سرمایه گذاری در بازار مسکن ؛ قبل از اقدام به این ۸ نکته توجه کنید!

سرمایه گذاری در بازار مسکن ؛ قبل از اقدام به این ۸ نکته توجه کنید!

20 دی 1400

ملکی

سرمایه گذاری در بازار مسکن ؛  قبل از اقدام به این ۸ نکته توجه کنید!

سرمایه گذاری در بازار مسکن به ویژه برای افرادی که اولین بار در این بازار سرمایه گذاری می کنند، تا حدودی مانند یک کتاب بسته به نظر می رسد، اما اگر تمام اطلاعات مورد نیاز در بازار مسکن را بدانید، بدون هیچ دغدغه و نگرانی می توانید به راه خود ادامه دهید، بنابراین در ادامه این مطلب چند نکته مهم قبل از سرمایه گذاری در املاک و مستغلات برای شما آورده شده است.

استراتژی سرمایه گذاری در بازار مسکن

سرمایه گذاری در بازار مسکن به همان اندازه که می تواند یک سرمایه گذاری خوب تلقی شود، به همان اندازه هم می تواند ریسک بالایی برای ما داشته باشد! پس دانستن چند نکته قبل از خرید ملک بی ضرر نیست. در حوزه ساخت و ساز اغلب شاهد حضور سرمایه گذارانی هستیم که با تجربه ای کم و با امید بدست آوردن سود وارد این حوزه شده اند، اگر شما از سرمایه گذاری در بازار مسکن اطلاع چندانی ندارید و تازه کار هستید و قصد  سرمایه گذاری در بازار مسکن را دارید، پس این چند نکته را فراموش نکنید.

نکات و استراتژی های سرمایه گذاری در بازار مسکن

۸ نکته ای که قبل از سرمایه گذاری در بازار مسکن باید بدانید:

خرید خانه در تهران

۱.قبل از شروع تحقیق کنید

بهتر است قبل از سرمایه گذاری  کمی تحقیق کنید. بهترین راه این است که قبل از هر کاری به فشارهای وارده از جانب آژانس های معاملات ملکی بی توجه باشید، در عوض آمار و املاک محله ها را در چارچوب سرمایه خود مورد بررسی قرار دهید. منطقه ای که در آن ملک و یا زمین خریداری می کنید، در میزان موفقیت سرمایه گذاری شما تاثیر مستقیم دارد؛ به طور مثال در نظر بگیرید که زمینی را در نزدیکی یک دانشگاه انتخاب کنید، قطعا پس از ساخت این زمین و تبدیل آن به ملک، واحد های شما پر از دانشجویان و یا استادهایی می شود که محل زندگی آنها از دانشگاه دور است.

اقدام بعدی این است که نگاهی به چشم انداز فعلی املاک و مستغلات بیندازید: آیا قیمت خانه در حال افزایش است یا کاهش؟ کدام مناطق از امکانات رفاهی برخوردارند و کدام نه؟ نرخ بهره بالاست یا پایین؟ این تحقیقات به شما کمک می کند تا در فرآیند انتخاب ملک دچار اشتباه نشوید.

بیشتر بخوانید: سرمایه گذاری در ملک ؛ ملک اداری بهتر است یا مسکونی؟

۲.مناطق قرمز را بشناسید

دور مناطق قرمز خط بکشيد! هيچکس نمي خواهد که در يک منطقه نا امن زندگي کند. به پليس يا به آمار دقيق جرم و جنايت ها در محله های مختلف شهر رجوع کنيد. سعی نکنيد از ساکنين محله مورد نظر در اين باره بپرسيد چون آنها هرگز محل زندگی خودشان را زير سوال نمی برند. بايد به سراغ آمار و نرخ خرابکاری، جرايم بسيار جدی، جرايم خرد و اتفاقات اخير (جرم هايی که اخيرا در آن منطقه اتفاق افتاده است) برويد. همچنين بايد درخصوص حضور پليس در آن منطقه پرس و جو کنيد. اين را هم بدانيد که نزديکی به پاسگاه و کلانتری خود امتياز بزرگی است و به نوعی امنيت اقتصادی زمين شما را تضمين می کند.

۳. توجه به خانه های خالی زیاد در محله

ليست بلند بالای خانه های فروشی يا اجاره ای در يک محله؛ زنگ خطر است! اگر با يک ليست بلند بالا و غيرمعمولی از خانه های فروشی يا اجاره ای در يک محل روبرو شديد دو حالت وجود دارد يا اينکه يک مورد فصلی و زود گذر است و يا اينکه دائمی است و به قول معروف «اسم آن محله بد در رفته» و کسی مايل به سکونت در آنجا نيست. حتما قبل از خريد يا اجاره ملکی از اين دو حالت اطمينان حاصل نماييد.

بیشتر بخوانید: خانه های شمالی بهتر است یا جنوبی؟

پیش خرید آپارتمان در تهران

۴.از قیمت های روز اطلاع داشته باشید

از قیمت های روز در زمینه اجاره بها، مالیات و هزینه های دیگر منطقه اطلاعات خود را کامل کنید، تا در آخر کار میزان اجاره بها و یا خرید زمین به قدری نباشد که مالیات ها و هزینه های شما جبران نشود. اگر هم قصد ساخت و ساز در زمین را دارید، قبل از هر چیزی تمام هزینه های مختلف برای ساخت را در نظر بگیرید و سپس زمین و منطقه را انتخاب کنید.

۵. موقعیت جغرافیایی

نکته بعدی که باید در رابطه با آن تصمیم بگیرید این است که می خواهید ملک در کدام منطقه قرار گرفته باشد؛ این تصمیم به اندازه انتخاب خود ملک مهم است. چندین روش وجود دارد که می توانید مکان مورد نظر خود را با شانس بازدهی بالا انتخاب کنید. توصیه می‌شود مناطقی که از نرخ‌ گردشگری بالا، دسترسی ها و امکانات رفاهی مناسب و همچین سابقه خوب در مورد افزایش ارزش ملک برخوردارند را مورد هدف قرار دهید.

بیشتر بخوانید: درج آگهی ملکی رایگان در وبسایت و اپلیکیشن آقای املاک

۶. نوع ملک

نوع ملکی که برای سرمایه گذاری انتخاب می کنید نشان دهنده تفاوت بین بازدهی خوب و متحمل شدن زیان می باشد. به طور کلی، اولین انتخابی که باید انجام دهید ملک تجاری یا مسکونی است. اگر خانه مسکونی را انتخاب کنید، انتخاب بین املاک چند سال ساخت یا املاک نوساز است، املاک نوساز ریسک بیشتر و نیاز به ورودی بیشتری دارند، در حالی که املاک چند سال ساخت پایدارتر هستند و به نگهداری کمتری نیاز دارند.

انتخاب بعدی اجاره در مقابل خرید املاک است، به طور کلی، املاک اجاره ای مناسب سرمایه گذارانی است که به دنبال سود بلندمدت هستند، در حالی که رویکرد خرید به فروش شانس بازدهی بالاتر را در کوتاه مدت ارائه می دهد، اما استراتژی خطرات بیشتری را به همراه دارد. 

در مرحله بعد به جزئیات دیگر ملک بپردازید به عنوان مثال واحد کوچک یا بزرگ، سطح بالا یا پایین، لوکس یا غیر لوکس؟ این را مد نظر داشته باشید که املاک لوکس همیشه در شرایط مناسب تری قرار دارند چرا که این املاک تمایل به ایجاد امنیت بیشتر دارند و انحصاری بودن آنها به این معنی است که آنها به اندازه دیگر ملک ها تحت تأثیر نوسانات بازار نیستند.

بیشتر بخوانید: قبل از خرید ملک کلنگی این ۶ مورد را بررسی کنید !

استراتژی سرمایه گذاری در بازار مسکن ایران

۷. بلند مدت در مقابل کوتاه مدت

قبل از سرمایه گذاری در ملک، باید مشخص کنید که هدف نهایی شما چیست. آیا می خواهید فرصتی برای به دست آوردن بازدهی فوری داشته باشید یا می خواهید آنها را به آرامی در طول زمان بسازید؟ اگر به دنبال گزینه کوتاه‌مدت هستید، به دنبال فرصت‌های خرید برای فروش و اصلاح و تلنگر باشید اگرچه اینها شانس بازدهی بالاتر را فراهم می کنند، اما می توانند بسیار خطرناک باشند.

از سوی دیگر، اگر به دنبال سودهای بلندمدت هستید، سرمایه گذاری در املاک اجاره ای گزینه خوبی است، به خصوص اگر بتوانید فرصتی برای سرمایه گذاری در ملک اجاره ای لوکس واقع در یک مکان گران قیمت پیدا کنید. استراتژی های سرمایه گذاری بلندمدت برای جمع آوری تدریجی بازده در طی چند سال طراحی شده اند. این یک استراتژی کم خطر با هدف ثبات و افزایش پایدار است.

بیشتر بخوانید: ۷ عاملی که بر ارزش یک ملک تاثیر می گذارند

۸. تنوع بخشی

هنگام سرمایه گذاری در ملک، همیشه باید آماده تنوع سازی باشید ، توصیه نمی شود که تمام سرمایه خود را به پای یک ملک بریزید. توزیع پول خود در چندین ملک به شما این امکان را می دهد که ریسک کمتری کنید و پتانسیل بازدهی را افزایش دهید چرا که فقط در معرض موفقیت یا شکست یک قطعه املاک قرار نخواهید داشت. اگر یک ملکی برای شما سودی به همراه نداشته باشد، بقیه آن را متعادل می کنند. در حالی که دیگری ممکن است در جای دیگر پیشرفت کند.

آشنایی با وبسایت و اپلیکیشن آقای املاک

وبسایت آقای املاک تخصصی ترین و کاملترین وبسایت ملکی می باشد که دغدغه پیدا کردن خانه برای متقاضیان را با خدمات منحصر به فردش از میان برداشته است.ثبت آگهی رایگان ملکی یکی از قابلیت‌های جذاب این سرویس نوپا است.امکان ثبت آگهی رایگان تنها مختص به خرید و فروش یا رهن و اجاره آپارتمان نیست منظور، آگهی رایگان ملکی و مشاغل مرتبط با ساختمان نیز می باشد. آقای املاک تمامی نیازهای فعالان بازار مسکن را برطرف کرده به گونه ای که علاوه بر آژانس های املاک، مشاورین املاک، صاحبین مشاغل ساختمانی از سازنده ها، سرمایه گذارها، پیمانکارها گرفته تا اشخاص حقیقی و حقوقی می توانند به صورت رایگان و بدون هیچ محدودیتی در وبسایت آقای املاک آگهی درج کنند.

جهت اطلاعت بیشتر از وبسایت آقای املاک کلیک کنید

تعداد نظرات : 4
  • میلاد داودپور
    21 دی 1400
    رو دستتون نیست میلاد داودپور
    ادمین آقای املاک
    21 دی 1400
    سلام و عرض ادب ممنون از لطف زیادی که به تیم آقای املاک دارین موفق و پیروز باشید
  • علی منصوری
    21 دی 1400
    چقدر نکات خوب و مفیدی رو اشاره کردید، مهمترین قسمتش هم تنوع بخشی بود .. ممنون از شما
  • سهیلا کاظمی
    21 دی 1400
    عالی بود ممنونم
  • زروان صیاد
    21 دی 1400
    مرسی از مطلب عالی شما در جهت سرمایه‌گذاری در بازار مسکن ، واقعا فوق العاده بود