آموزش مشتری مداری حرفه ای با استاد نغمه خسروی
10 آذر 1403
آکادمی آقای املاک
آموزش مشتری مداری حرفه ای
مشتری مداری یعنی چی
مشتری مداری یک رویکرد تجاری است که نیازهای مشتری را بر نیازهای کسب و کار ترجیح می دهد. شرکت های مشتری مدار می دانند که کسب و کار رونق نخواهد گرفت مگر آننکه به طور مداوم تمرکز مشتری را بهبود بخشند. این یک روش فکری است که اهداف کسب و کار شما را با اهداف مشتریانتان هماهنگ می کند. ایجاد فرهنگ مشتری مداری به معنای شناخت این است که مشتریان همان کسب و کار هستند.
مشتری مداری به معنای قرار دادن مشتری در قلب کسب و کار شماست. زیرا، در نهایت، بدون مشتری، شما اصلاً کسب و کاری نخواهید داشت. مشتری مداری فقط مربوط به خدمات مشتری نیست، بلکه به تیم های پشتیبانی نیاز دارد تا بر مهارت های کلیدی خدمات مشتری تسلط یابند.
مشتری مداری نوین
متخصصان خدمات مشتری باید تلاش کنند تا بر این پنج تکنیک خدمات مشتری تسلط پیدا کنند:
- گوش کنید، خلاصه کنید و تکرار کنید
- محصول خود را از درون بشناسید
- انتقال احساسات از طریق صدا، خوب یا بد، آسان است. هنگام کار با پشتیبانی تلفنی، مهم است به یاد داشته باشید که:
- به معنای واقعی کلمه لبخند بزنید
- زبان و لحن مشتری را منعکس کنید، مگر اینکه عصبانی و یا بی حوصله باشد
- ابتدا گوش کنید، سپس مشکل را تایید کنید
- مشتری را تصدیق کنید
- مشکل را خلاصه کنید
مطالب مرتبط: مشتری مداری در املاک ؛ چگونه مانند حرفه ای ها عمل کنیم !
مشتری مداری و تکنیک های رفتار با مشتری
برای موفقیت در بازار پر رقابت و جهانی امروز، باید مشتری را در مرکز کارهای خود قرار دهید. از طراحی داخلی گرفته تا درک تجربه کاربر درونبرنامه یا درونسرویس گرفته تا مدیریت صورتحساب، پشتیبانی پس از خدمات، ایمیلهای بعدی، اطلاعرسانی، تبلیغات و موارد دیگر. باید اطمینان حاصل کنید که هر کاری که انجام میدهید از عملکردها، ویژگیها و خدمات پشتیبانی میکند ، یا ارزش افزوده ای که مشتریان شما برای آن به شما مراجعه می کنند.
همه چیز با داشتن درک عمیق و صمیمی از مشتری شروع می شود.
- نیازها و انتظارات آنها چیست؟
- آنها در جستجوی محصول یا خدمات خود چقدر فاصله دارند؟
- چقدر قیمت یا ویژگی حساس هستند؟
- آنها از کدام یک از ویژگی های شما استفاده می کنند؟
- کدام موارد را دوست دارند و احتمالاً دوست ندارند؟
هرچه بتوانید اطلاعات بیشتری در مورد مشتریان خود جمع آوری کنید تا آنها را درک کنید، بهتر می توانید یک تجربه واقعاً مشتری مدار و یا خدمات محور ارائه دهید. درک انتظارات مشتریان یک جنبه حیاتی موفقیت برای هر نوع سازمانی است. مشتری مداری و رضایت مشتری در هم تنیده شده اند. شما بر ابتکارات مشتری مداری خود کنترل دارید. سطوح بالاتر رضایت مشتری نتیجه تلاش شماست. نظارت مستمر بر سطح رضایت مشتری می تواند به هدایت ابتکارات مشتری مداری کمک کند تا بتوانید به طور مکرر فرآیندهای خود را بهبود بخشید.
مطالب مرتبط: متقاعد سازی مشتری ؛برترین تکنیک های متقاعد سازی برای بستن معامله
مشتری مداری در شرکت
در حالی که مهارتهای زیادی برای کمک به مشتریان نیاز دارید، چشمانداز عمیقتری وجود دارد که فعالیتهای روزانه ستارگان خدمات مشتری را نشان میدهد. مشتری مداری رویکردی برای اداره یک کسب و کار است که مشتریان و نیازهای آنها را بر نیازهای کسب و کار اولویت می دهد. هدف شرکت های مشتری مدار، ارضای نیازهای مشتری برای حفظ آنها برای مدت طولانی تر است. مشتری مداری همچنین به شرکت ها کمک می کند تا مشتریان را به طور طبیعی به پیشنهاد خود جذب کنند.در خدمات مشتری، مشتری مداری به معنای ارائه نتایج حمایتی، شخصی و جامع به مشتریان است.
مشتری مداری چشم اندازی کاملاً جدید به فرآیند تعیین اهداف تجاری و ارائه نتایج می دهد. این به معنای دور شدن از مدل های کسب و کار فروش محور (متمرکز بر فروش یا تخفیف) و حرکت به سمت تاکتیک های بازاریابی درونگرا است. شرکت ها با شناخت مشتریان خود و پاسخ به نیازهای آنها، روابط طولانی مدت با مشتریان ایجاد می کنند.
مطالب مرتبط: چگونه با مشتری صحبت کنیم ؛ ویژه مشاوران املاک
نغمه خسروی کارشناس کسب و کار
نغمه خسروی مدرس و مشاور بازاریابی و فروش، مشاور برندینگ است که با بیش از ۱۵ سال سابقه به صورت مستمر در آموزش و تجارت فعالیت دارد. در این مطلب شما می توانید با مشاهده دوره های آموزشی آنلاین از آموزش مشتری مداری حرفه ای توسط استاد نغمه خسروی در قالب سه ویدیو در کمترین زمان نهایت استفاده را ببرید.
شایان به ذکر است که با مشاهده و گذراندن این تکنیک های کاربردی به عنوان یک مشاور املاک می توانید در شغل خود به جایگاه و نتیجه دلخواه خود دست پیدا کنید.