آموزش گام به گام مشاور املاک ؛راهنمای ۵ مرحله ای ویژه مدیران املاک

آموزش گام به گام مشاور املاک ؛راهنمای ۵ مرحله ای ویژه مدیران املاک

24 اردیبهشت 1401

آموزش املاک

آموزش گام به گام مشاور املاک ؛راهنمای ۵ مرحله ای ویژه مدیران املاک

در این مطلب شما را با آموزش گام به گام مشاور املاک آشنا خواهیم کرد. اگر مدیر املاک یا مدیر فروش هستید ما چند نکته آموزشی جهت توسعه و پیشرفت شغلی مشاوران املاک شما گردآوری کرده ایم. خواندن این مقاله را از دست ندهید.

آموزش گام به گام مشاور املاک

به عنوان یک مدیر فروش یا مدیر املاک ، باید بر روی دلایل شکست کارآموزان خود تمرکز کنید، زیرا این نکات در طول آموزش مورد استفاده قرار می گیرد. ما برای مربیان و مدیران املاک چند نکته آموزشی جهت توسعه و پیشرفت در شغل املاک، گردآوری کرده ایم تا به واسطه آن به کارگزاران و نمایندگان خود کمک کنید که در زمان کمتری فروش بیشتری داشته باشند.

گام اول: مهارت های کلیدی در شغل املاک را آموزش دهید

مهارت‌های سخت، قابلیت‌ها و توانایی‌های خاصی هستند که هر فرد می‌تواند آن‌ها را در اختیار داشته باشد و به روشی سنجیده آن را نشان دهد. متخصصان املاک و مستغلات دارای مجوز، باید تمام مهارت های سخت و دشوار در این شغل را بیاموزند، زیرا این مهارت ها برای انجام وظایف، ضروری هستند.

مذاکره

آموزش مذاکره باید شامل معرفی تکنیک های جدید مذاکره و ارائه مثال های واضح و در عین حال موثر باشد. مذاکره کننده باید بتواند معامله را از هر دو طرف ببیند تا تصمیم درستی بگیرد و به "برد-برد" ختم شود.

بیشتر بخوانید: مهارت های مذاکره ضروری که هر مشاور املاکی باید بداند !

رسیدگی به اعتراض

مشاوران اغلب کلمه "نه" را می شنوند و در بخش عمده ای از مشاغل خود حتی اعتراض می کنند. به مشاوران خود بیاموزید که مخالفت‌ها می‌تواند آنها را به فروش نزدیک‌تر کند، زیرا در نهایت آنها متوجه خواهندشد که خریدار هنگام خرید خانه واقعاً چه چیزی می‌خواهد.

ارائه

کارگزاران املاک باید مهارت های قوی برای ارائه و نشان دادن املاک داشته باشند. بسیاری از برنامه‌های آموزشی برای توسعه در شغل املاک، منابع سخنرانی و یا ارائه عمومی را ارائه می‌دهند که این به نمایندگان شما کمک می کند تا در حین صحبت کردن، اعتماد به نفس و کنترل بیشتری بر روی خود داشته باشند.

آموزش مشاور املاک

دانش محلی

مدیران دفتر و فروش می توانند به نمایندگان خود در مورد منطقه ای که در آن فعالیت می کنند، آموزش دهند زیرا این امر می تواند به آنها در ارتقای شغلشان کمک کند. این مهم است که بدانید چه اماکنی مانند رستوران‌ها، مدارس و امکاناتی برای خریداران جدید قابل دسترسی هستند. نمایندگان همچنین باید از رویدادها و جشنواره های محلی مطلع باشند.

گام دوم: مهارت های نرم افزاری کلیدی املاک و مستغلات را آموزش دهید

مهارت‌های نرم که به آن مهارت‌های رایج نیز می‌گویند، مهارت‌هایی هستند که در همه حرفه‌ها مطلوب و قابل استفاده می باشند. مد نظر داشته باشید همه افرادی که در شغل املاک و مستغلات کار می کنند باید مهارت های نرم در قسمت پایین را یاد بگیرند و آن را توسعه دهند.

ارتباط: مهم‌ترین عامل در مهارت نرم ازتباط است، با یک ارتباط عالی می‌توان نکات دردناک را درک و آنها را در طول معامله ملکی حل و فصل کرد. اعضای تیم شما می توانند مهارت های ارتباطی را از طریق ایفای نقش و تعامل روزمره با مشتریان تمرین کنند.

بیشتر بخوانید: چگونه به مشاوران املاک انگیزه دهیم؟ ویژه مشاوران املاک

گوش دادن فعال: نیمی از ارتباطات، گوش دادن فعال است که نیاز به توجه بی دریغ شما دارد. هیچ کس نباید فقط برای پاسخ دادن گوش دهد، زیرا این به شما هیچ کمکی در حل تعارض ها نمی کند. در حین نقش آفرینی ارتباط، مراقب باشید که آیا کارآموزان واقعاً گوش می دهند یا خیر.

استفاده از نشانه‌های اجتماعی: در حین کار، با افراد مختلفی با پیشینه‌های فرهنگی زیادی روبرو خواهید شد. هنگام ملاقات با مشتریان بین المللی، مهم است که کارمندان خود را از نشانه های اجتماعی و فرهنگی خاص مطلع سازید تا از سو تفاهم های احتمالی یا هر توهین دیگری جلوگیری کرده باشید.

صبر: اکثر معاملات در املاک مدتی طول می کشد، صبر کردن یک مهارت بسیار مهم است. شاید بستن قرارداد در معامله های بزرگ در املاک مسکونی یا املاک تجاری، سال‌ها طول بکشد  بنابراین برای جلوگیری از اشتباهات غیرضروری، صبر لازم است.

درایت: بخش مهمی از آموزش توسعه املاک این است که چگونه یاد بگیرید ضررهای خود را کاهش دهید. آموزش درایت دشوار است، اما اکثر کارآموزان موفق قادر خواهند بود وضعیت منفی را بدون سوختن پل، بهبود بخشند.

در حقیقت هیچ آموزشی به طور صد درصد نمی تواند مهارت های رهبری یا بین فردی را به طور دقیق اندازه گیری کنند، اما پروژه های گروهی می توانند به طور موثر مهارت های نرم را توسعه دهند. توسعه مهارت های نرم بسیار دشوارتر از مهارت های سخت است، زیرا نیاز به تعامل مداوم و بازخورد سازنده دارد.

شما به عنوان یک مربی باید در هنگام آموزش، از خولقیات هر شخص به خوبی آگاه شوید.. برخی از کارآموزان انتقاد را به دل می گیرند، بنابراین مهم است که بازخورد را به گونه ای ارائه دهید که باعث دلزدگی آنها نشود.

گام سوم: آموزش فناوری

کارآموزان هر روز در زندگی خود از فناوری استفاده می کنند، اما در این میان برخی از نرم افزارها از بقیه مهمتر هستند. فن آوری زیر را در آموزش های خود نادیده نگیرید.

بیشتر بخوانید: شرح وظایف مدیر بازاریابی در شغل املاک و مستغلات

بازاریابی آنلاین

امروزه بیشتر خریداران خانه به صورت آنلاین در وبسایت های تخصصی و عمومی به دنبال ملک دلخواه خود هستند، در حقیقت اکثریت قریب به اتفاق مردم جستجوی خانه خود را به صورت آنلاین در وبسایت آقای املاک آغاز می کنند.بنابراین بازاریابی آنلاین یک مهارت حیاتی و اولیه در شغل املاک می باشد. حتما در اسرع وقت مفاهیمی مانند، بازاریابی محتوا، بازاریابی ورودی، رسانه های اجتماعی و بازاریابی ایمیلی را آموزش دهید.

آموزش صفر تا صد مشاور املاک

فیلمبرداری و عکاسی

فیلمبرداری و عکاسی با کیفیت خانه را سریعتر از هر چیز دیگری به فروش می رساند. در حالی که کارآموزان شما لازم نیست حتما حرفه ای باشند، اما باید بدانند که در کجا عکسبرداری کنند، چگونه عکاسی کنند و تکنیک های صحنه سازی و نورپردازی را به چه صورت با دوربین تلفن همراه خود بگیرند.

برنامه ریزی و مدیریت زمان

بدون مدیریت زمان، آژانس‌ها و مشاوران املاک در سرتاسر جهان به سرعت تماس‌ها، قرار ملاقات‌ها و بازدیدهای مشتریان را از دست می‌دهند. سایر کارآموزان، مانند کارکنان میز پذیرش، باید از تکنیک های مدیریت زمان برای رزرو جلسات مشاوران و کارگزاران استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: ۱۵ نکته کلیدی در مدیریت زمان ؛ویژه مشاوران املاک

گام چهارم: توسعه را از طریق تعیین هدف پیش ببرید

نکته کلیدی که باید به ماژول های آموزشی خود اضافه کنید، نحوه ایجاد اهداف است. اهداف مختلفی در شغل املاک وجود دارد، که معمولاً به این صورت هستند:

اختصاصی: آیا هدف مشخص است؟
قابل اندازه گیری: آیا می توان در یک بازه زمانی معقول به این هدف رسید؟
دست یافتنی: آیا می توان این هدف را تکمیل کرد؟
مرتبط: آیا اهداف شما با شغل شما مرتبط است؟
زمان محدود: آیا هدف شما ضرب الاجل است؟

به کارآموزان توضیح دهید که نوشتن اهدافشان به صورت مکتوب، کارگزاران را مجبور به انجام وظیفه می کند. در نهایت، یک برنامه عملیاتی مانند پاداش ایجاد کنید تا عوامل به طور مداوم مهارت های خود را توسعه می دهند. کارآموزان با نوشتن تک تک مراحل و سپس عبور از هر یک از مراحل، متوجه خواهند شد که در حال پیشرفت به سوی هدف نهایی خود هستند.

گام پنجم: از دوره های املاک و مستغلات برای یادگیری مداوم استفاده کنید

برخی از افراد در محیطی دور از همسالان خود بهتر یاد می گیرند یا برخی زمانی برای حضور در یک جلسه آموزشی را ندارند. برای مثال، برخی از نمایندگان شما ممکن است مشاغل تمام وقت داشته باشند. با این حال، آموزش از راه دور می تواند کارآموزان را بدون کاهش زمان، به روز نگه دارد.

تعداد نظرات : 1
  • میلاد داودپور
    1 خرداد 1401
    همیشه نکات آموزش شما برام قابل استفاده بوده و چقدر متفاوت ✅
    ادمین آقای املاک
    1 خرداد 1401
    ممنون از شما بزرگوار