با ۵ روش به مشتریان خود احساس قدرت، درک و اطمینان دهید؛ ویژه آژانس ها و مشاوران املاک
27 اردیبهشت 1402
آموزش املاک
شما به عنوان یک مشاور املاک و مستغلات آنقدر در فرایندخرید و فروش خانه تجربه دارید که احتمالاً احساس می کنید حتی در خواب نیز می توانید این کار را انجام دهید. حتی اگر هر معامله ای تفاوت های ظریف خود را داشته باشد ، هرچه بیشتر این کار را انجام دهید ، بیشتر شباهت ها را تشخیص داده و متوجه خواهید شد که هرگونه موانع یا چالشی که بر سر راه شما قرار می گیرد، قبلاً آن را دیده و با آن مواجه شده اید.
در واقع ، بسیاری از خریداران و فروشندگان وارد مرحله خرید خانه می شوند. در اینجا بیشتر از همه، برای یک مشاور املاک مبتدی ، این یک روند پیچیده است اما بهترین بنگاه های معاملات ملکی به خوبی می دانند که تنها اداره فرایند معاملات کافی نیست و باید با مشتریان تا پایان روند معامله همراه باشند.
در این مقاله برخی از مشاوران املاک و مستغلات در مورد اینکه چگونه باعث می شوند هم خریداران و هم فروشندگان احساس قدرت ، درک و اعتماد به نفس بیشتری در طول فرآیند داشته باشند، صحبت کرده اند تا این یک تجربه عالی برای دیگر مشاوران املاک باشد. چاک وسبورگ ، مشاور املاک در پترزبورگ ، فلوریدا می گوید: "من معتقدم نقش من به عنوان یک مشاور به اندازه نقش من به عنوان یک متخصص املاک و مستغلات برای ایجاد نتیجه مثبت به مشتری مهم است."
بیشتر بخوانید: آموزش مشاور املاک ؛24 نکته طلایی برای موفقیت شغلی شما
در ادامه این مطلب برخی از گفته های مشاوران املاک در رابطه با اینکه چگونه به مشتریان خود احساس قدرت ، درک و اطمینان می دهند، آورده شده است.
۱. انگیزه آنها را درک کنید
در واقع مشتریان می خواهند این موضوع را حس کنند که از جانب شما شنیده و به خوبی درک شده اند. این امر با دانستن اینکه دقیق به دنبال چه چیزی هستند و چگونه و با چه روش هایی می توان به آنها کمک کرد، شروع می شود.
قبل از اینکه خریدار حتی پا در خانه بگذارد، مشاور با مشتری ملاقاتی ترتیب می دهد تا بفهمد چرا آنها به دنبال خرید خانه هستند. به عنوان مثال ، مشاور سوالاتی از قبیل: آیا آنها به دنبال خانه کوچکتر هستند؟ آیا آنها می خواهند نزدیک مدارس درجه یک باشند؟ بودجه آنها چقدر است؟
"هر کسی می تواند دری را باز کند و خانه ای را به کسی نشان دهد. یک مشاور املاک حرفه ای از طریق روانشناسی با یک گفتگوی صمیمانه به منظور درک هدف نهایی آنها ، وارد عمل می شود. "
همین فلسفه در مورد فروشنده نیز صادق است ، شما به عنوان مشاور املاک توصیه هایی را به فروشنده ارائه می دهید که با شرایط شخصی آنها مطابقت دارد "این که به فروشنده بگویید آشپزخانه را بازسازی کند ، بسیار ناخوشایند است ، اگر آنها نتوانند قیمت را تا X درصد اضافی افزایش دهند آنها سرمایه ای برای انجام این کار نخواهد داشت. " بنابراین به گونه ای برخورد کنید که آنها واقعا احساس کنند شما وضعیت آنها را به خوبی درک کرده اید .
بیشتر بخوانید:مشاور املاک معتبر ؛ ۵ ویژگی که باید در مشاور املاک خود جستجو کنید!
۲. آنها را در کل فرایند معامله همراهی کنید
ملیسا اوکابه ، مشاور املاک و مستغلات در کالیفرنیا، می گوید که ما به عنوان مشاور املاک شاید بدانیم که در آینده قرار است چه اتفاقاتی بیفتد ، اما آنها نمی دانند.
بنابراین، او توصیه می کند با اختصاص وقت برای توضیح کامل تمام مراحل معامله ، از جمله قرارداد خرید، وام مسکن و ... به آنها احساس قدرت دهید. همچنین در مورد بازه های زمانی بازرسی ، سپرده گذاری ، بستن قرارداد و غیره بینشی ارائه دهید تا انتظارات واقع بینانه ای در مورد مدت زمان هر مرحله داشته باشند.
۳.نشان دهید دانش کافی از بازار مسکن دارید
هرتز یکی دیگر از مشاوران املاک می گوید: نشان دادن دانش مشاوران از بازار مسکن خیال مشتریان را راحت می کند. "هنگام کار با خریدار یا فروشنده ، دانستن همه چیز در مورد بازار مسکن امری ضروری است ، "
وقتی اطلاعات مهمی از بازار مسکن را با آنها اشتراک می گذارید و یا اینکه در مورد روند بازار در منطقه خود مطلع هستید ، مشتریان احساس اطمینان بیشتری می کنند.
اگر مشتری شما به طور بالقوه برای اولین بار فرایند خرید یا فروش خانه را انجام می دهد ، باید نشان دهید که آنها اولویت شماره یک شما هستند. در نتیجه همیشه در اولین جلسه و حتی جلسات بعدی به موقع حاضر شوید.
بیشتر بخوانید: روش های جذب مشتری برای فروش بیشتر ؛ ویژه مشاوران املاک
سپس به هر ایمیل ، پیامک و تماس تلفنی در اسرع وقت پاسخ دهید ، ایده آل آن ۱۰ دقیقه است. هرتز می گوید: "حتی اگر فوراً پاسخ کاملی نداشته باشم ، به مشتریان خود می گویم که پیام آنها را دریافت کرده ام و آنها در اولویت اول کار من قرار دارند."
۴. با پاسخ دادن به موقع از پرسش های آنها، اطمینان خاطر ایجاد کنید
کارن پارنز ، مالک و کارگزار مدیریت NextHome Your Way در راکویل ، مریلند ، در حال قدم زدن مشتری در خانه ها بود که مشتری به او گفت که قبلاً از این ملک خاص بازدید کرده است ، اما همچنان در رابطه با این خانه سوالاتی داشت. "مشتری به او گفت که از مشاور قبلی سن سقف خانه را پرسیدم و او هرگز به من پاسخی نداد. در نتیجه پاسخ سریع و به موقع به مشتریان این اطمینان را می دهد که آنها در اولویت کاری شما هستند.
۵. به آنها برای برقراری ارتباط کمک کنید
هرتز فهرستی از متخصصانی را که سالها شخصاً با آنها همکاری کرده است ، برای کمک به مشتریان خود در هر موضوعی که ممکن است نیاز داشته باشند ، نگه می دارد ، خواه وکیل املاک ، بازرس ، پیمانکار ، سرپناه ، محوطه ساز ، لوله کش ، برق کار یا سقف دار و... با این کار شما یک قدم اضافی بر می دارید و لیستی کامل در مورد خدمات محله، از بهترین گزینه خشکشویی و تحویل سوپرمارکت تا مدارس و ... در اختیار دارید. دانش محلی شما به مشتریان نشان می دهد که خالصانه برای آنها کار می کنید.
جمع بندی:
به مشتریان خود بفهمانید که قدم به قدم در کنار آنها هستید. میشل مومولی ، مدیرعامل گروه مومولی در شهر جرسی سیتی ، نیویورک می گوید: "من یک مترجم ، یک رابط ، یک درمانگر ، یک بازپرس ، یک اعزام کننده و در نهایت یک حل کننده مشکل در همه زمینه ها هستم." و این چیزی است که برای کمک به مشتریان در احساس اطمینان و مالکیت در فرایند معاملات ملکی لازم است.
شما به عنوان یک مشاور املاک برای توانمندسازی مشتریان خود تاکنون چه اقداماتی انجام داده اید؟ در قسمت کامنت آنها را با ما در میان بگذارید.