تعمیرات خانه ؛ پیش از فروش یا اجاره خانه خود این تعمیرات را انجام دهید

تعمیرات خانه ؛ پیش از فروش یا اجاره خانه خود این تعمیرات را انجام دهید

18 دی 1400

دانستنی

تعمیرات خانه ؛ پیش از فروش یا اجاره خانه خود این تعمیرات را انجام دهید

تعمیر خوب خانه می تواند سود قابل توجهی در زمان فروش داشته باشد. خریداران اغلب به دنبال خانه‌هایی می‌گردند که نیاز به تعمیرات کمی دارند، هیچ‌کدام از طرف قرارداد نمی‌خواهد معامله فسخ شود، بنابراین یک پیشگیری کوچک می تواند شما را از درد تماشای دور شدن خریدار نجات دهد. در اینجا برخی از مهم ترین مواردی که باید قبل از فروش یا رهن و اجاره خانه خود در نظر بگیرید، آورده شده است.

لیست تعمیرات ساختمان

پیش خرید آپارتمان در تهران

آشپزخانه و حمام

آشپزخانه و حمام یک خانه دارای بیشترین سیستم های مکانیکی مانند لوله کشی و برق هستند. این بدان معناست که آنها همچنین بیشترین احتمال آسیب را دارند. در اینجا مؤلفه هایی وجود دارد که باید آنها را دوباره بررسی کنید:

وسایل آشپزخانه

مطمئن شوید که یخچال، اجاق گاز، ماشین ظرفشویی و مایکروویو به خوبی کار می کنند. هرگونه نشتی را برطرف کنید و در صورت لزوم مایع خنک کننده یا فریون را در یخچال یا فریزر خود جایگزین کنید.

کابینت

آشپزخانه و حمام، هر دو باید در شرایط خوبی باشد، بدون آسیب آب یا پوسیدگی. درهای کابینت و کشوها باید به آرامی باز و بسته شوند. لولاهای شل را تعمیر کنید، مسیرهای گیر کرده کشو را باز یا آن ها را تعویض کنید. همچنین دستگیره ها یا دستگیره های شکسته را تعویض کنید. شما می توانید بیشتر این کارها را خودتان انجام دهید، با یک پیچ گوشتی و رفتن به فروشگاه ابزارآلات.

اگر کابینت ها رنگ شده اند، مطمئن شوید که رنگ تراشه یا کنده نشده باشد. اگر اینطور است، آنها را سمباده بکشید و یک پوشش تازه بمالید. کابینت هایی که به شدت آسیب دیده اند ممکن است نیاز به تعویض داشته باشند، برای این کار از یک پیمانکار کمک بگیرید، مگر اینکه در بازسازی خانه ماهر باشید.

سینک و شیرآلات

آب نماها باید بدون نشتی و تمامی زهکش ها باید آزاد و شفاف کار کنند. زهکشی سرریز که از پر شدن بیش از حد وان جلوگیری می کند، باید در وضعیت خوبی قرار گیرد. گزینه های سرد و گرم باید همانطور که روی شیرها مشخص شده اند، عمل کنند.

بیشتر بخوانید: مدل های جدید طراحی آشپزخانه در سال ۲۰۲۲

وان و دوش

وسایلی مانند سر دوش باید کاملاً سالم و زهکشی ها عاری از گرفتگی باشند. اگر اکریلیک روی وان در حال کنده شدن است، ممکن است لازم باشد آن را تعویض کنید. دریچه اگزوز که بخار را از دوش خارج می کند باید کاملاً کار کند. هر گونه کاشی شکسته باید تعویض شود.

لیست تعمیرات خانه و ساختمان

سطوح داخلی خانه

در مرحله بعد، وقت آن است که به سایر سطوح داخلی داخلی نگاهی بیندازیم.

دیوارها و سقف ها

فرورفتگی های جزئی دیوار را تعمیر کنید. اگر تغییر رنگ دیدید، مانند آسیب آب که تعمیر شده است، دیوارها را دوباره رنگ کنید. رنگ آمیزی یکی از ارزان ترین و آسان ترین راه ها برای نو کردن اتاق است. 

بیشتر بخوانید: دیوار اتاق نشیمن ؛ چه رنگی انتخاب کنیم

تهویه مطبوع

سیستم گرمایشی و سرمایشی و تهویه شما باید در شرایط کار خوب، تمیز و بدون نشتی باشند. ترموستات شما باید به درستی کار کند. اگر به این موضوع شک دارید، یک کارشناس یا متخصص را استخدام کنید تا وضعیت سیستم شما را تنظیم و ارزیابی کند.

آبگرمکن

آبگرمکن خانه شما همانند دیگر وسایل باید به خوبی کار کند و نشتی نداشته باشد. تمام لوله ها باید عایق بندی شوند.

کفپوش

کفپوش خانه شما از لمینت گرفته تا موکت، باید در شرایط خوبی قرار گرفته باشند. کاشی های کف تراش خورده یا ترک خورده را جایگزین کنید، یا چوب های سخت خراشیده یا فرورفته را اصلاح کنید. موکت پاره شده را جایگزین کنید یا آن را با بخار تمیز کنید، به خصوص اگر حیوان خانگی دارید.

بیشتر بخوانید: پارکت یا لمینت کدام بهتر است ؟

خرید خانه در تهران

تعمیرات در مقابل ارتقاء

بیایید یک تمایز اساسی بین تعمیرات و ارتقاء یا بهبود قائل شویم. ارتقاء روش‌های اختیاری است که در آن مالک خانه سعی می‌کند ارزش خانه خود را به حداکثر برساند. به عنوان مثال، جایگزینی موکت های جدید با شرایط خوب با کف چوبی سخت، ارتقاء یافته است در مقابل تعویض فرش قدیمی و نامرغوب یک تعمیر است.

به این موضوع فکر کنید: ارتقاء می تواند ارزش خانه شما را افزایش دهد و تعمیرات از کاهش ارزش فعلی شما جلوگیری می کند.

تعمیرات نمای ساختمان

سقف

سقف خانه شما نباید هیچ گونه ترک یا سرپوش شکسته داشته باشد، هر نقطه مشکل را فوراً تعویض کنید. ترک، حباب و تاول در درزگیر نیز شایع است. هر گونه آسیب در لایه زیرین کاشی سقف را برطرف کنید. آسیب آب داخلی می تواند به معنای نشتی سقف باشد، بنابراین در صورت مشاهده، با یک متخصص تماس بگیرید.

زهکشی

زهکشی حیاط باید از فونداسیون فاصله داشته باشد. اگر هنگام بارندگی، آب در فوندانسیون جمع شود، ممکن است لازم باشد که پیمانکار حیاط را مجدداً درجه بندی یا برای رفع مشکل بتن ریزی کند.

پایه

فوندانسیون دیوار ساقه و دیوار حائل شما باید از نظر ساختاری سالم باشند. در صورت مشاهده هر گونه شاخصی از فونداسیون ناپایدار، مانند افتادگی کف، ترک های افقی در فوندانسیون و ترک های افقی یا عمودی در امتداد هر دیوار، داخلی یا خارجی، یک پیمانکار استخدام کنید تا به شما نظر حرفه ای بدهد.

محوطه سازی

درختان، درختچه ها، گیاهان و سایر پوشش های گیاهی اطراف ملک نباید مشکلی داشته باشند. به عنوان مثال، اگر خانه شما در کنار یک درخت بلوط بلند قرار دارد و شاخه‌ها با سقف تماس دارند، بهتر است آن شاخه‌ها را قبل از آسیب جدی کوتاه کنید. مطمئن شوید که هیچ درخت یا درختچه ای با خانه تماس نداشته باشد.

نرده های چوبی نباید هیچ گونه تخته پوسیده یا آسیب دیده از آب داشته باشند. دروازه روی تمام نرده ها، چوبی یا فلزی، باید به آرامی باز و بسته شود. زنگ زدگی یا رنگ خرد شده نیاز به تعمیر دارد، اما می توانید خودتان این کار را انجام دهید. حصار را با یک مبدل زنگ زدگی و یک برس سیمی بشویید و سپس روی نواحی آسیب دیده رنگ کنید.

بیبشتر بخوانید: بازسازی و نوسازی خانه ؛ چند نکته که باید قبل از آن بدانید!

هزینه تعمیرات خانه و ساختمان چقدر است

هزینه تعمیرات ساختمان

وبسایت آقای املاک تخصصی ترین وبسایت در زمینه مشاغل ساختمانی است که صفر تا صد نیازهای ساختمانی شما را به راحتی فراهم می کند. اگر در تعمیرات خانه خود به پیمانکار در زمینه تاسیساتی ، تزئیناتی ، خدماتی و ساختمانی  نیاز داید می توانید با یک جستجوی ساده با خدمات آنها در وبسایت آقای املاک آشنا شوید.

جمع بندی:

طبیعی است که همه اشخاص در موقع خرید خانه ، خانه ای را انتخاب کنند که ظاهری بهتر و از نظر فنی بی عیب و نقص باشد به قول معروف دیدار اول بسیار موثر است، بنابراین اگر قصد فروش ملک خو را دارید بهتر است ابتدا کمی تغییرات انجام دهید تا هم با قیمت مناسب تر و هم سریعتر ملکتان به فروش برسد. به عنوان مثال دیوارها اولین چیزیست که در نگاه اول خودنمایی می کند ؛ دیوار ها بیشترین تاثیر را در ذهن خریدار دارند  بنابراین قسمت هایی که جای میخ دارند و یا دچار نم و قارچ شده اند را برطرف کنید سپس به طور یکدست آن را رنگ بزنید. همچنین می توانید کفپوش ها را بررسی و قطعه‌های آسیب‌ دیده را تعویض کنید یا اگر کفپوش ها سنگی است و نیاز به کفسابی دارد آنها را کفسابی و صیقل دهید. اگرهم قصد تعویض آنها را دارید بهتر است متناسب با رنگ دیوا ها کفپوش انتخاب کنید.

سقف، کاشی‌های شکسته و سقف آسیب‌دیده از مواردی هستند که در یک ساختمان به شدت به چشم می‌آید، فراموش نکنید که خریداران احتمالی با دیدن یک سقف خراب، به‌دنبال فضاهای آسیب‌دیده‌ی دیگری نیز خواهند بود و تمرکز خود را روی بازدید ملک از دست می‌دهند. درب های منزل یکی دیگراز مواردی هستند که در دید اول به چشم می خورند، اگر درب ها فرسوده یا دچار شکستگی شده اند، آن ها را تعویض کنید از آنجایی که خانوم ها بیشتر وقت خود را در آشپزخانه سپری می کنند در هنگام بازدید خانه اولین قسمتی که توجهشان را جلب می کند آشپزخانه و خصوصا کابینت ها است. به جرات می توان گفت اگر از آشپزخانه یک خانه ای خوششان بیاید شاید دیگر قسمت های خانه تاثیری در تصمیمشان نداشته باشد.خانه یک سرمایه گذاری است در نتیجه تعمیر و نگهداری منظم و یا تماس با حرفه ای ها، به قوی نگه داشتن سرمایه شما کمک می کند.

تعداد نظرات : 8
  • مینا
    16 بهمن 1400
    خسته نباشید عالی بود
  • Sadaf
    16 بهمن 1400
    MOfid bud 👌🏻
  • سمیرا باویر
    16 بهمن 1400
    الان که انقدر هزینه ها بالاست که همه دنبال تعمیر و بازسازی هستن
  • پریسا
    16 بهمن 1400
    خیلی ممنون بابت مطالب خوبتون
  • پریسا
    16 بهمن 1400
    خیلی ممنون بابت مطالب خوبتون
  • ehda
    16 بهمن 1400
    عالی بود🙏🏻🙏🏻🙏🏻
  • علی منصوری
    19 دی 1400
    بسیار عالی بود ، ممنون
  • میلاد داودپور
    21 مهر 1400
    چقدر خوب نمیدونستم???