کیانشهر تهران ؛ صفر تا صد آشنایی با این محله

کیانشهر تهران ؛ صفر تا صد آشنایی با این محله

29 فروردین 1403

محله گردی

کیانشهر تهران ؛ صفر تا صد آشنایی با این محله

منطقه ۱۵ تهران از ۸ ناحیه و ۲۰ محله تشکیل شده است. در میان این ۲۰ محله؛ قصد داریم صفر تا صد محله کیانشهر تهران که در ناحیه سه این منطقه واقع شده را مورد بررسی قرار بدهیم. ما را همراهی کنید. اگر قصد خرید آپارتمان در تهران و یا اجاره آپارتمان در تهران را دارید و قصد سکونت در این محله را دارید ،خواندن این مقاله را از دست ندهید.

وبلاگ آقای املاک این بار قصد داره یکی از محله های منطقه ۱۵ تهران رو براتون معرفی کنه اول از همه کمی در رابطه با خود منطقه ۱۵ تهران صحبت می کنیم منطقه ۱۵ در جنوب شرق تهران واقع شده این منطقه و محله های داخل آن بیشترین توسعه را در دهه‌های گذشته داشتند. این منطقه  با توجه به قیمت مناسب خانه هایش یکی از گزینه‌های خوب برای افرادی است که بودجه‌ کمتری برای این مقوله دارند. بهتر است اینگونه بگوییم با توجه به قیمت مناسب خانه  منطقه ۵ یکی از ایده‌ آل ترین مناطق تهران برای خرید یا اجاره آپارتمان است.

جهت مشاهده آگهی های خرید آپارتمان در فردیس کرج کلیک کنید. 

جهت مشاهده آگهی های اجاره آپارتمان در کامرانیه کلیک کنید. 

کیانشهر کجای تهران است

محله کیانشهر تهران در جنوب غربی منطقه ۱۵ شهرداری تهران می باشد این محله از شمال به اتابک و شوش، از شرق به بروجردی و مشیریه، از جنوب به دولت آباد و از غرب به خزانه و علی آباد منتهی می شود. قبل از انقلاب اسلامی، کیانشهر کنونی یک منطقه آلونک نشین به نام شهرک نجف آباد بود که ساکنین این آلونک ها از سال ۱۳۵۴ در آن محل سکونت داشتند. بر اساس گفته های شفاهی برخی ازاهالی قدیمی این شهرک، تا پیش از این تاریخ نیز این آلونک نشینها در شهرک سجادیه فعلی ( شمال بزرگراه بعثت) چادر نشین بودند.

جهت مشاهده آگهی های تهاتر آپارتمان کلیک کنید. 

برای آشنایی با یکی از لوکس ترین پروژه های اداری و تجاری منطقه 22 تهران رویال رزیدنس چیتگر کلیک کنید!

جهت مشاهده آگهی های خرید آپارتمان در محمودآباد مازندران کلیک کنید

زمین های این محله در گذشته به صورت بیابان و بایر بود و تنها فعالیتی که در آن به چشم می خورد، سفالسازی بود. در سال ۱۳۴۴ (گروه مهندسین مشاور) طرحی را برای توسعه  پایتخت ارائه دادند و سرانجام در بهمن  ۱۳۴۷، طرح جامع ۵ ساله تهران، به تصویب انجمن شهر رسید و برای تهران مرزهایی تعیین شد به همین ترتیب مرز جنوب مرکزی تهران، خیابان نجف آباد تعیین شد.

بیشتر بخوانید: خانم مهندسفائزه فدایی معمار، طراح و اجرای پروژه های ویلایی و ساختمانی

خرید خانه در تهران

نقشه کیانشهر تهران

همانطور که در سطرهای بالا اشاره کردیم محله کیانشهر تهران در جنوب غربی منطقه ۱۵ شهرداری تهران واقع شده است که از شمال به اتابک و شوش، از شرق به بروجردی و مشیریه، از جنوب به دولت آباد و از غرب به خزانه و علی آباد متصل می شود. 

بیشتر بخوانید: محله فلاح تهران ؛ معرفی صفر تا صد این محله قدیمی

شهرک کیانشهر تهران

عملیات عمرانی کیانشهر از سال ۱۳۵۰ شروع شد. در این عملیات چهار شرکت ایتالیایی، اسرائیلی، ژاپنی و آلمانی، مجری عملیات این پروژه شدند، در این پروژه شهرکی با واحدهای ویلایی ۲۰۰ متری مجهز به سیستم گرمایشی و سرمایشی برای ارگان های دولتی در این محله ساخته شد. این شهرک  با اصول مهندسی و معیارهای برنامه ریزی شهری ساخته شد به همین دلیل مشکل خیابان بندی ندارد و از لحاظ ساختن پارک، مدرسه و محیط های اجتماعی، فرهنگی و مذهبی مشکلی ندارد. در سال ۱۳۵۷، تعداد زیادی از واحدهای شهرک کیانشهر خالی از سکنه بود و با پیروزی انقلاب اسلامی، عده زیادی از افراد بی خانمان، بدون پرداخت مبلغ، یا طی مراحل قانونی در واحدهای خالی شهرک ساکن شدند.

جهت مشاهده آگهی های خرید آپارتمان در بندرعباس کلیک کنید. 

با گذشت زمان به افرادی که به این ترتیب خانه ها را اشغال کرده بودند و حداقل ۱۰سال در آن خانه سکونت داشتند، این امکان داده شد که با پرداخت مبلغ واحد مسکونی خود به صورت اقساط به بانک مسکن، مالک قانونی واحد خود شوند. در سال ۱۳۷۸ با تاسیس شورایاری محلات، شهرک کیانشهر به سه محله کیانشهر جنوبی ، کیانشهر شمالی و شهرک شهید بروجردی (سعیدیه ـ حمیدیه) تقسیم شد. از همان ابتدای ساخت شهرک تعدادی از آذری ­ها به خصوص آذری های مقیم پارس آباد مغان در این محله ساکن شدند. در حال حاضر هم حدود ۸۰ درصد اهالی محله، آذری هستند.

بیشتر بخوانید: شهریار تهران ؛ با نگین سبز تهران بیشتر آشنا شوید!

کیانشهر تهران کجاست

پیش خرید آپارتمان در تهران

قیمت خانه در کیانشهر تهران

برای آگاهی از جدیدترین قیمت خرید آپارتمان در کیانشهر تهران و اجاره آپارتمان در کیانشهر تهران می توانید وارد صفحه وبسایت آقای املاک شوید و از به روزترین آگهی های قیمت آپارتمان در این محله اطلاع یابید.

نگاهی به امکانات رفاهی محله کیانشهر تهران

البته این منطقه تنها از قیمت مناسب ملک بهره مند نیست این منطقه از مراکز تفریحی متنوع، امکانات حمل و نقل عمومی و دسترسی مناسبی هم برخوردار است که این امر موجب شده افراد این محله را یکی از گزینه‌ ها برای خرید خانه انتخاب کنند.

بوستان های بزرگی همچون بوستان سرو واقع در جنوب محله کیانشهر (ضلع شمالی بزرگراه آزادگان)، پارک جنگلی توسکا واقع در جنوب محله کیانشهر (ضلع غربی بزرگراه امام علی، بوستان میرزا کوچک خان جنگلی واقع در شمال شرقی کیانشهر و پارک هایی چون پارک آلاله و نارنج، بوستان امیرکبیر و نارون و سپیدار از جمله مراکز تفریحی این محله به شمار می روند.

بیشتر بخوانید: محله استاد معین ؛ منطقه ای سرشار از واحدهای نقلی !

در رابطه با مراکز فرهنگی این منطقه می توانیم به سرای محله کیانشهر شمالی واقع در خیابان شهید ابراهیمی،جنب بوستان امیرکبیر اشاره کنیم. همچنین دانشکده فنی ولی عصر واقع در خیابان ابراهیمی در این منطقه قرار دارد.

همچنین این محله دارای یک کلینیک شبانه روزی به نام کلینیک مهرزاد می باشد . این مرکز درمانی که خدمات تخصصی در زمینه پزشکی (عمومی ) به ساکنین این محله ارائه می دهد در خیابان شهید صالحی ، روبروی مسجد صالحی واقع است.

جهت قیمت گذاری آنلاین آپارتمان خود کلیک کنید

کیانشهر تهران مترو

ایستگاه مترو کیانشهر که نبش خیابان‌های صالحی و عزیزخانی و ایستگاه میانی دو ایستگاه دولت‌آباد و بعثت قرار دارد در خط ۶ مترو تهران واقه شده از افتتحاح این ایستگاه زمان زیادی نمی گذرد مترو کیانشهر برای رفاه حال ساکنین این محله در بهمن سال ۱۳۹۸ به بهره برداری رسید. علاوه بر ایستگاه مترو این محله دارای پمپ بنزن می باشد. پمپ بنزین کیانشهر در خیابان بروجردی این منطقه قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید:شهرک اکباتان ؛آشنایی با معروف ترین شهرک تهران

مجتمع گردشگری ری فورت

مجتمع گردشگری ری فورت اولین و بزرگترین مجموعه گردشگری در جنوب تهران می باشد که در ‏خیابان بروجردی کیانشهر واقع شده است،‏ این مجتمع دارای هتل، واحدهای اداری و تجاری، شهربازی سرپوشیده، باغ ‏وحش حیوانات مینیاتوری، کلینیک زیبایی و سلامتی، مرکز خرید و فروش خودرو،مرکز تجارت بین الملل، سینما، ‏سالن همایش و اجتماعات، فارست روم، رستوران و فودکورت، مسجد و باغ کتاب می باشد، تمام نیازهای ساکنین نه تنها این محله بلکه ساکنین جنوب تهران و رفع می کند.‏

بیشتر بخوانید: با یکی از چهره های سرشناس در صنعت ساخت و ساز و انبوه سازی حاج رحیم قربانی آشنا شوید!

برای مشاهده آگهی های خرید و فروش آپارتمان در منطقه 1 می توانید به لینک های مرتبط زیر مراجعه کنید. 

خرید آپارتمان در زعفرانیه

خرید آپارتمان در الهیه

خرید آپارتمان در ولنجک

خرید آپارتمان در فرشته

اجاره آپارتمان در زعفرانیه 

تعداد نظرات : 6
  • محسسسسسننن
    28 اسفند 1402
    حامامش خوبه کلا همه چی خوبه مشکلی نداریمم
  • ناشناس
    11 اسفند 1402
    با سلام من ده سال ساکنم منطقه خیلی عالی و خوبی برای زندگی کردن ،نسبت جاهای دیگر تهران
  • داودحمزه
    24 مرداد 1402
    ‌۶۰ساله ساکن کیانشهرم درکل راضیم
  • داودحمزه
    24 مرداد 1402
    سلام این منطقه بسیار فضای سبز دارد واز لحاظ روحی روانی آرامشه خواصی دارد ....ونسبت به بسیاری از مناطقه جنوبی تنوعاته زیادی دارد ...لذا نقاطه ضعفش راخوبیها جبران میکند
  • کریمی
    18 دی 1401
    سلام بنده ۲ سال هست که به خاطر آرامش شهرک و آب و هوا متاسفانه از منطقه ۱۰ به این شهرک اومدم. از لحاظ معماری شهرک و آب و هوا خوبه . ●اما سطح فرهنگی بسیار پایینی داره. ● از لحاظ امنیت هم واقعا افتضاح هست.پلیس هیچگونه رسیدگی نمیکنه.کل واحدهای ساختمان ما رو با وجود نصب دوربین و مراقبت ساکنین در روز روشن دزد زده .نه تنها اموال همسایه ها بلکه حتی پنجره های راه پله رو از لولا باز کردن و بردن .یعنی تا بفهمن یکساعت کسی داره میره بیرون میان دزدی.پلیس هم میگه خداتون رو شکر کنید خودتون سالم هستید.از طرفی هم میگه اینها یک گروه هستن که چند وقتی هست در کیانشهر فعالیت میکنن.خیلی راحت🤔
  • سعید مترجی
    6 آذر 1400
    با عرض سلام و خدا قوت به شما دوستان عزیز بنده در کیانشهر ساکن هستم و بالای 60ساله تو محله سکونت داریم متاسفانه از لحاظ سطل زباله ایراد فراوان دارد و از ضعف دگیری که دارد سرعت گیر است که متاسفانه اصلا ندارد.لطفا رسیدگی شود ممنون میشم