نوآوری در مشاور املاک ؛آشنایی با استراتژی های جدید در شغل املاک
11 خرداد 1402
آموزش املاک
صنعت املاک و مستغلات یک صنعت پویاست که همیشه با چالش های جدیدی روبرو می شود. استراتژی کسب و کار املاک و مستغلات باید با زمان تطبیق یابد تا نتایج و رضایت مشتری را تضمین کند. شرکت های مدیریت املاک و مستغلات باید مشتریان و شرکای خود را در استراتژی های تحول دیجیتال و بهینه سازی استراتژی عملیات خود برای دستیابی به موفقیت همراهی کنند. با ما همراه باشید تا شما را با محرک هایی که امروزه پایه و اساس یک صنعت را تغییر می دهند و به عنوان مبنایی برای سرمایه گذاری های آینده عمل می کنند، آشنا کنیم.
نوآوری در مشاور املاک
فناوری همه چیز را تغییر میدهد و نوآوری در املاک و مستغلات باید از آن پیروی کند. تمام بخشهای اقتصاد جهانی تحت تأثیر افزایش دیجیتالی شدن قرار گرفتهاند و صنعت املاک و مستغلات نیز از این قاعده مستثنی نیست. امروزه مدیریت و استفاده از داده ها می تواند موفقیت یا شکست یک شرکت را پیش بینی کند. تصمیمگیری بر اساس دادهها و همچنین استفاده از دادههای بزرگ که در طول مراحل توسعه محصول املاک ،از برنامهریزی تا طراحی ساخت بهویژه تجاریسازی ایجاد میشود، مبنایی برای توسعه پایدار و سودآوری در پروژه ها به شمار می روند. به لطف استفاده از این دادهها و استفاده از تکنیکهایی مانند یادگیری ماشین و هوش مصنوعی، شرکت ها میتوانند محصولات، خدمات و قیمتهای خود را با انتظارات مشتریان جدید تطبیق دهند و درصد موفقیت خود را به حداکثر برسانند.
بیشتر بخوانید: آموزش مشاور املاک ؛24 نکته طلایی برای موفقیت شغلی شما
استراتژی رسانه های دیجیتال
هیچ شرکتی نمی تواند در دنیای امروز بدون یک استراتژی رسانه دیجیتال محکم، دوام بیاورد. از تبلیغات گرفته تا خدمات مشتری، برندسازی و ارتباطات، همه اینها به صورت دیجیتالی اتفاق می افتد. و همانطور که در سال ۲۰۲۰بسیار روشن شد، در برخی مواقع راه های دیجیتال تنها راهی است که می توانیم به واسطه آن به یکدیگر متصل شویم. در این میان پلتفرم آقای املاک که به عنوان تخصصی ترین و کاملترین وبسایت ملکی در ایران شناخته شده و پرچم دار تکنولوژی در صنعت ساختمان به شمار می رود، توانسته صفر تا صد نیازهای ساختمانی را با ابزارهای مختلف در جهت تسهیل و تسریع معاملات ملکی برطرف کند و دغدغه پیدا کردن خانه برای متقاضیان را با خدمات منحصر به فردش از میان بردارد و ابزارهای جدید و به روزی برای مشتریان خود طراحی کند.
جهت اطلاع بیشتر از وبسایت آقای املاک اینجا کلیک کنید
سایت مشاور املاک
آقای املاک یکی از پلتفرم های تخصصی در حوزه ملک است که صفر تا صد نیازهای ملکی را در وبسایت و اپلیکیشن خود جای داده است. بیشتر خدمات دهی وبسایت ها و اپلیکیشن های ملکی شبیه به هم است اما به جرات می توان گفت وبسایت آقای املاک با خدمات متنوع و جدید خود در داخل کشور مشابهی ندارد و خدمات آن نسبت به سایر وبسایت ها بسیار متفاوت است.
بیشتر بخوانید: دوره آموزش املاک با تدریس مهندس ایمان خدابخش
آقای املاک با هدف کاهش اتلاف وقت و ارائه پیشنهادهای خاص در دسته بندی های متنوع برای متقاضیان پا در این عرصه گذاشت. با اینکه زمان زیادی از فعالیت این وبسایت و سوپراپلیکیشن ملکی نگذشته ، با خدمات به روز و متنوع خود توانسته درصد قابل توجهی از بار مشکلات فعالان این حوزه بردارد و با ارائه خدمات ویژه نظر بسیاری از مردم و همچنین آژانس های املاک را به خود جلب کند و محیطی مناسب برای متقاضیان و فعالیت آژانسهای املاک فراهم کند.
امکان ثبت آگهی رایگان تنها مختص به خرید و فروش یا رهن و اجاره آپارتمان نیست منظور، آگهی رایگان ملکی و مشاغل مرتبط با ساختمان نیز می باشد. آقای املاک تمامی نیازهای فعالان بازار مسکن را برطرف کرده به گونه ای که علاوه بر آژانس های املاک، مشاورین املاک، صاحبین مشاغل ساختمانی از سازنده ها، سرمایه گذارها، پیمانکارها گرفته تا اشخاص حقیقی و حقوقی می توانند به صورت رایگان و بدون هیچ محدودیتی در وبسایت آقای املاک آگهی درج کنند.
معرفی پنل آقای مشاور
علاوه بر این آقای املاک در جهت رفع مشکلاتی که مشاوران املاک برای اطلاعات مشتری و امنیت آن داشتند پنلی تخصصی به نام پنل آقای مشاور طراحی کرده که در آن تمام آژانس ها و مشاورین املاک می توانند با عضویت در آقای مشاور از خدمات ویژه و منحصر به فرد مانند ایجاد پروفایل کاربری و ارسال آن به همراه کارت ویزیت دیجیتال، ثبت فایل به دو صورت ساده و پیشرفته، ثبت قراردادهای ملکی ، ثبت اطلاعات مشتری ها و تمام افراد مرتبط با املاک، نمایش پیام های ارسالی از سمت کاربران در پروفایل، گزارش گیری از تعداد و نوع فایل های ثبت شده، اضافه و حذف کردن مشاور (ویژه آژانس های املاک) نهایت استفاده را ببرند.
جهت اطلاعات بیشتر از پنل آقای مشاور اینجا کلیک کنید
بازاریابی املاک و مستغلات: مشتری ایده آل خود را به صورت آنلاین جذب کنید
بهترین راه برای دستیابی به مشتری ایده آل این است که سازمان ها به نیازها و علاقه مشتریان توجه کند. وبسایت آقای املاک یک پلتفرم تخصصی در حوزه است که در آن مشاعل ساختمانی اعم از تاسیساتی، ساختمانی، تزئیناتی و خدماتی، آژانس ها و مشاوران املاک و عموم مردم با یکدیگر ملاقات می کنند، اطلاعات خود را به اشتراک می گذارند و در آخر توافق نامه و معاملات را ایجاد می کنند. تیم آقای املاک چندین سال است که به طور تخصصی در بازاریابی فروش املاک و مستغلات فعالیت می کند و با نرم افزارهای پیشرفته خود مشتریان را به سودآورترین و کارآمدترین راه حمایت می کند.
نرم افزار املاک و مستغلات برای مشاغل ساختمانی
بخش املاک و مستغلات نیازهای نرم افزاری خاصی برای چرخه های تولید، بازاریابی و فروش بسیار خاص خود دارد، به همین دلیل وبسایت و اپلیکیشن آقای املاک یک نرم افزار تخصصی در املاک و مستغلات است که نیازهای خاص کاربران را برآورده می کند. این ابزار تمام جنبه های کسب و کار صنعت ساختمان، از آگهی رایگان ملکی گرفته تا بازاریابی محصول، مدیریت دارایی املاک و مستغلات را در بخش املاک و مستغلات پوشش می دهد.
در دو سال اخیر با توجه به شیوع ویروس کرونا بسیاری از افرادی که در شغل های ساختمانی مشغول به کار بودند دچار ضرر و زیان مالی شدند و کسب و کار خود را از طریق فضای مجازی دنبال کردند، در نتیجه وبسایت و اپلیکیشن آقای املاک ابزاری طراحی کرده تا این افراد به صورت مجزا یک فروشگاه و صفحه آنلاین داشته باشند و آگهی های شغلی خود را به صورت رایگان در این پلتفرم ثبت کنند. در پلتفرم آقای املاک به هیچ عنوان درج آگهی های ساده ملکی پولی نخواهد شد
بیشتر بخوانید: فایل یابی املاک ؛ نکات ریز و درشتی که باید بدانید
باز کردن پتانسیل: یک چارچوب نوآوری برای صنعت املاک و مستغلات
پیچیدهترین نوآوری ها در صنعت املاک و مستغلات تشخیص میدهند که نوآوری مجموعهای از فعالیتهای مرتبط با یکدیگر است، سطحسازی، پرورش، و مقیاسبندی که نیازمند استراتژیهای مکمل اما متمایز است. طرح ایده های نوآورانه زمانی بهترین عملکرد را دارند که از تمام سطوح سازمان استخراج شوند: از بالا به پایین، پایین به بالا و از خارج به داخل. به تعبیری پرورش مفاهیم جدید برای زنده ماندن مهمتر از به یاد آوردن ایده های بالقوه است. به طور طبیعی شرکت هایی که با پرورش یک فرهنگ داخلی تمایل به ریسک دارند ، از نوآوری بیشتر حمایت می کنند.
ایده های جدید در مشاور املاک
صنعت املاک و مستغلات در چندین دهه در مقابله با تکنولوژی در حال تغییر، ترجیحات مصرف کنندگان یا بهبود فرآیندها کند بوده است. اما امروزه این واقعیت در حال تغییر است. در حال حاضر شرکتهای املاک و مستغلات در حال رشد تیمهای اختصاصی تحقیق و توسعه خود هستند و تکامل محصولات املاک و مستغلات ، همگرایی مهماننوازی با چند خانواده، ادغام خردهفروشی با تجارت الکترونیک ، طرز فکر رهبران صنعت را در مورد آینده سازمانهایشان تغییر داده اند.
سطح بندی
ایجاد مکانیسم منبع یابی برای ایده های جدید برای باز کردن پتانسیل نوآوری یک شرکت امری مهم و ضروری است. اگر مجموعه اولیه ایده ها خیلی محدود باشد، ناگزیر، نوآوری در توانایی آن برای ایجاد نتایج دگرگون کننده محدود خواهدشد.
بیشتر بخوانید: روانشناسی مشاور املاک ؛ چگونه با مشتریان سر سخت برخورد کنیم؟
فوت و فن مشاور املاک
تجربه نشان داده شرکتهایی که نوآوری دارند، مجموعهای از استراتژیها را برای ارائه ایدههای نوآورانه به طور گسترده پذیرفتهاند. در مقابل، شرکتهایی که می خواهند خیلی محدود ظاهر شوند، اغلب یک تیم نوآوری بدون پشتیبانی و سطحی ایجاد میکنند یا ایدههای جدید را بدون منابع متمرکز درخواست میکنند و قادر به ایجاد پیشرفتهای معنادار نیستند. اما در نهایت شرکتها در مییابند که راهحل بهینه، پذیرفتن مجموعهای از استراتژیهای تقویتکننده متقابل است که نوآوری را از همه جهات تشویق و پشتیبانی میکند: از بالا به پایین، پایین به بالا، و بیرون به درون.
ایدههای نوآورانه شکلهای بیشماری دارند و محیطهای فیزیکی، تجربی و دیجیتالی را در بر میگیرند که این امر با املاک و مستغلات تلاقی میکنند. در تمامی صنعت ها، شرکت ها در حال بررسی طیف خیره کننده ای از ایده های جدید در این دسته ها هستند. بزرگترین وجه اشتراک در میان شرکتهای املاک و مستغلات که با موفقیت در حال نوآوری هستند، این است که نوآوری به خودی خود یک فعالیت نیست، بلکه مجموعهای از فعالیتهای مرتبط به هم است که نیازمند استراتژیهای مکمل ،اما متمایز می باشد.