آموزش فن بیان با استاد نغمه خسروی

آموزش فن بیان با استاد نغمه خسروی

خرید این دوره

فن بیان چیست

فن بیان در واقع همان توانایی سخن‌ گفتن (در هر مکان و زمان) است. فن بیان یعنی اینکه بتوانیم از تمام اجزای ارتباطی خود استفاده و بهترین پیام را به مخاطبان خود ارسال کنیم و دقیقاً آنچه مورد نیازمان است را دریافت کنیم. یا در تعریفی دیگر فن بیان یعنی اینکه بدانیم که متناسب با موقعیت و مخاطبمان صحبت کنیم.

به تعبیری دیگر فن بیان یعنی اینکه ما بدانیم چه چیزی را در چه زمانی و به چه نحوی بر زبان خود بیاوریم. فن بیان پرحرفی، حاضر زبانی و یا چرب‌زبانی نیست بلکه مهارتی فراتر از این موارد است. فن بیان در روابط شخصی و حرفه‌ای ما بسیار تاثیرگذار است. تمام افراد برای موفقیت در شغل‌ خود نباید صرفاً به یک استعداد ذاتی اکتفا کنند بلکه باید بر روی فن بیان خود کار کنند.

پروژه میلینیوم محمودآباد

اهمیت فن بیان در فروش

هنگامی که صحبت از فن بیان می شود، جدا از این که شما چه کسی هستید؟ چه شغلی دارید؟ با چه کسی صحبت می‌کنید، توانایی برقراری ارتباطتان اهمیت پیدا می‌کند. همه ما انسان‌ها به صورت مدام با یکدیگر در ارتباط هستیم. ارتباطاتی که از طریق کلام و گفت‌وگو شکل می‌گیرند و ادامه پیدا می‌کنند. تمام ارتباطات ما چه ارتباط کاری و چه شخصی از کلام و بیان نشات می گیرند. پس به راحتی می‌توان فهمید که فن بیان نقش مهمی در زندگی ما دارد، تا جایی که می‌توان آن را به عنوان یک فن و یا مهارت معرفی کرد. مهارتی که همه ما به آن نیاز داریم.

برای داشتن یک فن بیان خوب، کافیست از زبان خود استفاده کنید و به بهبود فن بیان خود متمرکز شوید. اگر می‌خواهید با دوستان خود ارتباط خوبی برقرار کنید، روابط عمومی خوبی داشته باشید، منظور خود را به خوبی به افراد منتقل کنید و همچنین کاری کنید که بقیه از همنشینی و صحبت با شما لذت ببرند باید «فن بیان» خوبی داشته‌ باشید.

بیشتر بدانید: آموزش مشاور املاک ؛24 نکته طلایی برای موفقیت شغلی شما

ابراز وجود، در هسته خود، عمل بیان خود است، و می تواند انواع مختلفی داشته باشد. شما می توانید از کلمات، حالات چهره، بدن، حرکات، لباس، اعمال و دارایی خود برای بیان خود واقعی درونی خود استفاده کنید.

عملکرد شما در محل کار زمانی که صدای شما شنیده نمی شود شروع به کاهش می کند. صحبت کردن به بحث، ایده پردازی و تفکر گروهی دامن می زند. مهم است که مسائل را به طور آشکار به منظور دریافت نظرات، بازخورد و دعوت از دیدگاه مورد بحث قرار دهیم. همانطور که نظر خود را بیان می کنید، اطرافیان شما ورودی هایی را ارائه می دهند که می توانید در هنگام رمزگشایی تصمیمات نهایی خود که ممکن است بر برنامه عمل شما تأثیر بگذارد، ارزیابی کنید.

آموزش فن بیان

آموزش فن بیان برای هر شخصی با توجه به هدفش، متفاوت است. به عنوان مثال تکنیک های فن بیان و تمرین‌های تقویت فن بیان برای افرادی که می‌خواهند خودشان را برای یک دفاع دانشجویی آماده کنند، با کسی که می‌خواهد کارشناس فروش، مدرس، بازیگر تئاتر و سینما و یا سخنران سمینار آموزشی باشد، متفاوت است. هم‌چنین کسی که مهارت فن بیان را برای مذاکره یا گفتگو با مشتریان می‌خواهد، نیاز‌ها و دغدغه‌های متفاوتی خواهد داشت و تمرین‌های متفاوتی را نیز باید به‌کار بگیرد.

  • اگر می‌خواهید مکالمه عالی باشید و همکاران و مشتریان­‌تان را قانع کنید، در فن بیان و ارتباط با مخاطب همیشه سعی کنید بر قسمت‌های مناسبی از صحبت‌تان تأکید داشته باشید.
  • اگر می‌خواهید مطمئن باشید که مخاطب مهم‌ترین بخش‌های صحبت تان را درک می‌کند، باید از صدای خود کمک بگیرد و تأکیدهای لازم را با صدای‌ خود نشان بدهید.
  • برای تأکید بر قسمت‌های مهم موردنظر، می‌توانید اندکی تن صدای‌ خود را پایین بیاورید و سپس آن را بالا ببرید. این روش برای تحریک مخاطب بسیار مناسب می باشد.
  • جملات کوتاه و مختصر، به تقویت فن بیان شما کمک می‌کند. به هیچ عنوان با ملاقات یک شخص جدید بلافاصله شروع به صحبت نکنید. در عوض سعی کنید، صحبت کوتاهی در مورد وضعیت آب‌وهوا، موقعیت مشترکی که هر دو در آن هستید، اخبار روز یا حتی در مورد پوشش شخص موردنظر (جهت حسن جویی) مکالمه خود را آغاز کنید. اگر می‌خواهید در صحبت‌های کوتاه موفق شوید، این تمرین را هر روز انجام دهید. 

مطالب مرتبط: 8 نکته مهم در ربان بدن مشاورین املاک

آمورش فن بیان قوی

در آموزش فن بیان قوی یک موضوع بسیار مهم وجود دارد و آن هم آگاهانه صحبت کردن است. شما باید بدانید که : در چه زمانی؟ چه چیزی را ؟ کجا؟ چگونه؟ و در چه مدتیبه زبان بیاورید.

منظور این است که بسته به زمان و مکان و تیپ شخصیتی فردی که با او صحبت می کند باید کلام خود را تنظیم کنید و بدانید که منظور خود را چگونه بیان کنید که مخاطبین را جذب کند.

خرید خانه در تهران

اموزش فن بیان با مشتری

در این قسمت به صورت مختصر 7 نکته مهم از اموزش فن بیان با مشتری را برای شما گردآوری کرده ایم.

  1. مطمئن و محکم صحبت کنید
  2. ساختار صحبت داشته باشید
  3. در ابتدای صحبت لبخند بزنید
  4. صدای خود را تقویت کنید
  5. با آرامش صحبت کنید
  6. ارتباط چشمی داشته باشید

مطالب مرتبط: چگونه با مشتری صحبت کنیم ؛ ویژه مشاوران املاک

آموزش فن بیان با استاد نغمه خسروی

یکی دیگر از روش های بسیار موثر جهت تقویت فن بیان، شرکت در کلاس های مرتبط با فن بیان است. اگر وقت کافی برای حضور در کلاس ها را ندارید، پیشنهادی که برایتان داریم این است که در کلاس های غیر حضوری فن بیان در آکادمی آقای املاک شرکت کنید. در این کلاس ها علاوه بر یادگیری آموزش های لازم ، تمرین های عملی نیز به شما داده می‌شود که با انجام دادن آن ها، شک نکنید بهترین اتفاقات برایتان رقم خواهد خورد. با شرکت در کلاس های آموزشی فن بیان استاد نغمه خسروی از بهترین و موثرترین نکات بهره مند خواهید شد.

تعداد نظرات : 2
  • محمد ابراهیم اشراقی
    1 اسفند 1401
    سلام. اطلاعات مفیدی میباشد لازم است دوره را دید
  • محمد ابراهیم اشراقی
    1 اسفند 1401
    سلام. این آموزش ها خیلی عالی است. اما بصورت کامل دوره . متشکرم