دکوراسیون دفتر املاک ؛15 ترفند طراحی برای پیشرفت شغلی شما
27 اردیبهشت 1402
دکوراسیون

دکوراسیون دفتر املاک موضوعی است که قصد داریم امروز در رابطه با آن با شما عزیزان صحبت کنیم. اگر در شغل املاک فعالیت دارید جالب است بدانید که تجارت املاک و مستغلات شما را ملزم می کند که نه تنها در مورد مطالبات ملکی بلکه در محبوب ترین روند طراحی نیز به روز باشید.
هر انتخابی که هنگام طراحی و تزئین دفتر املاک و مستغلات خود انجام می دهید ، می تواند در مورد کسب و کار شما پیامی ارسال کند و در عین حال بر کارمندان شما نیز تأثیر بگذارد. آژانس های املاک و مستغلات بیشتر وقت خود را در جاده یا تعامل با مشتریان واقعی و بالقوه از طریق وب سایت های ملکی مانند (وبسایت آقای املاک که به عنوان تخصصی ترین و کاملترین وبسایت ملکی شناخته شده و صفر تا صد نیازهای ملکی شما را فراهم می کند)، یا حساب های رسانه های اجتماعی خود می گذرانند اما واقعیت این است که اگر دفتر املاک و مستغلات خود را به درستی تزئین کنید ، گام بسیار مهمی برای شناخت برند شما خواهد بود. با پیشرفت تکنولوژی و شکل گرفتن تمامی افرادی که جویای ملک هستند و به نوعی شغلشان مربوط به کارهای ساختمانی است می توانند به راحتی در وبسایت آقای املاک آگهی خود را به ثبت برسانند.
با توجه به اینکه امروزه بیشتر تعاملات در فضای مجازی انجام می گیرد، اما در حال حاضر اینترنت و رسانه های اجتماعی نتوانسته به طور کامل جایگزین تعامل انسانی شوند. نهایی کردن معاملات املاک و مستغلات هنوز هم باید در یک مکان فیزیکی اتفاق بیفتد.
بیشتر بخوانید: انواع سنگ ساختمان ؛آشنایی با ویژگی،مزایا و کاربرد آنها
بهترین دکوراسیون مشاور املاک
اکنون با در نظر داشتن این اطلاعات، بیایید با جزئیات بیشتری صحبت کنیم که چگونه می توانید از دفتر املاک و مستغلات خود و حتی دیزاین دفتر املاک کوچک به عنوان یکی از روش های بازاریابی استفاده کنید.
۱. طراحی های فضای کاری باز
مدتی است که طراحی دفتر باز یکی از غالب ترین روندها است و به نظر می رسد اینجا برای ماندگاری باقی مانده است. آنچه که روی میز می آورد ، مزیت داشتن فضای باز و هوای مناسب برای برقراری ارتباط و همکاری است. از آنجا که در تجارت املاک و مستغلات مشغول به کار هستید ، احتمالاً می دانید که چیدمان طبقه باز دنیای طراحی را تحت تأثیر قرار داده و بر روی املاک مسکونی و تجاری مسلط است.
۲. مناطق دوستدار حریم خصوصی
حتی اگر طراحی دفتر باز از محبوبیت زیادی برخوردار باشد ، هنوز هم نیاز به حریم شخصی وجود دارد که کارمندان را قادر می سازد بدون هیچ گونه حواس پرتی بر کار خود تمرکز کنند. با این حال ، نباید فقط اتاقهای سنتی را در مرکز املاک و مستغلات خود اجرا کنید. در عوض ، از تقسیم کننده هایی استفاده کنید که مناطق کار بسته و حریم خصوصی را ایجاد می کند. یک ایده خوب این است که به سراغ پارتیشن های کوتاه تر بروید زیرا مردم بیشتر مراقب محیط خود خواهند بود. پارتیشن های بلند توهم حریم خصوصی و جدایی ایجاد می کنند.
۳. فضاهای جلسات مشترک
زمینه های همکاری برای هر دفتر املاک ضروری است. شما باید فضاهایی را در اختیار کارمندان خود قرار دهید که بتوانند طوفان فکری ، همکاری ، سازماندهی جلسات گاه به گاه و غیره را انجام دهند. مهم است که این مناطق بهره وری کارمندان شاغل در منطقه شخصی آنها را مختل نکند.
بیشتر بخوانید: آموزش مشاور املاک ؛24 نکته طلایی برای موفقیت شغلی شما
۴. فضاهای انعطاف پذیر و پویا
انعطاف پذیری عامل مهمی است که باید هنگام طراحی فضای کاری املاک و مستغلات خود در ذهن داشته باشید. مناطق پویا و قابل تنظیم سطح بالایی از انعطاف پذیری را برای کارکنانی که می توانند نحوه یا مکان مورد نظر خود برای کار را انتخاب کنند فراهم می کند.
بنابراین ، متخصصان طراحی جنبه ها و عوامل مختلفی را در نظر می گیرند. هدف آنها ایجاد محیط های کاری است که بهره وری را تشویق کرده و از انعطاف پذیری اطمینان حاصل کند. بنابراین یک دفتر املاک و مستغلات طراحی کنید که نه تنها در تحقق اهداف تجاری شما نقش داشته باشد بلکه باعث افزایش بهره وری کارمندان شما شود. انعطاف پذیری ، دسترسی و راحتی اولویت های اصلی هستند.
۵. ویژگی های فن آوری یکپارچه
حتما می دانید که فناوری به عضو جدایی ناپذیر در املاک و مستغلات تبدیل شده است ، بنابراین زمان آن فرا رسیده است که آن را در دفتر کار خود ادغام کنید. در واقع ، تلفیق فناوری و سایر ابزارهای پیشرفته یکی از روندهای اصلی در طراحی دفتر املاک و مستغلات است که می تواند تقریباً همه جنبه های فعالیت تجاری شما را تسهیل کند.
شما باید شبکه های بی سیم پرسرعت و همچنین سیستم های امنیتی با فناوری پیشرفته و سیستم های اتوماسیون اداری را نصب کنید. سایر راه حل های فنی مناسب که می توانید در مرکز نوآوری املاک و مستغلات خود بگنجانید عبارتند از: دیوارهایی که به عنوان تخته سفید یا صفحه نمایش نیز استفاده می شوند. دستگاه ها و مانیتورهای تلویزیون بی سیم اتصال به سراسر دفتر شما سیستم های کنترل از راه دور و غیره
بیشتر بخوانید:۱۰ ایده داغ از روند طراحی داخلی منزل در سال ۲۰۲۱
۶. جو سالم و مولد
ایجاد یک محیط مناسب اداری یکی از راه های اصلی برای افزایش بهره وری کارمندان است. ویژگی های دفتر مدرن فضای سالمی است که مزایای سلامتی بیشماری را برای کارمندان فراهم می کند. اگر می خواهید دکوراسیون دفتر املاک و مستغلات برای شما انگیزه بیشتری ایجاد کند ، باید بر اجرای چندین فاکتور مهم تمرکز کنید: نور مناسب ، چه طبیعی و چه مصنوعی ؛ هوای داخلی پاک و بدون سم فضای کاری از نظر صوتی هنگامی که تمام این عناصر را در دکوراسیون دفتر املاک خود پیاده می کنید ، مطمئنا دفتری خواهید داشت که هم کارمندان و هم تجارت شما در آن پیشرفت خواهد کرد.
۷. طراحی پایدار، بیوفیلی
طبیعت حضور مطبوعی در دفتر مدرن دارد. از معرفی مواد پایدار گرفته تا نصب ویژگی های کم مصرف ، مانند چراغ های LED و وسایل کم مصرف ، راه های زیادی برای سبزتر و پایدارتر شدن مرکز املاک و مستغلات وجود دارد.
شما همچنین باید فضای سبز زیادی به دفتر خود اضافه کنید. با دیوارهای سبز ، کاشت های آویز ، گیاهان گلدانی ، تراریوم و غیره آزمایش کنید ، نه تنها گیاهان داخلی باعث افزایش کیفیت هوای داخلی شما می شوند ، بلکه باعث می شوند کارکنان شما از فشارهای روحی خلاص شوند.
۸. ساخت فضاهای کاربردی و متنوع
یکی از کارهای موثر برای بهبود دکوراسیون دفتر املاک، ایجاد فضاهای کاربردی و مفید است. در صورتی که دفتر املاک نسبتاً بزرگی دارید فضاهای جانبی و متنوع برای کارکنان درست کنید. فضای استراحت، فضای بازی، فضای غذاخوری، آشپزخانه، بخش نمازخانه، فضای مخصوص سیگار کشیدن از جمله این بخش های جانبی است.
در صورتی که این فضاها با رعایت استانداردها، با تهویه مناسب و به صورت آکوستیک ساخته شود در بالابردن روحیه و بهره وری کارمندان تاثیر دارد. همچنین وجود این فضاها، دکوراسیون دفتر املاک را حرفه ای و در سطحی بالاتر از بنگاه های معمولی نشان می دهد.
۹. نقشه ها و آیین نامه ها
برای اینکه دفتر املاک شما حرفه ای و قابل اعتماد به نظر برسد بهتر است از نقشه های دیواری استفاده کنید. نقشه های مناطق شهری و محدوده های مسکونی که شما در آن محدوده فعالیت می کنید را به دیوار نصب کنید. این نقشه ها به مشتریان در پیدا کردن محل ملک مورد نظر کمک کرده و برای خودتان هم بسیار کاربردی است. علاوه بر این می توانید ضوابط و آیین نامه های مهم و مرتبط به حوزه املاک شهر یا منطقه خود را به صورت پرینت به دیوار نصب کنید. شما می توانید این نقشه ها و آیین نامه ها را با قاب های زیبا و یکسان به دیوار بزنید. این کارهای به ظاهر ساده، علاوه بر پرکردن و زیبایی دیوارها نقش زیادی در ارتقا اعتبار دفتر شما دارد.
۱۰. توجه به روانشناسی رنگها
رنگ ها در محیط ما می توانند هم واکنش احساسی و هم پاسخ فیزیولوژیکی داشته باشند. دیدن رنگهای پر جنب و جوش دیواری قرمز و بنفش در واقع با تحریک تولید آدرنالین در بدن ، میزان انرژی و خلاقیت شما را افزایش می دهد. بنابراین کاربرد هر رنگی، تاثیر و نتیجه متفاوتی در روحیات و رفتار افراد دارد. برای دکوراسیون دفتر املاک بهتر است از رنگ های زمینه خنثی در کنار رنگ های گرم یا سرد استفاده کنید.
استفاده از حداکثر سه یا چهار رنگ در دفتر املاک توصیه می شود. رنگ های زمینه یا اصلی که شامل دیوارها و سقف و کف می شود معمولاً سفید، کرمی یا طوسی هستند. رنگ های فرعی یا مکمل می توانند از رنگ های آبی، سورمه ای، سبز روشن یا تیره و بنفش باشند. البته در صورتی که رنگ برند یا لوگوی شما رنگی خاص باشد می توانید به صورت کم در دکوراسیون به کار ببرید. استفاده از رنگ های غیر خنثی باید در حد متعارف و قابل قبول باشد تا باعث دلزدگی نشود.
در مبحث رنگ ها حتی رنگ نورهای داخل دفتر املاک هم مهم است. سعی کنید از ترکیب نورهای گرم و سرد ( زرد و سفید) در دفتر املاک استفاده کنید. رنگ های به کار رفته در دکوراسیون املاک باید با هم متعادل باشند. اگر استفاده از رنگ های گرم زیاد باشد چشم ها را خسته کرده و افراد سعی در ترک سریعتر محل دارند. در صورتی که رنگ های سرد زیاد استفاده شود حالت افسردگی و بی انگیزگی به افراد می دهد که مناسب دفتر املاک نیست. ترکیب رنگ های گرم درکنار رنگ های سرد بهترین نتیجه را دارد.
بهترین رنگ برای مشاور املاک
بسته به دید برند شما، رنگ بندی بسیار متفاوت خواهد بود. توصیه ما این است که رنگ آرم خود را در دکوراسیون دفتر املاک خود بگنجانید ، تا بیشتر قابل شناسایی و انسجام باشد. این بدان معنا نیست که اگر نشان شما حاوی رنگ قرمز یا سبز پررنگ است ، کل دفتر کار شما باید به این رنگها رنگ آمیزی شود. نه ، بیشتر شبیه اضافه کردن جزئیات نهایی است. شاید نقاشی ، مبلمان یا گل ها جلوه های جالبی در طراحی داخلی دفتر شما ایجاد کنند. آیا می خواهید بیشتر بدانید که رنگ خاص در بازاریابی به چه معناست؟
بیشتر بخوانید:اصول انتخاب و ترکیب رنگها در دکوراسیون خانه
بخاطر بسپارید: با توجه به روانشناسی رنگها، رنگهای پررنگ را می توان منفی درک کرد ، خصوصاً اگر صحبت از هماهنگی کل رنگ دفتر در این رنگهای پررنگ باشد. بنابراین ، کارشناسان پیشنهاد می کنند از رنگ های گرم خنثی استفاده کنید.
۱۱. مبلمان
شاید در نگاه اول مبلمان و نشیمن های یک دفتر املاک مهم به نظر نرسد ولی تاثیر بسزایی در دکوراسیون آن دارد. دکوراسیون دفتر املاک شیک باید دارای مبلمانی استاندارد و با ظاهر شکیل و متناسب باشد. مبلمان بخش انتظار و مخصوص مشتری ها از سبک راحتی و مدرن هستند.
صندلی های مشاورین املاک و کارکنان دفتر معمولاً از مدل های پایه دار یا چرخدار انتخاب می شوند. مشاورین املاک چون ساعت های زیادی از صندلی استفاده می کنند باید صندلی های راحت و ارگونومیک داشته باشند. رنگ صندلی و مبلمان دفتر املاک از رنگی مشابه میزها یا به رنگ مشکی باشد. میزهای دفتر املاک باید متناسب با سبک دکوراسیون دفتر انتخاب شود.
۱۲. نورپردازی و روشنایی
یکی از عوامل اصلی و مهم در دکوراسیون دفتر املاک، نورپردازی و روشنایی آن است. شیوه نورپردازی، شدت نورها و محلی هر روشنایی در جلوه نهایی دفتر تاثیر زیادی دارد. کاربرد نورها و چراغ های جدید و شیک، ظاهر دفتر املاک را به روز و زیباتر می کند. استفاده از چراغ ها و روشنایی ها در هر فضا باید علاوه بر هدف روشنایی محیط ، کاربردی هم باشد. نورپردازی بالای هر میز یا داخل هر پارتیشن باید به اندازه و متناسب با ابعاد آن باشد.
علاوه بر این نورپردازی ها و لامپ ها می توانند با هدف زیبایی سقف، دیوارها یا کف انجام شوند. مثلاً کاربرد نورهای خطی یا لاینر ها در سقف یا دیوار دفتر املاک، باعث زیبایی بیشتر کل دفتر می شود. نورپردازی های جدیدی که می توان در دفتر املاک استفاده کرد شامل موارد زیر است:
نورهای خطی یا لاینر
هالوژن های جدید
چراغ های دیوارکوب
چراغ های مدرن آویز خطی
قرنیزهای نور مخفی
نورهای مخفی در دیوارها

13- سبک دکوراسیون معماری دفتر املاک
قبل از اینکه دکوراسیون دفتر املاک خود را تغییر داده یا برای آن خرید کنید باید سبک معماری آن را مشخص کنید. سبک معماری داخل یک دفتر املاک می تواند کلاسیک، نئوکلاسیک یا مدرن و مینیمال باشد. سبک های مدرن و مینیمال به اجزای ساده و بدون تزیینات نیاز دارند.
ولی سبک کلاسیک و نئوکلاسیک با وسایل و اجزای کار شده و مجلل تکمیل می شوند. بنابراین یک میز کلاسیک با منبتهای چوبی و برجسته برای یک دفتر املاک کلاسیک مناسب است. در یک دفتر مدرن باید از یک میز ساده چوبی یا ام دی اف با سطوح ساده و بدون تزیین استفاده کنید.
ابزارهای قاب بندی دیوار کلاسیک که طرح دار هستند و هم چنین قرنیزهای طرح دار هم مختص سبک کلاسیک هستند. تمام اجزای دیوار، سقف، کف و وسایل یک دفتر املاک باید از یک سبک انتخاب شوند. عدم هماهنگی این اجزا با هم دفتر املاک شما را غیر متخصص و نا آشنا با حوزه املاک نشان می دهد.
14- کاربرد دیوارپوش ها
یکی از بخش های در معرض دید و مهم در دکوراسیون دفتر املاک، دیوارهای آن است. دیوارهای دفتر املاک می تواند ساده و تکراری باشد یا نقش مهم و تاثیرگذاری در فضا بازی کند. دیوارهای یک دفتر املاک باید با توجه به هر فضا دارای متریال و رنگ مناسب باشد.
دیوارهای اتاق های جلسات باید تا حد امکان آکوستیک بوده و صدا را منعکس نکنند. کاربرد دیوارپوش های آکوستیک در دیوارهای اتاق جلسات و بقیه فضاها، کمک بزرگی به این مساله می کند. دیوارهای بخش انتظار باید دارای هماهنگی و طراحی جذاب باشند تا برای مشتری زیبا و جذاب به نظر برسد.
دیوارپوش های جدید و متنوعی با جنس های متفاوت در بازار وجود دارد که برای اهداف مختلف به کار می روند. انواع دیوارپوش های جدید مانند ترمووال ها، ماربل شیت، سرامیک ها، گرین وال، دیوارپوش فومی، میکروسمنت و آجرهای دکوراتیو هستند.
15- کف و کفپوش ها
برای اینکه دکوراسیون دفتر املاک شما، در نگاه اول شیک و جدید به نظر برسد، به کف آن دقت کنید. کفپوش کف دفتر معمولاً از سرامیک یا سنگ است و در یک فضای نسبتاً کوچک زیاد به چشم می آید. بنابراین می توان با تغییر و تعویض کفپوش ها، جلوه زیباتری به دفتر داد. کفپوش های جدید شامل سرامیک های اسلب مات یا براق، پارکت لمینیت ها و موکت هستند.
در دفاتر املاک کوچک، سرامیک یا لمینیت انتخاب های بهتری هستند. در دفاتر املاک بزرگ که به صورت دفترهای کاری با پارتیشن ها متعدد طراحی شده اند موکت گزینه جدیدی است. موکت ها به دلیل آکوستیک شدن کف و کاهش صدای رفت و آمد، برای دفترهای با کارمندان زیاد عالی است.


