شهریار تهران ؛‌با نگین سبز تهران بیشتر آشنا شوید!

شهریار تهران ؛‌با نگین سبز تهران بیشتر آشنا شوید!

12 فروردین 1403

محله گردی

شهریار تهران ؛‌با نگین سبز تهران بیشتر آشنا شوید!

شهرستان شهریار به دلیل مجاورت با شهر تهران و همچنین فرودگاه بین المللی امام خمینی دارای ویژگی های منحصر به فردی است كه آن را از سایر شهرستان های استان تهران متمایز کرده ما در این مقاله قصد داریم شما را با صفر تا صد شهریار تهران آشنا کنیم و از چند ویژگی این منطقه برایتان صحبت کنیم ما را تا آخر این مطلب همراهی کنید.

فهرست مطالب

تاریخچه شهرستان شهریار

شهریار کجاست

شهریار جز کدام استان است

شهریار منطقه چند تهران است

جمعیت شهریار در سال 1402

شهریار تهران باغستان

محله های شهریار

بالاشهر شهریار کجاست

فاصله شهریار تا تهران

بیمارستان شهریار تهران

مکان های تفریحی و گردشگری شهریار

تاریخچه شهرستان شهریار

قدمت شهریار به دوران ساسانی برمی‌گردد.به همین دلیل،  ۴۵ آثار تاريخی و باستانی در اين منطقه وجود دارد که دو مورد از آنها را برایتان بازگو خواهیم کرد. یکی از محله های قدیمی و تاریخی شهریار وحیدیه نام دارد که در جنوب شهریار و در نزدیکی رباط کریم واقع است. تپه و قلعه جوقین در روستای جوقین وحیدیه واقع شده که به قلعه یزدگرد سوم  معروف است.این تپه تاریخی جوقین که در دوران ساسانی بنا شده در سابق یک قلعه نظامی بوده و اکنون به صورت تپه‌ای باستانی باقی مانده است.

بیشتر بخوانید:روستای کردان کرج ؛ روستایی محبوب میان گردشگران!

خرید خانه در تهران

شهریار کجاست

شهرستان شهریار در ۴۰ کیلومتری غرب استان تهران واقع شده است. شهریار به دلیل داشتن باغ‌های متعدد و آب و هوای بسیار پاک لقب نگین سبز غرب استان تهران را از آن خود کرده است. شهریار تا قبل از سال ۱۳۶۸ یکی از بخش های بزرگ شهرستان کرج محسوب می شد. از سال ۶۸ به بعد جزء استان تهران قرار گرفت.

جهت مشاهده آگهی های خرید آپارتمان در نور و خرید آپارتمان در نوشهر کلیک کنید. 

شهریار جز کدام استان است

در رابطه با این سوال که شهریار جز کدام استان است باید گفت که شهرستان شهریار جزء استان تهران محسوب می شود که مرکز آن، شهر شهریار می‌باشد. شایان به ذکر است که شهریار یکی از پرجمعیت ترین شهرستان های استان تهران به شمار می رود.

شهریار منطقه چند تهران است

برای برخی از افراد این سوال پیش می آید که شهریار منطقه چند تهران است همانگونه که در قسمت بالا به آن اشاره کردیم، شهریار یکی از شهرستان های استان تهران است و بخشی از شهر تهران محسوب نمی شود که بتوانیم بگوییم در کدام منطقه قرار دارد. اما می توان اینگونه گفت که نزدیکترین مناطق تهران به شهریار منطقه 18 و 21 می باشد.

پیش خرید آپارتمان در تهران

جمعیت شهریار در سال 1402

شهریار در سال های اخیر مورد توجه خیلی از ساکنین تهران قرار گرفت به همین دلیل اکنون با معضل مهاجرت بی‌رویه و رشد بالای جمعیت دچار شده است. بر اساس آمار از سال ۱۳۷۵–۱۳۶۵ چیزیی حدودد ۳۰۰ هزار مهاجر به شهرستان شهریار وارد شدند. طبق سرشماری در سال ۱۳۹۵ شهرستان شهریار جمعیتی بالغ بر ۷۴۴٬۲۱۰ نفر شامل ۷ شهر، ۶ دهستان و ۳۹ روستا دارد. در همین رابطه در تاریخ تیر ماه 1400 فرماندار شهریار اعلام کرد؛ به جمعیت شهرستان شهریار از سال ۹۵ تاکنون، ۲۵۰ هزار نفر اضافه شده است.

در رابطه با جمعیت شهریار در سال 1402 ؛در دی ماه 1402 رئیس شورای شهر تهران اعلام کرد که شهر‌ شهریار با یک رشد جمعیت ۱۲ درصدی از 1400 تا 1402 رو به رو است. همچنین بر اساس گزارش های ارائه شده از (پیش بینی جمعیت شهرهای استان تهران) جمعیت شهریار در مناطق مختلف در سال 1402 بدین شرح گزارش شده است:

  • شهرستان شهریار ، شهر شهریار 364,415 نفر
  • شهرستان شهریار ، شهر صباشهر 63,525 نفر
  • شهرستان شهریار ، شهر وحیدیه 39,135 نفر
  • شهرستان شهریار ، شهر شاهدشهر 30,066 نفر
  • شهرستان شهریار ، شهر فردوسیه 40,279 نفر
  • شهرستان شهریار، شهر باغستان 98,792 نفر
  • شهرستان شهریار ، شهر اندیشه 143,975 نفر

برای مشاهده آگهی های اجاره آپارتمان در شیراز و خرید آپارتمان در شیراز کلیک کنید. 

شهریار منطقه چند است

شهریار تهران باغستان

سرتاسر این شهرستان را باغ های سرسبز با خاک های حاصلخیز احاطه کرده باغ هایی که در آن انواع واقسام میوه‌ها مانند انگور، هلو، گوجه سبز، شلیل، زردآلو، آلبالو، آلو و صیفی‌ جات به عمل می آیند.به همین دلیل شغل اصلی و البته قدیمی مردم این شهرستان باغداری و کشاورزی است، از سوی دیگر پرورش دام و مرغداری در مناطقی مانند باغستان از سایر مشاغل این شهرستان به حساب می آیند. از طرف دیگر وجود شهرک‌های صنعتی و کارگاه‌های تولیدی متعدد در این شهر مهاجران بسیاری را در نقاط کشور به خود جذب کرده است.

جهت مشاهده آگهی های خرید آپارتمان در زعفرانیه کلیک کنید.

اگر قصد دارید از آخرین قیمت آپارتمان در شهرستان شهریار با خبر شوید کافیست به وبسایت آقای املاک مراجعه کرده و از به روزترین آگهی هایاجاره آپارتمان در شهریار و خرید آپارتمان در شهریار  مطلع شوید.

شهریار تهران روی نقشه

شهریار از جنوب به پرند از شمال به جاده مخصوص تهران_کرج از شرق به شهر قدس و از غرب به ملارد منتهی می شود اگر با وسیله نقلیه خود قصد رفتن به این شهرستان را دارید می توانید از دو مسیر جاده کرج – شهریار و جاده تهران – شهریار به این شهرستان دسترسی پیدا کنید. از طرفی دیگر اتوبان لشگری و بزرگراه فتح از مسیرهایی هستند که از تهران به جاده تهران – شهریار محدود می شوند. اگر در میدان آزادی تهران قرار دارید خطوط تاکسیرانی و اتوبوسرانی در این میدان قرار گرفته تا شما را به شهریار برساند.

بیشتر بخوانید:صفر تا صد معرفی محله عظیمیه کرج

محله های شهریار

شما برای سکونت و یا سرمایه گذاری باید در ابتدا محله های شهریار را به خوبی بشناسید. به عنوان مثال شهریار به پنج ناحیه تقسیم می‌شود که این نواحی عبارتند از:

  • منطقه مرکزی: علیشاه عوض، کرشته، کردزار، عباس آباد، شهرک کمیته، محمد آباد، شهرک مخابرات فاز 1 و 2
  • منطقه کهنز: دینارآباد، شهرک پارسیان، کهنز، اسدآباد
  • منطقه جعفریه: شهرک تیسفون، مسکن مهر شهریار، شهرک جعفریه، شهرک صنعتی والفجر
  • منطقه رزکان: الورد، دهشاد بالا، اسکمان، دهشاد پایین، رزکان
  • منطقه امیریه: شهرک جانبازان، شهرک بهاران، شهرک امیریه، حصارزیرک
  • منطقه باغستان: سعیدآباد، نصیرآباد، خادم آباد
  • منطقه اندیشه: فاز یک تا شش
  • منطقه وائین: شهرک صدف، شهرک اداری، شهرک شهید عباس پور، شهرک کاروان، شهرک وائین فاز 1 و 2

بالاشهر شهریار کجاست

در میان این مناطق منطقه تیسفون، کردزار و امیریه جزء لوکس‌ترین و به نوعی بالاشهر منطقه شهریار به شمار می روند. تیسفون یکی از قدیمی‌ترین مناطق باغ ویلایی و یکی از بهترین مناطق شهریار جهت سکونت و سرمایه گذاری است. موقعیت جغرافیایی تیسفون به گونه ای است که در جنوب شهرک اندیشه، بین شهرستان ملارد و شهریار قرار گرفته است.

همپنین شهرک امیریه علاوه بر بافت شهری دارای بافت متنوعی نیز می باشد. به طور مثال شما در منطقه کردامیر شهرک امیریه می‌توانید انواع باغ ویلاهای مدرن و لوکس را مشاهده نمائید. منطقه امیریه وکردامیر به دلیل نزدیکی به شهر تهران، یک انتخاب عالی برای افرادی است کمه می خواهند از امکانات شهری درکنار مناطق زیبا و سرسبز بهره مند شوند.

و در آخر کردزار یکی دیگر از محله های خوب برای زندگی است. دسترسی کردزار به فاز یک اندیشه، میدان ولیعصر شاهراه اساسی شهریار و چهارراه ملارد، این منطقه را به منطقه‌ای عالی مبدل کرده است. علاوه بر این، این منطقه از سه بخش ابتدایی و باغی مانند خیابان اقاقیا، باهنر، حافظ و…، بخش مسکونی و بومی و بخش انتهایی باغی نظیر سهند، باغستان و… تشکیل شده است که سبب تنوع ساختمانی و سبک زندگی در این منطقه شده است.

فاصله شهریار تا تهران

فاصله شهریار تا تهران چیزی حدود ۳۵ کیلومتر می باشد البته زمان سفر بستگی به وضعیت راه ها (خلوتی یا ترافیک) دارد. اما به طور کلی، فاصله شهریار تا تهران با خودروی شخصی حدوداً ۴۵ دقیقه تا یک ساعت می باشد.

همچنین اگر می خواهید از اتوبوس برای مراجع به این شهر استفاده کنید باید بدانید فاصله تهران تا شهریار با اتوبوس نیز حدوداً ۳۵ کیلومتر است، که البته این مورد نیز باز بستگی به ترافیک دارد. فاصله شهریار تا تهران با اتوبوس، معمولاً بین 1 تا 1٫30 می باشد.

اگر قصد دارید با مترو به این شهرستان رفت و آمد کنید، می توانید به خط مترو تجریش – کهریزک مراجعه کرده و در ایستگاه شاهد از مترو پیاده شوید و پس از ان سوار خط 8 شده و در ایستگاه فرودگاه امام خمینی از مترو پیاده شوید. بعد از پیاده شدن، می توانید از طریق تاکسی به شهریار بروید.

اندیشه

شهر جدید اندیشه که دارای ۶ فاز می باشد در شمال شهریار واقع شده است. در فاز ۴ اندیشه بازاری بزرگ به نام بازار بزرگ ایرانی اسلامی اندیشه قرار دارد که شبیه به میدان نقش جهان اصفهان است. این مکان شامل مسجد، آبنما، راسته بازارها، آمفی تئاتر، تالار پذیرایی، قهوه ‌خانه، رستوران، کافی شاپ، واحدهای تجاری، بانک و پارکینگ است.

بیمارستان شهریار تهران

دو بیمارستان در این منطقه قرار دارد که یکی از آنها بیمارستان امام سجاد (ع) واقع در خیابان ولی عصر و بیمارستان تامین اجتماعی شهریار واقع در خیابان پرستار است.

بیمارستان امام سجاد (ع) دارای بخش های متعددی نظیر کودکان، جراحی عمومی، زنان و زایمان، جراحی کلیه و مجاری ادراری، بیماری های داخلی، ارتوپدی، روانشناس بالینی، قلب و عرق، مغز و اعصاب، چشم پزشکی، گوش، حلق و بینی ،گوارش اطفال و ... می باشد.

همچنین بیمارستان تامین اجتماعی شهریار نیز دارای بخش های بستری نظیر؛ جراحی عمومی- اطفال -CCU-ICU جنرال-جراحی زنان و زایمان-داخلی -سزارین-بلوک زایمان-ارتوپدی-ارولوژی-ENT-نوزادان می باشد.

از بخش های ستاره دار این بیمارستان می توان به لیبر-اتاق عمل-اتاق عمل اورژانس-ریکاوری بعد از زایمان-تخت زایمان-تختهای تحت نظر اورژانس-Day Care اشاره کرد.

علاوه بر این بخش های کلینیکی بیمارستان تامین اجتماعی شهریار شامل درمانگاه ENT-درمانگاه اطفال-درمانگاه جراحی عمومی-ارولوژی-درمانگاه داخلی-درمانگاه دندانپزشکی-درمانگاه زنان و زایمان-ارتوپدی-درمانگاه عمومی می باشد.

بخش های پاراکلینیک این مرکز درمانی عبارتند از؛ درمانگاه ENT-درمانگاه اطفال-درمانگاه جراحی عمومی-ارولوژی-درمانگاه داخلی-درمانگاه دندانپزشکی-درمانگاه زنان و زایمان-ارتوپدی-درمانگاه عمومی

بیشتر بخوانید:صفر تا صد معرفی محله مهرشهر کرج

معرفی مکان های تفریحی و گردشگری شهریار

شهریار جاذبه های گردشگری زیادی دارد. یکی از این مکان‌ها، تخت کیکاوس نام دارد که در ۱۶ کیلومتری غرب شهریار واقع شده؛ مسیر دسترسی به این مکان بزرگراه بوئین زهرا – شهریار است. یکی دیگر از مکان های تفریحی واقع در این شهرستان قلعه دهشاد است که در محله باغستان و ضلع شرقی شهریار قرار گرفته است. این قلعه آجری شکل  شبیه به ارگ کریم خان شیراز می‌باشد. این قلعه که تنها قلعه روستایی تهران است و قدمت آن به پیش از قاجار برمی گردد در آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.