محله تجریش تهران

محله تجریش تهران

3 بهمن 1398

محله گردی

محله تجریش تهران محله تجریش در شمال شهر تهران و در منطقه یک شهرداری تهران قرار دارد، این محل مرکز شهرستان شمیرانات در پایتخت می باشد. نام این محل در گذشته های بسیار دور طجرشت بوده است

با محله تجریش تهران بیشتر آشنا شوید

تجریش از شمال به خیابان ولیعصر و محله جعفرآباد، از جنوب به بزرگراه صدر و محله امانیه، از شرق به خیابان شریعتی و محله قیطریه و از غرب به خیابان دربندی، خیابان نیلوفر و محله الهیه محدود می‌گردد، به همین خاطر دسترسی این محله بسیار عالی می باشد. محله تجریش اولین ایستگاه خط یک مترو تهران (تجریش_کهریزک) با نام تجریش را به خود اختصاص داده است.
پیش خرید آپارتمان در تهران

بافت محله تجریش

تجریش یکی از قدیمی‌ترین مناطق تهران بوده است، این محله به دلیل اینکه بسیار قدیمی می باشد، دارای خانه های ویلایی بسیار با متراژهای بالا بوده و همچنین به دلیل افزایش جمعیت در این منطقه آپارتمان ها و برج ها نیز رشد بسزایی داشته است، در این محل می توان خانه های ویلایی قدیمی و آپارتمان ها و برج ها را به صورت ترکیبی مشاهده نمود.

دلیل شهرت تجریش تهران چیست؟

آرامگاه امامزاده صالح آرامگاه امامزاده صالح علاوه بر اینکه این محل در شمال پایتخت و در دامنه رشته کوه البرز قرار دارد و آب و هوای معتدل و نسبتاً سردی را داراست و همچنین دسترسی عالی، وجود بوستان ها و مراکز خرید بسیار، اما عاملی که این محل را به شهرت رسانده و مردم از دیگر مناطق تهران حتی شهرستان‌ها به این منطقه می‌آیند آرامگاه امامزاده صالح می باشد . بازار قدیمی تجریش، تکیه بزرگ تجریش و همچنین مراکز خرید بسیاری در تجریش قرار دارد و به این ترتیب این محله انواع جاذبه های گردشگری مانند: تاریخی، تفریحی و مذهبی را شامل می شود.
خرید خانه در تهران

قیمت خانه در محله تجریش تهران

برج قصر چناران برج قصر چناران به دلیل اینکه تجریش یکی از محله های مرفه تهران و مناطق بالا شهر به حساب می آید، قیمت خانه در این محله بسیار بالا می باشد، برای خرید خانه در این منطقه نسبت به مناطق پایین شهر تهران باید خیلی بیشتر هزینه کرد. این محله دارای ویلاها، عمارت و برج‌های بسیار لوکس است که می توان به برج قصر چناران اشاره کرد.