صفر تا صد معرفی آزادگان کرج ؛محله ای سرشار از حس خوب !

صفر تا صد معرفی آزادگان کرج ؛محله ای سرشار از حس خوب !

26 بهمن 1401

محله گردی

صفر تا صد معرفی آزادگان کرج ؛محله ای سرشار از حس خوب !

در این مقاله قصد داریم شما را با یکی از محله ها و خیابان های معروف شهر کرج که قطعا اسمش را شنیده اید آشنا کنیم؛ محله آزادگان کرج ، برای آشنایی بیشتر با این محله همیشه زنده و پر رفت و آمد تا آخر این مطلب ما را همراهی کنید.

فهرست مطالب

معرفی محله آزادگان کرج

آزادگان کرج کجاست

بافت محله آزادگان کرج

میدان آزادگان کرج

خرید آپارتمان در آزادگان کرج

قیمت آپارتمان در آزادگان کرج

مراکز خرید آزادگان کرج

مسجد مهدویه آزادگان کرج

مراکز درمانی آزادگان کرج

معرفی محله آزادگان کرج

در محله آزادگان کرج تا جایی که چشم کار می کند پر است از ساختمان و برج های مجهز و دیدنی. آزادگان یکی از مهم ترین و معروف ترین و البته پر رفت و آمدترین خیابان شهر کرج است و در حال حاضر یکی از مناطق برجسته شهر کرج به حساب می آید. این خیابان ترکیبی از مغازه های مدرن و سنتی می باشد شما در این خیابان هر چیزی که بخواهید پیدا می کنید از خوراکی گرفته تا لباس، کفش، آتلیه عکاسی، اسباب بازی و ...این خیابان توانایی رفع تمام نیازهای ساکنین محله را دارد. در ادامه صفر تا صد محله آرادگان کرج را برای شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.

آزادگان کرج کجاست

همانطور که گفتیم محله آزادگان کرج یکی از شلوغ ترین و پرهیاهوترین محله های کرج محسوب می شود. میدان آزادگان کرج به چند خیابان مهم و اصلی کرج دسترسی دارد همین موضوع یک مزیت برای محله آزادگان به شمار می آید. آزادگان ازجنوب به خیابان‌ طالقانی و از طرف شمال به میدان طالقانی (ابتدای خیابان عظیمیه) از شرق به خیابان برغان و از غرب به خیابان مطهری و جواد آباد منتهی می شود.

بافت محله آزادگان کرج

در رابطه با بافت این محله باید بگوییم بافت این محله قدیمی است و به صورت کلی ترکیبی از ساختمان های مسکونی و تجاری می باشد. برج یادمان واقع در ضلع شرقی میدان آزادگان معروف ترین ساختمان این محله محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: صفر تا صد معرفی محله مهرشهر کرج!

میدان آزادگان کرج

میدان آزادگان کرج یکی از میدان های اصلی و مهم شهر کرج است دور تا دور این میدان مجتمع های بزرگ اداری و تجاری واقع شده است به عنوان مثال می توانیم به برج میلاد، برج قائم و برج یادمان که تمام ساکنین کرج آنها را می شناسند، اشاره کنیم. موقیعیت جغرافیایی میدان آزادگان کرج به گونه ایست که در مرکز شهر کرج قرار گرفته و مابین محله هایی چون گوهردشت، عظیمیه، اسلام آباد (زورآباد)، برغان و منطقه چهارراه طالقانی و مظاهری قرار گرفته است، این میدان معروف گزینه مناسبی در جهت سرمایه گذاری برای کسب و کارهای مختلف است.

خرید آپارتمان در آزادگان کرج

اگر قصد خرید خانه در محله آزادگان کرج را دارید بد نیست بدانید که دسترسی این محله به سایر نقاط کرج بسیار مناسب است و به دلیل امکانات رفاهی بالا یکی از بهترین مناطق برای سکونت می باشد. این محله از لحاظ دسترسی از جایگاه ویژه ای برخوردار است. ایستگاه های تاکسی و اتوبوس زیر پل آزادگان در جهت جا به جایی مسافران محیا است. این محله بار ترافیک سنگین ندارد و رفت و آمد در این منطقه خیلی راحت است.

بیشتر بخوانید: صفر تا صد معرفی محله عظیمیه کرج !

آزادگان کرج کجاست

قیمت آپارتمان در آزادگان کرج

قیمت آپارتمان در آزادگان کرج همانند دیگر محله های شهر کرج به عوامل مختلفی مانند؛ لوکیشن، سال ساخت، امکانات داخلی آپارتمان، متراژ و... متغیر است. اما در مجموع میانگین قیمت آپارتمان در آزادگان کرج نسبت به سایر محله ها متوسط رو به بالا می باشد.

 اگر قصد خرید آپارتمان در آزادگان کرج یا حتی اجاره آپارتمان در آزادگان کرج را دارید با ورود به وبسایت آقای املاک می توانید اطلاعات کاربردی و مفیدی از قیمت آپارتمان در این محله به دست آورید و در نهایت خانه دلخواه خود را انتخاب کنید.

آزادگان کرج منطقه چند است

مراکز خرید آزادگان کرج

فروشگاه زنجیره ای هایپرمی در ضلع شمالی میدان آزادگان قرار گرفته است. از امکانات این فروشگاه می توانیم به موارد ریر اشاره کنیم:

  •  ۳ طبقه پارکینگ طبقاتی رایگان 
  • ۱۰ دستگاه پله برقی در جهت تردد بهتر مشتریان 
  •  تنوع بالای کالا بالغ بر ۱۰۰۰۰ برند
  • عرضه محصولات غذایی تازه مانند نان گرم،کترینگ، لبنیات محلی و مربا، ترشیجات، گوشت، مرغ و ماهی ، میوه و سبزیجات

این فروشگاه علاوه بر رفع نیازهای ساکنین محل، پاسخگوی نیازساکنین محله های دیگر هم هست.

برج یادمان کرج

برج یادمان کرج که در متن های بالا به آن اشاره کردیم یکی از مراکز خرید شناخته شده این محله به حساب می آید در این مجتمع انواع و اقسام پوشاک های مردانه و زنانه، مغازه لوازم آرایشی و بهداشتی، ساعت فروشی، کافی شاپ و... وجود دارد. در طبقه زیر همکف این مجتمع می توانید مغازه های لوکس فروشی، دکوراسيون داخلی، ساعت های برند، و پوشاک را مشاهده کنید. طبقه همکف این مجتمع به پوشاک های مردانه اختصاص دارد و طبقه اول و دوم مختص پوشاک های زنانه و بچگانه است.

داشتن پارکینگ اختصاصی با گنجایش بیش از ۱۰۰ خودرو در این مجتمع مشکلات رفت وآمدی را برای عموم مردم برطرف کرده شما می توانید با آرامش کنار دوستان یا خانواده تان در این مجتمع تجاری از خرید خود لذت ببرید.

برج یادمان کرج متقاضیان خاص خود را چه در بین شهروندان کرجی و چه میهمانان و گردشگران دارد. این مرکز خرید دارای سه ورودی اصلی می باشد و به دلیل لوکس بودن و بورس برندها به یکی از مراکز خرید و بازارهای گرانقیمت شهر کرج تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: آشنایی با منطقه قدیمی و همیشه زنده گوهردشت کرج!

برج یادمان آزادگان کرج

پاساژ رضا آزادگان کرج

از دیگر مراکز خرید در محله آزادگان کرج می توان به پاساژ رضا واقع در ضلع شرقی میدان آزادگان و خیابان بخشداری اشاره کرد این پاساژ یکی از قدیمی ترین پاساژهای سر باز شهر کرج محسوب می شود. پاساژ رضا کرج از مراکز خرید باسابقه شهر کرج به شمار می رود. قدمت این مرکز خرید به ۱۳۶۵ برمی گردد.

پاساژ رضا آزادگان کرج دارای سه ورودی است که به جزء چند مغازه که در فضای مسقف واقع شده اند، سایر فروشگاه ها در پیرامون فضای باز مثلثی شکل میانی مستقر هستند. شایان به ذکر است که بیشتر مغازه های واقع در پاساژ رضا عمدتا آرایشی و بهداشتی می باشند.

برج میلاد کرج

برج میلاد که در ضلع شمال شرقی میدان آزادگان قرار گرفته دارای چشم اندازی بسیار زیبا می باشد. این برج دارای ۱۴ طبقه است که ۳ طبقه آن تجاری، ۷ طبقه آن اداری، ۲ طبقه پارکینگ و دارای ۲ طبقه رستوران است. عمده فعالیت شغلی در طبقات تجاری این برج در زمینه کامپیوتر و موبایل و نرم افزار است. شما می توانید در طبقات تجاری این برج انواع لپ تاپ، آیپد، گوشی موبایل و نرم افزار را پیدا کنید.

از امکانات این برج می توان به پارکینگ، آسانسور، پله برقی، کافی شاپ و سرویس بهداشتی اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: محله درختی کرج ؛ آشنایی با این محله پر رفت و آمد!

برج میلاد آزادگان کرج

برج قائم کرج

برج قائم کرج اولین برج دو قلو استان البرز می باشد که دارای 52 واحد تجاری، 26 باب بورس طلا و جواهر و 64 واحد اداری،پارکینگ طبقاتی با ظرفیت 1000 خودرو، فروشگاه زنجیره ای رفاه، هایپر مارکت، کافی شاپ، رستوران، تالار های پذیرایی (با دو سالن مجزا و مبله و با ظرفیت 700 نفر) جهت میزبانی خوب برای مهمانی ها و جشن های عروسی و صرافی می باشد. 

برج قائم در بین محله آرادگان و محله عظیمیه کرج واقع شده است. این مرکز خرید در بلوار طالقانی شمالی، بین کوچه شهید مسعود شجاعی و کوچه مریم قرار گرفته است.

مسجد مهدویه آزادگان کرج

مسجد مهدویه واقع در ضلع جنوب غربی میدان آزادگان یکی از مسجدهای  قدیمی و البته برجسته شهر کرج است، این مسجد در دوران سال های دفاع مقدس میعادگاه رزمندگان دفاع مقدس بوده است و مفتخر به شهدای بسیاری است. مسجد مهدویه کرج درست در کنار برج تجاری_ اداری یادمان و در ضلع جنوبی میدان آزادگان کرج واقع شده است.

مسجد مهدویه در آزادگان کرج

آشنایی با مراکز درمانی آزادگان کرج

محله آزادگان کرج دارای بیمارستان نیست و ساکنین این محله برای رفع نیازهای درمانی خود باید به محله های نزدیک مانند عظیمیه و جهانشهر مراجعه کنند.البته این محله دارای تعداد زیادی مطب مانند دندانپزشکی و داروخانه و آزمایشگاه و همچنین کلینیک و درمانگاه شبانه روزی ثریا واقع در میدان آزادگان، ابتدای خیابان برغان، بعد از دادگستری خیابان سلمان فارسی می باشد. 

تعداد نظرات : 8
  • نوین
    24 بهمن 1400
    یکی از محله های اصیل کرج
  • سروش
    24 بهمن 1400
    👌👌👌👌👍👍👍👍👍👍👍
  • Sadaf
    24 بهمن 1400
    بسیار عالی 👏🏻
  • ستاری
    24 بهمن 1400
    خیلی عالیع
  • Parisa
    24 بهمن 1400
    خیلیم عالی
  • ehda
    24 بهمن 1400
    تاثیر گذار بود👏🏻👏🏻💙💙
  • مینا
    24 بهمن 1400
    عالی بود خسته نباشید
  • الناز بخشی
    24 بهمن 1400
    واقعا یه شهر با تمام امکاناته