محله فلاح تهران ؛ معرفی صفر تا صد این محله قدیمی

محله فلاح تهران ؛ معرفی صفر تا صد این محله قدیمی

4 بهمن 1402

محله گردی

محله فلاح تهران ؛ معرفی صفر تا صد این محله قدیمی

این هفته می خواهیم در رابطه با یکی از محله های منطقه ۱۷ تهران براتون صحبت کنیم. محله فلاح تهران که یکی از محله های قدیمی و البته پرهیاهو در جنوب غربی تهران است با ما همراه باشید تا صفر تا صد این محله خونگرم و آذری زبان را برایتان معرفی کنیم.

قدمت محله فلاح

این محله در زمان های خیلی دور روستایی کوچکی در اطراف تهران بود که دارای زمین‌های کشاورزی بود. اما امروز از آن زمین های کشاورزی و باغ‌ های پرمیوه، فقط یک بوستان کوچک آلاله باقی مانده است. گرچه از تغییر نام محله فلاح به (ابوذر) سالهاست که می‌گذرد و دلیل نامگذاری آن به این اسم وجود مسجد بزرگ ابوذر در این محله است اما هنوز هم اهالی آن و حتی ساکنین شهر تهران آن را با نام فلاح می ‌شناسند. علت نامگذاری محله فلاح  مالک این زمین ها بود. بخش بسیاری از زمین های کشاورزی این محله در دهه ۳۰ متعلق به داوود فلاح بود.

جهت مشاهده آگهی های خرید آپارتمان در محمودآباد مازندران کلیک کنید.

خرید خانه در تهران

محله فلاح تهران کجاست؟

محله فلاح تهران، در جنوب غربی تهران و در منطقه‌ ۱۷ شهرداری قرار گرفته است. فلاح که از یکی از محله های قدیمی و نسبتا مذهبی تهران است، قدمت زیادی دارد. در گذشته تعدادی از افراد که محله فلاح را برای سکونت انتخاب کرده بودند، آذری ‌های ترک زبان بودندبه همین دلیل، ترک‌ های زیادی هنوزهم از ساکنین محله فلاح هستند.

بافت محله فلاح تهران

همانگونه که در سطرهای بالا به آن اشاره کردیم بسیاری از اهالی این محله مذهبی و سنتی هستند در کنار این ویژگی اکثر ساکنین این منطقه بسیار خونگرم و همدل هستند شاید دلیل تراکم جمعیت در این محله هم همین باشد. البته وجود مزار شهدا هم در این محله می تواند به این ویژگی دامن بزند. بافت خانه های محله‌ فلاح یا همان (ابوذر) قدیمی است . به گونه ای که حدود ۷۰ درصد ساختمان‌های این منطقه از امنیت زیادی برخوردار نیست.همین موضوع موجب شد که شهرداری ترمیم و بازسازی این محله رو در دستور کار خودش قرار بدهد.

بیشتر بخوانید: محله استاد معین ؛ منطقه ای سرشار از واحدهای نقلی !

آپارتمان در محله فلاح

خرید و فروش آپارتمان در محله فلاح بسیار پر رونق است چرا که این محله از آن دسته محله ها در جنوب شهر تهران است که دارای امکانات رفاهی مطلوب و مناسب می باشد. سطح قیمت در ابن محله متوسط است و به طور کلی میانگین قیمت آپارتمان در این محله مناسب است و از طرفی قیمت خرید آپارتمان در فلاح نسبت به سایر نقاط تهران پایین تر است. البته فراموش نکنید قیمت ملک در این محله هم مانند دیگر محله های تهران به موضوعات مختلفی بستگی دارد. نوع مصالح ساختمانی کار شده روی قیمت آپارتمان در این محله تاثیر بسزایی دارد.

پیش خرید آپارتمان در تهران

قیمت آپارتمان در محله فلاح تهران

محله فلاح یکی از محله های جنوب شهر تهران است، به همین دلیل میانگین قیمت آپارتمان در این محله برای خرید و فروش بسیار مناسب تر دیگر محله های شهر تهران می باشد. در محله فلاح آپارتمان ها و خانه های بسیاری در متراژهای کوچک وجود دارد که برای خرید خانه اولی ها بسیار مناسب است بنابراین با بودجه های متناسب می توان اقدام به خرید آپارتمان در فلاح کرد.

وبسایت آقای املاک شما را از به روزترین قیمت خرید آپارتمان در فلاح یا اجاره آپارتمان در فلاح تهران مطلع می کند.

فلاح تهران کجاست

نقشه محله فلاح تهران

یکی از مهم ترین مسیرهای دسترسی به محله فلاح از طریق بزرگراه آیت الله سعیدی است. بزرگراه آیت الله سعیدی در جنوب چهارراه یافت آباد ، خیابان پیغمبری، مسیر اصلی ورودی به خیابان ابوذر و محله فلاح می باشد. فلاح از سمت شمال به امامزاده حسن از سمت جنوب به زهتابی، از سمت شرق به قلعه مرغی و زمزم و از سمت غرب به یافت آباد متصل می شود.

بیشتر بخوانید: محله ستارخان ؛ محله ای با دیرینه بیش از ۴۰ سال!

خیابان های معروف و اصلی محله فلاح

میدان فلاح، بلوار ابوذر یا خیابان سجاد از خیابان های مهم این منطقه به شمار می روند. از طرفی بد نیست نام خیابان یا کوچه های قدیمی این محله مانند سوری و آقاجانی را بدانید.

میدان ابوذر فلاح تهران

میدان ابوذر محله فلاح یکی از میدان اصلی این محله به شمار می رود. موقعیت جغرافیایی میدان ابوذر به گونه ای است که در تقاطع دو خیابان اصلی فلاح به نام های بلوار ابوذر و خیابان قربانی واقع شده است. میدان ابوذر یکی از معروفترین و پر ترددترین میدان در محله فلاح می باشد که بیشترین خطوط تاکسیرانی و اتوبوسرانی را در این محله به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: محله کیانشهر تهران ؛ صفر تا صد آشنایی با این محله

ایستگاه مترو زمزم

با توجه به اینکه این منطقه از جمعیت نسبتا زیادی برخورد دار است اما از دسترسی مطلوبی برخوردار نیست. البته نزدیکترین ایستگاه مترو به این محله ایستگاه زمزم می باشد. علاوه بر ایستگاه مترو زمزم ، ایستگاه مترو نعمت آباد نیز در فاصله ای نه چندان دور از محله فلاح قرار دارد ، با این حال این محله به صورت اختصاصی فاقد ایستگاه مترو می باشد. اگر شما دارای وسیله نقلیه هستید از طریق خیابان قزوین می توانید به راحتی به بزرگراه های اصلی مانند سعید و نواب دسترسی پیدا کنید.

دیگر امکانات رفاهی این محله

اگر بخواهیم از امکانات رفاهی این منطقه برایتان صحبت کنیم می توانیم به بیمارستان ضیاییان واقع در خیابان ابوذر اشاره کنیم. این منطقه دارای مکان های تفریحی چون پارک‌ شهدای گمنام، پارک ابوذر و آلاله و بوستان هایی چون بهاران و گل سرخ است.

بیشتر بخوانید: شهریار تهران ؛ با نگین سبز تهران بیشتر آشنا شوید!

اگر بخواهیم از لحاظ مراکز خرید منطقه فلاح برایتان صحبت کنیم باید به مراکز خریدی مثل مرکز خرید اطلسه و میدان میوه و تره بار بهاران واقع در بلوار سجاد جنئوبی اشاره کنیم. البته علاوه بر اینها این منطقه دارای مغازه‌های تجاری و رستوران‌های مختلفی هم هسست که نیاز ساکنینش را فراهم می کند.