مشاوره تخصصی املاک ؛ ۷ ویژگی مشاوران متخصص در حوزه املاک

مشاوره تخصصی املاک ؛ ۷ ویژگی مشاوران متخصص در حوزه املاک

11 خرداد 1401

آموزش املاک

مشاوره تخصصی املاک ؛ ۷ ویژگی مشاوران متخصص در حوزه املاک

آیا می دانید چگونه یک مشاور متخصص در حوزه املاک شد؟ خواندن این مقاله به شما کمک می کند تا به یکی از بهترین و موفق ترین مشاوران املاک تبدیل شوید. ما در اینجا هستیم تا از ویژگی های مشاوران املاک متخصص و حرفه ای با شما صحبت کنیم و بهترین نکات را در مورد چگونگی اتخاذ ویژگی های موفقیت در شغل مشاور املاک با شما به اشتراک بگذاریم.

مشاوره تخصصی املاک

میلیون ها مشاور املاک در سراسر جهان مشغول خرید و فروش خانه و املاک تجاری برای مشتریان خود هستند. با این حال، برخی از مشاوران املاک متخصص به دلیل انگیزه و شور و اشتیاق بالا در کار خود ، از دیگر نمایندگان متمایز می شوند. بهترین مشاوران املاک به ندرت خجالتی هستند یا از بیان نظرات خود می ترسند. آنها دوست دارند یک ملک را با تمرکز بر بهترین جنبه های آن تبلیغ کنند. آنها پرخاشگر نیستند در عوض نسبت به کاری که انجام می دهند سخت تلاش می کنند و منافع مشتریان را بر منافع خود ترجیح می دهند.

ویژگی های زیادی برای تبدیل شدن به یک مشاور املاک حرفه ای  و متخصص در بازار رقابتی امروزی وجود دارد که در ادامه مهم ترین آنها را برای شما گردآوری کرده ایم. 

برای آشنایی بیشتر با مشاوران املاک حرفه ای در کشور کلیک کنید

پروژه میلینیوم محمودآباد

۷ ویژگی مشاور املاک تخصصی

۱. با جدیدترین ابزارهای بازاریابی در ارتباط هستند

یکی از ویژگی های مهمی که باید همیشه برای به دست آوردن آن تلاش کنید، دانش فنی است. مشاوران املاک موفق با روشهای نوین بازاریابی املاک در ارتباط هستند. آنها همیشه ابزارهای جدیدی را در تجارت خود ادغام می کنند، از جمله دستگاه ها، نرم افزارهای MLS، برنامه ها یا کانال های رسانه های اجتماعی. 

علاوه بر این، موفق ترین مشاوران املاک همیشه به وب متصل هستند. آنها از رسانه های اجتماعی و ابزارهای بازاریابی دیجیتال استفاده می کنند تا همیشه یک قدم جلوتر بمانند. اگر تا به حال جدیدترین فناوری ها را ادغام نکرده اید، از همین امروز شروع کنید! همچنین توصیه می کنیم برای به حداکثر رساندن دید خود و دستیابی به سرنخ های بیشتر، به وبلاگ های آموزش املاک متوسل شوید.

مشاور املاک تخصصی تهران

۲. مشتاق و پرشور هستند

وقتی عاشق کارتان باشید، بهترین اتفاق ها را در آن رقم خواهید زد. اشتیاق محرک موفقیت است. کارگزاران املاک و مستغلات موفق با نشان دادن بهترین املاک متناسب با بودجه به خریداران خانه و سرمایه گذاران علاقه مند هستند. شما هرگز مشاوران املاک موفقی را نخواهید دید که حوصله کار خود را ندارند. مشاوران املاک باتجربه همیشه مشتاق نشان دادن املاک و ارائه خدمات به مشتریان خود هستند. آنها در تجارت املاک با شور و اشتیاق به مشتریان خود خدمت می کنند تا املاک را با نیازهای آنها مطابقت دهند و بلافاصله حرفه خود را در نمایندگی املاک و مستغلات توسعه بخشند.

۳. اطلاعات کامل از بازار محلی خود دارند

بازار خود را به طور کامل مطالعه کنید. توصیه ما به شما این است که در یک زمینه خاص تخصص داشته باشید و در همان زمینه اطلاعات جامع به دست اورید. داده های بازار املاک و مستغلات مربوط به موقعیت مکانی خود را جمع آوری کنید و برای به روز رسانی مداوم چنین داده هایی تلاش کنید. فراموش نکنید که اگر اطلاعات بازار املاک شما قدیمی یا اشتباه باشد، خریدار خانه از شما دور خواهد شد.

به نرم افزاری متوسل شوید تا به شما کمک کند به روزترین و دقیق ترین داده ها را در مورد محله ها به دست آورید. اطلاعاتی در مورد نرخ اشغال، نرخ سقف، بازده سرمایه گذاری، بازده نقدی و نسبت قیمت به اجاره را جمع آوری کنید. علاوه بر این، مشاوران املاک باتجربه می دانند که کدام ملک در حال حاضر در بازار وجود دارد، میانگین قیمت ها چقدر است و وضعیت کلی یک محله به چه صورت است. از ابزارهایی مانند پنل آقای مشاور که امروز در اختیار بنگاه های املاک قرار گرفته اند، استفاده کنید تا به موجب آن دانش خود را در مورد بازار املاک به حداکثر برسانید. علاوه بر این، از امکانات محله مانند رستوران ها، سیستم آموزشی و حتی میزان جرم و جنایت اطلاعات کسب کنید.شما باید آماده باشید تا دقیق ترین داده های موجود را به مشتریان ارائه دهید. 

۴. توانایی شبکه سازی و اشتراک گذاری با سایر متخصصان دارند 

پرورش شبکه یکی از بهترین و موثرترین عادات مشاور املاک موفق است. مشاوران املاک و مستغلات موفق از توانایی شبکه سازی با سایر متخصصان و ارائه دهندگان خدماتی که خدمات آنها مکمل املاک و مستغلات است، لذت می برند.

به عنوان یک مشاور املاک، شما باید شبکه ای از شرکای با تجربه مانند پیمانکاران ، وکلا، کارگزاران وام مسکن و ارائه دهندگان بیمه داشته باشید. همراه با خدمات شرکای فوق، یک مشاور املاک خدمات یکپارچه و تسهیل شده را برای سرنخ ها و مشتریان تضمین می کند.

اگر برای پرورش شبکه ای قوی از شرکای مختلف تلاش می کنید، باید بتوانید با خوشحالی سرنخ های خود را به ارائه دهندگان خدمات ارجاع دهید. فراموش نکنید که اعتماد به نفس شما کلید ایجاد شبکه شما است. با افزایش اعتماد به نفس نسبت به کاری که انجام می‌دهید، شروع به تأثیرگذاری بر روی مشتریان می‌کنید و سرنخ‌های خریداران و فروشندگان بیشتری را جذب می‌کنید.

مشاور املاک متخصص و حرفه ای

۵. سرسخت هستند

سرمایه گذاران در بازار مسکن یک مشاور املاک سرسخت می خواهند تا بدون دغدغه و چالش ملک مورد نظرشان را به سرعت به معامله تبدیل کند. علاوه بر این، آژانس‌های املاک موفق پس از نمایش یک خانه، به سرعت پیگیری های لازم را با سرمایه‌گذاران انجام می دهند. آنها سخت کار می کنند و تا زمانی که به توافق نرسند تسلیم نمی شوند.البته مهم است که در این کار زیاده روی نکنید و مشتریان خود را با تماس و پیام های زیاد کلافه نکنید. فقط به هدف و برنامه خود فکر کنید و در برخورد با سرنخ ها هوشمندانه عمل کنید.

۶. به سرنخ ها به سرعت پاسخ می دهند

یکی دیگر از ویژگی های کلیدی یک مشاور املاک متخصص، سریع بودن در پاسخگویی به سرنخ ها است. کاری نکنید که سرنخ منتظر شما بماند! وقتی سریع به سرنخ‌ها پاسخ دهید، نزد مشتریان قابل اعتمادتر می شوید. اطمینان حاصل کنید که از طریق تماس های تلفنی، پیام های متنی یا رسانه های اجتماعی، خروجی های مختلفی برای دسترسی به سرنخ ها به شما وجود دارد. خود را در دسترس آنها قرار دهید و در اسرع وقت پاسخ گو باشید.

۷. برنامه های سازماندهی شده دارند

در نهایت، برای تبدیل شدن به مشاوره تخصصی در حوزه املاک و مستغلات، باید یک برنامه ریز بی عیب و نقض داشته باشید و تا حد ممکن آن را سازماندهی کنید. برنامه ریزی صحیح از عملکرد ضعیف جلوگیری می کند. تاریخ های مهم را در برنامه ریز خود علامت بزنید و هرگز در هیچ یک از جلسات خود دیر حاضر نشوید. حتی در جلسات خود زودتر از موعد مقرر حاضر شوید، چه برای بازیدی از یک ملک باشد چه برای بستن یک قرارداد.

جمع آوری:

اگر این عادات را در حرفه خود ادغام کنید به زودی به موفق ترین مشاور املاک در منطقه خود تبدیل خواهیدشد. قدرت برنامه ریزی و شبکه سازی را دست کم نگیرید چرا که آنها هسته اصلی موفقیت شما خواهند بود. به طور مداوم در مورد بازار و داده های آن اطلاعات به دست آورید و با جدیدترین فناوری ها در ارتباط باشید و آنها را در تجارت خود ادغام کنید. و در آخر فراموش نکنید که به سرنخ های خود در اسرع وقت رسیدگی کنید.