شرح وظایف مدیر بازاریابی در شغل املاک و مستغلات

شرح وظایف مدیر بازاریابی در شغل املاک و مستغلات

24 اسفند 1400

آموزش املاک

شرح وظایف مدیر بازاریابی در شغل املاک و مستغلات

در این مقاله شما را با مسئولیت های کلیدی مدیر بازاریابی املاک و مستغلات و همچنین صلاحیت ها، مهارت ها و ویژگی های آن آشنا خواهیم کرد لطفا ما را تا آخر این مطلب همراهی نمائید.

مدیر بازاریابی کیست 

مدیران بازاریابی در شغل مشاوراملاک و مستغلات مسئول ایجاد، ترویج و حفظ نام تجاری شرکت خود هستند. آنها موظف به توسعه استراتژی ها و اجرای تاکتیک هایی هستند که پیام برند شرکتشان را منتقل می کند. مدیران بازاریابی املاک و مستغلات چه توسط یک تراست سرمایه گذاری، شرکت توسعه چه در شرکت مدیریت استخدام شده باشند، با نمایندگان، فروشندگان، وکلا و اعضای مطبوعات همکاری می کنند تا برای کسب و کار خود جایگاه بالایی را به ارمغان بیاورند.

پیش خرید آپارتمان در تهران

مسئولیت های کلیدی مدیر بازاریابی املاک

به عنوان رئیس بخش بازاریابی، مدیر بر تمامی ارتباطات، روابط عمومی و فعالیت های تبلیغاتی که برای حمایت از برند و استراتژی بازاریابی انتخاب شده اند، نظارت می کند. این شامل طراحی، تولید و توزیع مواد چاپی مانند بروشورها، تبلیغات و پاسخ مستقیم به علاوه نقاط رادیویی و تلویزیونی مورد نیاز برای کمپین های پخش است.

در راستای نیاز به نگه داشتن نام تجاری در مقابل مخاطبان هدف، مدیر بازاریابی روابط مطبوعاتی، تعاملات سخنرانی، رویدادهای ویژه و فعالیت های اطلاع رسانی جامعه را مدیریت می کند. نگهداری وب سایت، مشارکت در رسانه های اجتماعی و نمایشگاه های تجاری نشان دهنده وظایف اضافی تحت نظارت است.

بیشتر بخوانید: بازاریابی فروش ملک ؛۱۲استراتژی بازاریابی املاک جهت توسعه در تجارت

مدیر بازاریابی کیست و وظایف آن چیست

شرح وظایف مدیر بازاریابی

مدیر بازاریابی املاک و مستغلات بر کارکنان حرفه ای نظارت و به عنوان مشاور داخلی برای هر واحد تجاری در شرکت خدمت می کند. آگاه ماندن از روندهای بازاریابی و نظارت بر تغییرات صنعت به مدیران بازاریابی کمک می کند تا رقابت پذیری شرکت خود را حفظ کنند. به عنوان حافظ برند، مدیر اغلب در سخنرانی های مشتری شرکت می کند و به آماده سازی درخواست برای پیشنهادات یا RFP هایی که برای ارائه تجارت جدید استفاده می شود، کمک می کند.

مدیران بازاریابی بالاترین سمت ها را در سلسله مراتب بازاریابی دارند. آنها با سایر اعضای هیئت مدیره برای توسعه استراتژی های بازاریابی که از اهداف کلی شرکت پشتیبانی می کند، کار می کنند. این مدیران بودجه های بازاریابی را تعیین و تیم هایی از مدیران و متخصصان بازاریابی را مدیریت می کنند. مدیران بازاریابی اهداف بازاریابی را برآورده می کنند و سهم مهمی در درآمد و سودآوری شرکت ها دارند. آنها همچنین ممکن است دارای عناوین دیگری مانند رئیس بازاریابی یا معاون بازاریابی باشند.

بیشتر بخوانید: روشهای نو ین بازاریابی املاک ؛ ۱۳ ایده موثر برای مشاوران املاک

مدیران بازاریابی مسئولیت روزانه برنامه ریزی و مدیریت برنامه های بازاریابی را دارند. آنها با مدیران فروش، محصولات و بخش ارتباط برقرار می کنند تا الزامات کمپین های بازاریابی و مدیریت برنامه ها را ایجاد کنند. این مدیران ممکن است آژانس های بازاریابی و تبلیغاتی را برای توسعه کمپین ها یا کار با متخصصان داخلی مانند طراحان، مدیران تبلیغات و مدیران خدمات بازاریابی منصوب کنند.

صلاحیت های معمول

به طور معمول کارفرمایان به دنبال کاندیدهایی با هوش بازاریابی قوی هستند که توسط تحصیلات و تجربه برای مشاغل مدیر بازاریابی نشان داده شده است. افرادی که دارای مدرک لیسانس بازاریابی، ارتباطات یا رشته های مرتبط هستند، بیشتر مورد توجه قرار می گیرند، اما داشتن مدرک کارشناسی ارشد در بازاریابی یا MBA به متقاضیان برتری می دهد. انتظار می رود حداقل به سه تا پنج سال تجربه بازاریابی نیاز داشته باشید. در حالی که معمولاً مورد نیاز نیست، کارفرمایان به اشخاصی که پیشینه املاک و مستغلات دارند یا در معرض توسعه ساخت و ساز هستند ، نگاه مثبت تری دارند.

پروژه ایستاپارک هشتگرد

مهارت ها و ویژگی ها

مدیران بازاریابی موفق در صنعت املاک و مستغلات چندین پروژه را به طور همزمان در یک محیط کاری سریع و اغلب تحت نظارت چندین سرپرست انجام می دهند. مدیران بازاریابی املاک دارای مهارت های قوی در زمینه خدمات مشتری، نوشتن و ارائه هستند و از طرفی مهارت فنی در انواع برنامه های نرم افزاری، از جمله برنامه هایی که در انتشار دسکتاپ و نگهداری وب سایت هستند، دارند. توانایی رهبری تیم بازاریابی و کار با فروشندگان، مهارت های لازم برای موقعیت را تکمیل می کند.

بیشتر بخوانید: بازاریابی تلفنی املاک ؛ ۵ استراتژی برای مشاوران املاک مبتدی

وظایف اصلی مدیر بازاریابی املاک

لیست عناوین شغلی برای موقعیت های بازاریابی

بازاریابی طیف گسترده‌ای از فرصت‌های شغلی را برای افرادی با شرایط عمومی بازاریابی یا مهارت‌های تخصصی در زمینه‌هایی مانند تحقیق یا ارتباطات ارائه می‌دهد. افراد حرفه ای در این زمینه در بخش های بازاریابی شرکت ها، آژانس های بازاریابی و شرکت های مشاوره کار می کنند. در حالی که بسیاری از عناوین شغلی نقش‌های تاکتیکی را پوشش می‌دهند، متخصصان ارشد نقش‌های استراتژیک را در شرکت‌هایی که ارزش بازاریابی را تشخیص می‌دهند، ایفا می‌کنند.

بیشتر بخوانید: ۶ ترفند بازاریابی موفق در املاک اداری و تجاری ؛ ویژه مشاوران املاک

مدیر ارتباطات بازاریابی

مدیران ارتباطات بازاریابی که به عنوان مدیران خدمات بازاریابی نیز شناخته می شوند، ارتباطات داخلی و خارجی را مدیریت می کنند. آنها محتوای وب سایت را توسعه می دهند، کمپین های رسانه های اجتماعی و روابط عمومی را برنامه ریزی و مدیریت می کنند، کمپین های ایمیلی و انتشارات چاپی و آنلاین ایجاد می کنند. این مدیران همچنین ممکن است رویدادهایی مانند کنفرانس ها، سمینارها و نمایشگاه ها را برنامه ریزی و مدیریت کنند. علاوه بر مدیریت برنامه ها، آنها همچنین ممکن است مطالب ارتباطی مانند بیانیه های مطبوعاتی، مقالات ویژه، کپی بروشور و محتوای وب سایت بنویسند.

در حال حاضر بیشتر آژانس ها و مشاوران املاک در وبسایت های تخصصی ملک مانند وبسایت آقای املاک عضو هستند. اگر تاکنون در این پلتفرم تخصصی املاک ثبت نام نکرده اید زمان را ازدست ندهید و همین حالا عضو شوید. آقای املاک حامی افرادیست که با صنعت ساختمان ارتباط دارند. وبسایت و اپلیکیشن آقای املاک به رشد پرسنال برندینگ آژانس ها و مشاوران، سازندگان و مشاغل ساختمانی کمک ویژه ای می کند. سابقه درخشان خدمات vip آقای پرژه در وبسایت آقای املاک توانسته نظر سازنده های بسیاری را به خود جلب کند.