آموزش تدوین برنامه بازاریابی ؛با استاد مهدی سیاح نیا

آموزش تدوین برنامه بازاریابی ؛با استاد مهدی سیاح نیا

خرید این دوره
  1. تدوین برنامه بازاریابی

آموزش تدوین برنامه بازاریابی

در ابتدا مختصری به تعریف بازاریابی می پردازیم؛ دکتر فیلیپ کاتلر بازاریابی را اینگونه تعریف می کند: «علم و هنر کاوش، ایجاد و ارائه ارزش برای برآوردن نیازهای بازار هدف با سود. بازاریابی نیازها و خواسته های برآورده نشده را شناسایی می کند. همچنین اندازه بازار شناسایی شده و پتانسیل سود را تعریف، اندازه گیری و کمیت می کند و مشخص می کند که شرکت به کدام بخش ها می تواند بهترین خدمات را ارائه دهد و محصولات و خدمات مناسب را طراحی و ترویج کند.

بیشتر بدانید : دوره آموزش املاک ؛با تدریس مهندس ایمان خدابخش

هدف از بازاریابی استراتژیک

استراتژی بازاریابی یک رویکرد بلند مدت برای برنامه ریزی است که هدف اصلی آن دستیابی به مزیت رقابتی پایدار است. برنامه ریزی استراتژیک شامل تجزیه و تحلیل استراتژی است که از وضعیت کسب و کار قبل از شکل دادن، ارزیابی و انتخاب موقعیت رقابتی بازار محور شروع می شود که به دستیابی اهداف بازاریابی کمک می کند.

در این زمینه، استراتژی بازاریابی برای توسعه مشارکت با مشتریان سازمان استفاده می شود. همچنین برای سازمان به کار گرفته می شود تا بینش مشتریان خود را از نظر ویژگی ها، مشخصات و مزایای محصولات و یا خدماتی که سازمان ارائه می دهد به دست آورد. اساساً، استراتژی بازاریابی بر تشویق جمعیت هدف به خرید محصولات و خدمات خاص ارائه شده توسط کسب و کار متمرکز است.

یک استراتژی بازاریابی ممکن است کاملاً نوآورانه باشد یا ممکن است قبلاً آزمایش شده باشد. یک استراتژی بازاریابی موثر به کسب و کار کمک می کند تا بر رقابت غلبه کند.

بیشتر بدانید: آموزش بازاریابی چریکی ؛با استاد مهدی سیاح نیا 

اهمیت برنامه ریزی استراتژی بازاریابی

به طور خلاصه، استراتژی بازاریابی باید به وضوح توضیح دهد که چگونه یک شرکت به اهداف از پیش تعریف شده خود دست خواهد یافت. به طور خاص، استراتژی بازاریابی موثر:

  • ممکن است برای کسب و کار مزیتی نسبت به رقبای خود ایجاد کند.
  • به توسعه کالاها و خدماتی کمک می کند که سودآوری را به حداکثر برسانند.
  • به شناسایی پارامترهای تحت تأثیر رشد کسب و کار کمک می کند و در نتیجه ایجاد یک طرح تجاری را تسهیل می کند که نیازهای مشتری را برآورده کند.
  • به تعیین قیمت مناسب برای کالاها و خدمات ارائه شده توسط شرکت، بر اساس اطلاعات جمع آوری شده در زمینه تحقیقات بازار انجام شده به عنوان بخشی از فرآیند تدوین استراتژی کمک می کند.
  • هماهنگی موثر بخش های مختلف سازمانی را تضمین می کند.
  • به شرکت کمک می کند تا بیشترین استفاده را از منابع در رساندن پیام فروش خود به بازار هدف داشته باشد.
  • همچنین کمک می کند تا به طور فعالانه بودجه تبلیغات، با توسعه روشی برای بودجه بندی تعیین شود.

لطفاً توجه داشته باشید که برای طراحی استراتژی و تهیه برنامه بازاریابی، توجه به ویژگی های بازار هدف مهم است. رفتار خرید و فرآیند خرید در بازارهای نهادی کاملاً با بازارهای مصرف کننده متفاوت است.

در بخش تدوین استراتژی بازاریابی، ما مراحل مربوط به توسعه استراتژی بازاریابی شما را بر اساس نتایج بخش تحلیل بازار توضیح می دهیم.

تعریف استراتژی بازاریابی شما یک پیش نیاز برای توسعه یک برنامه بازاریابی موثر است. هنگامی که استراتژی بازاریابی شما ایجاد شد، می توانید یک برنامه بازاریابی ایجاد کنید که نحوه اجرای استراتژی خود را در عمل بر اساس داده های قابل اندازه گیری توضیح می دهد.

بیشتر بدانید: آموزش نقطه شروع بازاریابی ؛توسط استاد مهدی سیاح نیا

مراحل تدوین برنامه بازاریابی

1. وضعیت فعلی را تحلیل کنید

2. تحقیق و تحلیل بازارها و مشتریان

3. بخش بندی، هدف گیری و موقعیت یابی

4. اهداف و جهت

5. استراتژی ها، برنامه ها و پشتیبانی

6. عملکرد را اندازه گیری کنید

7. اجرا، کنترل و ارزیابی طرح

این 7 مرحله برنامه ریزی بازاریابی یک فرآیند ساختار یافته برای درک چگونگی افزودن ارزش به مشتریان فعلی، ارضای نیازها و خواسته های آنها و  همچنین برای دستیابی به اهداف کلی بازاریابی است. این چارچوبی است که می تواند برای هر شرکتی در هر بخش اعمال شود. برنامه‌ریزی بازاریابی شما را روی مشتریان خود متمرکز نگه می‌دارد، به شما کمک می‌کند تا تعیین کنید چه کاری می‌توانید برای مشتریان خود انجام دهید و رقابت و وضعیت اقتصادی گسترده‌تر را در خط مقدم تصمیم‌هایتان نگه می‌دارد.

فراموش نکنید که یک برنامه بازاریابی باید هم مشخص و هم انعطاف پذیر باشد تا به شما کمک کند برای چیزهای جدید و ناشناخته آماده شوید.

خرید خانه در تهران

تدوین برنامه استراتژیک بازاریابی با تدریس استاد مهدی سیاح نیا

اگر به تازگی شروع به کار کردید یا در حال برنامه ریزی برای بازاریابی هستید، به شما پیشنهاد می کنیم دوره آموزشی از استاد مهدی سیاح نیا در آکادمی آقای املاک را مشاهده نمائید. دیدن این ویدئوهای آموزشی به شما در پی ریزی صحیح یک بازاریابیِ موفق کمک به سزایی می کند.