آشنایی با منطقه قدیمی و همیشه زنده گوهردشت کرج!

آشنایی با منطقه قدیمی و همیشه زنده گوهردشت کرج!

7 اسفند 1402

محله گردی

آشنایی با منطقه قدیمی و همیشه زنده گوهردشت کرج!

پس از تهران یکی دیگر از کلانشهرهای ایران استان البرز است. کرج که جزء یکی از شهرهای استان البرز محسوب می شود دارای چندین محله می باشد اگر قصد خرید آپارتمان در کرج را دارید، در این مقاله می خواهیم صفر تا صد محله گوهرشت کرج و امکانات رفاهی آن را برای شما معرفی کنیم. لطفا ما را تا آخر این مقاله همراهی کنید.

فهرست مطالب

تاریخچه گوهردشت کرج

گوهردشت کرج کجاست

گوهردشت منطقه چند کرج است

چکیده ای از معرفی محله گوهردشت

خیابان اصلی گوهردشت کرج

بهترین منطقه گوهردشت کرج

گوهردشت کرج پاساژ

آشنایی با مراکز تفریحی، فرهنگی، درمانی و آموزشی

تاریخچه گوهردشت کرج

محله گوهردشت کرج یکی از محله های سرزنده و دیدنی شهر کرج می باشد. در زمانهای قدیم در این مکان روستای وَهرجِرد (ورگرد) قرار داشته است. بعد از انقلاب، نام گوهرشت به رجائی شهر تبدیل شد. اما هنوز که هنوزه همه این محل را به نام گوهردشت می شناسند و از این کلمه استفاده می کنند و همچنان  نام آن را زنده نگه داشته ‌اند. گوهردشت، در قسمت شمالی شهر کرج واقع شده است. جالب است بدانید صاحب اصلی گوهردشت،روزنامه نگار و یکی از مالکین بزرگ ایران به نام، حاج لطف ‌الله ترقی بوده که در سال ۱۳۵۲از دنیا رفت.

 یکی از محله های بسیار قدیمی گوهردشت، محله اوقافی ها است که از میدان طالقانی آغاز و تا فلکه اول گوهردشت ادامه دارد. اوقافی از سمت شرق به خیابان اول آزادی و از سمت غرب به بلوار شهرداری و بلوار انقلاب منتهی می شود. در زمانهای قدیم سرتاسر اوقافی ها دارای باغات و خانه باغ های بزرگ و ویلایی بود که در حال حاضر خبری از آنها نیست و جایشان را به آپارتمان های چند طبقه داده است.

جهت مشاهده آگهی های اجاره آپارتمان در کامرانیه کلیک کنید. 

گوهردشت کرج کجاست

محله گوهردشت یکی از محله های شمال شهر کرج به شمار می رود که دارای بافت شهری اصولی بوده و در واقع جزء مناطق بالاشهر کرج محسوب می شود. گوهردشت کرج از سمت شمال به آتشگاه از سمت شرق به شهرک اوج و مطهری از سمت جنوب به کوی امامیه و کوی قائم و از سمت غرب به محله باغستان منتهی می شود. گوهردشت کرج جزء محله های بسیار شلوغ استان البرز به حساب می آید و دارای اماکن تفریحی و مراکز خرید مهم می باشد.

گوهردشت منطقه چند کرج است

محله گوهردشت در منطقه ۷ شهرداری کرج واقع شده و دارای سه فاز است. همچنین این محله داری محله های متعددی از جمله:

  • اشتراکی شمالی و جنوبی
  • بلوار انقلاب شمالی و جنوبی
  • خیابان داریوش
  • بلوار شهرداری
  • بلوار رستاخیز
  • بلوار ملکشاه 
  • و محله اوقافی ها می باشد.

شایان به ذکر است محله گوهردشت یا همان رجائی شهر کرج، از مناطق بسیار خوب و بالاشهر کرج به شمار می رود. به دلیل وسعت زیاد دارای تراکم جمعیت بالایی می باشد. گوهردشت منطقه ای ایده آل و مناسب برای سکونت به شمار می رود چرا که از امکانات رفاهی و دسترسی های بسیار خوبی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: صفر تا صد معرفی محله عظیمیه کرج !

چکیده ای از معرفی محله گوهردشت

گوهردشت یکی از محله‌های شلوغ و پر رفت و آمد و البته مهم استان البرز و شهر کرج به حساب می‌آید. از طرفی یکی از بزرگ‌ ترین و بهترین مراکز تفریحی و مراکز خرید کرج را دارد . همین امر موجب شده جذابیت این محله چندین برابر شود.ناگفته نماند این محله در ایام تعطیلات به دلیل ازدحام جمعیت برای تفریح و خرید کردن ترافیک نیمه سنگین و بعضا سنگینی دارد توصیه ما به شما عزیزان این است که اگر قصد خرید یا گردش در خیابان اصلی گوهردشت را دارید از پارکینگ‌های عمومی چند طبقه که در مجتمع هایی چون چیچیکا و نیکامال قرار دارند یا حتی پارکینگ های عمومی که در کوچه پس کوچه های این خیابان واقع هستند برای پارک خودروی خود استفاده کنید.

جهت مشاهده آگهی های خرید آپارتمان در ولنجک کلیک کنید. 

بیشتر ساکنین محله گوهردشت از قشر مرفه جامعه هستند و معمولا بازاری های خود گوهردشت در این محل سکونت دارند.از سوی دیگر به دلیل سکونت برخی از سیاست‌ مداران در این محل، گوهرشت به قلب سیاست کرج هم معروف شده است.

گوهردشت کرج منطه چند است

برای آشنایی با یکی از لوکس ترین پروژه های اداری و تجاری منطقه 22 تهران پروژه هوم آفیس رویال رزیدنس چیتگر کلیک کنید!

 خیابان اصلی گوهردشت کرج

گوهردشت دارای چندین خیابان است. خیابان اصلی گوهردشت کرج یا همان فلکه اول گوهردشت یکی از مهم‌ترین و مشهور‌ترین خیابان‌های این محله است. خیابان اصلی گوهردشت دارای ۱۴ خیابان شرقی و غربی می باشد که از محبوبیت بسیاری میان کرجی ها برخوردار است و یکی از سرزنده ترین خیابان‌های شهر کرج به حساب می آید، سرزنده بودن این محله در مناسبت‌هایی چون ایام عید، عاشورا و تاسوعا، ماه رمضان و… به نهایت خود می ‌رسد.

جهت مشاهده آگهی های خرید آپارتمان در الهیه کلیک کنید.

خیابان اصلی گوهردشت کرج تعداد زیادی از مراکز خرید، فروشگاه ‌، بوتیک‌، رستوران، کافی‌شاپ، پارک و… را در خود جای داده است. به تعبیری بهترین گزینه برای راه اندازی کسب و کار است .در خود فلکه اول گوهردشت بزرگ‌ ترین سینمای کرج به نام سینما ساویز قرار دارد. خیابان اصلی گوهردشت یک طرفه و راه عبورومرور تمامی وسایل نقلیه فقط به سمت شمال این محله است البته به غیر از وسایل حمل و نقل عمومی یعنی اتوبوس ها و اتومبیل‌های پلیس‌ راهنمایی و رانندگی.

لازم به ذکر است که عابرین پیاده می‌توانند از پیاده ‌روهای شرقی و غربی هم به سمت جنوب این محله پیاده روی کنند، هم به سمت شمال. خیابان هایی چون بلوار رستاخیز، بلوار ملکشاه، بلوار انقلاب، بلوار مؤذن و بلوار ملاصدرا از مناطق دیگر گوهردشت محسوب می‌شوند.

بیشتر بخوانید: محله درختی کرج ؛ آشنایی با این محله پر رفت و آمد!

فاز های گوهردشت کرج

در رابطه با فازبندی های گوهردشت باید بگوییم که این محله دارای 3 فاز است که فاز 1 آن در ضلع شرقی خیابان اصلی گوهردشت قرار دارد. فاز 2 آن در ضلع غربی خیابان اصلی گوهردشت و فاز 3 آن از خیابان رستاخیز به سمت غرب را شامل می شود.

شایان به ذکر است که فاز 3 گوهردشت بلوک بندی شده می باشد که بلوک 1 بین خیابان رستاخیز و شهرداری، بلوک 2 بین شهرداری و انقلاب و بلوک 3 نیز بین انقلاب و اشتراکی قرار دارد.

فلکه اول گوهردشت 

کمتر کسی است که نام فلکه اول گوهردشت کرج را نشنیده باشد این منطقه مقصدی مناسب برای ایجاد کسب و کار و  محل کار شما به شمار می رود. سرتاسر فلکه اول گوهردشت را مراکز خرید معروفی از جمله چچلاس، نیکامال، ساویز، چیچیکا و...  و همچنین ایستگاه تاکسی های آزادگان، سه راه گوهردشت ، سیزدهم ، رستاخیز، انقلاب احاطه کرده اند. فلکه اول گوهردشت در تمام ساعت از روز شلوغ و پرهیاهو می باشد به نوعی این منطقه، منطقه‌ای زیبا برای تفریح، گردش و حتی خریدهای متنوع است. خیابان فلکه اول گوهردشت از محله‌های کوی اتحاد، کوی قائم، اوقافی، رجائی شهرعبور می‌کند. همچنین فلکه اول گوهردشت درمجاورت با خیابان‌های ملاصدرا، گلستان اتحاد، و بلوار مطهری قرار گرفته است.

شایان به ذکر است در اطراف خیابان فلکه اول گوهردشت 18 ایستگاه اتوبوس و چندین مراکز درمانی و اداری وجود دارند. با این تفاسیر می توان فلکه اول گوهردشت را جزء شلوغ ترین و پر رفت و آمد ترین خیابان های شهر کرج به حساب آورد.

معرفی شهرک های گوهردشت

محله گوهردشت یا همان رجائی شهر دارای چندین شهرک است که از بارزترین آنها می توانیم به: شهرک شهید جهازی‌ ها در ضلع شمالی خیابان اصلی ، شهرک بهارستان در ورودی جاده آتشگاه، شهرک آسمان واقع در خیابان پیروزی ، شهرک بهداری و شهرک سپهر اشاره کنیم.

اوقافی گوهردشت کرج کجاست

قدیمی ‌ترین محله گوهردشت، محله اوقافی‌ ها است این محله از میدان طالقانی شروع می شود و تا فلکه اول گوهردشت ادامه دارد. محله گوهردشت هم همانند محله های دیگر کرج در زمان انقلاب پر بود از باغ و خانه‌های ویلایی، اما با گذشت زمان بافت خانه های گوهردشت از ویلایی به آپارتمان‌های لوکس و مدرن تغییر کرد.

بیشتر بخوانید: با یکی از چهره های سرشناس در صنعت ساخت و ساز و انبوه سازی حاج رحیم قربانی آشنا شوید!

برای مشاهده آگهی های اجاره آپارتمان در شیراز و خرید آپارتمان در شیراز کلیک کنید. 

بهترین منطقه گوهردشت کرج

همانگونه که به آن اشاره کردیم گوهردشت کرج دارای سه فاز می باشد که فاز یک آن بهترین منطقه گوهردشت کرج  می باشد. خیایان اصلی گوهردشت که در فاز یک این محله قرار گرفته دیدنی ترین خیایان این منطقه به شمار می رود.

گوهردشت جزء محلات مرفه نشین کرج محسوب می شود. امکانات رفاهی فوق العاده این محله از مراکز تجاری تا مراکز تفریحی و ورزشی و... موجب شده املاک این منطقه با قیمت بالایی معامله شود. در حقیقت میانگین قیمت آپارتمان در گوهردشت بالا می باشد. البته قیمت آپارتمان در این محله به عواملی همچون موقعیت جغرافیایی، طبقه، سن بنا، متراژ، جهت ملک (شمالی و جنوبی) ، امکاناتی مانند آسانسور، پارکینگ، انباری ، متریال به کار رفته و ... بستگی دارد. به عنوان مثال در اسفند ماه 1402 برای یک واحد مسکونی در فاز یک گوهردشت، 105 متری، 2 خواب، شمالی ، نوساز کلید نخورده، طبقه 2، دارای آسانسور، پارکینگ، انباری، دوربین مداربسته، درب ضد سرقت، اعلام حریق، درب ریموت کنترل، اطفاء حریق، رادیاتور، پکیج ، دزد گیر، لابی، سالن اجتماعات و ورزش و... باید متری ۶۶,۶۶۷,۰۰۰، معادل با ۷,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان هزینه کرد.

همچنین یک آپارتمان 125 متری، دو خواب، نوساز، طبقه سوم، ملک شمالی، دارای آسانسور، پارکینگ، انباری، لابی ، سالن اجتماعات، سالن ورزش و... متری ۷۴,۸۰۰,۰۰۰ تومان برابر با ۹,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰ در بنگاه های املاک معامله می شود.

در فاز سه گوهردشت (رستاخیز) برای یک واحد مسکونی 117 متری، 3 خواب ، نوساز، طبقه 2، ملک جنوبی، دارای پارکینگ، آسانسور، انباری مجزا، لابی ، متریال درجه یک و... باید متری ۶۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان، معادل با ۷,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان در بازار مسکن قیمت گذاری شده است.

وبسایت آقای املاک این امکان را برای شما عزیزان فراهم کرده تا از جدیدترین قیمت خرید آپارتمان در گوهردشت کرج و یا اجاره آپارتمان در گوهردشت کرج با خبر شوید تا بتوانید با چند کلیک ساده خانه دلخواه خود را انتخاب کنید.

گوهردشت کرج پاساژ

از مراکز خرید مهم و اصلی خیابان اصلی گوهردشت، می‌توانیم به مجتمع‌های تجاری و اداری بزرگی مانند نیکامال، سیدنی، پارمیدا، چچلاس، چیچیکا، پاساژ‌های گوهران و عزیزی اشاره کنیم.

مجتمع نیکامال گوهردشت

مجتمع تجاری نیکامال در شهریورماه ۱۳۹۵ افتتاح شد. این مجتمع در ضلع جنوبی فلکه اول گوهردشت قرار گرفته است. مجتمع نیکامال دارای ۲۴ طبقه می باشد که این طبقات شامل ۵ طبقه تجاری، ۱۰ طبقه اداری، یک طبقه فروشگاه هایپرمارکت، یک طبقه فودکورت و ۷ طبقه پارکینگ است. مجتمع تجاری و اداری نیکامال که به عنوان بلندترین برج استان البرزاست از معماری خاص و منحصر به فردی برخوردار می باشد خیلی ها این مجتمع را به عنوان قلب تجاری کرج نامیده اند.

مجتمع تجاری نیکامال گوهردشت کرج

بیشتر بخوانید: معرفی صفر تا صد محله آزادگان کرج ، محله ای سرشار از حس خوب !

مجتمع چچلاس گوهردشت

این مجتمع که در سال ۱۳۹۳ افتتاح شد، دارای ۵ طبقه و ۹۰ واحد تجاری است شما در این مجتمع تجاری می توانید انواع بوتیک های مردانه و زنانه، ساعت، عطر، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم لوکس و تزیینی، کیف و کفش چرم، عینک و لباس مجلسی و انواع پوشاک بچگانه را مشاهده نمائید همچنین برای افرادی که اهل خوراکی و به نوعی خوش خوراک هستند در طبقه زیر همکف غرفه‌ های قهوه‌ فروشی، بستنی ‌فروشی و پاستیل‌ فروشی وجود دارد.

مرکز خرید ملاصدرا گوهردشت

مرکز خرید ملاصدرا گوهردشت کرج یک مجتمع بسیار مدرن و لوکس می باشد که در آن علاوه بر مراکز تجاری به مراکز تفریحی و ورزشی آن نیز اهمیت ویژه ای داده شده است. این مرکز خرید بزرگ برای افراد به ویژه ها خانواده ها بسیار مناسب است چرا که در آن انواع کالاهای خرد و کلان به وفور دیده می شود. همچنین در طبقه آخر این مجتمع شهربازی بزرگ و سرپوشیده به همراه رستوران و انواع فست فود برای مراجعه کنندگان وجود دارد. نمای بیرونی این مجموعه خاص می باشد و از کامپوزیت، شیشه و سازه های کششی پارچه ای ساخته شده است.

مجتمع ملاصدرا گوهردشت دارای ۵ طبقه تجاری و ۴ طبقه پارکینگ است که در طبقات تجاری آن انواع فروشگاه‌های پوشاک، محصولات آرایشی و بهداشتی، لوازم دکوری و تزئینی، محصولات ورزشی و اسپرت و زیورآلات و …قرار دارد بنابراین شما در این مجموعه  می توانید با خیال راحت تمام خرید‌های لازم را انجام دهید.

پاساژ ملاصدرا گوهردشت کرج

بیشتر بخوانید: روستای کردان کرج ؛ روستایی محبوب میان گردشگران!

آشنایی با مراکز تفریحی، فرهنگی و آموزشی

ما بین خیابان ششم و هفتم شرقی گوهردشت پارکی واقع شده که بیشتر کرجی ها از کنار آن عبور کرده اند این پارک دارای سرویس بهداشتی، آبخوری، آلاچیق و نیمکت برای عموم مردم است. در خیابان اصلی گوهردشت علاوه بر مراکز خرید و مراکز تفریحی فراوان، مراکز فرهنگی و آموزشی هم به چشم می خورد.

دانشگاه آزاد کرج گوهردشت

دانشگاه آزاد کرج گوهردشت در سال ۱۳۶۳ تاسیس شد. روند رشد، توسعه و پیشرفت دانشگاه آزاد کرج در زمینه های مختلف از آغاز تاسیس تا به امروز، این دانشگاه را با درجه جامع الف به بزرگترین واحد دانشگاهی در استان البرز و یکی از مطرح‌ترین و معتبرترین دانشگاه های کشور در عرصه های بین المللی تبدیل کرده است.

دانشگاه آزاد اسلامی کرج در ضلع شمالی این محله و در ابتدای بلوار موذن قرار گرفته است .همچنین دانشگاه علوم پزشکی البرز،دانشگاه پردیس کرج، دانشگاه پیام نور در این محل مشغول فعالیت خود هستند.مرکز تحقیقات هسته‌ ای گوهردشت کرج هم یکی از مراکز مهم این منطقه به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: صفر تا صد معرفی محله مهرشهر کرج

دانشگاه آزاد اسلامی کرج گوهردشت

سینما ساویز کرج

پردیس سینمایی ساویز در سال ۱۳۸۱در  فلکه اول گوهردشت احداث شد. مالکیت این سینما خصوصی می‌باشد . پردیس سینمایی ساویز دارای سه سالن است که در سالن ۱ (۲۸۰ نفر) ، سالن ۲ (۲۶۲ نفر)
 و سالن ۳ (۷۹ نفر) ظزفیت دارد.

شماره تماس سینما ساویز:

۰۲۶-۳۴۴۱۹۲۸۴   

۰۲۶-۳۴۴۳۷۳۵۳

سینما ساویز گوهردشت کرج

بیشتر بخوانید: روستای سرخاب کرج ؛ معرفی صفر تا صد این زوستای بکر و زیبا!

نحوه دسترسی به محله گوهردشت کرج

شما می‌توانید از طریق بلوار رستاخیز که در غرب خیابان اصلی قرار گرفته همچنین از بلوار ملکشاه (استقلال) که در شرق خیابان اصلی قرار دارد و از سمت بلوار موذن که در شمال این خیابان واقع شده به خیابان اصلی گوهردشت کرج به راحتی دسترسی پیدا کنید.

در واقع دسترسی به محله گوهردشت کرج از چهار جهت اصلی نیز امکان پذیر می باشد یعنی می توان از سمت غرب به واسطه بلوار رستاخیز، از سمت شرق به واسطه خیابان ملک شاه، از سمت شمالی به واسطه خیابان اشتراکی و در قسمت جنوب به واسطه بلوار موذن و ملاصدرا به خیابان اصلی این منطقه متصل شد. لازم به ذکر است که خیابان اصلی گوهردشت یک طرفه بوده و تمام وسایل حمل و نقل به سمت شمال حرکت می کنند. البته این مورد برای اتوبوس ‌ها و اتومبیل‌ های پلیس‌ راهنمایی و رانندگی استثنا می باشد. همچنین امکان رفت و آمد برای عابرین پیاده در سمت پیاده ‌روهای شرقی و غربی فراهم است.

مترو گوهردشت کرج

در حال حاضر شهر کرج فاقد ایستگاه مترو شهری می باشد اما نزدیکترین ایستگاه مترو به این محله ایستگاه مترو گلشهر است که شما می توانید از طریق ایستگاه اتوبوسرانی یا خط تاکسیرانی ایستگاه مترو گلشهر وارد این محله شوید.

درمانگاه شفا گوهردشت 

درمانگاه شفا گوهردشت ، واقع در ابتدای خیابان هشتم شرقی، یکی از قدیمی ترین درمانگاه های شبانه روزی در غرب شهر کرج است که در حال حاضر خدمات درمانی ساکنین گوهردشت و محله های مجاور را ارائه می دهد. 
این مرکز درمانی دارای پزشکان مجربی است که در بخش های مختلفی از جمله اورژانس شبانه روزی، پوست و لیزر، فیزیوتراپی، آزمایشگاه، رادیولوژی، دندانپزشکی، ارتوپدی،داخلی، اندوسکوپی، لاغری، زنان و مامایی، روانشناسی، تغذیه و بخش های تخصصی دیگر در حال ارائه خدمات می باشند.

بخش های تخصصی درمانگاه شفا شامل داخلی و گوارش، ارتوپدی، مشاوره تغذیه، زنان، مامایی ، روانشناسی، بینایی سنجی، رادیولوژی و سونوگرافی، آزمایشگاه پاتوبیولوژی، دندانپزشکی ، پوست و لیزر ، فیزیوتراپی و اندوسکوپی می باشد.

اگر قصد خرید آپارتمان در منطقه 1 و مناطق دیگر تهران را دارید می توانید به لینک های زیر مراجعه کنید

خرید آپارتمان در فرشته

خرید آپارتمان در زعفرانیه

خرید آپارتمان در سعادت آباد

خرید آپارتمان در بلوار فردوس

خرید آپارتمان در قیطریه

خرید آپارتمان در ازگل

خرید آپارتمان در آجودانیه

جهت مشاهده آگهی های خرید ویلا در شهرهای مختلف ایران می توانید به لینک های زیر مراجعه کنید

خرید ویلا در محمودآباد

خرید ویلا در گیلان

خرید ویلا در مازندران

خرید ویلای استخردار در شمال


تعداد نظرات : 11
  • زارع
    5 خرداد 1402
    با سلام .ما هم تقریبا از سال 63تا الان ساکن گوهردشت هستیم.واقعا بنظرم بهترین جای کرج هست
  • صادقی
    20 اردیبهشت 1402
    یک چیز مهم را نگفتید! چرا به گوهردشت معروف هست؟ اسم دختر اقای ترقی گوهر بوده و کل زمین ها مال ایشان بوده و این منطقه را به اسم دخترش گوهردشت نام نهاده
  • Feri ansari
    26 فروردین 1402
    فقط پرچم بچه های فردیس بالاس
  • فرزاد
    2 آبان 1401
    جامع وکامل بود ازسال1360ساکن گوهردشت هستیم ازقدیمیابحساب میایم ولی خیلی کم از قدیمیا گوهردشت موندن اکثریت به اطراف کرج کوچ کردن کسانی از شهرستانهای مجاورجای اونارو گرفتن واین صمیمیت ومحبت قبل وازبین برده
  • نوین افشار
    24 بهمن 1400
    من شخصا گوهردشت و خیلی دوست دارم چون فوق العاده زنده هستش حس زندگی جریان داره
  • سعید
    24 بهمن 1400
    اطلاعات خوبی بود
  • Sadaf
    24 بهمن 1400
    مثل همیشه عالی و مفید 👌🏻👏🏻
  • مینا
    24 بهمن 1400
    👌🏻👌🏻👌🏻❤❤عالی هستین خیلی کامل بود
  • Parisa
    24 بهمن 1400
    خیلی خوب بود ممنونم 👌👌👌
  • ehda
    24 بهمن 1400
    💙👏🏻👏🏻💙👏🏻💙💙💙💙💙
  • الناز بخشی
    24 بهمن 1400
    هیچوقت کرج و اینقدر دقیق نشناخته بودم