۱۵ روش آسان برای ارتباط قوی با مشاوران املاک ؛ویژه مدیران املاک

۱۵ روش آسان برای ارتباط قوی با مشاوران املاک ؛ویژه مدیران املاک

13 خرداد 1402

آموزش املاک

۱۵ روش آسان برای ارتباط قوی با مشاوران املاک ؛ویژه مدیران املاک

مدیران مشاور املاک با چالش های مختلفی در رابطه با مشاوران املاک و مشتری ها مواجه می شوند. به دلیل ماهیت شغلی، اعضای تیم شما اغلب در جاده هستند و نمی توانند بلافاصله به درخواست ها پاسخ دهند. آنها بیشتر تمایل دارند که توسط، پست های صوتی ، پیام های متنی و انواع دیگر ارتباطات با شما ارتباط برقرار کنند.

وظایف مدیر مشاور املاک

شما به عنوان مدیر آژانس املاک چگونه انتظارات و رویه ها را با تیم خود برقرار می کنید؟ چگونه مشتری ها را در جریان همه چیز قرار می دهید؟ ارتباطات سالم بهترین پایه و اساس برای هر مشاغلی به شمار می رود. شما باید چندین روش آسان برای بهبود ارتباط بین اعضای تیم خود را کشف کنید. ارتباطات موثر در محل کار کلید برقراری روابط قوی و انجام پروژه های مهم است. ارتباطات نه تنها احساس خوبی به شما می دهد، بلکه نتایج مثبتی را برای شما به ارمغان خواهد آورد. طبق یک مطالعه، شرکت هایی که موثرترین ارتباط را برقرار می کنند ۵۰% بیشتر احتمال دارد که سطح گردش مالی پایین را در مقایسه با متوسط ​​صنعت گزارش کنند.

بیشتر بخوانید: دوره آموزش املاک ؛با تدریس مهندس ایمان خدابخش

وبسایت آقای املاک

اگر قصد مدیریت یا راه اندازی آژانس املاکی را دارید یا به عنوان مدیر آژانس املاک مشغول به کار هستید حتما می دانید که یکی از نکاتی که یک مشاور املاک باید به آن دقت ویژه ای کند یادداشت کردن اطلاعات مشتری است. به همین علت وبسایت آقای املاک، برای تمامی آژانس های املاک و مشاورین در سراسر کشور پنلی به نام پنل آقای مشاور طراحی کرده تا اطلاعات مشتری‌های خود را به یکباره و به صورت کاملا منظم و البته با امنیت بالا نگهداری و مدیریت کنند،شما می توانند با عضویت در پنل آقای مشاور از خدمات ویژه و منحصر به فرد نهایت استفاده را ببرید.

برای آشنایی و اطلاعات بیشتر از پنل آقای مشاور در این قسمت کلیک کنید.

شرح وظایف مدیریت املاک

مسلماً همه گاه و بیگاه با ارتباطات دست و پنجه نرم می کنند که این امر می تواند منجر به سوتفاهم و ناامیدی شود. برای کمک به حل این مشکلات، ما با ۱۵ نکته ساده روبرو شده ایم که می توانید از همین امروز برای بهبود مهارت های ارتباطی و روابط کلی بین شما و هم تیمی های خود استفاده کنید.

شرح وظایف مدیر املاک

پیش خرید آپارتمان در تهران

۱. ابتدا یک بنیاد ایجاد کنید

هرچه کارمندانتان بیشتر به شما اعتماد کنند ، احتمال اینکه در هنگام بروز مشکل بیشتر در معرض خطر باشید، زیاد است. راه عالی برای ایجاد این پایه این است که ابتدا با مشاوران خود رابطه صمیمانه برقرار کنید. به عنوان مثال ، وقتی کارم را در یک بنگاه املاک شروع کردم، رئیس من را برای یک ناهار با هم تیمی های جدیدم بیرون برد. ما در مورد مشاغل صحبت نکردیم ، اما در عوض درباره زندگی یکدیگر اطلاعاتی کسب کردیم و سوابق و ترجیحات یکدیگر را شناختیم. این اقدام گرچه کار کوچکی بود اما به عنوان یک یخ شکن عالی کار کرد و به باز شدن خطوط ارتباطی برای همه اعضای تیم کمک کرد.

۲. با گفتار و کردار خودتان را ثابت کنید

طبق انجمن روانشناسی آمریکا ، تقریباً یک چهارم کارمندان به کارفرمای خود اعتماد ندارند. این ساده به نظر می رسد، اما درست است: اثبات قابل اعتماد بودن برای کارمندان شما منجر به برقراری ارتباط موثر در کسب و کار می شود. در مطالب قبلی وبلاگ در مورد آشنایی با مسئولیت و شرح وظایف مدیر بنگاه املاکصبت کردیم، اما هسته اصلی این مسئله ساده است: به شخص علاقه واقعی نشان دهید، با چالش های کاری و یا معضلات او همدلی کنید. هنگامی که کارمندان به این باور برسند که می توانند به شما اعتماد کنند احتمال اینکه با شما ارتباط قوی برقرار کنند، بسیار است.

۳. تنظیم زمان ۱ ثانیه ای هفتگی یا ماهانه

مدیران مشاور املاک باید این را بدانند که برای گشودن خطوط ارتباطی به تعیین زمان نیاز است. اگر سرتان به شدت شلوغ باشد و این را در محیط کار بروز دهید و از طرفی مشاوران بخواهند چالش ها، نگرانی ها یا حتی پیروزی های اخیر را با شما به اشتراک بگذارند، ممکن است همیشه نگران اینکه شما وقت کافی ندارید، باشند. با تنظیم یک جلسه مکرر، شما در مورد کارهای داخلی دفتر کار بیشتر می آموزید و ایده های بهتری در مورد چگونگی رفع سوتفاهم ها خواهید داشت.

۴.توضیح دهید که چرا از کارمند خود می خواهید کاری انجام دهد

یک روش مشخص وجود دارد که می توانید اهمیت کاری را که تعیین کرده اید تقسیم  و آن را به روشی مثبت و آموزنده تنظیم کنید. به عنوان مثال ، می توانید به کارمند خود بگویید ، "این اسلایدها راهی عالی برای برقراری ارتباط با تیم فروش هستند که چگونه بازاریابی از تلاش آنها پشتیبانی می کند. آیا در مورد روش یا نحوه ارائه آن سوالی دارید؟ " با این کار، شما اطلاعات حیاتی و فرصتی برای پرسیدن سوالاتی را ارائه می دهید که ممکن است در برقراری ارتباط غیر از این درنگ کرده باشند. مهمتر از همه، شما به کارمند خود نشان می دهید که چگونه کار او مستقیماً با اهداف تجاری ارتباط مستقیم دارد.

ترفندهای مشاور املاکبیشتر بخوانید: 

وظایف اصلی مدیر املاک

روش مدیریت مشاور املاک

خرید خانه در تهران

۵. واقعاً گوش کنید

کارمندان معمولاً در مورد چگونگی برقراری ارتباط  با شما فکر می کنند ، اما ارتباط موثر واقعاً یک خیابان دو طرفه است. اگر فعالانه به صحبت های طرف مقابل گوش نمی دهید ، دشوار است که با شما ارتباط برقرار کنند. شما باید به صحبت های طرف مقابل توجه کامل خود را نشان دهید، گوش دادن فعال می تواند چالش برانگیز باشد ، اما ارزش آن را دارد.

۶. از فرض های سریع پرهیز کنید

یکی از بزرگترین بازدارنده های برقراری ارتباط با کیفیت در محل کار ، سیگنالهای فراموش شده و فرضیاتی است که به سرعت شکل گرفته است. اگر کارمند شما در جایگاهی قرار داشت که انتظار داشتید از آن برتری داشته باشد، بلافاصله تصور نکنید که او فردی بیهوده است و هیچ کاری برایش اهمیت ندارد. مدیران املاک باید محیطی جهت رفع مشکل فراهم کنند. وقتی از کارمند خود می پرسید که اوضاع چگونه پیش می رود ، ممکن است متوجه شوید که تمرکز در کار برایشان دشوار بوده است ، یا اینکه آنها عادت ندارند که همزمان شش پروژه را دستکاری کنند و نیاز به اولویت بندی کاری دارند. وقتی گوش های شما باز باشد ، خطوط ارتباطی بازتر می شوند.

۷. نقاط قوت و ضعف یکدیگر را یاد بگیرید

بیش از یک راه برای انجام این کار وجود دارد. به عنوان مثال ، شما به عنوان مدیر املاک متوجه شده اید که یک مشاور در رهن و اجاره آپارتمان عالی است ، به او انگیزه بدهید و برای او یک پاداش در نظر بگیرید. با درک نقاط قوت و ضعف یکدیگر، برقراری ارتباط موثر در محل کار آسان تر خواهدشد.

۸. سبک ارتباطی طرف مقابل را احساس کنید

شاید برخی از اعضای تیم شما به ندرت در Slack حضور داشته باشند ، در حالی که دیگران بلافاصله به ایمیل ها پاسخ می دهند. چگونه کارمندان و هم تیمی های شما در مورد پروژه ها بهترین ارتباط را برقرار می کنند؟ آیا آنها ایمیل ، گپ های حضوری یا Slack را ترجیح می دهند؟ این را می توانید با پرسیدن مستقیم از آنها بفهمید.

۹. مطابق انتظارات باشید و پیگیری کنید

آیا کارمند شما می داند چه زمانی می خواهید در مورد یک پروژه پیگیری کنید و چه انتظاراتی از کار آنها دارید؟ به عنوان یک کارمند یکی از ناامیدکننده ترین تجربه ها ، اتمام پروژه و فهمیدن اینکه مدیر چیز دیگری انتظار داشت؛ می باشد. از ابتدا به صورت واضح و روشن انتظارات خود را با مشاوران خود در میان بگذارید.

بیشتر بخوانید: روانشناسی فروش ملک ؛۱۱ ترفند طلایی در افزایش فروش ویژه مشاوران املاک

۱۰. بازخورد سازنده را به روشی متفکرانه ارائه دهید

مدیران مشاور املاک باید بدانند نکته شروع کننده چیست؟ روی رفتاری که در مورد آن بحث می کنید تمرکز کنید ، نه شخصیت او. همیشه به شخص مقابل فرصت دهید نظرات خود را به اشتراک بگذارد و در ایجاد یک روند مثبت رو به جلو سهیم باشد.

شرح وظایف مدیران بنگاه املاک

۱۱. جلسات منظم

هدف شما از جلسه چیست؟ چه کسی آن را اجرا خواهد کرد؟ دستور کار چیست؟ برخی از مدیران مشاور املاک اغلب قبل از شروع جلسه ، دستور جلسه را از طریق ایمیل ارسال می کنند تا همه افراد حاضر در جلسه بدانند که چه انتظاراتی دارید. جستجوی فعالانه یکی از بهترین راه ها برای بهبود ارتباطات در محل کار است. با توجه به ماهیت پویای کسب و کار ، بعضی اوقات برگزاری جلسات ساده ترین راه برای تقویت ارتباطات باز در تیم شما هستند. برای برخی از اعضای تیم ، جلسات ممکن است تنها راه شناخت دیگران در تیم باشد ، به خصوص اگر بیشتر وقت آنها خارج از دفتر باشد.

۱۲. تعارف را به روشی متفکرانه ارائه دهید

اگر شما به صورت مداوم به یک کارمند بگویید که آنها کار بزرگی انجام داده اند ، آنقدر هم که فکر می کنید مفید نخواهدبود. ممکن است آنها فکر کنند: "اما چه چیزی در این مورد عالی بود؟ اگر نمی دانم چگونه می توانم آن را تکرار کنم؟ " در عوض خاص باشید  به عنوان مثال در برخی موارد بگویید "شما در توضیح چگونگی تبدیل لیدها به مشتری کار بزرگی انجام دادید. تصاویر واقعاً به مخاطب کمک کرد تا روند کار را درک کند.

 بیشتر بخوانید: اهداف مشاور املاک ؛۵ استراتژی تعیین هدف برای مشاوران املاک

۱۳. گردش کار را شفاف نگه دارید

بگویید تیم شما با هم روی یک پروژه بزرگ کار می کنند. آیا تیم از مهلت اجرای پروژه اطلاع دارد ، چه کسی مسئول چه قسمت هایی از پروژه است و چه زمانی انتظار می رود که آن قسمت ها را به سایر هم تیمی ها تحویل دهد؟ با استفاده از Excel Spreadsheets یا Trello ، یک راهپیمایی واضح ایجاد کنید ، بنابراین همه اعضای تیم شما در یک صفحه هستند و از ارتباطات اشتباه ناامید نمی شوند.

۱۴.از همان ابتدا نقش افراد را در گروه روشن کنید

وقتی افراد نقش خود را درک نکنند ، ارتباط در محل کار می تواند سریع قطع شود. این امر همراه با شفاف نگه داشتن جریان کار است. ذینفعان اصلی پروژه را تأیید کنید و مشخص کنید که پروژه برای تکمیل از چه کانالهایی باید عبور کند.

۱۵. مشخص کنید کدام مکالمه برای کدام مکان مناسب است

یکی از موضوعاتی که مدیران املاک باید به آن توجه ویژه ای کنند این است که نباید در مورد زندگی شخصی کسی در مقابل کل تیم سوال کنند. بهتر است با تیم خود در مورد اینکه با کدام روشهای ارتباطی راحت تر هستند، صحبت کنید. به عنوان مثال ، تیم من متعهد شده است که هرگز در مورد Slack تصمیمات بزرگی اتخاذ نکنند ، زیرا ایجاد احساس کلی برای یک موقعیت دشوار است و گاهی اوقات تمامی افراد تا زمان تصمیم گیری در این بحث حضور ندارند. از طرف دیگر،Slackیک روش عالی برای گفتگو در مورد افرادی است که می خواهند در یک کافی شاپ با هم کار کنند.

تعداد نظرات : 10
  • علی منصوری
    30 آذر 1400
    بسیار عالی و حرفه ای
  • داود نصیری
    30 آذر 1400
    درود بر شما ممنون مطالب عالی بود
  • ابی جهانگیری cip نیاوران
    27 آذر 1400
    سلام مطالب فوق العاده تخصصی و گویا ،عالی بود
  • زروان صیاد
    26 آذر 1400
    واژه بسیار سازنده در قبال مدیریت املاک و مدیریت مشاورین املاک بود ک من از خوندنش بهره بردم و کیف کردم
  • ایواش
    26 آذر 1400
    بسیار بسیار جامع و آموزنده 🙏
  • روزبه فعلی
    21 مهر 1400
    درود بسیار مطالب جالبی بود ?? سپاس از آقای املاک ✨
  • محسن فرزام فر
    21 مهر 1400
    با سلام...فوق العاده مفیداثر ??
  • امیر بالسینی
    21 مهر 1400
    بسیار کاربردی ? مثل‌ همیشه عالی ???
  • داود نصیری
    21 مهر 1400
    سلام و خدا قوت ممنون از مطالب بروزتون
  • میلاد داودپور
    21 مهر 1400
    چقدر خوب عالی بود??