تصور می شود این می تواند الگوی خواب شما را مختل کند.

رنگ های علم فنگ شویی

۵. رنگ هایی که علم فنگ شویی توصیه می کند

اصول و ترکیب رنگ در دکوراسیون داخلی منزل از اهمیت بسزایی برخوردار است. در فنگ‌شویی هر یک از عناصر طبیعت که اصول پنجگانه آن (آب، آتش، زمین، فلز، چوب) را می‌سازد، هرکدام نماد رنگی مشخصی دارند. ۱.رنگ‌های عنصر آتش که ازانرژی زیادی برخوردار است شامل: رنگ قرمز، صورتی، نارنجی است. ۲.رنگ‌های عنصر زمین که ثبات و حمایت را به ارمغان می‌آورند؛ مانند زرد، بژ، خاکی، قهوه‌ای و ماسه‌ای ۳.رنگ‌های عنصر فلز که رنگ‌های این عنصر تمرکز و بهره‌وری را ایجاد می‌کنند و شامل سفید و خاکستری، طلایی و نقره‌ای می باشد. ۴.رنگ‌های عنصر آب؛ آرامش، راحتی و تازگی را به همراه دارند و نماد فراوانی و ثروت هستند. شامل رنگ‌های مشکی و آبی است. ۵.رنگ‌های عنصر چوب، نماد سلامت و زنده‌دلی و رشد است،رنگ‌ عنصر چوب در فنگ‌شویی انواع رنگ‌های سبز است.

رنگ های علم فنگ شویی

۶. فنگ‌شویی از نحوه چیدمان مبلمان چه می گوید؟

طبق قواعد فنگ‌شویی چیدمان مبل در فضای خانه باید به گونه ای باشد که جریان انرژی به‌راحتی در خانه ایجاد شود. چگونه؟ به‌ عنوان مثال: بهتر است پشت کاناپه دیوار باشد و چیدمان مبل در اتاق نشیمن مشرف‌به در ورودی باشد تا افرادی که وارد خانه می‌شوند دیده شوند. در نظر بگیرید که اندازه‌ مبل مورداستفاده باید متناسب با اندازه فضای داخلی منزلتان باشد.

انواع گیاهان خانگی

۷. فنگ شویی گیاهان در خانه!

گیاهان می‌توانند انرژی منفی یک محیط را به انرژی مثبت تبدیل کنند. شما می توانید به راحتی با داشتن چندگیاه انرژی مثبت به خانه تان بیاورید. فنگ‌شویی به ما پیشنهاد می کند که روی میز کار، گیاهی زنده داشته باشید. و حتی الامکان از فضاهای خالی خانه برای گذاشتن گلدان گیاه استفاده کنید. استفاده از گلدان در آشپزخانه را فراموش نکنید. استفاده از گیاهان در دکوراسیون قدرت تمرکز و بهره‌وری افراد را افزایش می‌دهد.
تعداد نظرات : 1
  • omid
    21 مهر 1400
    یک شرکت طراحی دکوراسیون داخلی معرفی میکنید
    ادمین آقای املاک
    21 مهر 1400
    سلام دوست عزیز آقای املاک این تمکان را برای شما فراهم کرده که وارد دسته بندی مشاغل بشید و گزینه تزئیناتی رو انتخاب کنید به راحتی آگهی های مختلف از شرکت های دکوراسیون داخلی رو مشاهده کنید. لینک رو براتون ارسال میکنم . https://mrestate.ir/f/all/contractors/decorations