گیاهان خانگی مقاوم ؛ با انواع گیاهان تابستانی آشنا شوید!

گیاهان خانگی مقاوم ؛ با انواع گیاهان تابستانی آشنا شوید!

17 خرداد 1401

دکوراسیون

گیاهان خانگی مقاوم ؛ با انواع گیاهان تابستانی آشنا شوید!

از گیاهان مقاوم در فصل تابستان چه اطلاعاتی دارید؟ وبلاگ آقای املاک قصد دارد این بار شما را با انواع گیاهان مقاوم در تابستان آشنا کند با ما همراه باشید.

گیاهان مقاوم در فصل تابستان کدام اند؟ قطعا به این نتیجه رسیده اید که وچود گل و گیاه چه انرژی مثبتی به شما و اعضای خانوده تان می دهد.اگر شما جزو افرادی هستید که به گل و گیاه علاقه مندند و از نگهداری و تزیین آنها در بالکن خانه و حیاط و باغچه خود لذت می برند، می توانید با شناخت گل‌های فصلی تابستانه این لذت را چندین برابر کنید. شما می‌توانید با شناخت انواع گل‌های دائمی تابستان و گل‌های تابستانی، انرژی مثبتی به خود و اطرافیانتان ببخشید همینطور می توانید در دکوراسیون خانه،حیاط و باغچه خود جلوه تازه‌ای بدهید .

نگهداری از گل و گیاه در فصل تابستان دقت زیادی می خواهد شاید بسیاری از شما اطلاعات کافی از اینکه کدام گیاهان در برابر این فصل از مقاومت بالایی برخوردارند؛ نداشته باشید. بنابر این اگر قصد دارید که گیاهی تهیه کنید که در شرایط سخت این فصل دوام بیاورد، بهتر است این مطلب را تا آخر بخوانید.

خرید خانه در تهران

انواع گیاهان تابستانی

تابستان فرا رسیده است، دمای هوا روز به روز در حال افزایش است در حالی که شما سعی می کنید خانه خود را در فصل تابستان خنک نگه دارید، یکی از مناطقی که باید به آن توجه داشته باشید گیاهان هستند ، گیاهان خانگی شما به مراقبت و توجه زیادی نیاز دارند. اگر ساکولنت ها یا کاکتوس ها را روی لبه پنجره یا روی قفسه قرار داده اید، نگران نباشید، زیرا آنها در واقع با تابش آفتاب اضافی بسیار خوب عمل می کنند.

۱. ساکولنت ها

این گیاهان رنگارنگ با توجه به زیبایی و نگهداری بی دردسرشان محبوبیت زیادی دارند. اگرچه ساکولنت‌های سبز بیشتر برای فضای داخلی مناسب هستند تا انواع روشن‌ترشان، بهتر است این گیاه را نزدیک به پنجره‌ای قرار دهید که در تمام طول روز نور می‌گیرد از آنجایی که برگ های ضخیم و مستحکم آن رطوبت را ذخیره می کند، فقط باید هفته ای یک بار به آن آب دهید.

نکته اصلی: تا جایی که می توانید گیاه ساکولنت ها را به پنجره نزدیک کنید.

۲. کاکتوس

کاکتوس ها از یک مکان پر نور و گرم تغذیه می کنند، کاکتوس به نور مستقیم خورشید و آبیاری یک بار در ماه نیاز دارد. این گیاه با انواع شکل ها و اندازه های خود ، یک راه آسان برای تغییر دکوراسیون در خانه شما است!

بیشتر بخوانید: با این گیاهان انرژی مثبت و خوش شانسی به خانه خود راه دهید!

گل کاکتوس

۳. آلوئه ورا

گیاهان آلوئه ورا که به دلیل توانایی دارویی خود در التیام زخم ها شهرت دارند، گیاهی کاملاً سخت هستند. این گیاه به عنوان "گیاه جاودانگی" شناخته شده است، چرا که آنها می توانند در هر محیطی زنده بمانند و به حداقل توجه نیاز دارند. به سادگی گیاه خود را زیر نور مستقیم خورشید بگذارید، هر از چند گاهی به آن آب دهید تا یک آلوئه ورا سالم داشته باشید!

نکته اصلی: آلوئه دوست دارد هر ۲ تا ۳ سال یک بار به گلدان بزرگتر منتقل شود.

۴. گیاه پتوس نئون (پیچک شیطان)

پیچک شیطان یک انتخاب محبوب برای گیاهان خانگی است، زیرا هم انعطاف پذیر هستند و هم زیبا. این گیاه باید به ندرت آبیاری شود، بنابراین حتی زمانی که دما در حال افزایش است، نیازی به نگرانی در مورد پژمرده شدن آن نیست. برگ‌های بزرگ‌تر آن‌ها نیز متعرق می‌شوند و آب اضافی را در هوا آزاد می‌کنند از طرفی خود و محیط اطراف را خنک و به رطوبت خانه شما کمک می‌کند.

نکته اصلی: پیچک شیطان زمانی رشد می کند که خاک آن بین آبیاری خشک شود.

۵.نخل دم اسبی (دراسنا)

درختان نخل دم اسبی به خانه شما احساس استوایی و ساحلی می بخشد. این گیاه برای رشد و شکوفایی به توجه کمی نیاز دارد، آنها بهترین گزینه برای گیاهان خانگی هستند. فقط نکته کلیدی این است که بین دو آبیاری اجازه دهید خاک کاملاً خشک شود.

نکته اصلی: مراقب شاخ و برگ های زرد یا تنه های لطیف باشید، این به این معنی است که بیش از حد آبیاری می کنید.

بیشتر بخوانید: دکوراسیون فصل تابستان ؛ با این ۱۲ ایده به استقبال تابستان بروید! 

گیاه خانگی نخل دم اسبی

۶.گیاه شاه پسند

این گیاه در نواحی جنوب آسیا، آفریقا و اروپا در حاشیه جاده ها و دشت ها و مزارع رشد میکند. در ایران شاه پسند را می توانید در مناطق شمالی این کشورو اطراف تهران، فارس و نواحی جنوب پیدا کنید. 

۷.گیاه شکر تیغال

این گیاه یک گیاه کشیده و قد بلند است، سر گل آن کروی شکل و برگ های تیز و خار دار دارد که هر پروانه و زنبوری را به خود جلب می کند، ظاهر این گل ها چنان فریبنده است که می تواند توجه هر کسی را که از آن مسیر عبور می کند را به خود جلب کند. 

۸. گیاه سرخارگل

این گل هم جزو گیاهانی است که در برابر گرما و خشکی بسیار مقاوم است، این گل از تیره کاسنی ها می باشد. ساقه این گل انشعابات بسیاری دارد و دارای پرزهای زبر و خشن است.همانطور که مشاهده می کنید گل های این گیاه معمولاً به رنگ ارغوانی، صورتی، قرمز ارغوانی، زرد و نارنجی اند. 

گل سرخارگل

بیشتر بخوانید: آموزش ساخت دیوار سبز در منزل ؛ انواع، مزایا و نحوه آبیاری آن

۹.گل پامچال

گل پامچال علاوه بر زیبایی خاص و بی نظیرش از خواص دارویی هم بی بهره نیست. کافیست هفته ای یک بار به آن آب بدهید و خاکش را غنی کنید. گل پامچال برای حساسیت های پوستی بسیار مناسب است. اگر کمی درباره این گل بخوانید متوجه می شوید این گل یکی از عجیب ترین گل هایی است که تا به حال  شناخته اید، به عنوان مثال تمام قسمت های این گل قابلیت خورده شدن دارد، از ریشه آن تا برگ هایش. 

۱۰.گیاه مریم گلی

جالب است بدانبد که این گیاه بر خلاف اسمش که لطیف است در برابر کم آبی و نور خورشید مقاومت زیادی دارد. شکوفه های این گل در اواخر تابستان خودنمایی می کنند، فراموش نکنید که این گیاه، گزینه بسیار مناسبی برای جذب حشرات گرده افشان است.

وبسایت آقای املاک تخصصی ترین وبسایت در زمینه مشاغل ساختمانی است که صفر تا صد نیازهای ساختمانی شما را به راحتی فراهم می کند. اگر برای منزل خود به پیمانکار در زمینه تاسیساتی ، تزئیناتی ، ساختمانی و خدماتی مانند (گل و گیاه ) نیاز دارید، می توانید با یک جستجوی ساده با خدمات آنها در وبسایت آقای املاک آشنا شوید.

پیش خرید آپارتمان در تهران