مشتری مداری در املاک ؛ چگونه مانند حرفه ای ها عمل کنیم !

مشتری مداری در املاک ؛ چگونه مانند حرفه ای ها عمل کنیم !

27 اردیبهشت 1402

آموزش املاک

مشتری مداری در املاک ؛ چگونه مانند حرفه ای ها عمل کنیم !

در این مطلب قصد داریم از صفر تا صد مشتری مداری در املاک با شما صحبت کنیم در این مقاله به شما خواهیم گفت که در ارتباط با جذب مشتری و فروش عالی چه کارهایی را باید انجام دهید پس این مقاله را از دست ندهید.

مشتری مداری چیست

قبل از اینکه بخواهیم در رابطه با موضوع مشتری مداری در املاک با شما سخن بگوییم باید در ابتدا معنی و اهمیت مشتری مداری را به خوبی درک کرده باشیم. مشتری مداری به طور مکرر و جامع در سراسر جهان مورد مطالعه قرار گرفته است. مشتری مداری یعنی نوعی فرهنگ سازمانی که رفتارهای لازم در جهت ارزش گذاشتن به مشتریان را به بهترین شکل ممکن انجام می دهد. به تعبیر دیگر مشتری مداری یعنی برآورده شدن خواسته‌ها و انتظارات مشتریان.

پیش خرید آپارتمان در تهران

مشتری مداری و اهمیت آن

تحقیقات انجام شده دانشمندان اروپایی از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۰ نشان می دهد که کارکنان راضی، وفادار و متعهد اشتیاق بیشتری نسبت به مشتریان دارند ، که در نهایت منجر به رضایت ، وفاداری و متعهدتر شدن مشتری می شود. این رابطه بخشی از زنجیره سود آوری است. به طور تقریبی توصیف شده: هرچه اشتیاق کارمندان بیشتر باشد ، مشتری وفادارتر و سود بیشتری خواهد داشت. موفقیت سازمان شما منوط به روشی است که در آن خواسته ها و نیازهای مشتریان خود را پیش بینی می کنید.

برای اکثر سازمان ها ، مشتریان برای بقا بسیار مهم هستند. بنابراین مشتری مداری نیز باید تمرکز یک کارمند یا یک تیم باشد. به ویژه در شرایط فعلی بازار که با رقابت شدید و فرسایش قیمت مشخص می شود ، نباید فقط بر ایجاد ، بلکه بر حفظ مشتریان وفادار و سودآور تأکید شود. به دست آوردن بینش در مورد انتظارات مشتری برای هر سازمانی بسیار امری مهم تلقی شده است.

بیشتر بخوانید: ۱۰ گام موثر جهت برقراری ارتباط قوی با مشتریان ؛ ویژه مشاوران املاک

امروزه، سرعت بالای تبادل اطلاعات مرتبط با مشتری، سازمان ‎ها را در خود غرق کرده است. بزرگترین مانع در مقابل مشتری مداری، فقدان فرهنگ مشتری مداری سازمانی است. بسیاری از سازمان ها در محصول و فروش خود متمرکز هستند و به نوعی مشتری مداری را در بازاریابی، اولویت اول قرار می دهند.

وبسایت آقای املاک

در همین رابطه وبسایت آقای املاک با ارائه خدمات به روز و گسترده خود توانسته درصد قابل توجهی از بار مشکلات فعالان در حوزه مسکن را بردارد و با ارائه خدمات ویژه مانند ثبت آگهی رایگان ملکی و مشاغل مرتبط با ساختمان نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کند علاوه بر این آقای املاک توانسته با طراحی پنل حرفه ای به نام پنل آقای مشاور محیطی امن و مناسب برای فعالیت آژانس‌ها و مشاوران املاک فراهم کند.

سازمان ها برای اجرای استراتژی مشتری مداری، باید دارای فرهنگی هماهنگ باشند. برای اجرای این کار باید مدیرانی در راس کار قرار گیرند تا طرز تفکر و ارزش ‎های مشتری مداری را برای کارمندان خود آموزش ‎دهند.

مشتری مداری در کسب و کار

مشتریان می دانند چه می خواهند

کارمندان باید مشتری مداری را به طور یک فزایند از اولویت بالایی برخوردار کنند. در گذشته ، مشتریان اغلب منتظر می ماندند تا "شخص فروشنده" به آنها نزدیک شود. آنها لیستی از پیشنهادات دیگر برای حفظ قیمت ها و خدمات رقابتی داشتند ، اما این بیشتر از هر چیز رسمی بود. در دهه ۱۹۳۰، تمرکز بر کیفیت پدیدار شد. از آن زمان تاکنون ، سازمان ها مجبور بوده اند هر آنچه در توانشان است را برای جلب رضایت طرفین ذینفع خود با بیشترین کارایی انجام دهند.

مشتری مداری و رضایت مشتری

مشتری مداری برای دستیابی به رضایت مشتری ضروری است. بینش در مورد انتظارات و رضایت مشتری ، سازمان شما را قادر می سازد مشتری مداری را بهبود بخشید. نظارت بر رضایت مشتری اطلاعات مهمی را ایجاد می کند که امکان نظارت و بهبود فرایندها را فراهم می کند. وقتی برای سازمان شما روشن شود که مشتری چه مشتریانی هستند و از موضوعی راضی نیستند ، می توان بهبودهای هدف محور را پیاده سازی کرد. این امر به مشتری مداری سازمان شما کمک می کند. بینش در مورد خواسته ها و نیازهای مشتری و همچنین شیوه های کاری می تواند شما را به ابزاری برای مقابله با مشتری مداری در املاک مجهز کند. بعلاوه ، یک نظرسنجی کاملاً سازمان یافته از مشتری می تواند بینشی عمیق در مورد عملکرد سازمان و حتی عملکرد سازمان در آینده نزدیک فراهم کند.به منظور بهینه سازی مشتری مداری ، یک سازمان می تواند اقدامات زیر را انجام دهد:

بیشتر بخوانید: چگونه با مشتری صحبت کنیم ؛ ویژه مشاوران املاک

خرید خانه در تهران

مشتری مداری یعنی چه

راز مشتری مداری در مشاور املاک

۱. روی "بسته" صحیح نیازهای مشتری تمرکز کنید

هر مشتری منحصر به فرد است و خواسته ها و نیازهای فردی دارد. اطمینان حاصل کنید که این خواسته ها و نیازها چیست .این را به وضوح با کارمندان در میان بگذارید و طبق آن رفتار کنید.

۲. خدمات، محصول یا فرآیند تعمیر و نگهداری را به نیازهای مشتری پیوند دهید

اگر سازمانی بداند مشتری چه می خواهد و چه انتظاری دارد ، گام بعدی در دستیابی به مشتری مداری اطمینان از پیوند خدمات ، فرآورده ها و فرآیند تعمیر و نگهداری با انتظارات است. این کار روند مشتری مداری کارمندان را آسان تر می کند.

۳. ایجاد صمیمیت با مشتری

محصولی را ایجاد کنید که به عنوان یکتایی تجربه شود. برای مشتریان مهم است که احساس کنند گویی خاص هستند و همه چیز برای آنها ساخته شده است. آنها وقتی می خواهند به آنها کمک شود. آنها می خواهند با آنها خوب برخورد شود و احساسی را که از آنها گرفته می شود داشته باشند. اگر سازمانی به این پاسخ دهد ، مشتری این تصور را خواهد داشت که سازمان همیشه آماده  و در انتظار خدمت به آنها است. قبل از اینکه بخواهید ملکی را به مشتری نشان دهید در ابتدا باید مقدمات آن را پی ریزی کنید : حتما می پرسید چه مقدماتی؟ ما جواب را به شما خواهیم گفت این مقدمات می تواند ایجاد ارتباط و اطمینان وشناخت مشتری ، شناخت نیاز، خواسته و تقاضای مشتری، انجام هماهنگی های لازم و... باشد.

اگر شما به کیفیت و کمیت ملک مورد نظر احاطه کامل داشته باشید در رفع ایرادگیری و بهانه تراشی های مشتری به شما کمک ویژه ای خواهد کرد.کاری که مشاورین املاک موفق انجام می دهند. اگر شما قبل از اینکه ملک مورد نظر را به مشتری نشان دهید آن را بازدید نکرده باشید بدون شک از پس سوالات مشتریان برنخواهید آمد . همین امر ضعف کاری شما را نشان خواهد داد. زمانی که از ملک بازدید نکرده اید قطا از کیفیت وکمیت ملک هم بی خبر هستید در نتیجه وقتی شروع به تماس تلفنی می کنید باید آمادگی هرگونه مشکلات غیر منتظره باشید.اگر نتوانید ارتباط خوبی برقرار کنید احتمال این که مشتری ملک خوشش بیاید بسیار کم است در نتیجه تنها وقت خود را هدر داده اید .

کارهایی که باید برای بازدید از ملک انجام دهید

توجه داشته باشید قبل از اینکه بخواهید ملک را به مشتری نشان دهید حتما با هماهنگی قبلی باشد حتی به زمان تماس با مالک دقت کنید که زمان استراحت نباشد زیرا برخی از مردم عادت به استراحت ظهر دارند و یا مایل نیستند در ایام تعطیل کسی به منزلشان رفت وآمد کند. در واقع بهترین زمان بازدید از ملک زمانی است که مالک در منزل حضور داشته باشد. تا شما بتوانید از دلایل فروش یا اجاره ملک و شرایط معامله مانند حداکثر زمانی را که اختصاص داده ، سلیقه و پیشنهاداتش آشنا شوید و اگر شرایط خاصی هم دارد از زبان خودش بشنوید .

بیشتر بخوانید: نقش خودآگاهی در موفقیت املاک و مستغلات ؛ویژه مشاوران املاک

این دیدار می تواند بهترین فرصت برای موفقیت شما باشد تا با شناخت وآشنایی از شخصیت سن و سال تحصیلات طبقه اجتماعی اعتقادات و... می توانید به راحتی به آن شخص ملک مناسب ومطلوب را ارائه بدهید . توصیه ما به شما این است که برای موفقیت در حرفه مشاور املاک بازدید و هماهنگی را به صورت حرفه ای انجام دهید. نکته بعدی ک باید به آن خوب دقت کنید این است که سعی کنید قبل از این که به مشتریان خود خدماتی ارائه دهید با آنها خوب صحبت کنید به عنوان مثال در ابتدا با مشتری خود احوال پرسی گرمی داشته باشید و بعد از دعوت به نشست آن زمان سر صحبت را باز کنید .

زمانی ک مشتری به سراغ شما می آید عجولانه به او سرویس ندهید اول از همه چند دقیقه ای را به گفتگو و صحبت با او بگذرانید با این کار بهترین نتیجه را خواهید گرفت. پرسش از مشتری در خصوص شرایطش نباید به شکل شک و تردید باشد با انجام این کار دست شما زود رو می شود که این امر نتیجه مثبتی به همراه نخواهد داشت.

ایده برای فروش ملک

۱. مشتری خود را بشناسید

در حیطه کاری مشاور املاک هم شناخت مشتری و هم شناخت خریدار هر دو حرف اول را می زنند.شما باید مهارت این را داشته باشید ک نیاز متقاضیان خود را تشخیص دهید این کار به روند کاریتان بهبود خواهد بخشید. چندین مورد مناسب برای معرفی به مراجعه کننده، می تواند حق انتخاب بیشتری به مشتری بدهد این کار از نظر روانشناسی حس اعتماد بیشتری را فراهم می کند.

۲. صادق باشید

رمز موفقیت شما ساده است: سخت کار کن و صادق باش. وانمود نکنید که جواب تمام سوال ها را می دانید ، زیرا در املاک و مستغلات ، بهترین دارایی شما شهرت شما است. برای مشتریان خود یک اطمینانی حاصل کنید که پاسخ آنها را دریافت و به آنها عمل خواهید کرد. هرگز ، هرگز دروغ نگویید.

۳. فن بیان خود را قوی کنید

یکی از ویژگی های مهم مشاور املاک فن بیان اوست. زمانیکه خرید و فروش حضوری انجام می دهید، و روبه روی فرد مقابل قرار می گیرید ؛ با شناخت روش های مشتری مداری و نکات فروش و اجاره ملک با فن بیان بالایتان در جلب نظر مشتری موثر هستید. اگر اطلاعات ملک و حقوقی مشتری و خریدار بالا باشد و شما فن بیان خوبی نداشته باشید قطعا نمی توانید نیاز مشتریتان را رفع کنید.

نکات مهم مشتری مداری در املاک

بیشتر بخوانید: ۷ روش موثر برای رسیدگی به مخالفت های مشتریان املاک

۴.گوش کنید و یاد بگیرید

شنونده خوب کلید موفقیت در فروش است. گوش دادن به مشتری به نفع شما خواهدبود زیرا درک نیازها و خواسته های واقعی مشتری را متوجه خواهیدشد این به شما کمک می کند تا ارائه راه حل را چگونه تنظیم کنید. گاهی اوقات، افرادی سر راهتان قرار می گیرند که به سادگی متقاعد می شوند در این میان شما فقط باید صحبت های آنها را گوش دهید و اعتبار سنجی کنید.

۵.اعتماد سازی ایجاد کنید

ایجاد اعتمادسازی در کار مشاور املاک بسیار مهم است. به دلیل آنکه در هنگام معاملات ملکی معمولا هزینه های بالایی رد و بدل می شود، خریدار یا فروشنده باید در ابتدا اعتماد کند. این اعتماد در مدت زمانی که شما با مشتری در ارتباط هستید به وجود خواهد آمد. این را مدنظر قرار دهید ک یک مشاور املاک باید تمامی نکات فروش و اجاره ملک را به صورت کامل بداند و به آن ها عمل کند. اگر شما به تمامی نکات حقوقی خریدار و مشتری اشراف داشت باشید و آن را به مراجعه کنندگان انتقال دهید حس اعتماد بیشتری به آنها خواهید داد.

۶. تبلیغات و بازاریابی را فراموش نکنید

تبلیغات و بازاریابی چه اهمیتی دارد؟ اولین کار برای شناخت بهتر شما به مشتری است از طرف دیگر برای جذب سریع مشتری بسیار موثر است. برای این کار راه کارهای زیادی وجود دارد تجربه نشان داده تاثیر عکس یا همان تصویر تاثیر بسزایی بر ذهن ناخودآگاه انسان دارد . برای درآمدزایی باید هزینه تبلیغات کنید. اگر نام خود را ساکت نگه دارید ، هیچ کس هیچ وقت نمی داند برند شما یا شرکت شما چه چیزی را ارائه می دهد داشتن یک متن مناسب برای آگهی ملک تنها کافی نیست و بهتر است از گزینه هایی مانند عکس با کیفیت در جذب مشتری استفاد کنید.

به عنوان مثال عکس از قسمت های مختلف ملک دید بهتری به مشتری می دهد. اگر می خواهید فعالیت شغلی خودتان را تبلیغ کنید بهتر است از کلمات تکراری استفاد نکنید ، از ایده های خلاقانه برای جذب مشتری استفاده کنید. تبلیغات انواع مختلفی دارد می تواند به صورت بنر، تابلو و تبلیغ در سایت های اینترنتی و شبکه های اجتماعی باشد .

بیشتر بدانید: آموزش مشاور املاک ؛24 نکته طلایی برای موفقیت شغلی شما

سخن آخر:

شاید شما به عنوان یک مشاور بتوانی در رابطه با موضوع مشتری مداری در املاک موفق عمل کنید ، اما اگر خدمات عالی به مشتری ارائه ندهید ، دو اتفاق می افتد. اول ، احتمال اینکه از طریق معامله به مشتری کمک کنید واقعاً کم است ، زیرا بازاریابی صحیح ملک کاری دشوار است و به مهارت خدمات عالی نیاز دارد. و دوم ، حتی اگر با مشتری معامله ای بسته شود ، به احتمال زیاد او تجربه ضعیفی با شما خواهد داشت که دیگر نمی خواهد آن را تکرار کند. بنابراین نه تنها احتمال بسته شدن یک معامله کم می شود ، بلکه حتی اگر این کار را نیز انجام دهید محدود به یک معامله هستید و نه تنها آن مشتری دوباره با شما کار نمی کند ، بلکه شما را به هیچ کس دیگری معرفی نخواهد کرد.

تعداد نظرات : 9
  • امیرضا رحیمی
    7 دی 1402
    عالی مخصوصا حرف های شما بازم روبه جدید هستند ☎️🏡☎️👤
  • فاطمه محمودی
    28 مهر 1401
    کلی نکته و ایده برا کسب و کارم گرفتم ممنونم ازتون
  • فاطمه
    20 بهمن 1400
    جالب بود 👌😊
  • نوین
    20 بهمن 1400
    مطالب عالی و آموزنده و کاربردی پمنون از تیم حرفه ای آقای املاک
  • داود نصیری
    21 مهر 1400
    مطالب فوق‌العاده پر معنی بود
  • علی منصوری
    21 مهر 1400
    مثل همیشه عالی و آموزنده، دقیقاً همینطوره، جدا از بحث ارتباط خوب با مشتری، باید خدمات و مشاوره‌ی بی نقص و عالی و دلسوزانه به مشتری داد
  • نیما نیک انجام
    21 مهر 1400
    فوق العاده بود? مرسی از مقالات تخصصی و کار بردی تون? واقعاً خسته نباشید???
  • تقوي
    21 مهر 1400
    عالي و اموزنده بود ممنون
  • Khosravi
    21 مهر 1400
    مشتری مداری در املاک دقیقا رمز موفقیت هستش و باید هر کسی سعی کنه بصورت حرفه ای عمل کنه و آموزشهای لازم و داشته باشه. سپاس فروان از ما که مطلب فوق را گذاشتید.