دکوراسیون زمستانی منزل ؛ با ۱۲ ترفند به خانه خود گرما ببخشید

دکوراسیون زمستانی منزل ؛ با ۱۲ ترفند به خانه خود گرما ببخشید

18 دی 1400

دکوراسیون

دکوراسیون زمستانی منزل ؛ با ۱۲ ترفند به خانه خود گرما ببخشید

در این هفته از مطالب وبلاگ آقای املاک قصد داریم شما را با چند ترفند دکوراسیون زمستانی منزل آشنا کنیم تا حال و هوایتان کمی تغییر کند. لطفا تا آخر این مقاله ما را همراهی کنید.

دکوراسیون زمستانی خانه

هنگامی که وارد فصل جدید می شویم تغییرات کوچک در دکوراسیون منزل می تواند علاوه بر تنوع  در روحیه ما تاثیر بسزایی بگذارد. به عنوان مثال  استفاده از کوسن های رنگی زیاد به همراه شال های بافت یا حتی نورپردازی های مناسب در دکوراسیون زمستانی منزل می تواند فصل زمستان را به خانه شما بیاورد و دکوراسیونی جذاب و گرمی را برای اعضای خانوادتان ایجاد کند. همین تغییرات کوچک علاوه تنوع، روحیه اعضای خانواده به ویژه کودکان بسیار تحت تاثیر قرار می دهد این تغییرات را می توانید حتی در فضای بیرونی خانه مانندتزئین بالکن خانه و درب های ورودی انجام دهید. فصل های زیبایی را به خانه خود بدهید. در این مقاله قصد داریم شما را با چند ترفند دکوراسیون زمستانی منزل آشنا کنیم.

خرید خانه در تهران

۱. تزئین شومینه

در گام اول دکوراسیون زمستانی منزل می توانید سراغ دکوراسیون اتاق پذیرایی بروید. اگر در خانه تان شومینه دارید بهتر است مبلمان را نزدیک به هم و دور تا دور شویمنه بچینید. به گفته برخی دکوراتورها رنگ طلایی کدر، برای دکوراسیون زمستانی بسیار مناسب است. پس سراغ شومینه‌ های خود بروید و آن‌ها را با با اشیای طلایی دیزاین کنید. به طور کلی رنگ سفید و طلایی بیانگر نور خورشید و برف است و این ترکیب رنگ بسیار دلچسب است.

ایده های تزئین شومینه زمستانی

چیدمان مجدد مبلمان می تواند به اتاق ها ظاهری تازه برای زمستان بدهد. اگر یک شومینه دارید، قطعات را به سمت مرکز اتاق بکشید و آنها را در نزدیکی شومینه قرار دهید تا یک مکان دنج برای گردهمایی برای سرگرمی های زمستانی ایجاد کنید. پارچه‌های مخملی و روکش‌های داخلی حتی بدون آتش خروشان به خانه شما حس گرما می دهند.

تزئین شومینه در دکوراسیون زمستانی منزل

بیشتر بخوانید: جدیدترین مدل های شومینه ؛ انواع شومینه های مدرن در دکوراسیون

۲. استفاده از شال های بافت

طبیعتا در فصل زمستان دمای محیط کاهش می‌یابد و دوست داریم در منزلمان وسایل گرم و نرمی را در آغوش بگیریم، وسایلی مانند پتو، لحاف، کوسن و ...هر وسیله دیگری که به گرم شدن ما کمک کند. می‌توانید از این اشیا علاوه بر گرم کردن خود در دکوراسیون داخلی منزلتان هم استفاده کنید  اشیایی مانند شال های بافت ؛ کوسن‌های خزدار، فرش‌های خزدار، کاور صندلی پشمی و اشیایی از این قبیل دکوراسیون منزل شما را زمستانی کرده و حال و هوایی خاص و دلپذیری به وجود خواهد آورد.

۳. استفاده از کوسن های رنگی

برای تغییر دکوراسیون زمستانی منزل حتما لازم نیست هزینه زیادی کنید و مبلمان خود را عوض کنید اگر مبلمان اتاق پذیرایی شما دارای کوسن است می توانید برای تنوع با تغییر رنگ پارچه آنها فضای خانه را گرم تر کنید. قطعا رنگ های سرد را می شناسید بنابراین با ترکیب آنها با رنگ های گرم ؛ سردی آنها را از بین ببرید. کوسن و بالش های اضافه به گرمای فضای خانه  کمک فوق العاده ای می کند. یه راهکار دیگر هم وجود دارد می توانید برای زیبایی بیشتر از طرح های برجسته و درشت اسفاده کنید..

مدل های کوسن در دکوراسیون زمستانی خانه

پیش خرید آپارتمان در تهران

۴. نورپردازی در دکوراسیون داخلی

نورهای زرد در فصل زمستان می تواند احسای خوب و حس گرما به شما بدهد ؛ استفاده از آباژور و چراغ های کوچک رومیزی در دکوراسیون اتاق خواب می تواند نوری زیبا و به اصطلاح رومانتیک به محیط خانه تان ببخشد.

بیشتر بخوانید: چند راهکار ساده برای نورانی تر کردن خانه

۵. استفاده از گیاهان خانگی

چشم انداز بیرون ممکن است در ماه های سرد زمستان تیره و تار و بی روح به نظر برسد، اما خانه شما مجبور به این بی روحی نیست. گیاهان را در دکوراسیون زمستانی خود بگنجانید تا اتاق‌ها سرزنده‌تر و شادتر به نظر برسند. با استفاده از برگ‌های مجسمه‌سازی مانند درخت انجیر و برگ کمانچه دکوراسیون طبیعی و چشمگیری را به هانه خود دعوت کنید.

۶. استفاده از پرده های ضخیم

استفاده از پرده های ضخیم در دکوراسیون زمستانی منزل می تواند از نفوذ سرما به خانه تان جلوگیری کنید. پرده های مخمل و ضخیم و پر از چین، با رنگ های گرم چیزی است که در این فصل سرد به کارتان خواهد آمد.

مدل پرده ضخیم در دکوراسیون زمستانی منزل

بیشتر بخوانید: انواع پرده پذیرایی، از مد امسال آگاه شوید!

دکوراسیون اتاق زمستانی

۷. تزیینات مجلل زمستانی

اتاق خواب خود را سریع به روز کنید و آن را برای فصل هوای سرد با لایه بندی روتختی بافت دار و بالش آماده کنید. در دکور زمستانی اتاق، با پارچه های مخملی مجلل و بالش های تخت خز مصنوعی نرم، اتاق خواب خود را به پناهگاهی دنج در برابر بادهای سرد زمستانی تبدیل کنید. وقتی دما دوباره شروع به گرم شدن کرد، این تزئینات کوچک به راحتی قابل تعویض هستند.

بیشتر بخوانید: دکوراسیون پاییزی خانه ؛ ۱۰ ایده جذاب و کم هزینه

۸. یک تکه فرش چرم اضافه کنید

اگرچه کف‌پوش‌های چوبی در تمام طول سال به اتاق‌ها سبک پیچیده ای می‌دهند، اما برای ماه‌های سرد زمستان باید آن‌ها را دنج کنید. یک قالیچه مخفی مصنوعی در اتاق نشیمن به زیر پا گرما و بافت می بخشد. برای بیان یک سبک منحصر به فرد، یک تکه فرش چرم را روی فرش قرار دهید تا جذابیت بصری بیشتری به آن اضافه شود.

۹. دکوراسیون زمستانی با وسایل سفید

یک صفحه نمایش از ظروف سفید برفی را جمع آوری کنید تا اشاره ای از سبک زمستانی به خانه شما بیاورید. در اینجا، اقلام سفید شفاف در برابر پس زمینه سیاه رنگ قفسه های داخلی خودنمایی می کنند. وسایل چوبی پراکنده در سرتاسر، بافت و ابعاد را به نمایشگر می بخشد.

تزئینات داخلی در دکوراسیون زمستانی خانه

بیشتر بخوانید: مدل های جدید طراحی آشپزخانه در سال ۲۰۲۲

۱۰. فضایی رمانتیک ایجاد کنید

یک راه سرگرم کننده برای شاد کردن اتاق نشیمن زمستانی خود، افزودن حسی رمانتیک است. شما نیازی به وسایل فانتزی ندارید فقط یک چوب خشک یا شاخه بریده، مجموعه ای از شمع های روشن و یک مته. در صورت تمایل می توانید شعله های مصنوعی با باتری را جایگزین شمع های سنتی کنید.

۱۱. وسایل زمستانی ساده اضافه کنید

شاید باورتان نشود که چقدر ساده می توانید یک دکور زمستانی را به فضای مورد علاقه خود تبدیل کنید. تنها چیزی که لازم است مجموعه ای از زیورآلات دانه های برف، شمع ها و چند صنوبر گلدانی مینیاتوری است. نتیجه این کار ساده، ارزان و زیبا است.

بیشتر بخوانید: اصول دکوراسیون منزل ؛ اگر به طراحی داخلی علاقه مندید این مطلب را از دست ندهید

۱۲. یک عکس زمستانی بسازید

میز قهوه، میز کناری، کلبه یا بوفه را با منظره ای زمستانی تزئین کنید. یک سینی روستایی و چوبی با شمعدان‌های شیشه‌ای جیوه‌ای، یک گلدان پر از گیاهان مصنوعی، مخروط‌های کاج در یک سبد سرامیکی کوچک و شمع‌های ستونی سفید همگی فضایی آرام و زیبا ای را به خانه شما می بخشند.

بهترین رنگ در دکوراسیون زمستانی خانه

پیدا کردن رنگ های زمستانی کار سختی نیست. کافیست در ترکیب دکوراسیون زمستانی منزل خود از رنگ‌های گرم استفاده کنید. رنگ قرمز، نارنجی، زرد و سبز تیره طلایی بهترین رنگ در دکوراسیون زمستانی می باشند. از طرفی حتی استفاده کم از آبی تیره می تواند در ایجاد تم زمستانی خانه شما کمک ویژه ای کند. مخصوصا اگر رنگ دکوراسیون خانه تان از رنگ های خنثی است. رنگ طلایی یکی از بهترین و البته پرطرفدارترین رنگ در دکوراسیون زمستانی می باشد.

عکس از دکوراسیون زمستانی خانه

بیشتر بخوانید: روانشناسی رنگ ها در دکوراسیون

ترکیب رنگ طلایی با رنگ‌های سفید و کرم فضای گرمی را به خانه شما اهدا می‌کند. به طور کلی استفاده از این رنگ‌ها فضای بی ‌روح خانه تان را به فضایی گرم و دل ‌چسب مبدل می کند. پیشنهاد ما به شما این است که حتی رنگ‌های گرم را در اتاق‌هایی مانند اتاق ‌خواب؛ اتاق غذاخوری یا هر جایی که به آرامش بیشتری نیاز دارید را در کنار رنگ ‌های سرد و خنثی به ‌کار برید. درست است که رنگ ‌های گرم معمولاً برای دکوراسیون سنتی و کلاسیک استفاده می‌شود اما برای دکوراسیون زمستانی استفاده از این رنگ ها کاربردهای فراوانی دارد.

اکنون که می دانید کدام نکات به ایجاد آرامش در فضای اتاق خواب شما کمک می کند، بد نیست برای ایجاد دکوراسیون زمستانی منزل خود به متخصصان تزئینات داخلی و دکوراسیون داخلی در وبسایت آقای املاک اجازه دهید فضای خانه شما را به مکانی آرام و دنج تبدیل کنند.