صفر تا صد معرفی محله عظیمیه کرج

صفر تا صد معرفی محله عظیمیه کرج

10 بهمن 1402

محله گردی

صفر تا صد معرفی محله عظیمیه کرج

عظیمیه کرج یکی از محله های پرتقاضا برای سکونت است این محله جزء محله های لوکس و گران قیمت شهر کرج محسوب می شود. به طوری که قیمت برخی از ساختمان های این محله با آپارتمان های شمال شهر تهران برابری می کند. در ادامه این مقاله محله عظیمیه را به طور کامل برای شما معرفی خواهیم کرد.

فهرست مطالب

تاريخچه عظیمیه کرج

عظیمیه کرج کجاست

عظیمیه کرج منطقه چند است

بهترین محله عظیمیه کرج

بهترین خیابان عظیمیه کرج

عظیمیه کرج آپارتمان

معرفی مراکز خرید معروف عظیمیه

معرفی مراکز درمانی واقع در این محله

آشنایی با مراکز تفریحی، آموزشی و فرهنگی عظیمیه

نگاهی به مراکز ورزشی این محله

تاريخچه عظیمیه کرج

در قدیم این محله را به نام پرگیرک می شناختند اما امروزه این محله را به نام عظیمیه یا شهرک رسالت می شناسند. پیش از شروع دهه ۹۰ شهرک رسالت حدود ۳۳ هزار جمعیت داشت اما پس از نقل مکان های زیاد از نواحی گوناگون، تراکم جمعیت آن به بیش از ۱۱۵ هزار نفر رسید. عظیمیه به لحاظ سطح اجتماعی در رده بالا قرار دارد به گونه ای که نرخ برخی از زمین های ساختمانی آن با شهر تهران برابری می کند.

کیفیت ساخت، قدمت سازه، محله بنا، ویلایی یا آپارتمانی بودن آن در قیمت گذاری ملک های این منطقه تاثیر فراوانی دارد. جالب است که بدانید در گذشته کرج، بخشی از تهران بزرگ و پیش تر از آن عضو طالقان و حتی قبل تر هم بخشی از مازندران محسوب می شد ولی طی سال های اخیر به سرعت به یک کلانشهر مجزا تبدیل شد. از حیث نزدیکی این استان به تهران و مهاجرت پذیر بودن آن، یکی از استان های پرجمعیت ایران محسوب می شود.

جهت مشاهده آگهی های خرید آپارتمان در نور و خرید آپارتمان در نوشهر کلیک کنید. 

خرید خانه در تهران

محله عظیمیه کرج

عظیمیه در شمال شرقی کرج قرار گرفته و در منطقه یک شهرداری واقع شده است. این محله به دلیل مجاورتش با دامنه کوه‌های البرز دارای خیابان ها و کوچه پس کوچه های شیب دار است. محله عظیمیه به علت ساختمان سازی های مدرن، بوستان های بسیار سرسبز و زیبا، مراکز خرید و تفریحی شیک متعدد، یکی از بهترین محله های شهر کرج به شمار می رود.

عظیمیه به علت نزدیکی به رودخانه چالوس از گذشته تاکنون مورد استقبال مردم برای سکونت بوده‌ به گونه ای که در سال‌های اخیر به سرعت به تعداد ساکنین آن افزوده شده‌است.این منطقه به جهت قرار گرفتن در شیب دامنه کوه از آب و هوای بسیار مطلبوبی برخوردار است. بام کرج که در ضلع شمالی میدان طالقانی قرار گرفته در همین محله واقع است. عظیمیه به دلیل امکانات منحصر به فرد خود به عنوان تفریحگاه برای مردم تبدیل شده‌است.

بیشتر بخوانید: معرفی صفر تا صد محله آزادگان کرج ، محله ای سرشار از حس خوب !

عظیمیه کرج کجاست

این محله از شمال به ارتفاعات البرز، از جنوب به جاده چالوس و اسلام آباد از شرق به جاده چالوس و از غرب به شهرک فرهنگیان و حسن آباد منتهی می شود. دسترسی عظیمیه از طریق بلوار جانبازان، بلوار طالقانی، بلوار چمران و پل آزادگان است.  بلوار استقلال، بلوار گلستان، بلوار اقاقیا، بلوار شریعتی و بلوار کاج از مهترین خیابان‌های محله عظیمیه می باشند. در رابطه با چگونگی دسترسی به این محله ایستگاه های تاکسی عظیمیه واقع در میدان آزادگان برای تمامی خیابان های این محله تاکسی دارد و ساکنین این محله را جابه جا می کند. در رابطه با جایگاه سوخت این محله دارای پمپ بنزین واقع در حدفاصل میدان اسبی ومیدان مهران می باشد.

عظیمیه کرج منطقه چند است

محله عظیمیه را باید از محله های قدیمی کرج دانست که اکنون در بخش بندی های کرج زیر مجموعه منطقه یک شهرداری قرار دارد. شاید برای خیلی ها عجیب باشد منطقه عظیمیه، روزگاری یک روستای مطلوب با طبیعتی زیبا بود که پیرامون آن را رودخانه کرج فرا گرفته بود، اما اکنون به یکی از محله های اعیان نشین و لوکس کرج مبدل شده است.

پیش خرید آپارتمان در تهران

بهترین محله عظیمیه کرج

از عوامل مهمی که ارزش یک ملک را مشخص می‌کند، لوکیشن، محله و اگر جزئی‌تر به آن نگاه کنیم حتی کوچه‌ای است که ملک در آن قرار گرفته است. کوچه‌ها و محله‌های شیک و لوکس از امکانات مناسب و محیط اجتماعی بسیار خوبی برخوردارند که به موجب آن قیمت ملک نیز در این محله‌ها هم به همان نسبت نیز بالا می باشد. به همین دلیل چنین محله‌هایی مانند محله عظیمیه بسیار محبوب و پرطرفدارند.

جهت مشاهده آگهی های خرید آپارتمان در زعفرانیه کلیک کنید.

بیشتر بخوانید: محله درختی کرج ؛ آشنایی با این محله پر رفت و آمد!

از مهم‌ترین خیابان‌های عظیمیه نیز می توانیم به موراد زیر اشاره کنیم:

  • بلوار استقلال
  • بلوار اقاقیا
  • گلستان
  • شریعتی
  • کاج 

بهترین خیابان عظیمیه کرج

همچنین خیابان‌های زیر را می توان بهترین خیابان های عظیمیه کرج دانست:

  • تختی
  • فرشته
  • میخک

عظیمیه کرج کجاست

محله مهرشهر یکی از محله های شناخته شده ی کرج است. شما می توانید با مراجعه به وبلاگ آقای املاک، صفحه اختصاصی محله مهرشهر کرج را ببینید و اطلاعات کاملی درمورد این مخله بدست بیاورید.

عظیمیه کرج میدان مهران

میدان مهران درست از میان محله عظیمیه کرج عبور می‌کند. دورتا دور میدان مهران مراکز خرید ،‌رستوران ،‌مراکز دولتی ، بیمارستان و ... قرار دارد . همچنین میدان مهران محله عظیمیه به معابر مهمی نظیر بلوار گلستان ، بلوار شریعتی و همچنین ندای جنوبی منتهی می شود.

بیشتر بخوانید: آشنایی با منطقه قدیمی و همیشه زنده گوهردشت کرج!

عظیمیه کرج میدان اسبی

 میدان استقلال که در خیابان استقلال این محله قرار گرفته در گذشته با اسم بلوار اسبی شناخته می شد که البته همچنان همه آن را به میدان اسبی می شناسند. در سالهای گذشته قبل از آبادانی کرج، این استان بیشتر بافتی روستایی داشت به گونه ای که مردم منطقه عظیمیه برای انجام کارهای کشت و زرع مجبور بودند از اسب برای رفت و آمدهای خود بهره بگیرند، همین امر موجب شد که میدان اسبی کنونی به همین نام معروف شود.

عظیمیه کرج آپارتمان

میانگین قیمت آپارتمان در عظیمیه کرج بسیار بالا می باشد در سال ۱۴۰۱ قیمت هر یک متر واحد مسکونی در این محله از متری ۴۰ میلیون  تا متری ۹۰ میلیون تومان رسیده است. شما می توانید جهت اطلاع از آخرین قیمت اجاره آپارتمان در عظیمیه کرج و خرید آپارتمان در عظیمیه کرج وارد وبسایت آقای املاک شوید و از به روزترین قیمت ها آگاهی یابید.

عکس از محله عظیمیه کرج

معرفی مراکز خرید معروف عظیمیه

ساخت چندین مراکز تجاری بزرگ و مدرن از جمله مرکز خرید ایران زمین، قائم، میلاد، مهراد مال، ماندگار ، هایپرمی کرج و بازار روز و تره بار میخک سبب شد این منطقه از رونق ویژه ای برخوردار شود.

برج میلاد عظیمیه

برج میلاد واقع در بلوار آیت الله طالقانی با چشم اندازی بسیار زیبا شامل ۱۴طبقه است که ۳ طبقه آن تجاری، ۷ طبقه اداری، دارای ۲ طبقه پارکینگ و ۲ طبقه رستوران می باشد. تمامی طبقات تجاری این برج شامل مغازه های لپ تاپ، آیپد، گوشی موبایل و نرم افزار است.

عظیمیه مهراد مال

مجتمع تجاری و اداری مهراد مال یکی از مدرن ترین مراکز خرید وقع در شهر کرج است که در محله عظیمیه و حد فاصل میدان مهران و اسبی قرار دارد. این مجتمع دارای ۷ طبقه تجاری، ۴ طبقه اداری و ۵ طبقه پارکینگ می باشد که در حال حاضر پارکینگ و ۶ طبقه تجاری آن به بهره برداری رسیده اند. چندین فروشگاه برند و معتبر در مهراد مال شعبه دارند همچنین در طبقه زیر همکف این مرکز تجاری، هایپر وال مارکت قرار گرفته است.

از طرفی فود کورت این مجموعه در طبقه چهارم واقع شده و دارای دو بخش سرپوشیده و فضای باز می باشد . در طبقه پنجم سرای فرهنگ و هنر قرار گرفته که محلی برای فروش و به نمایش قرار دادن آثار هنری، اجرای کنسرت های کوچک موسیقی و تئاتر و برگزاری کلاس های هنری است.

بیشتر بخوانید: وردآورد تهران ؛این محله قدیمی و سرشناس را بیشتر بشناسید!

عظیمیه برج ماندگار

مجتمع تجاری_اداری ماندگار در محله عظیمیه کرج واقع شده است. این مجتمع یکی از یازده بازار و مرکز خرید در محله عظیمیه کرج می‌باشد و از نظر موقعیت جغرافیایی در نزدیکی مراکز مهمی مانند شهربازی و فودکورت اسکای لند، بیمارستان تخت جمشید و مهراد مال البرز و ... قرار گرفته است. برج ماندگار در بلوار گلستان،جنب میدان مهران غظیمیه واقع شده است.

مجتمع تجاری اداری مهراد مال عظیمیه

برج قائم کرج

برج قائم که در همان بلوار آیت الله طالقانی واقع شده دارای ۵۲ واحد تجاری ، ۲۶ واحد بورس طلا و جواهر و ۶۴ واحد اداری، دارای پارکینگ طبقاتی تا سقف ۱۰۰۰ خودرو، فروشگاه زنجیره ای رفاه ، صرافی ، کافی شاپ، رستوران و تالار های پذیرایی می باشد. عظیمیه هم همانند دیگر مناطق معروف و شلوغ شهر تهران در سال‌های اخیر دارای رشد چندین برابری اغذیه فروشی‌ و رستوران ها و کافه‌ شاپ شده است.به گونه ای که این محله به قطب خوراکی معروف شده است.

ساکنین این محله می توانند برای مایحتاج نیازهای روزانه خود به بازار روز و تره بار میخک واقع در میدان مهران، خیابان ندا مراجعه کنند. از طرفی فروشگاه رفاه واقع در بلوار رسالت بین میدان مهران و میدان استقلال (اسبی) یکی دیگر از مراکز خریدیست که در این محل واقع شده است. بازار روز کاج واقع دربلوار ولیعصر و هایپرمی کرج بالاتر از پل آزادگان یکی دیگر از فروشگاه‌های بزرگ محله عظیمیه است.

بیشتر بخوانید: معرفی شهرک مروارید شهر چیتگر ؛ برای افرادی که قصد سرمایه گذاری دارند!

معرفی مراکز درمانی واقع در این محله

درمانگاه شبانه روزی مهر واقع در بلوار شریعتی حدفاصل میدان طالقانی و میدان مهران و مجتمع آموزشی پزشکی درمانی عظیمیه واقع در بلوار ولیعصر بهترین بیمارستان دولتی استان البرز می باشد.

عظیمیه بیمارستان تخت جمشید 

بیمارستان تخت جمشید یکی از بهترین بیمارستان های خصوصی استان البرز واقع در محله عظیمیه می باشد. این مرکز درمانی در سال ۱۳۹۳ شروع به فعالیت کرد و دارای بخش های بستری (بخش زنان و زایمان، بخش داخلی ، بخش جراحی ،بخش اطفال و...) آزمایشگاه، تصویربرداری ، بخش های ویژه و اتاق عمل ، کلینیک تخصصی و فوق تخصصی است.

از سوی دیگر کلینیک دامپزشکی البرز حد فاصل میدان گلستان و میدان بهارستان از دیگر مراکز درمانی این محله است.

عظیمیه کرج بیمارستان تخت جمشید

آشنایی با مراکز تفریحی، آموزشی و فرهنگی عظیمیه

ازبوستان های معروف عظیمیه می‌توان به پارک ایران زمین ما بین میدان استقلال و میدان مهران، پارک میدان استقلال (اسبی) واقع در خود میدان، پارک گلستان ششم غربی، پارک مهران، پارک مادر و پارک میخک واقع در خیابان ندا و بوستان هما واقع در بلوار زنبق اشاره کرد.

دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر البرز واقع در بلوار اقاقیا یکی از مراکز فرهنگی و آموزشی این محله است از طرفی موسسه زبان نصیر واقع در میدان بعثت از دیگر مراکز آموزشی این محله به شمار می رود. مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی کرج واقع در خیابان مهستان هم یکی دیگر از مراکز آموزشی واقع در این محله می باشد. کتابخانه عمومی الزهرا هم از مراکز فرهنگی این محله محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: روستای سرخاب کرج ؛ معرفی صفر تا صد این روستای بکر و زیبا!

دانشگاه فنی و حرفه ای عظیمیه

این مرکز آموزشی در سال ۱۳۷۴ در محله عظیمیه کرج تاسیس شد. در حال حاضر این مجموعه به ­عنوان یکی از پویاترین آموزشکده ­های زیرمجموعه دانشگاه فنی و حرفه ای کشور در حال فعالیت است . این آموزشکده هم اکنون با دو  مرکز (عظیمیه و رجایی شهر) با ۸ رشته کاردانی و ۵ رشته کارشناسی نظیر :کاردانی : ساخت وتولید ، مکانیک خودرو، حسابداری، معماری، ساختمان، الکترونیک ، الکتروتکنیک و کامپیوتر . کارشناسی ناپیوسته: ساختمان، الکتروتکنیک، مکانیک خودرو، حسابداری،معماری و کارشناسی پیوسته: معماری فعالیت دارد.

دانشگاه فنی و حرفه ای عظیمیه کرج

نگاهی به مراکز ورزشی این محله

از مراکز ورزشی عظیمیه می‌توان به زمین فوتبال چمن مصنوعی چپردار واقع در میدان استقلال نبش بلوار اقاقیا، مجموعه ورزشی پامچال حد فاصل میدان طالقانی و میدان مهرا، انتهای کوچه پامچال، استخر یادآوران و کوثر اشاره کرد. این منطقه ادارات کل و سازمان های اصلی بسیار مهمی را در خود جای داده است  به عنوان مثال :کلانتری راهنمایی و رانندگی استان البرز واقع در میدان طالقانی وهمچنین دادگستری، شرکت نفت، رادیو البرز واقع در ضلع شمالی میدان طالقانی اداره کل آموزش و پرورش،‌اداره پست واقع در خیابان بام کرج، سازمان نظام مندسی، شورای حل اختلاف به محله عظیمیه اهمیت ویژه ای داده اند.

روستای کردان کرج یکی ار زیباترین محله های کرج است. با مراجعه به وبلاگ آقای املاک و مشاهده صفخه اختصاصی کردان، می توانید در مورد این محله اطلاعات جاللب بدست آوربد.

تعداد نظرات : 11
  • ام ان
    20 مهر 1402
    آیا توی عظیمه میشه آپارتمان با قیمت 2 میلیارد پیدا کرد
    ادمین آقای املاک
    20 مهر 1402
    سلام و عرض ادب کاربر گرامی آقای املاک شما می تونید وارد صفحه خرید آپارتمان در عظیمیه بشید و خونه دلخواهتون رو با توجه به قیمت ، متراژ، سن ساختمان و ... پیدا کنید.
  • آرش
    15 اردیبهشت 1402
    سلام ببخشید محله اقا قیا چطور محله خوب یا بد تشکر
    ادمین آقای املاک
    15 اردیبهشت 1402
    سلام و عرض ادب دوست گرامی محله اقاقیا در ضلع شرقی عظیمیه کرج واقع شده و نسبت به دیگر خیایان های محله عظیمیه دنج تر و اروم تر هست و از طرفی برای زندگی انتخاب بسیار مناسبیه
  • نوین افشار
    24 بهمن 1400
    عظیمیه از محله های عجیبی هم لوکس هیت هم قسمتی داره که به نام زورآباد که محله پایینی هستش اما هوای عالی داره
  • Sadaf
    24 بهمن 1400
    مثل همیشه عالی👌🏻
  • مهستی باویر
    24 بهمن 1400
    جالب بود 👌
  • مینا
    24 بهمن 1400
    خسته نباشید خیلی مفید بود❤👌🏻
  • مینا
    24 بهمن 1400
    بسیار تاثیرگذار بود
  • Parisa
    24 بهمن 1400
    خیلی خوب بود ممنون👍👍👍👍
  • ehda
    24 بهمن 1400
    💙💙💙💙👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻
  • الناز بخشی
    24 بهمن 1400
    به گوشم خورده بود ولی الان اطالاعاتم بیشتر شد
  • حمید
    21 مهر 1400
    سلام وقت بخیر لطفا راجع به مدارس این منطقه هم مطلب بنویسید