درب ضد سرقت ؛مروری بر انواع و مزایای آن !

درب ضد سرقت ؛مروری بر انواع و مزایای آن !

13 دی 1401

دانستنی

درب ضد سرقت ؛مروری بر انواع و مزایای آن !

وقتی صحبت از داشتن یک خانه امن می شود، درب ورودی اولین خط دفاعی می باشد. در حقیقت درب ورودی اولین نقطه ایست که سارقان با آن برخورد می کنند، بنابراین سرمایه گذاری بر روی آن امری مهم و  مقرون به صرفه است. در ادامه این مطلب شما را با مزایا و انواع درب های ضد سرقت آشنا خواهیم کرد.

فهرست مطالب

درب ضد سرقت چیست

مزایای درب ضد سرقت

بهترین درب ضد سرقت

قیمت درب ضد سرقت

انواع درب ضد سرقت

درب ضد سرقت چیست

وقتی صحبت از داشتن یک خانه امن می شود، درب ورودی اولین خط دفاعی می باشد. در حقیقت درب ورودی اولین نقطه ایست که سارقان با آن برخورد می کنند، بنابراین سرمایه گذاری بر روی آن امری مهم و  مقرون به صرفه است.ن صب درب های ضد سرقت یک راه عالی برای جلوگیری از نفوذ سارقان به خانه شما و حفظ امنیت اموال و آنچه در داخل آن است، می باشد. درب های ضد سرقت به دلیل امنیت بالا معمولاً گران تر از درب های معمولی هستند.

مواد به کار رفته در درب های ضد سرقت به گونه ایست که (معمولاً تخریب یا شکستن آنها نسبت به درهای معمولی دشوارتر است)، لولاهای غیر قابل جابجایی ایمن و طراحی کلی و قاب قوی اینگونه درب ها به طور خاص با در نظر گرفتن امنیت انجام می‌شود. نصب درب های ضد سرقت به دلیل محافظت بیشتر، آرامش شما را نیز افزایش می دهد. افزایش سطح امنیت احتمال هدف قرار گرفتن خانه شما را کاهش می دهد زیرا آنها از بیرون نیز قابل مشاهده هستند.

بیشتر بخوانید: درب های اتوماتیک ؛ مزایا،کاربرد و انواع آن

مزایای درب ضد سرقت

در بیشتر موارد، درب تنها چیزی است که شما، عزیزانتان و دارایی را از مزاحمان احتمالی جدا می کند. پس تا حد امکان این اطمینان را حاصل کنید که درب ورودی منزلتان ایمن است. برای کمک به انتخاب درب ضد سرقت مناسب برای ملک خود، می توانید با یکی از کارشناسان مربوطه صحبت کنید! در ادامه به مزایای درب های ضد سرقت خواهیم پرداخت.

  • افزایش سطح امنیت
  • حفظ حریم خصوصی
  • به خانه شما ارزش می دهد
  • نصب بسیار آسان 
  • مقاومت بالا در برابر ضربه و فشار 
  • تنوع زیاد
  • روکش طبیعی راش
  • عایق صدا و کاهش حریق
  • قابلیت نصب دوربین هوشمند 
  • ضد آب و سرما 
  • ضد زنگ زدگی
  • قابلیت نصب دزدگیر 
  • عمر طولانی و نشکن بودن

بیشتر بخوانید: شیشه ساختمان ؛‌با انواع و کاربردهای آن آشنا شوید!

بهترین درب ضد سرقت 

درب ضد سرقت باید از ویژگی ها و ساختار مشخصی برخوردار باشد تا بتوان آن را به عنوان یک درب با کیفیت و امن شناخت. درب های ضد سرقت با برندها و جنس های مختلفی تولید و ساخته می شوند. برای شناخت و خرید بهترین درب ضد سرقت بهتر است کمی حوصله به خرج دهید و در مورد انواع درب ضد سرقت موجود در بازار تحقیق کنید. در ادامه به دو ویژگی مهم بهترین درب های ضد سرقت خواهیم پرداخت.

انواع درهای ضد سرقت

وزن درب ضد سرقت

یکی از مهم ترین ویژگی های یک درب ضد سرقت باکیفیت ، وزن آن است. بهترین درب ضد سرقت معمولا دارای وزنی معادل ۹۵ تا ۱۱۰کیلوگرم می باشد و اندازه آن به صورت استاندارد ۱۱۰*۲۱۰ می باشد.
بنابراین اگر درب مورد انتخاب شما از این وزن بسیار سبک تر باشد دیگر نمیتوان آن را به عنوان یک درب ضد سرقت دانست. پس نکته مهم  در هنگام خرید درب ضد سرقت توجه به وزن آن است که باید در حد استاندارد ساخته شده باشد.

جنس درب ضد سرقت

همانگونه که گفتیم درب های ضد سرقت ایرانی در جنس های مختلف تولید می شود: مانند (درب ضد سرقت فلزی و چوبی) این درب ها از لحاظ ساختار و جنس متفاوتند اما هر کدام بر حسب نیاز شما مورد استفاده قرار می گیرند. معمولا درب ضد سرقت چوبی دارای ظاهری زیباتراز درب ضد سرقت فلزی است. اما در مقابل درب فلزی نیز در برابر آتش و رطوبت بسیار مقاوم هستند و بسته به نیاز شما در مکان مورد نظر نصب خواهند شد. 

قیمت درب ضد سرقت

درب‌های ضد سرقت یک راه عالی برای افزودن ارزش به ملک شما هستند که به نوبه خود به زمان فروش مجدد بازگشت سرمایه خوب کمک می‌کند. از آنجایی که می‌توانید آن‌ها را سفارشی بسازید تا طرح معماری و رنگ‌بندی موجود خانه را منعکس کند، آن‌ها سطحی از جذابیت را نیز اضافه می‌کنند. اگر به دنبال فروش ملک خود در آینده نزدیک هستید، این سرمایه گذاری افزوده می تواند جلوی خانه شما را برای خریداران بالقوه ای که در حال عبور هستند جذاب تر کند.

وبسایت آقای املاک شما را از به روزترین قیمت آگهی های درب ضد سرقت در بازار مطلع خواهد کرد.

انواع درب ضد سرقت 

درب ها برای تامین امنیت و دور نگه داشتن مزاحمان ایجاد شده اند. با افزایش نرخ جرم و جنایت در سراسر جهان، شما هرگز نمی توانید به طور کامل در منزل خود ایمن باشید. وقتی صحبت از ایمنی و امنیت خانواده شما می شود، هرگز نمی خواهید مصالحه کنید.بنابراین درب های امنیتی یک راه عالی برای حفظ حریم خصوصی شما در خانه محسوب می شوند.

درب ضد سرقت ایرانی

در سالهای نه چندان دور واردات درب های امنیتی از کشورهایی مانند ترکیه و چین رواج داشت، تا اینکه بالا رفتن قیمت ارز موجب شد خود ایران در تولید و یا مونتاژ این درب ها دست به کار شود. از آنجایی که درب های ضد سرقت به عنوان کالای لوکس به حساب می آیند و از طرفی واردات کالای لوکس در ایران با محدودیت هایی مواجه است. درب های ایرانی با ساختار مشابه درب های ترک بهترین گزینه در بازار به شمار می روند.

در حال حاضر درب ضد سرقت ایرانی با کیفیتی نزدیک به رقیبان خارجی خود ساخته می‌شوند. این درب ها از لحاظ ظاهر و ابعاد کاملا مشابه درب های ضد سرقت ترک می باشند. درب ضد سرقت ایرانی با انواع و کیفیت‌های گوناگون در بازار عرضه می‌شود. لازم به ذکر است که قیمت درب ضد سرقت ایرانی نسبت به درب ضد سرقت چینی، گران‌تر بوده و از قیمت درب ضد سرقت ترک ارزان‌تر است. درب های ضد سرقت ایرانی با خدمات پس از فروش، تنوع و طراحی بدنه مناسب خود در حال حاضر با نمونه‌های خارجی برابری می‌کند.

بیشتر بخوانید: نصب دوربین مدار بسته ؛ از قوانین آن چه می دانید؟

درب ضد سرقت فلزی

یکی از پرطرفدارترین درب های ضد سرقت، درب ضد سرقت فلزی می باشد. این مدل درب ها بر اساس نوع روکش چوب، میزان برجستگی درب و یرآق آلات به کار رفته تقسیم بندی می شوند . همچنین شاسی کشی فلزی داخلی درب های ضد سرقت در تمامی مدل ها به صورت یکسان می باشد. به طور مثال برخی از مدل ها که دارای طرح های بدون برجستگی (CNC) می باشند. از درب های ضد سرقت برجسته قیمت تمام شده کمتری دارند، درب های ضد سرقت با روکش گردو از درب های ضد سرقت روکش راش گران تر است و برخی از درب ها دارای یرآق آلاتی از جنس برنج یا استیل می باشند که این موارد می تواند بر قیمت درب ضد سرقت تاثیر گذار باشد.

عکس درب ضد سرقت فلزی

درب ضد سرقت چوبی

قسمت مرکزی یا قسمت داخلی درب‌های ضد سرقت چوبی همانگونه که از نامش پیداست از جنس چوب می باشد که معمولاً جنس چوب آن از نوع چوب راش، چوب گردو، چوب صنوبر، چوب گیلاس و سایر چوب‌های محکم و متراکم ساخته می شود. از آنجایی که ساختار چوب استحکام بالایی ندارد و در برابر آتش از مقاومت کمی برخوردار است، در درب‌های چوبی از یک یا دو ورق فولادی به عنوان حامی و پشتیبان استفاده می‌شود. بنابراین اگر چه وزن چوب سبک است، اما وجود ورقه‌های فولادی باعث افزایش وزن آن‌ها شده و باید از یراق محکم برای نگهداری آن‌ها استفاده کرد.

درب ضد سرقت ترک

درب ضد سرقت ترک ،یکی از محبوب ترین درب های ضد سرقت در بازار ایران به شمار می رود درب ضد سرقت ساخت کشور ترکیه دارای بالاترین کیفیت و البته بالاترین قیمت نیز می باشد. درب‌ ضد سرقت ترک به دلیل کیفیت بسیار بالا، بیشتر مناسب واحدهای مسکونی و اماکن خصوصی که متریال با کیفیت را در اولویت اول قرار داده‌اند؛ می باشد.از ویژگی های درب های ضد سرقت ترک می توانیم به : ایمنی بسیار بالا در مقابل سرقت و حوادث غیرمترقبه، نصب آسان ، ظاهر بسیار زیبا و لوکس، چهارچوب استاندارد و محکم و... اشاره کنیم.

بیشتر بخوانید: ساختمان های هوشمند ؛مزایا، کاربرد و ویژگی های آن

درب ضد سرقت چینی

یکی دیگر از انواع درب های ضد سرقت موجود در بازار، درب ضد سرقت چینی می باشد. این مدل از درب ها در رنگ بندی و کیفت متفاوتی در بازار عرضه می شود. درب های ضد سرقت چینی معمولا نسبت به انواع درب تولید شده دارای کیفیت و قیمت پایین تری نسبت به دیگر درب های ضد سرقت هستند. درب های ضد سرقت تولید چین، همانند درب های تولیدی سایر کشورها از جمله ترکیه از کیفیت های متنوعی برخوردارند.

در ساختار درب ضد سرقت چینی از ۲ عدد ورق فولادی به ضخامت ۰.۵ میلی متر که در بعضی از موارد ضخامت آن تا ۰.۷ میلی متر نیز می رسد، استفاده می شود. قیمت پایین این کالا مهمترین مزیت آن به شمار می رود. همچنین لولای  مخفی آن موجب زیباتر شدن این مدل از درب ها شده است.

عکس درب ضد سرقت چینی

با این حال، انواع مختلفی از درب های امنیتی وجود دارد که می توانید یکی از آنها را انتخاب کنید. اگر می خواهید یک درب ضد سرقت خوب برای افزایش حفاظت از خانه و خانواده خود نصب کنید این چند مدل را مورد بررسی قرار دهید. سرمایه گذاری روی یک سیستم امنیتی خوب بسیار مهم است چرا که می تواند حریم خصوصی و امنیت خانه شما را حفظ کند.

سیستم دکمه ای

سیستم دکمه ای درب های امنیتی یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین سیستم ها در سراسر جهان هستند. این درب ها در یک الگوی بسیار ساده کار می کنند ، یک سیستم امنیتی به دستگیره درب شما متصل است که در آن باید یک رمز عبور عددی وارد کنید. تنها در صورتی که رمز عبور صحیح باشد، امکان ورود به خانه میسر خواهدبود.

در صورت وجود چند ورودی اشتباه روی صفحه کلید، ممکن است برای بازگشت به خانه خود به کمک یک متخصص نیاز داشته باشید. این نوع سیستم امنیتی می تواند در دور نگه داشتن مزاحمان از خانه شما بسیار موثر باشد.

بیشتر بخوانید: مصالح ساختمانی هوشمند؛ مروری بر انواع و ویژگی های آن

در ضد سرقت فلزی

سیستم سیم کشی امنیتی فولاد ضد زنگ

این نوع درب های امنیتی گران قیمت می باشد. با این حال، آنها همچنین سطح بالایی از محافظت را به شما ارائه می دهند. قفل امنیتی با سیستم قفل ۳ نقطه ای که با فولاد ضد زنگ نصب شده است، اجرا می شود. این امر باعث می شود ورود سارقان به خانه شما تقریباً غیرممکن شود. اسکلت فولادی درب های قلزی نیز بسیار سنگین است که به سادگی توانایی آن را برای درب امنیتی خوب و سیستم قفل خانه شما تقویت می کند.

در ضد سرقت ترک

سیستم های ورودی تلفن

سیستم های ورود تلفن کاملاً شبیه به سیستم امنیتی دوربین مدار بسته عمل می کنند. با این حال، تنها بزرگترین مزیت سیستم ورودی تلفن نسبت به سیستم دوربین مداربسته این است که می‌توانید با اختصاص کلمه رمزی که قفل امنیتی را غیرفعال می‌کند، وارد خانه خود شوید، به جای اینکه کسی مراقب دوربین مداربسته باشد و قفل را غیرفعال کند تا به شما اجازه ورود بدهد. سیستم ورود تلفن نیز در مقایسه با سیستم امنیتی دوربین مدار بسته بسیار ارزان تر عمل می کند. از یک شناسه صوتی ساده به همراه چند کلمه رمز از پیش تعیین شده استفاده می شود تا به شخص اجازه ورود به خانه شما را بدهد.

بیشتر بخوانید: آیفون تصویری ؛آشنایی با قابلیت ها و امکانات آن!

در ضد سرقت ایرانی

درب امنیتی رول آپ

درب‌های امنیتی رول‌آپ معمولاً در مکان‌های تجاری یافت می‌شوند، اما در مناطق مسکونی در گاراژها نیز دیده می‌شوند. درب امنیتی رول آپ معمولا از مواد سنگین، محکم و بادوام ساخته می شود. با این حال، کار با آنها بسیار آسان است و می توان آن ها را به صورت دستی یا با استفاده از یک کنترل از راه دور، مطابق با مشخصات شما، باز و بسته کرد.

تعداد نظرات : 2
  • داود نصیری
    15 آذر 1400
    بسیار مفید بود سپاس فراوان
  • علی منصوری
    12 آذر 1400
    بسیار عالی ، ممنون از اطلاعات مفیدتون