چگونه به مشاور املاک اعتماد کنیم ؟

چگونه به مشاور املاک اعتماد کنیم ؟

26 اسفند 1400

دانستنی

چگونه به مشاور املاک اعتماد کنیم ؟

برخی از افراد در معاملات ملکی از آگاهی های لازم برخوردار نیستند به همین دلیل به یک مشاور قابل اعتماد، با تجربه و آشنا به این صنف نیاز دارند که بتوانند با راهنمایی های مشاور خود انتخاب صحیح را انجام داده و با اطمینان خاطر معامله خود را انجام دهند. در این مقاله، چگونگی اعتماد به یک مشاور املاک را به طور کامل توضیح می دهیم.

اگر می خواهید خانه ای بخرید یا بفروشید، ممکن است از خود یک سوال را بپرسید که"آیا مشاوران املاک قابل اعتماد هستند؟" و یا "چگونه می توانم یک مشاور املاکی را پیدا کنم که بتوانم به آن اعتماد کنم؟"در پاسخ به این سوال باید بگوییم بله. مشاورین املاک، مانند به طور مستقیم با مشتریان کار می کنند. آنها می دانند که برای ایجاد کار حرفه ای و قوی باید اعتماد مشتریان را به خود جلب کنند. به همین دلیل، اکثر نمایندگان قابل اعتماد هستند  اما نه همه آنها.

مشاور املاک کیست

یک مشاور املاک مشاوره و توصیه های تخصصی را به مشتریانی که قصد خرید یا توسعه ملک دارند را ارائه می دهد. مشاوران املاک و مستغلات به جای خریداران و فروشندگان مسکن با سرمایه گذاران املاک و مستغلات همکاری می کنند. همچنین از آنها به عنوان "مشاوران املاک" یاد می شود. مشاوران املاک و مستغلات به طور معمول دارای مجوز املاک و مستغلات هستند. به مشاوران املاک و مستغلات به عنوان کارشناسان "پشت صحنه" فکر کنید. آنها تحقیقات گسترده ای برای تصمیم گیری مشتریان در هر مرحله از پروژه انجام می دهند. کار آنها به جای تمرکز روی معامله ، اطمینان از موفقیت کلی در سرمایه گذاری برای مشتری است.مشاوران املاک و طور معمول در یک شرکت مشاوره بزرگ یا به عنوان یک مشاور مستقل کار می کنند. 

شغل مشاور املاک خوبه ؟

شغل مشاور املاک شاید به نظر ساده بیاید، اما این شغل پر از تنش، پر از مسئولیت و پیچیده است. این شغل دارای ساعات کاری مشخصی نیست ولی یک مشاورموفق باید بیشتر ساعات طول روز خود را به فعالیت بپردازد. باید از تمامی قوانین این صنف آگاه بوده و بتوانند به بهترین نحو ممکن اعتماد مشتری را به خود جلب کرده و کاملا اعتماد سازی کند. مشاورین املاک تازه کار و کم تجربه هیچوقت موفق به جلب اعتماد مشتری خود نمی شوند زیرا نمی توانند مشاوره درستی به مشتری خود بدهند و به تمامی سوالات مشتری خود پاسخ دهند وحتی با کوچکترین اشتباه در قولنامه می توانند با مشکلات زیادی مواجه شوند. برای اینکه بدانید چطور به یک مشاور املاک موفق تبدیل شوید به مقاله ای که شما را به یک مشاور املاک موفق تبدیل می کند رجوع کنید.

حصوصیات مشاور املاک چیست

وظایف حقوقی مشاور املاک 

یکی از مهمترین وظایف مشاورین املاک نوشتن قرارداد  می باشد، در ابتدای معامله مشاورین مسکن باید هویت طرفین قرارداد را بررسی کنند و شناسنامه، کارت ملی و سند ملک را رویت کرده و از آن ها یک کپی نزد املاک خود نگه دارند و کوچکترین جزئیات را در قرار داد به صورت کاملا دقیق نوشته و تمامی نکات حقوقی سند را برای هر دو طرف معامله ذکر کند.

بیشتر بخوانید: ۱۰ ویژگی مهم که باید هنگام خرید خانه در نظر بگیرید!

چگونه مشاورین املاک مجاز را بشناسیم؟

ابتدا ازاملاکی که قصد انجام معامله در آن را دارید تحقیق کنید باید از جواز کسب معتبر مشاور املاک مطمئن شوید. در ابتدای معامله مشاورین مسکن باید هویت طرفین قرارداد را بررسی کنند و شناسنامه، کارت ملی و سند ملک را رویت کرده و از آن ها یک کپی نزد املاک نگه دارند. مشاورین مسکن باید معامله ملکی شما را در سامانه سراسری مسکن ثبت کنند و کد رهگیری معامله شما را دریافت نموده و به شما تحویل دهند. همکاری با یک مشاور املاک عالی، با تجربه و قابل اعتماد کار دشواری نیست. برای کمک به روند انتخاب یک مشاور املاک قابل اعتماد، ما ۱۱ توصیه به شما می کنیم :

۱. مشاور املاک را بر اساس تجربه انتخاب نکنید

ما معتقد به انتخاب مشاوری هستیم که برای شما و با شما کار کند. مشاور املاکی را صرفاً براساس تجربه انتخاب نکنید. اگرچه این یک مزیت خوبی است ، اما همه چیز نیست. شما زمان زیادی را با آن نماینده خواهید گذراند کسی را با قابلیت تکرار و واقعی برای خود انتخاب کنید، نه برای خانه. فردی را انتخاب کنید که در گفتگو و مذاکره مهارت دارد بهتر است حداقل با سه نماینده صحبت کنید؛ از خود بپرسید: آیا می توانید به آنها اعتماد کنید؟  آیا آنها صادق هستند؟

۲- مشاوری را پیدا کنید که از صمیم قلب علاقه به همکاری با شما را داشته باشد

از خود بپرسید ، "آیا بنگاه املاک و مستغلات یا مشاور املاک منتخب من علافه به همکاری با من را دارد؟" درمورد آنچه که می خواهید صادق و شفاف باشید و اگر مشاوری گزینه های مناسب را برای شما به ارمغان نمی آورد ، این را مطمئن باشید که به نفع خودشان کار می کنند. سوالات خود را از ابتدا بپرسید و اگر این همکاری از نظر شما درست نیست ، از رفتن به سراغ شخص دیگری هراسی نداشته باشید.

بیشتر بخوانید: سرمایه گذاری در بازار مسکن ؛ قبل از اقدام به این ۸ نکته توجه کنید!

۳. به وبسایت تخصصی ملک (وبسایت آقای املاک) مراجعه کنید

شما باید وبسایتی انتخاب کنید که به صورت متفکرانه ، بصری ، مرتباً در حال به روزرسانی و کاربر پسند باشد. شما در هنگام بازدید از وبسایت های تخصصی املاک و مستغلات ،به دنبال چه هستید؟ ۱. خانه من چقدر می ارزد؟ ۲.آیا می توانم خانه جدیدی جستجو کنم؟ بنابراین شما به عنوان مشتری باید بتوانید سریعاً به صفحه اصلی و پروفایل مشاوران مراجعه کنید و بدانید که چگونه با آنها تماس بگیرند ، چگونه خانه ها را جستجو کنید و منابع خرید یا فروش را از کجا پیدا کنید.

اگر می خواهید روابط خود را با مشاور املاک به خوبی مدیریت کنید و پاسخ سریعی از آنها دریافت کنید با ثبت آگهی رایگان در وبسایت آقای املاک شوید می توانید به راحتی با مشاوران املاک با سابقه و کار همکاری کنید. استفاده از وبسایت آقای املاک بهترین راه برای صرفه جویی وقت نسبت به خانه هایی است که برای شما مفید نخواهد بود.

۴. به رفتارها و نحوه گوش دادن آن توجه کنید

به عنوان مشتری، شما گفتگو را آغاز می کنید به رفتارهای مشاور و نحوه گوش دادن و پرسش از شما بسیار توجه کنید. اکثر نمایندگان موفق به فناوری لازم برای ساختن اموال شما یا یافتن گزینه هایی برای خرید دسترسی دارند ، اما درک و تلاش برای رسیدن به اهداف خاص شما نیز مهم است. وقت بگذارید و شخصی را پیدا کنید که به او اعتماد دارید.

۵. به دنبال علاقه، عقیده و صداقت باشید

به  نحوه کار مشاور نگاه کنید. ساده ترین و با ارزش ترین راه بررسی نحوه بازاریابی سایر موارد است. به مواد لیست شده ، وب سایت ، بروشورها و علائم مربوط به آنها نگاه کنید. به ظاهر شخصی آنها توجه کنید. به دنبال علاقه ، اعتقاد و صداقت باشید. شما می خواهید نماینده شما به شما بگوید چه کارهایی انجام می شود تا خانه شما سریعتر و با بهترین قیمت به فروش برسد.

بیشتر بخوانید: موفق ترین مشاور املاک زن در دنیا کیست؟

۶. اطمینان حاصل کنید که آنها پشتیبانی کافی را ارائه می دهند

ابتدا تحقیقات خود را انجام دهید. آیا آنها توسط تیمی پشتیبانی می شوند؟ نماینده ای که پشتیبانی دارد قادر است سطح بالایی از خدمات مشتری را به هر مشتری ارائه دهد. اکثر نمایندگان همزمان با چندین مشتری کار می کنند. تدارکات خرید و فروش خانه پیچیده است و بدون کارمندان پشتیبانی احتمال اینکه که چیزی را از دست بدهیم زیاد است.

شغل مشاور املاک چگونه است

۷. صداقت از خطرات احتمالی خرید و فروش

یک مشاوراملاک پیدا کنید که در مورد خطرات احتمالی خرید و فروش ملک صادق باشد. شما کسی را می خواهید که واقع بین باشد و بتواند به طور فعالانه خطرات احتمالی پیش روی شما را کاهش دهد. هنگام مشورت با نمایندگان ، وقتی صحبت از تجزیه و تحلیل سرمایه گذاری ، عملکرد بازار در سطح محله و تأثیر طولانی مدت تصمیم شما برای خرید یا فروش است ، به افرادی که از داده های واقعی در پاسخ های خود استفاده می کنند توجه کنید.

۸. به دنبال مقادیر اصلی و قوی باشید

چه کار تجاری و چه تفریحی ، یافتن یک فرد خوب به ارزشهای اصلی برمی گردد. مقادیر اصلی از این جهت مهم هستند که شما می خواهید با شخصی کار کنید که طبق همان قوانینی که شما بازی می کنید بازی کند. به عنوان مثال ، اگر شما فردی صادق باشید و حقیقت را بگویید ، آیا نمی خواهید کسی حقیقت را به شما بگوید؟

۹. یک مشاور دلسوز پیدا کنید که شما را درک کند

این را بپذیریم - خرید خانه یک کار استرس زا است ، به خصوص اگر با طلاق ، داشتن بچه ، عزاداری در قبال مرگ همسر و غیره روبرو هستید. شما به یک مشاوری  نیاز دارید که با شما و شرایط شما کنار بیاید. با یک نماینده یا کارگزار مصاحبه کنید و ببینید آیا آنها مانند شما همان احساسات ، نگاه به زندگی ، شخصیت را دارند یاخیر؟

بیشتر بخوانید: قبل از خرید ملک کلنگی این ۶ مورد را بررسی کنید !

۱۰. خطوط شفاف ارتباطی را جستجو کنید

مهمترین نکته در این رابطه این است که شما باید در صحبت و برقراری ارتباط با بنگاه و مشاور املاک کاملاً راحت باشید. اگر در حین مکالمه احساس ناخوشایندی پیدا کنید یا فشار ناخواسته ای از سوی یک آژانسو مشاور املاک به شما وارد شده باشد ، ادامه این کار صحیح نیست. با داشتن میلیون ها بنگاه فعال املاک و مستغلات در سراسر کشور ، شما در یافتن نماینده مناسب برای تکمیل شخصیت خود و فردی هستید که به شما کمک می کند دقیقاً آنچه را که از خانه بعدی (یا اولین) خود می خواهید پیدا کنید.  

۱۱. درخواست ملاقات با مشتریان قبلی

یکی از راه های تعیین اینکه آیا یک مشاور املاک قابل اعتماد است یا خیر این است که بپرسید "آیا می توانم یکی از مشتریان قبلی شما را ملاقات کنم؟"وقتی از مشاور این سوال را می‌پرسید، حتما واکنش آن‌ها را بسنجید. ممکن است به شما این فرصت داده شود که با مشتریان قبلی آنها ملاقات کنید، در واقع مجبور نیستید بیرون بروید و جلسه ای را برنامه ریزی کنید. واکنش عامل به سوال گویاترین بخش این تعامل خواهد بود.

اگر آنها سعی می کنند شما را از این ایده منصرف کنند یا به طور کلی از سؤال اجتناب کنند، می تواند یک پرچم قرمز بزرگ در مورد قابل اعتماد بودن نماینده باشد. اکثر بنگاه‌های املاک محلی مشکلی در راه‌اندازی شما با مشتریان قبلی نخواهند داشت، زیرا این برای شما و مشاور یک برد-برد است. اگر آنها مردد هستند، این یک پرچم قرمز است که ممکن است با یک مشاور املاک بدی روبرو شوید که سعی دارد موضوعی را از شما پنهان کند.

مشتریان گذشته یک کارگزار در همان منطقه ای خواهند بود که شما و آژانس آنها دارید. آنها معمولاً این را به عنوان فرصتی برای ایجاد اعتماد با شما به عنوان یک مشتری بالقوه تشخیص می دهند. اگر آنها مشتریان راضی دارند، ارائه اطلاعات تماس آنها راهی آسان برای ایجاد اعتماد و بستن قرارداد با شما است.

تعداد نظرات : 1
  • میلاد داودپور
    21 مهر 1400
    ????⚘