بهترین طبقه در آپارتمان کدام است ؟

بهترین طبقه در آپارتمان کدام است ؟

7 فروردین 1401

دانستنی

بهترین طبقه در آپارتمان کدام است ؟

امروزه بیشتر مردم به دلیل گسترش جمعیت و ساخت و سازهای بسیارزندگی آپارتمان نشینی را برگزیده اند،  وبه همین دلیل یکی از نکات بسیار مهم برای انتخاب افراد در خرید ملک، رهن و اجاره ، انتخاب بهترین طبقه آپارتمان می باشد، در این مقاله قصد داریم شما را با بهترین طبقه آپارتمان برای سکونت آشنا کنیم، با ما همراه باشید.

کدام طبقه آپارتمان را انتخاب کنیم

 جواب این پرسش  کاملا به سلیقه افراد وابسته می باشد، قطعاً برای بعضی از افراد منظره بیرون ساختمان دارای اهمیت است، برای بعضی دیگر امنیت ساختمان، قدرت فشار آب و... بناباین براساس معیارهای افراد بهترین طبقه انتخاب می‌شود، اما طبقات بالا و طبقات پایین ساختمان هر کدام دارای مزایا و معایبی می‌باشد که در ادامه این مزایا و معایب را به طور کامل توضیح می‌دهیم.

وبسایت آقای املاک گزینه های بسیار زیادی را برای انتخاب خرید یا اجاره خانه به شما ارائه می دهد. با ورود به وبسایت آقای املاک می توانید به جدیدترین آگهی های خرید و فروش یا رهن و اجاره آپارتمان در سراسر نقاط کشور دسترسی داشته باشید.

مزایای زندگی در طبقات بالا

 در طبقات بالای آپارتمان سرو صدای ناشی از بیرون ساختمان و اهالی ساختمان بسیار کمتر است و کسانی که خواستار آرامش هستند معمولاً طبقه آخر را انتخاب می‌کنند، امنیت طبقات بالایی بسیار بیشتر می‌باشد، درطبقات بالا چشم‌انداز زیبایی از محله و شهر خود را می‌توان دید و نور کافی به این طبقات می تابد، در فصل زمستان در ساختمان‌ها هوای گرم به طبقات بالای ساختمان می‌رود به همین دلیل هزینه گرمایش طبقات بالایی در فصل زمستان بسیار کمتر است از پایین ساختمان می باشد.

بیشتر بخوانید:۱۰ نکته مهم که قبل از خرید خانه باید در نظر بگیرید!

مضرات زندگی در طبقات بالا

کسانی که مستأجر هستند و هر ساله باید جابه‌جا شوند طبقات بالا پیشنهاد خوبی برای آنها نمی باشد وعلاوه بر این در مواردی مانند خرابی آسانسورو قطع شدن برق ساختمان بالا رفتن از پله ها دشوار است. همچنین خانواده هایی که در طبقات بالا زندگی می‌کنند باید به طبقات دیگر احترام گذاشته و ایجاد سر و صدا نکنند، به خصوص خانواده هایی که بچه خردسال دارند بهتر است طبقات پایین را انتخاب کنند.

مزایا و معایب طبقات بالا آپارتمان

طبقات بالایی ساختمان معمولا فشار آب کمی دارند، این مشکل را می‌توان با استفاده از نصب پمپ آب قوی در ساختمان حل کنند. در فصل تابستان این طبقات به دلیل مجاورت با هوای بیرون بسیار گرمتر می‌باشند و قطعاً مصرف برق در طبقات بالا بیشتر می باشد. در طبقات بالا خروج از ساختمان در صورت وقوع حوادث مانند: زلزله آتش سوزی و... کار بسیار دشواری است.

مزایای زندگی در طبقه اول

افرادی که در طبقه اول سکونت دارند، در هنگام وقوع حوادثی مانند زلزله آتش‌سوزی و...  بسیار راحت و سریع می توانند از ساختمان خارج شوندافراد مسن و کسانی که نمی توانند ازپله استفاده کنند و یا حتی کسانی که هر ساله اسباب کشی دارند، طبقه اول بهترین انتخاب می باشد. خانواده‌هایی که بچه خردسال دارند و نگران سر و صدای آنها و اعتراض همسایگان می باشند بهتر است طبقه اول را انتخاب نمایند.

بیشتر بخوانید: ایمن سازی ساختمان ؛ با رعایت این نکات خانه خود را ایمن کنید!

مضرات زندگی در طبقه اول

افرادی که درطبقه اول زندگی می‌کنند،  قطعاً سروصداهایی مانند: رفت و آمد اهالی ساختمان، سرو صدای کوچه و خیابان و پارکینگ را باید تحمل کنند، طبقه اول نسبت به طبقات بالاتر امنیت کمتری دارد، زیرا سرقت در طبقه اول بسیار راحت‌تر از طبقات بالا می باشد.

تفاوت قیمت طبقات آپارتمان

از آنجایی که طبقات پایینی به ویژه طبقه اول به تاسیات ساختمان مانند موتور خانه و … نزدیک تر است و در بیشتر مواقع باعث مزاحمت ساکنین این طبقات می شود در نتیجه قیمت رهن ، اجاره یا خرید آن نسبت به طبقات بالایی کمتر است . از طرفی طبقات بالایی به دلیل آنکه از تاسیسات ساختمان دورتر هستند قیمت آنها نسبتاً زیادتر می باشد .

بهترین طبقه آپارتمان کدام است

با توجه به مزایا و معایبی که برای طبقات مختلف ساختمان ذکر کردیم هریک از این طبقات با توجه به شرایط و امکانات خود دارای قیمت های مختلفی می باشد . پارامتر های  زیادی در تعیین قیمت یک  واحد مسکونی وجود دارد که بر اساس آنها قیمت نهایی یک خانه در یک طبقه مخصوص مشخص می شود .

بیشتر بخوانید: خانه های شمالی بهتر است یا جنوبی ؟

بهترین طبقه ساختمان کدام است

بعد از جمع‌بندی کلی مواردی که گفته شد به این نتیجه می‌رسیم که طبقات میانی مثلا اگر در ساختمان ۵ طبقه وجود داشته باشد طبقات ۲، ۳، ۴ را طبقات میانی می نامد، این طبقات نسبت به طبقات اول و آخر مشکلات کمتری دارند، برای مثال: هیچ سرو صدایی افراد ساکن در این طبقات را آزار نمی دهد، فشار آب مناسب است، گرما و سرما روی این طبقات تأثیری ندارد، اما با همه تعاریف و مثال ها بازهم بهترین طبقه در آپارتمان برای سکونت کاملا به سلیقه افراد بستگی دارد و با توجه به علایق خود تصمیم می گیرند که کدام طبقه را برای سکونت انتخاب نمایند.

تعداد نظرات : 4
  • رامش
    3 بهمن 1402
    متشکرم مفید بود
  • منوچهرآمنی نژاد
    23 مهر 1402
    با سلام خدمت عزیزان دل. مطالبی رو که در این وب سایت درج کرید بسیار بسیار عالی بود با سپاس از شما درپناه ایزدیزدان خدای ایرانیان
  • مجتبی
    31 مرداد 1402
    درود بستگی به تعداد طبقات ساختمان معمولا طبقات میانی بهتر است در یک ساختمان 5 طبقه معمولا طبق سوم بهترین است نه مشکلات ومزاحمت های طبقات پایین تر رادارد ونه طبقات بالاتر
  • ناشناس
    12 اسفند 1401
    ممنون از توضیحاتتون