بلوار اباذر ؛معرفی صفر تا صد امکانات رفاهی در این محله

بلوار اباذر ؛معرفی صفر تا صد امکانات رفاهی در این محله

18 تیر 1402

محله گردی

بلوار اباذر ؛معرفی صفر تا صد امکانات رفاهی در این محله

در این مقاله می خواهیم شما را با صفر تا صد محله بلوار اباذر آشنا کنیم برای کسانی که قصد خرید آپارتمان در تهران و یا اجاره آپارتمان در تهران را دارید و می خواهید با تمامی امکانات این محله آشنا شوید؛ این مطلب اطلاعات کاربردی و مفیدی را در اختیار شما قرار می دهد پس با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

تاریخچه بلوار اباذر

بلوار اباذر کجاست

معرفی مراکز خرید بلوار اباذر

بلوار اباذر مترو

خیابان اباذر تهران

سرای محله اباذر

مراکز درمانی

مراکز تفریحی و ورزشی

تاریخچه بلوار اباذر

در ۴۰ سال اخیر تهران تغییرات چشمگیری داشته تا جایی که روستاهای بزرگ و کوچک آن که تا همین ۵۰ سال پیش دارای هویت بودند با گسترش ساخت و ساز به کل تغییر کردند. بلوار اباذر هم یکی از همین روستاهای قدیمی بود که به مروز زمان تغییر شکل داد. قبل از انقلاب محله اباذر فعلی در حاشیه دو روستای کاظم‌آباد و حسن‌آباد قرار داشت. پس از ساخت ورزشگاه آزادی در سال ۱۳۵۰ و بعد از برگزاری بازی‌ های آسیاسی تهران در سال ۱۳۵۲ محله اباذر مورد توجه خیلی از تهرانی‌ها قرار گرفت.این محله نقاط مثبت زیادی دارد که تمامی آنها را برای شما در ادامه بازگو خواهیم کرد.

پیش خرید آپارتمان در تهران

بلوار اباذر کجاست

بلوار اباذر تهران در منطقه ۵ شهرداری تهران واقع شده است. این محله از شمال به اتوبان حکیم و باغ فیض، از شرق به اتوبان اشرفی اصفهانی و از غرب به مهران دسترسی دارد. این منطقه به دلیل داشتن خیابان‌های پهن و امکانات شهری مناسب مانند پارک های بزرگ و همچنین مجموعه‌های فرهنگی و درمانی مطلوب توجه خیلی ها را به خود جلب کرد. بافت یا به نوعی ساختار محله بلوار اباذر نوساز است به ویژه در سال‌های اخیر که انبوه ‌سازان بسیاری با هدف کسب درآمد شروع به ساخت مجتمع های بزرگ و مدرن در این منطقه کردند.

بلوار اباذر تهران کجاست

بیشتر بخوانید: ستارخان تهران ؛معرفی این محله با قدمت بیش از 40 سال

قیمت آپارتمان در محله بلوار اباذر

بلوار اباذر یکی از محله های محبوب و البته پرتقاضا در منطقه ۵ تهران است. به دلیل ساخت و سازهای گسترده در منطقه ۵  بافت این محله از خانه‌های ویلایی به آپارتمان‌های نوساز تبدیل شد. دسترسی مناسب محله اباذر به خیابان‌های مجاور یکی از دلایلیست که افراد این محل را برای سکونت انتخاب می کنند.

اگر به وبسایت آقای املاک مراجعه کنید می توانید از جدیدترین قیمت خرید آپارتمان در اباذر تهران و همچنین قیمت اجاره آپارتمان در اباذر  تهران آگاهی یابید و خانه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

همچنین می توانید برای مشاهده تمام آگهی های قیمت خرید آپارتمان در غرب تهران بر روی لینک کلیک کنید.

معرفی چند مرکز خرید در بلوار اباذر

بلوار اباذر پاساژ پردیس زندگی

در رابطه با مرکز خرید این محله میتوانیم به همین پردیس سینمایی زندگی اشاره کنیم. پردیس سینمایی زندگی میان ساکنین غرب و مردم محله بسیار محبوب و پرطرفدار است. دلیل اصلی این محبوبیت نیز وجود مجموعه تفریحی پردیس زندگی است در حقیقت شما می‌توانید در کنار فیلم دیدن از خرید، تفریح و غذا خوردن در فودکورت هم لذت ببرید. البته این مجموعه تنها دارای سالن سینما نیست این پاساژ دارای چندین طبقه می باشد که مغازه های مختلفی مانند پوشاک، اسباب بازی، لوازم ورزشی، لوازم آرایشی را در خود جای داده است.

برای کسب اطلاعات از قیمت خرید آپارتمان در منطقه 5 تهران کلیک کنید.

علاوه بر اینها این مجتمع دارای چند فودکورت هم می باشد حتی بسیاری از برندهای معتبر غذا به منظور فروش بیشتر خود به این مجتمع تجاری روی آورند. اگر وارد این محله بشوید علاوه بر پردیس سینمایی چندین ساندویچی‌ معتبر و قدیمی هم مشاهده می کنید که افراد زیادی به آن مراجعه می کنند. 

محله بلوار فردوس شرق یکی از محله های پرطرفدار غرب تهران است. وبلاگ آقای املاک برای دسترسی راحت کاربران، یک صفحه جداگانه به محله بلوار فردوس شرق اختصاص داده است تا کاربران بتوانند با مراجعه به آن، اطلاعات کاملی از این محله بدست آورند.

پاساژ پردیس زندگی بلوار اباذر

بیشتر بخوانید: باغ فیض تهران ؛معرفی صفر تا صد این منطقه سرسبز

خرید خانه در تهران

بلوار اباذر مترو

بلوار اباذر دسترسی بسیار خوبی به سایر نقاط دارد به این دلیل که از جنوب به خیابان آیت الله کاشانی، از شمال به اتوبان حکیم و باغ فیض، از شرق به اتوبان اشرفی اصفهانی و از غرب به مهران دسترسی دارد. نزدیک ترین ایستگاه مترو به این محله ایستگاه مترو صادقیه است. همچنین اتوبوس‌های BRT در اتوبان اشرفی اصفهانی در شرق این محله واقع شده است.

علاوه بر مترو BRT در جنوب بلوار اباذر خطوط تاکسیرانی مربوط به خود محله وجود دارد که ساکنین این منطقه را جا به جا می کنند.گفتنیست که نزدیکترین پمپ بنزین به این محله در بلوار آیت الله کاشانی قرار دارد. 

محله سعادت آباد همانند اباذر از محله های منطقه 2 تهران است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این محله می توانید با مراجعه به وبلاگ آقای املاک وارد صفحه اختصاصی محله سعادت آباد شوید.

خیابان اباذر تهران

بلوار اباذر پیامبر شرقی

بلوار اباذر خیابان شالی

بلوار اباذر خیابان پیامبر شرقی

بلوار اباذر خیابان مقداد

بلوار اباذر بوستان دوم

بلوار اباذر خیابان شریفی

بیشتر بخوانید: محله سازمان برنامه ؛آشنایی با این محله پرتقاضا در غرب تهران!

نگاهی به مراکز فرهنگی این محله

محله اباذر مانند دیگر محله های شهر تهران از مراکز فرهنگی برخوردار است یکی از مهمترین مرکز فرهنگی این محله مجتمع تجاری سینمایی پردیس زندگی است. در این مجموعه ۵ سالن نمایش فیلم وجود دارد. به طور کلی ظرفیت این پردیس سینمایی حدود هزار نفر می باشد.

محله مرزداران جزو محله های منطقه 2 تهران بشمار می رود. برای آشنایی بیشتر با این محله میتوانید به صفحه اختصاصی آن یعنی مرزداران تهران در وبلاگ آقای املاک مراجعه کنید.

سرای محله اباذر

یکی دیگر از مراکز فرهنگی در این محله سرای محله بلوار اباذر واقع در بزرگراه اشرفی اصفهانی، خیابان پیامبر، ابتدای خیابان شهید اسکندر زاده است که ساکنین این منطقه برای گذراندن اوقات فراغت و شرکت در کلاس‌های گوناگون به آن رجوع می کنند.

امکانات و کلاسهای سرای محله اباذر عبارتند از : کتابخانه ویژه بانوان و آقایان، خانه کودک که مفاهیم (پایه علوم و ریاضی، نقاشی ، زبان ، موسیقی ، بازی درمانی، مشاوره کودک ) را به کودکان آموزش می دهد. آموزش موسیقی (کودکان و‌بزرگسالان) توسط فارغ التحصیلان دانشکده موسیقی و اساتید مجرب. آموزش زبان در رده های مختلف سنی خردسالان، کودکان، نوجوانان، بزرگسالان به صورت حضوری و آنلاین . کلاس های ورزشی شامل ایروبیک ، پیلاتس، یوگا، ژیمناستیک ، تکواندو، فیتنس، تی آر ایکس، کاراته و دفاع شخصی  و دیگر کلاسهای آموزشی مانند رباتیک ، عکاسی ، مهارت‌های رایانه ، فتوشاپ ، طراحی، نقاشی، قالیبافی ،خوشنویسی و آشپزی.

بیشتر بخوانید: صفر تا صد آشنایی با محله سرشناس آیت الله کاشانی!

بلوار اباذر بیمارستان پیامبران

بیمارستان پیامبران معروف در همین محل واقع شده است. این بیمارستان فوق تخصصی و مجهز تمامی حوزه‌های درمانی را در خود قرار داده است شهرت این بیمارستان به گونه ایست که بین اهالی غرب تهران نامی آشنا است و تقریبا همه آن را می شناسند. بیمارستان فوق تخصصی پیامبران، به صورت تخصصی فعالیت می کند و در حال حاضر ۲۴۲ تخت خواب فعال دارد .

بیمارستان فوق تخصصی پیامبران بلوار اباذر

از قیمت های به روز خرید آپارتمان در باغ فیض و یا اجاره آپارتمان در باغ فیض تهران باخبر شوید.

این مرکز درمانی شامل بخش هایی از جمله: درمانگاه چشم پزشکی، درمانگاه اطفال، درمانگاه داخلی، درمانگاه ENT، درمانگاه زنان و زایمان، درمانگاه ارتوپدی، درمانگاه جراحی عمومی، درمانگاه اورولوژی، نفرولوژی ، درمانگاه قلب، درمانگاه اعصاب و روان ( روان پزشكی ) ، درمانگاه دندان پزشكی، درمانگاه بینایی سنجی، پوست، تغذیه ،ریه، گوارش، عفونی، خون، ارتوپدی فنی، روماتولوژی، گفتار درمانی، جراحی مغز و اعصاب ، غدد، فیزیوتراپی، شنوایی سنجی و كلینیك خواب می باشد.

همچنین بخش های کلینیکی بیمارستان فوق تخصصی پیامبران شامل CCU - ICU عمومی، اطفال ، اعصاب و روان مردان، اعصاب و روان ( مردان و زنان )، NICU ،قلب ،زنان و زایمان VIP 2 ،ارتوپدی ، داخلی ،ENT - جراحی عمومی، اورولوژی، جراحی مغز و اعصاب، ICU OH - ICU ،نوزادان، چشم، POST آنژیوگرافی، جراحی زنان، اورژانس بستری می باشد.

این محله تنها دارای بیمارستان نیست چندین داروخانه و درمانگاه بزرگ و کوچک در این محله مشغول فعالیت هستند. 

بیشتر بخوانید: آشنایی صفر تا صد محله صادقیه تهران

آشنایی با مراکز تفریحی و ورزشی بلوار اباذر

بوستان شهید نهاوندیان حدفاصل خیابان پیامبر و خیابان اسکندزاده، بوستان صبا واقع در خیابان صبا و بوستان ارغوان واقع در خیابان اسکندر زاده از جمله مراکز تفریحی این محله به شمار می رود .همچنین بزرگترین بوستان این محله به بوستان میعاد واقع در ضلع جنوبی بیمارستان پیامبران واقع در بلوار اباذر اختصاص دارد. بوستان میعاد در سال ۱۳۶۸ تاسیس شد و یکی از بوستان های نسبتا بزرگ در محله بلوار اباذر تهران است که دارای ۲ ورودی شرقی و غربی می باشد و از هر دو ورودی می توان به امکانات مختلف این پارک دسترسی پیدا کرد.

محله گیشا همانند اباذر در منطقه 2 تهران قرار دارد. وبلاگ آقای املاک برای محله گیشا تهران یک صفحه جداگانه اختصاص داره است تا کاربران بتوانند به اطلاعات کاملی از این محله دست یابند.

بوستان میعاد بلوار اباذر تهران

از ویژگی های مثبت این بوستان می توانیم به وجود زمین چمن مصنوعی اشاره کنیم؛ اندازه این زمین تقریبا به اندازه زمین فوتسال است که در ضلع شرقی پارک قرار دارد. از طرفی زمین آسفالت برای بسکتبال در کنار زمین چمن مصنوعی در ضلع شرقی پارک واقع شده است. همچنین ۴عدد میز پینگ پنگ و ۸ عدد فوتبال دستی در نزدیکی وسایل بازی کودکان قرار دارد که استقاده از آنها رایگان می باشد.

در این بوستان بزرگ آبمیوه فروشی، سینما گیم ۷ بعدی و همچنین باشگاه ورزشی مشغول فعالیت هستند.  علاوه بر این مجموعه فرهنگی ورزشی قصر نشاط با مساحتی بالغ بر ۱۰۰۰ متر مربع در خیابان مقداد این محله قرار دارد. در این مجموعه رشته های ورزشی چون ژیمناستیک کودکان، بوکس، یوگا و... وجود دارد.

محله طرشت جزو محله های قدیمی تهران است. برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به صفحه اختصاصی طرشت در وبلاگ آقای املاک مراجعه کنید.

تعداد نظرات : 5
  • وحیدی
    1 مرداد 1402
    سلام دوست گرامی من به اون منطقه اشراف ندارم آیا این محله رو برای زندگی و خرید آپارتمان پیشنهاد می کنید
    ادمین آقای املاک
    1 مرداد 1402
    سلام و عرض ادب کاربر گرامی ما صفر تا صد محله بلوار اباذر را برای شما داخل مقاله معرفی کرده ایم شما در رابطه با قیمت خرید و اجاره آپارتمان در بلوار اباذر هم می تونید از این مطلب اطلاعات لازم رو به دست آورید.
  • مجید
    5 فروردین 1401
    سلام واقعا کمک بسیارزیادی به متقاضیان املاک ازهرطیفی میکنید بسیار بسیارممنون. موفق وپیروزباشید انشاالله
  • شیما
    19 دی 1400
    سلام من دنبال یه ملک خوب در منطقه 5 هستم دارن بهمخ خانه ای را در اباذر معرفی می کنند من بچه پاسدارانم و به دلیل محل کارم دارم میام اونسمت میشه بفرمایید کدام کوچه کدام بخش از اباذر بهتره؟
    ادمین آقای املاک
    19 دی 1400
    سلام و عرض ادب خدمت شما کاربر وبلاگ آقای املاک دوست عزیر بر اساس گفته های بسیاری از مشاوران املاک واقع در منطقه ۵ در محله بلوار اباذر خیابان های مانند گلستان ، اسکندر زاده ، بهنام ، پیامبران شرقی ،‌مهران برای سکونت پرطرفدارتر هستند و به نوعی بهترین محله های بلوار اباذر محسوب می شوند.
  • nima nikanjam
    21 مهر 1400
    باسلام منطقه بسیار خوب با دسترسی های عالی ، سپاس از مطالب جالب و کاربردی در سایت آقای املاک ، معرفی مناطق تهران ایده بسیار عالی و فکر میکنم این آقای املاک اولین سایت ی باشه که به این صورت محله های تهران رو به کاربران معرفی میکنه.فکر میکنم این مطالب میتونه برای هر کسی که قصد خرید یا اجاره آپارتمان رو داشته باشه کمک بسیار زیادی بکنه .سپاس فراوان.
    ادمین آقای املاک
    21 مهر 1400
    سلام دوست عزیز سپاس از شما که مارو حمایت و همراهی می کنید.
  • نازنین
    21 مهر 1400
    عالی و کاربردی