روستای سرخاب کرج ؛ معرفی صفر تا صد این روستای بکر و زیبا!

روستای سرخاب کرج ؛ معرفی صفر تا صد این روستای بکر و زیبا!

12 تیر 1401

محله گردی

روستای سرخاب کرج ؛ معرفی صفر تا صد این روستای بکر و زیبا!

در این مطلب قصد داریم از تاریخچه ، جاذبه های گردشگری و راهنمای قیمت ویلا در روستای خوش نام و بکر سرخاب با شما صحبت کنیم لطفا تا آخر این مقاله ما را همراهی نمائید.

روستای سرخاب در کرج

بعد از معرفی روستای کردان کرج میریم به سراغ یکی دیگر از روستاهای اطراف کرج روستایی با منظره بسیار بکر و زیبا این روستا سرخاب نام دارد و در شهرستان ساوجبلاغ قرار گرفته نام اصلی سرخاب در واقع سرخ آباد است این روستای ییلاقی در دهستان سعید آباد قرار دارد؛ به عنوان یکی از خوش آب و هواترین و سرسبزترین مناطق ساوجبلاغ شناخته شده است.  سرخاب از لحاظ امکانات رفاهی و از لحاظ امنیتی در رتبه بسیار خوبی قرار گرفته سرخاب از آن دسته روستاهایی است که می توانیم از آن به عنوان یک منطقه گردشگری زیبا و مطلوب نام ببریم. این روستا را به بهشت ساوجبلاغ هم می شناسند،

پیش خرید آپارتمان در تهران

تاریخچه و قدمت روستای سرخاب

اطراف روستای سرخاب دارای تپه‌ تاریخی و باستانی و همچنین درختان بسیار کهنسال است این شواهد گویای این است که این منطقه قدمت باستانی دارد. ساکنین مهربان و خونگرم روستای سرخاب، بیشتر به زبان ترکی صحبت می‌کنند البته به زبان فارسی هم تسلط دارند هم صحبت می کنند. همانطور که در قسمت بالا گفتیم این منطقه به دلیل داشتن آب‌وهوای مساعد و خاک حاصلخیز مهاجران زیادی را از سایر نقاط کشور به خود جذب کرده است. بر اساس تحقیقات به عمل آمده بیشتر ساکنین این منطقه از شهرهای تبریز، یزد، خراسان و ساوه هستند.

جاذبه های تاریخی روستای سرخاب

بر اساس پژوهش های باستانشناسان این تپه ی تاریخی که به تپه سرخاب معروف است قدمت ۴۵۰۰ دارد و مربوط به دوره‌های تاریخی قرون میان اسلام تا دوره تیموری است. این تپه تاریخی در سال ۱۳۸۵ در آثار ملی ایران به ثبت رسید. اگر این مکان تاریخی نظر شما را به خودش جلب کرده باید بگوییم این تپه در یک کیلومتری این روستا واقع شده و برای مشاهده آن باید به انتهای شرقی خیابان شهید رجبعلی مهین خیل بروید. علاوه بر این تپه روستای سرخاب یک قبرستان قدیمی هم دارد که در آن مقبره یکی از امامزادگان نیز واقع شده است. این قبرستان دارای درختان چنار بسیار کهنسال و عظیمی است.

بیشتر بخوانید: شهریار تهران ؛ با نگین سبز تهران بیشتر آشنا شوید!

عکس از روستای سرخاب کرج

خرید خانه در تهران

ویلا فروشی در سرخاب کرج

در حال حاضر روستای سرخاب همانند روستای کردان از محبوبیت بسیار زیادی در صنعت گردشگری برخوردار است و به نظر می رسد در سال های نه چندان دور به یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری در ایران تبدیل شود. اگر شما علاقه مند به روستاهای اطراف تهران یا کرج هستید و قصد زندگی در این منطقه را دارید، روستای سرخاب می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

ویلا در سرخاب

وبسایت آقای املاک  ،این امکان را برای شما فراهم کرده تا از آخرین قیمت خرید ویلا در سرخاب یا قیمت اجاره ویلا در سرخاب باخبر شوید.

حالا می خواهیم این روستا را مورد واکاوی قرار بدهیم که چرا در سال های اخیر مورد توجه خیلی از افراد قرار گرفته است. این موضوع به عوامل مختلفی بستگی دارد که می‌توان چند مورد از آن را نام برد:

۱. دسترسی بسیار مناسب

کرج در شرق سرخاب قرار گرفته فاصله روستای سرخاب تا کرج حدود ۳۴ کیلومتر یعنی چیزی حدود ۴۵ دقیقه راه است. دسترسی این دو منطقه از طریق آزادراه کرج – قزوین و جاده قدیم قزوین است. از طرف دیگر فاصله سرخاب تا تهران ۸۳ کیلومتر یعنی چیزی حدود یک ساعت و ۴۰ دقیقه راه است.

از سوی دیگر تهراندشت و هشتگرد به ترتیب در ۱۰ و ۱۵ کیلومتری شمال سرخاب قرار گرفته اند. علاوه بر کسانی که سرخاب را برای ساخت ویلا یا خرید ویلا انتخاب می کنند بسیاری از افرادی که در شهرک‌های صنعتی اطراف این روستا مانند هشتگرد، نظرآباد، بهارستان و… کار می‌کنند سرخاب را برای محل زندگی خود انتخاب می کنند به همین دلیل است که سرخاب از امکانات رفاهی مطلوبی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: صفر تا صد معرفی محله مهرشهر کرج!

۲. آب و هوای بسیار مطلوب

در ضلع شرقی روستای سرخاب، رودخانه‌ های سرخاب و عباس آباد عبور می کند. وجود همین رودخانه موجب شده سرخاب آب و هوای بسیار دل پذیری را از آن خود کند.این روستا علاوه بر آب و هوای دلنشین و مطلوب از لحاظ کشاورزی هم بسیار پررونق است. خاک این منطقه به دلیل دسترسی مداوم به آب، بسیار مرغوب و حاصلخیز بوده در نتیجه این منطقه دارای باغ‌های پر محصول زیادی است.

۳. فرصت عالی برای سرمایه گذاری ملکی

افرادی زیادی برای سرمایه گذاری ملکی به این روستا روی آورده اند چرا که این روستای زیبا  رو به رشد است و آینده ای درخشانی دارد . به جرات و صراحت می توان گفت با خرید ملک ، زمین و ویلا در این منطقه  سود خواهید کرد.

۴. امکانات رفاهی مطلوب

منابع آبی کافی ، سرمایه گذاری مطمئن ، سند دار بودن ملک ها، قطعات تفکیک شده ، خاک حاصلخیز، دسترسی آسان محلی، نزدیک بودن به تهران و کرج ، قیمت مناسب ویلا و... از امکانات رفاهی مناسب این منطقه به شمار می رود.

روستای سرخاب کجاست

فاصله سرخاب تا کرج

نزدیک بودن روستای سرخاب به تهران و کرج موجب شده تا ساکنین این دو شهر برای اوقات فراغت خود در آخر هفته و  تعطیلات و فصل تابستان از فضای سبز و طبیعت سبز آن بهره مند شوند. مسیر و فاصله روستای سرخاب تا کرج حدود ۲۷ کیلومتر یعنی ۴۵ دقیقه می باشد. همچنین از میدان آزادی تهران تا روستای سرخاب با توجه به میزان ترافیک حدود ۱ ساعت و نیم تا ۲ ساعت فاصله است.

بیشتر بخوانید: آشنایی با منطقه قدیمی و همیشه زنده گوهردشت کرج!

تهراندشت سرخاب کجاست

موقعیت جغرافیایی سرخاب به گونه ای است که در جنوب تهراندشت و در مسیر جاده سهیلیه قرار گرفته است. به گفته برخی از افراد روستای سرخاب به عنوان نگین تهراندشت شناخته می شود. منطقه تهراندشت در جنوب آزاد راه کرج – قزوین واقع شده و آن را یکی از بکرترین مناطق ساوجبلاغ می شناسند.محبوبیت تهراندشت همانند روستای کردان است و از لحاظ صنعت گردشگری به شهرت بسیار زیادی دست یافته است. تهراندشت و هشتگرد نیز به ترتیب در ۱۰ و ۱۵ کیلومتری شمال سرخاب قرار گرفته اند.

تعداد نظرات : 3
  • نوین افشار
    11 اسفند 1400
    یکی از بهترین مناطق برای سرمایه گذاری
  • علی منصوری
    8 اسفند 1400
    ممنون از مطالب خوبتون
  • مهسا
    4 اسفند 1400
    جای قشنگیه آب و هواش خیلی خوبه 👌