روستای کردان کرج ؛ روستایی محبوب میان گردشگران!

روستای کردان کرج ؛ روستایی محبوب میان گردشگران!

24 مهر 1402

محله گردی

روستای کردان کرج ؛ روستایی محبوب میان گردشگران!

ما در این مقاله می خواهیم شما را با صفر تا صد روستای قدیمی و سرزنده کردان کرج بیشتر آشنا کنیم لطفا ما را تا آخر این مطلب همراهی کنید.

این مقاله با مقاله های دیگرمان کمی متفاوت است این بار می خواهیم به سراغ معرفی روستای های اطراف تهران برویم و چند روزی دست از معرفی خانه های مدرن و لاکچری و برج های سربه فلک کشیده تهران برداریم و شما را با روستاهای حوالی تهران آشنا کنیم و حال و هوایتان را عوض کنیم. این روستای سرسبز و خوش آب و هوا روستای کردان کرج نام دارد. روستایی که با جاذبه‌های گردشگری و تاریخی خود به یکی از بهترین انتخاب ها برای جذب گردشگران مبدل شده است. در این روستا نه خبری از آلودگی است نه خبر از آلودگی و ترافیک و....در عوض پر است از باغ های زییا و سرسبز و بزرگ و با ویلاهای نوساز و مدرن.

فهرست مطالب

قدمت روستای کردان

روستای کردان کجاست

کردان قیمت ویلا

کردان ویلا اجاره ای

امام زاده حسین کردان

دورهمی کردان

روستای کردان در پاییز

دهکده تفریحی ورزشی ایثار

چگونه به روستای کردان کرج برویم؟

نقشه کردان کرج

قدمت روستای کردان

حتما برایتان جالب می شود که بدانید بر اساس مستندهای موجود مانند اشیاءهای کشف شده و نقشه‌های قدیمی در این روستا، قدمت روستای کردان را هزار ساله تخمین زدند و پیدایش آن را پیش از قرن ششم هجری قمری می دانند.

خرید خانه در تهران

روستای کردان کجاست

روستای کردان کرج جزء شهرستان ساوجبلاغ استان البرز محسوب می شود و در فاصله ۲۵ کیلومتری کرج، و ۶۵ کیلومتری شمال غرب تهران قرار دارد از آن طرف فاصله اش با شهر هشتگرد ۱۵ کیلومتر و با کوهسار ۵ کیلومتر است. مساحت منطقه مسکونی کردان ۱۰۴ هکتار است.  بر اساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ انجام شد جمعیت روستای کردان ۳٫۷۹۵ نفر (۱٫۱۵۰ خانوار) بوده‌ است. لهجه ای مردم کردان کرجی است

کردان قیمت ویلا

در سال های گذشته روستای کردان کرج خیلی شناخته شده نبود اما با گذشت زمان و به لطف ساخت و سازهای گوناگون انبوه سازان کسی نیست که این منطقه خوش آب و هوا را نشناسند یا اسمش تا به حال به گوش کسی نخورده باشد. در منطقه کردان کارخانه‌های بزرگی نظیر آلومینیوم‌ سازی، کارتن‌ سازی، ریسندگی و بافندگی مرغداری قرار دارد که با وجود فعالیت ها و آلاینده های این کارخانه ها این روستا خودش را از تک و تا ننداخته و باغ‌هایی همچون زردآلو، آلبالو، گیلاس، گردو و توت خود، حریف تمام آنها شده است این منطقه با دارا بودن آب و هوای بی نظیرش نظر خیلی ازسرمایه گذارانی که قصد ساخت و ساز ویلا داشتند را به خود جلب کرد.

وبسایت اقای املاک این امکان را برای شما فراهم کرده تا از جدیدترین قیمت خرید ویلا در کردان و اجاره ویلا در کردان باخبر شوید تا بتوانید ویلای دلخواه خود را در مدت زمان کمتری پیدا کنید.

بیشتر بخوانید: خرید ویلا در تهران ؛ ۱۳ نکته مهم قبل از خرید باغ ویلا در کردان

کردان کرج کجاست

کردان ویلا اجاره ای

ساخت و ساز ویلا به ویژه در ۱۰ سال اخیر در این ناحیه همچنان رو به افزایش است. قیمت زمین‌ و باغ‌های کردان به ویژه در همین چند سال اخیر افزایش چشمگیری داشت و به تعبیری امروزه روستای کردان به منطقه‌ ای لوکس با ویلاهای گران‌ قیمت تبدیل شده است. تنوع مکان های دیدنی در روستای کردان موجب شده که مراجعه کنندگان در این منطقه اوقات به‌یاد‌ماندنی و لذت بخشی را تجربه کنند لازم به ذکر است که در فصل تابستان تمایل بهاجاره ویلا در کردان کرج بسیار بالا است.

بیشتر بخوانید: اجاره ویلا در کردان ؛ بررسی ۱۰ نکته مهم قبل از تحویل ویلا

پیش خرید آپارتمان در تهران

امام زاده حسین کردان

در سطرهای بالا در رابطه با جاذبه های گردشگری و تاریخی این روستا برایتان گفتیم؛ می خواهیم به این موضوع بیشتر بپردازیم. برج مقبره کردان یکی از بناهای تاریخی این روستا است این برج آجری در فاصله ۸۰۰ متری روستای کردان قرار دارد. این برج قدیمی پلانی خورشیدی و دایره‌ای شکل دارد و در سکویی به قطر ۸ متر بناشده است.

بد نیست بدانید که پیشینه این برج به عصر سلجوقی برمی‌گردد. برخی از ساکنین کردان معتقدند این مقبره امام ‌زاده حسین (ع)، از نوادگان امام سجاد (ع) است. تنها این مقبره نیست یک پل قدیمی به نام (بانو صحرا کردان) در فاصله دو کیلومتری روستای کردان وجود دارد قسمت باورنکردنی اینجاست که قدمت این پل به دوران صفوی برمی‌گردد، ناگفته نماند از این پل تنها دوپایه باقی‌مانده است.

بیشتر بخوانید: معرفی صفر تا صد روستای سرخاب کرج ، روستایی با منظره بکر و زیبا!

دورهمی کردان

این روستا به دلیل آرامش و مکان های بسیار دنج، مورد علاقه  پیر و جوان شده است به گونه ای که بسیاری از پدر بزرگ ها و مادربزرگ ها برای دوری از شهر و شلوغی در این مکان ویلا می سازند و مابقی عمر خود را در آن زندگی می کنند یا بسیاری این مکان را برای تعطیلات آخر هفته خود در کنار اعضای خانواده خود انتخاب می کنند. محبوبیت کردان به حدی شده که بسیاری از دورهمی‌ها مانند جشن‌های عروسی و مناسبت های مختلف در ویلاهای کردان برگزار می کنند همین امر موجب شده تا کردان به یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری استان البرز تبدیل شوند.

بیشتر بخوانید: شهریار تهران ؛ با نگین سبز تهران بیشتر آشنا شوید!

روستای کردان در پاییز

همانطور که به آن اشاره کردیم روستای زیبای کردان از توابع شهرستان ساوجبلاغ یکی از شهرستان‌های استان البرز می باشد که در فصل پاییز چشم انداز زیبا و خیره کننده ای را از خود به جا می گذارد. زیبایی‌های روستای کردان در فصل پاییز غیر قابل توصیف است. برای اشخاصی که علاقه‌مند به قدم‌زدن میان برگ‌های زرد و نارنجی درختان هستند، این روستا در فصل پاییز انتخاب بسیار جذابپ و مناسبی است.

کردان کرج در فصل پاییز

دهکده تفریحی ورزشی ایثار

مکان های تفریحی زیادی در روستای کردان کرج وجود دارد به عنوان مثال می توانیم به دهکده‌ تفریحی ورزشی ایثار این محله اشاره کنیم، این دهکده مجهز به امکانات شنا، والیبال، فوتبال، بسکتبال، سوارکاری و... است. شما می‌توانید در برنامه های آخر هفته خود یا حتی سفر چند روزه به این مکان بروید و روزی پر از هیجان و شادی را تجربه کنید. از طرف دیگر پرواز با پاراگلایدر و کوهنوردی در ارتفاعات کردان یکی از تفریحات جالب و شگفت انگیز کردان محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: صفر تا صد معرفی محله مهرشهر کرج!

کردان به قدری جاهای دیدنی و سرسبز دارد که ما نیازی نیست آدرس تک تک آنها را به شما بدهیم هر جای این روستا که پا میگذارید میتوانید وسایل پیکنیک خود را در آن بنا کنید اینگونه بگوییم بهتر است هر نقطه آن را می‌تواند به عنوان یک منطقه کمپ باشد. این منطقه دلنشین و زیبا و همه چی تمام دارای پمپ بنزین و گاز به نام ایران زمین است که در ابتدای جاده کردان در مجاور بزرگراه کرج_قزوین قرار گرفته پس نگران بنزین وسیله نقلیه خود نباشید و بدون استرسی به تفریح خود در این مکان ادامه بدهید.

دریاچه کردان کرج ؛ آدرس رودخانه کردان

راستی رودخانه کردان رو فراموش نکنید. رودخانه کردان از شهرستان ساوجبلاغ و نظرآباد عبور و در نزدیکی روستای نجم‌آباد به رودخانه شور می‌‌ پیوندد. اگر در حاشیه و امتداد رودخانه کردان پیاده روی کنید با منظره‌ای بسیار خارق‌العاده برخورد خواهید کرد که شاید نظیر آن را هیچ جا ندیده باشید. تمام مسیری که این رودخانه طی می کند دیدنی است بهتر است از جزئیات آن چیز زیادی نگوییم تا خودتان آن را تجربه کنید. علاوه بر رودخانه کردان، کوچه‌ پس کوچه های روستای کردان کرج انقدر زیبا است که هر فردی در طول عمر خود بدون شک باید به آن‌ها سر بزنید و از قدم زدن در کوچه های باصفایش لذت ببرید.

بیشتر بخوانید: صفر تا صد معرفی شهر تاریخی و زیبای اصفهان

چگونه به روستای کردان کرج برویم؟

برای دسترسی به روستای زیبای کردان کرج اصلا نگران نباشید به راحتی می توانید وارد آزاد راه کرج_ قزوین شوید. بعد از مسافت ۲۰ کیلومتری، با تابلوی خروجی کردان به چشمتان می خورد از این تابلو عبور کنید تا وارد جاده‌ای روستایی شوید. کافیست چند کیلومتر در این جاده روستایی رد شوید تا بهشت زمینی را در آن پبدا کنید.  

نقشه کردان کرج

برای مشاهده نقشه کردان صفحه را به پائین اسکرول کنید.


سوالات متداول

  • بهترین منطقه کردان کجاست؟

    روستای اغشت، باغبان کلاچی، بانو صحرا، هرجاب، جلنگدار جزئ بهترین مناطق کردان هستند.

  • کردان کرج کجاست؟

    کردان کرج روستایی در دهستان چندر از توابع بخش چندر شهرستان ساوجبلاغ استان البرز ایران است.

  • گرانترین مناطق کردان کرج کجاست؟

    از گرانترین مناطق کردان کرج می توان به تهراندشت، سرخاب، سهیلیه اشاره کرد.

تعداد نظرات : 5
  • فاطمه جلالی
    24 مهر 1402
    سلام. من مطلب کردان شمارو خوندم ممنون از توضیحات خوبتون. فقط در این مطلب درباره روستاهای اطراف کردان چیزی ندیدم ممنون میشم در این مورد هم راهنمایی کنید. چون من قصد خرید ویلا در کردان و دارم و میخوام درباره روستاهای اطرافشم بدونم . سپاس از پاسخگوییتون
    ادمین آقای املاک
    24 مهر 1402
    سلام . روستاهای اطراف کردان شامل روستای طاووسیه، روستای سنقرآباد،روستای افشاریه، چهارباغ، زعفرانیه،زکی آباد، روستای حصار، روستای آغلان تپه، روستای سهیلیه، روستای سیف آباد، روستای لشگر آباد و روستای تهران دشت می شود. اگر قصد خرید ویلا در کردان را دارید میتونید به لینکی که گذاشتیم مراجعه کنید.
  • ناشناس
    5 آبان 1401
    رضا میرزا رضوی من به دهکده ایثار گردان کرج سفر کردم جای خوبیه هست
  • نوین افشار
    11 اسفند 1400
    کردان با هوای خوب و عالی عالیه برای پیک نیک و اجاره ویلا
  • علی منصوری
    8 اسفند 1400
    ممنون از شما برای معرفی خوبتون
  • رضا
    4 اسفند 1400
    کردان فقط عشق و صفاست