استاد معین تهران ؛منطقه ای سرشار از واحدهای نقلی !

استاد معین تهران ؛منطقه ای سرشار از واحدهای نقلی !

16 دی 1402

محله گردی

استاد معین تهران ؛منطقه ای سرشار از واحدهای نقلی !

در این مطلب قصد داریم در رابطه با محله استاد معین تهران با شما صحبت کنیم و صفر تا صد امکانات رفاهی این محله را برای شما عزیزان بازگو کنیم. اگر قصد خرید آپارتمان در تهران و یا اجاره آپارتمان در تهران را دارید و قصد سکونت در این محله را دارید ،خواندن این مقاله را از دست ندهید.

فهرست مطالب

تاریخچه محله استاد معین

استاد معین تهران کجاست

استاد معین منطقه چند است

بافت محله استاد معین

قیمت آپارتمان در استاد معین تهران

معرفی خیابان‌های مهم استاد معین

بهترین منطقه استاد معین تهران

ایستگاه مترو استاد معین

مراکز خرید محله استاد معین

سرای محله استاد معین

مکان‌های تفریحی محله استاد معین

محله استاد معین چطوره

تاریخچه محله استاد معین

در گذشته محله استاد معین جزء زمین های قلعه جی و روستای جی بوده است. زمین های کشاورزی در اطراف این محله و وجود نهر فیروز آبادی این منطقه را به یکی از مناطق آباد و سرسبز تبدیل کرده بود. احداث پاردگان جی ، فرودگاه مهرآباد و میدان آزادی این محله را در کنار گذر مهمی قرار داد که از جنوب تهران و محلاتی مانند آذری و امامزاده حسن به میدان آزادی می رسید و این محله درست در جنب این گذر مهم بود. محله استاد معین بعد از احداث این گذرها و میادین به یک منطقه پر رفت و آمد و پر تردد تبدیل کرد و قطعه بندی اراضی این منطقه نیز از دهه ۳۰ آغاز شد.

در دهه ۴۰ و ۵۰ تقریبا شکل و شمایل جدید محله شکل گرفته بود و هر روز نیز به جمعیت آن اضافه می شد. محله استاد معین یک ویژگی بسیار مهم داشت و آن ویژگی دسترسی بسیار خوب به ورودی های غربی شهر تهران بود. دسترسی به جاده مخصوص کرج ( بزرگراه لشگری ) و اتوبان تهران کرج باعث شد تا بسیاری از مهاجرین مرزهای غربی تهران این محله را برای سکونت انتخاب کنند و جمعیتی که در آن زمان در روز به روز به آن افزوده می شد ، امروز نیز در حال افزایش باشد.

جها مشاهده آگهی های خرید آپارتمان در کیش کلیک کنید. 

خرید خانه در تهران

استاد معین تهران کجاست

موقعیت جغرافیایی محله استاد معین به گونه ای قرار گرفته که از شمال به خیابان آزادی از جنوب به امامزاده هاشم از شرق به جی و از غرب به مهرآباد متصل می شود. لازم به ذکر است که به تازگی زیرگذر استاد معین با هدف کاهش میزان ترافیک در خیابان آزادی و دسترسی از طرف خیابان شهید جواد اکبری به سمت میدان استاد معین و برعکس افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: محله کیانشهر تهران ؛ صفر تا صد آشنایی با این محله

محله استاد معین تهران کجاست

استاد معین منطقه چند است

استاد معین در منطقه 9 شهرداری تهران واقع گردیده است و یکی از خوش مسیرترین محله های تهران به شمار می رود. البته این منطقه جزء پر رفت و آمدتری محله‌های تهران نیز می باشد به همین دلیل حجم ترافیک در آن زیاد است. دسترسی استاد معین به سایر نقاط شهر تهران بسیار کاربردی است به نوعی که کار افراد زیادی را برای رفت و آمد راحت کرده است. از آنجایی که این این محله در نزدیکی میدان آزادی قرار گرفته، در طرح ترافیک زوج و فرد نمی باشد از سوی دیگر وجود مترو در این محله موجب شده تا تردد در این محله بسیار آسان شود.

بافت محله استاد معین

استاد معین در مقایسه با سایر محله‌ های جنوبی تهران امروزی تر و نوسازتر است با این وجود بیش از ۵۰ درصد خانه‌های این منطقه دارای بافت قدیمی و فرسوده می باشند. بیشتر جمعیت این محله یا ساکنان بومی و قدیمی اند یا افراد مجردی که به دلیل نزدیکی به محل کار خود این محله را انتخاب کرده‌اند.

جهت مشاهده آگهی های اجاره آپارتمان در کامرانیه و اجاره آپارتمان در زعفرانیه کلیک کنید. 

پیش خرید آپارتمان در تهران

قیمت آپارتمان در استاد معین تهران

بیشتر آپارتمان های واقع در محله استاد معین متراژهای ۵۰ الی ۷۰ دارند که این موضوع کمک می کند تا قیمت خانه در استاد معین در سطح انتطار هر کسی با بودجه های متوسط قرار بگیرد .اگر جویای خرید ملک یا حتی رهن و اجاره در هر محله ای هستید، بهتر است ابتدا از میانگین قیمت خانه ها با خبر شوید. میانگین قیمت آپارتمان در استاد معین تهران با توجه به لوکیشن خود که در مرکز شهر قرار گرفته،  نسیت به دیگر مناطق شهر تهران متوسط می باشد. جالب است بدانید که شما در این محله می توانید در رنج قیمت متوسط تهران صاحب خانه های متراژ کوچک شوید.

شما به راحتی می‌توانید وارد وبسایت آقای املاک شوید و از فایل های خرید آپارتمان در استادمعین یا اجاره آپارتمان در استادمعین آگاه شوید و آپارتمانی متناسب با بودجه خود انتخاب کنید. 

برای مشاهده آگهی های خرید آپارتمان در بلوار فردوس و خرید آپارتمان در سعادت آباد کلیک کنید. 

معرفی خیابان‌های مهم استاد معین

محله استاد معین یکی از خوش مسیرترین محله های شهر تهران به شمار می رود. بزرگراه هایی همچون بزرگراه لشگری ، بزرگراه آیت الله سعیدی ، بزرگراه یادگار امام ، خیابان انقلاب و خیابان هاشمی ، همگی در اطراف این محله قرار گرفته اند. خیابان های مهم و اصلی استاد معین عبارتند از:

  1. خیابان پازوکی
  2. خیابان دامپزشکی
  3. خیابان هاشمی
  4. خیابان طوس
  5. خیابان شهیدان  
  6. نجارزادگان

شهرک های استاد معین 

  1. شهرک فرهنگیان
  2. شهرک ولی امر
  3. شهرک صابرین

بیشتر بخوانید: با یکی از چهره های سرشناس در صنعت ساخت و ساز و انبوه سازی حاج رحیم قربانی آشنا شوید!

بهترین منطقه استاد معین تهران

به گفته برخی از مشاوران املاک استاد معین بهترین منطقه استاد معین تهران همان خیابان‌های مهم و اصلی آن از جمله خیابان پازوکی ،خیابان دامپزشکی، خیابان هاشمی، خیابان طوس، خیابان شهیدان و خیابان نجارزادگان می باشد.

از عوامل مهمی که افراد این محله را برای سکونت انتخاب می کنند می توانیم به موارد ریر اشاره کنیم:

  • قیمت مناسب آپارتمان جهت خرید یا اجاره
  •  امکانات رفاهی و دسترسی محلی بسیار مناسب
  • نزدیکی به میدان آزادی تهران
  • نبود طرح ترافیک زوج و فرد 
  • ایستگاه مترو اختصاصی

ایستگاه مترو استاد معین

استاد معین دارای ایستگاه مترو اختصاصی می باشد . مترو استاد معین در تقاطع خیابان آزادی و خیابان استاد معین در آبان ماه سال ۱۳۹۰ افتتاح شد. ‌این ایستگاه در خط چهار مترو تهران واقع شده‌است. 

بیشتر بخوانید: محله فلاح تهران ؛ معرفی صفر تا صد این محله قدیمی

ایستگاه مترو استاد معین

نگاهی به مراکز خرید محله استاد معین

در راستای خیابان های این منطقه چندین مغازه بزرگ و کوچک وجود دارد که نیازهای روزمره ساکنین را برطرف می کند در این قسمت اسامی مراکز خرید معروف و اصلی در این منطقه عبارتند از:

۱.مرکز خرید معین مال؛ این مرکز خرید مدرن و بزرگ که در نزدیکی میدان آزادی و در خیابان استاد معین قرار گرفته دارای امکاناتی نظیر پارکینگ، سرویس بهداشتی، فودکورت، کافی‌شاپ و ... می باشد و نیازهای مواد خوراکی و  پوشاک ساکنین این محله را به راحتی تامین می‌کند.

جهت مشاهده آگهی های خرید آپارتمان در رامسر کلیک کنید. 

۲. مرکز خرید سرزمین رویاها؛ این مرکز خرید که دارای امکاناتی همچون سینما، اتاق بازی‌های کودک و بزرگ‌ سال می باشد در بیست و یک متری جی، بین یکم و اخوان واقع شده است.

۳. از دیگر مرکز خرید در این منطقه می توانیم به میوه و تره ‌بار در نزدیکی بلوار سعیدی این محله اشاره کنیم.

برای آشنایی با یکی از لوکس ترین پروژه های اداری و تجاری منطقه 22 تهران رویال رزیدنس چیتگر کلیک کنید!

مرکز خرید معین مال استاد معین

آشنایی با مکان‌های تفریحی محله استاد معین

۱.ضلع جنوب شرقی برج آزادی که در این منطقه قرار گرفته دارای امکاناتی چون تالار، سالن نمایش و سالن تشریفات می‌باشد و یکی از گزینه های افراد برای اوقات فراغت به شمار می رود.

۲.از دیگر مرکز تفریحی واقع در این محله بوستان المهدی است. این بوستان که در ضلع شرقی بزرگراه سعیدی و ضلع جنوبی میدان آزادی قرار گرفته امکاناتی نظیر دریاچه، شهر کتاب، زمین‌بازی کودکان را در خود جای داده است.

۳.ورزشگاه شهید خوراکیان؛ این مجموعه ورزشی تازه تاسیس در خیابان استاد معین، خیابان دامپزشکی واقع است. این ورزشگاه بزرگ دارای زمین چمن مصنوعی، اتاق کاراته و فرهنگسرا در داخل ورزشگاه می باشد.

سرای محله استاد معین

سرای محله استاد معین در ضلع جنوب شرقی میدان آزادی _ پارک المهدی واقع است. این مکان فرهنگی آموزشی کلاس های متعدد آموزشی را برای ساکنین این محله فراهم کرده است. 

شماره تلفن :  ۰۲۱۶۶۰۸۰۱۲۰

بیشتر بخوانید: محله شهرک اکباتان ؛ آشنایی با معروف ترین شهرک خاص تهران

سرای محله استاد معین کجاست

محله استاد معین چطوره

این محله به دلیل قیمت مناسب خانه هایش و دسترسی‌های بسیار مطلوبی که دارد نظر خیلی از افراد قشر متوسط را به خود جلب کرده علاوه بر این امکانات استاد معین در نزدیکی میدان آزادی واقع شده و دارای طرح ترافیک نیست از سوی دیگر ساختمان بزرگ شهرداری در این منطقه واقع شده و دارای ایستگاه مترو می باشد. ناگفته نماند کارخانه‌های بزرگ شیر، برندهای پارسی کولا و کارگاه‌های ریسندگی و بافندگی همگی در این منطقه قرار گرفته اند. اگر قصد سکونت در این محله را دارید نیازی نیست نگران دسترسی های آن نباشید.

از سوی دیگر یکی از مریت های این محله جهت سکونت این است که قیمت آپارتمان در آن، در سطح متوسط تهران قرار گرفته البته محله های بالاتر این محله، مانند محله طرشت و صادقیه به لحاظ قیمت آپارتمان از قیمت بالاتری نسبت به محله استاد معین برخوردار هستند. 

مشکلات محله استاد معین

محله استاد معین تهران به دلیل نزدیکی به میدان آزادی، دارای بار ترافیکی بسیار سنگینی می باشد. همین ترافیک سنگین موجب شده که برخی آن را نقطه ضعف این محله بدانند ، چرا که حجم ترافیک سنگین به ویژه در ساعات ابتدایی و پایانی روز، آلودگی بسیاری را به این محله آورده است. همچنین آلودگی فرودگاه مهرآباد یکی دیگر از عواملی است که در مورد محله استاد معین باید در نظر گرفت. فرودگاه مهرآباد آلودگی های هوا و آلودگی صوتی را برای ساکنین به وجود می آورد.

اگر قصد خرید آپارتمان در منطقه 1 و مناطق دیگر تهران را دارید می توانید به لینک های زیر مراجعه کنید. 

خرید آپارتمان در ولنجک

خرید آپارتمان در الهیه

خرید آپارتمان در میرداماد

خرید آپارتمان در فرشته

خرید آپارتمان در زعفرانیه

خرید آپارتمان در قیطریه

خرید آپارتمان در ازگل

اگر قصد خرید آپارتمان در شهرهای مختلف ایران را دارید می توانید به لینک های زیر مراجعه کنید و لیست آگهی های روز را مشاهده کنید

خرید آپارتمان در اهواز

خرید آپارتمان در مشهد

خرید آپارتمان در اصفهان

خرید ویلا در رشت

خرید آپارتمان در محمودآباد

تعداد نظرات : 2
  • هومن
    14 مهر 1402
    آقای املاک نه حرف داری نه حریف💯💯💯
  • احمدخانی
    12 اردیبهشت 1401
    اطلاعات خوب ....موردبهره برداری قرارگرفتم.ممنون ومتشکراززحمات دست اندرکاران....