صفر تا صد آشنایی با محله سرشناس آیت الله کاشانی!

صفر تا صد آشنایی با محله سرشناس آیت الله کاشانی!

4 بهمن 1402

محله گردی

صفر تا صد آشنایی با محله سرشناس آیت الله کاشانی!

محله آیت الله کاشانی تهران محله ای است که وبلاگ آقای املاک در این هفته قصد دارد شما را با تمامی امکانات رفاهی این محله نظیر درمانی، تفریحی، درمانی، دولتی و.... آشنا کند .اگر شما به دنبال خرید آپارتمان در تهران یا اجاره آپارتمان تهران هستید و این محله را برای سکونت انتخاب کرده اید این مطلب را تا آخر مشاهده نمائید تا اطلاعات مفید و کاربردی از این محله به دست آورید.

فهرست مطالب

بلوار آیت الله کاشانی کجاست

بلوار آیت الله کاشانی منطقه چند است

خیابان های معروف کاشانی

بلوار آیت الله کاشانی با مترو

بلوار آیت الله کاشانی مسجد نظام مافی

معرفی چند مرکز خرید و تفریحی 

پمپ بنزین آیت الله کاشانی

بیمارستان آیت الله کاشانی تهران

مراکز دولتی بلوار آیت الله کاشانی

بلوار آیت الله کاشانی کجاست

بلوار آیت‌الله کاشانی نام بلواری درغرب تهران است که از سمت غرب به شهرزیبا، از شرق به فلکه دوم صادقیه از جنوب به فردوس شرق و از شمال به اتوبان حکیم متصل می شود. این بلوار به دلیل دسترسی مناسب با بزرگراه‌هایی چون ستاری، حکیم و شهید باکری میان تهرانی ها از جایگاه ویژه ای برخوردار است. البته این محله علاوه بر دسترسی مناسب امکانات رفاهی و تفریحی خوبی در اختیار دارد که تمامی این امکانات را از صفر تا صد در این مقاله برای شما بازگو خواهیم کرد.

جهت مشاهده آگهی های خرید آپارتمان در محمودآباد مازندران کلیک کنید.

بیشتر بخوانید: بلوار فردوس ؛هر آنچیزی که باید از این محله معروف بدانید!

عکس بلوار آیت الله کاشانی تهران

پیش خرید آپارتمان در تهران

بلوار آیت الله کاشانی منطقه چند است

محله آیت الله کاشانی در منطقه ۵ شهرداری تهران واقع شده است. منطقه آیت الله کاشانی را نمیتوان جزء محله های قدیمی شهر تهران دانست. ساخت و ساز در این محله پس از انقلاب و با گسترس شهرنشینی صورت گرفت. بافت منطقه بیشتر نوساز است تا قدیمی، در رابطه با سطح قیمت در این منطقه باید بگوییم سطح قیمت آپارتمان در این محله متوسط روبه بالا است.

جهت مشاهده آگهی های خرید آپارتمان در زعفرانیه کلیک کنید. 

قیمت خرید آپارتمان در محله آیت الله کاشانی

امکان دارد قیمت خرید یا حتی رهن و اجاره آپارتمان در یک محله متفاوت باشد به همین دلیل جهت کسب اطلاعات لازم در خصوص جدیدترین قیمت خرید آپارتمان در آیت الله کاشانی یا اجاره آپارتمان در آیت الله کاشانی به شما پیشنهاد می کنیم به وبسایت آقای املاک مراجعه کرده و با بررسی قیمت آپارتمان ها، در خیابان مهران و بلوار اباذر و دیگر خیابان های این منطقه خانه دلخواه خود را انتخاب کنید.

همچنین می توانید جهت مشاهده تمامی آگهی های قیمت خرید آپارتمان در غرب تهران بر روی لینک کلیک کنید.

خیابان های معروف کاشانی

خیابان هایی چون خیابان مهران، بلوار اباذر، خیابان بهنام و خیابان عقیل خیابان های معروف و شناخته شده بلوار آیت الله کاشانی محسوب می شوند. از دیگر ویژگی های این محله می توان به نزدیکی آن به فلکه دوم صادقیه، که در آن مجتمع های بزرگی چون گلدیس و افق و تهرانی وجود دارند، اشاره کرد.

برای آشنایی با یکی از لوکس ترین پروژه های اداری و تجاری منطقه 22 تهران پروژه هوم آفیس رویال رزیدنس چیتگر کلیک کنید!

بلوار آیت الله کاشانی خیابان مهران

خیابان مهران یکی از خیابان های دنج و خلوت بلوار آیت الله کاشانی تهران است. این خیابان با در اختیار داشتن امکانات رفاهی مناسب و دسترسی آسان به شریان ها و بزرگراه های اصلی و همچنین دسترسی به خطوط حمل و نقل عمومی، منطقه‌ای محبوب و مناسب برای سکونت و راه‌اندازی دفترکار به شمار می رود. 

خیابان مهران به دلیل قرار نگرفتن در محدوده طرح و ترافیک و زوج و فرد، منطقه‌ای مناسب برای سکونت است و در عین حال، به دلیل نوساز بودن خانه هایش محله‌ای رو به پیشرفت و مناسب برای سرمایه‌گذاری ملکی به حساب می آید. خیابان مهران از سمت شمال با بزرگراه حکیم، از سمت جنوب با بلوار آیت‌الله کاشانی، از سمت غرب با بزرگراه ستاری و از سمت شرق با بلوار ابوذر محدود می شود.

بیشتر بخوانید: کوی ارم ؛آشنایی با خوش مسیرترین محله در غرب تهران !

بلوار آیت الله کاشانی خیابان بهنام

خیابان بهنام یکی دیگر از خیابان های سرشناس بلوار آیت الله کاشانی است که از معابر مهمی مانند بزرگراه حکیم ، بلوارایت الله کاشانی، سعید فهیمی ،دانش، مقداد،  پیامبر و همچنین رامین شمالی متصل می شود.

محله جنت آباد جنوبی یکی از محله های منطقه 5 تهران است. وبلاگ آقای املاک یک صفحه جداگانه به محله جنت آباد جنوبی اختصاص داده است که برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد این محله می توانید به آن مراجعه کنید. همچنین می توانید از قیمت های به روز خرید آپارتمان در جنت آباد جنوبی و اجاره آپارتمان در جنت آباد جنوبی در پلتفرم آقای املاک با خبر شوید.

خیابان بهنام در بلوار آیت الله کاشانی تهران

بلوار آیت الله کاشانی بلوار اباذر

بلوار اباذر از سمت شمال به اتوبان حکیم و باغ فیض، از سمت شرق به اتوبان اشرفی اصفهانی از سمت غرب به مهران و از سمت جنوب به بلوار آیت الله کاشانی دسترسی دارد. این خیابان به دلیل داشتن خیابان‌های پهن و امکانات رفاهی مناسب از جمله بوستان های بزرگ و سینما و چندین مجموعه فرهنگی و درمانی مطلوب توجه بسیاری را برای سکونت به خود جلب کرده است. بافت یا به نوعی ساختار خیابان اباذر نوساز است به ویژه در سال‌های اخیر که انبوه ‌سازان بسیاری با هدف کسب درآمد شروع به ساخت مجتمع های بزرگ و مدرن در این منطقه کردند.

بیشتر بخوانید: با یکی از چهره های سرشناس در صنعت ساخت و ساز و انبوه سازی حاج رحیم قربانی آشنا شوید!

بلوار آیت الله کاشانی خیابان عقیل

خیابان عقیل بر خلاف خیابان های اباذر، مهران و بهنام در ضلع جنوبی بلوار ایت الله کاشانی قرار دارد. این خیابان از سمت شمال به بلوار ایت الله کاشانی، از سمت جنوب به محله بلوار فردوس شرق از سمت غرب به بزرگراه ستاری و از سمت شرق به صادقیه محدود می شود.

از قیمت های به روز خرید آپارتمان در باغ فیض و یا اجاره آپارتمان در باغ فیض تهران باخبر شوید.

خرید خانه در تهران

نقشه بلوار آیت الله کاشانی تهران

بلوار آیت الله کاشانی از سمت شرق به بزرگراه اشرفی اصفهانی از سمت جنوب به فردوس شرق از سمت غرب به بزرگراه ستاری از سمت شمال به بزرگراه حکیم متصل می شود.

بیشتر بخوانید: باغ فیض تهران ؛معرفی صفر تا صد این منطقه سرسبز

بلوار آیت الله کاشانی با مترو

نزدیک ترین مترو به این خیابان ایستگاه مترو صادقیه است به نوعی می توان گفت احداث این ایستگاه کار را برای تمامی ساکنین این محله و حتی محله های مجاور آسان کرد علاوه بر مترو صادقیه، ایستگاه های تاکسی متعددی در ابتدای بلوار آیت الله کاشانی قرار دارد.

بلوار آیت الله کاشانی مسجد نظام مافی

مسجد نظام مافی یکی از مساجد سرشناس در تهران می باشد . زمین مسجد در سال ۱۳۴۷ توسط مرحوم محمد علی نظام مافی وقف گردید. مسجد نظام مافی دارای کتابخانه ،مراسمات مذهبی ، مهدکودک ، سالن ختم و اجتماعات و درماتگاه می باشد . لازم به ذکر است که این درمانگاه همه روزه آماده خدمت رسانی در حوزه های تخصصی قلب و عروق ، مغز و اعصاب ، داخلی ، ارتوپدی ، فیزیوتراپی ، اطفال ، روان پزشکی ، دندان پزشکی ، شنوایی ، بیماری های عفونی، گفتار درمانی، تغذیه و… می باشد.

اگر می خواهید از محله سازمان برنامه اطلاعات مفید و کاملی به دست آورید و همچنین از قیمت های به روز خرید آپارتمان در سازمان برنامه شمالی و خرید آپارتمان در سازمان برنامه جنوبی باخبر شوید، بر روی لینک، کلیک کنید.

بلوار آیت الله کاشانی مسجد نظام مافی

آشنایی با چند مرکز خرید و تفریحی 

فروشگاه رفاه واقع در بلوار اباذر آیت الله کاشانی و فروشگاه افق کوروش واقع در خیابان بهنام از مراکز خرید شناخته شده ایست که ساکنین این محله برای مایحتاج و نیازهای روزانه خود به آن مراجعه می کنند.

مجتمع تجاری یاران آیت الله کاشانی

همچنین مجتمع تجاری و اداری یاران که رسته فعالیت آن کامپیوتر و موبایل است در بلوار آیت الله کاشانی قرار گرفته این مجتمع در سال ۱۳۷۹ تاسیس شد، دارای ۱۴ طبقه می باشد تعداد واحدهای این مجتمع ۸۶ واحد که ۴ طبقه آن تجاری، ۴۰ واحد آن تجاری و ۸ طبقه آن اداری می باشد. لازم به ذکر است این مجتمع دارای ۲ طبقه پارکینگ اختصاصی است.

اگر قصد خرید آپارتمان در بلوار فردوس و یا اجاره آپارتمان در بلوار فردوس تهران را دارید، همین حالا بر روی لینک کلیک کنید.

مجتمع تجاری یاران آیت الله کاشانی

بیشتر بخوانید: شهران تهران ؛برای کسانی که قصد سکونت در این منطقه را دارند!

مجتمع تجاری اترک کاشانی

از سوی دیگر مجتمع تجاری اداری اترک واقعا در بلوار آیت الله کاشانی رو به روی مسجد نظام مافی یکی از مراکز خرید اصلی این محله به شمار می رود این پاساژ به دلیل داشتن فروشگاه های محصولات چرمی با کیفیت مانند کیف و کفش از محبوبیت بالایی میان افراد برخوردار است . در این مجتمع مغازه هایی چون زیورآلات و کافی شاپ هم وجود دارد.

برای کسب اطلاعات از قیمت خرید آپارتمان در منطقه 5 تهران کلیک کنید.

پمپ بنزین آیت الله کاشانی

برای کسانی که جایگاه سوخت در محله برایشان اهمیت دارد باید بگوییم در بلوار آیت الله کاشانی نرسیده به بلوار اباذر پمپ بنزین بزرگی واقع شده است. اگر داشتن جایگاه سوخت در یک محله برای شما اهمیت دارد این محله گزینه مناسبی است. لازم است بدانید در این محله طرح ترافیکی وجود ندارد و افراد می توانند به راحتی به تمام نقاط تهران رفت و آمد کنند.

بلوار آیت الله کاشانی به دلیل جمعیت نسبتا زیادی که در خود جای داده دارای چندین پارک و فضای سبز است. پارک هایی چون استقلال واقع در ابتدای بلوار ایت الله کاشانی (میدان صادقیه)؛‌پارک بزرگ میعاد واقع در بلوار اباذر،‌پارک تربیت واقع در خیابان بهنام ، پارک نیلوفر حد فاصل خیابان اباذر و بهنام در این محله قرار گرفته اند.

بیشتر بخوانید: آشنایی صفر تا صد محله صادقیه تهران

پمپ بنزین بلوار آیت الله کاشانی

بیمارستان آیت الله کاشانی تهران 

بیمارستان ابن سینا

بیمارستان تخصصی ابن سینا و همچنین درمانگاه شبانه روزی ابن سینا که در فلكه دوم صادقیه، ابتدای بلوار آیت الله کاشانی واقع شده جزء اصلی ترین مرکز درمانی این منطقه به شمار می رود. بیمارستان ابن سینا بعد از درمانگاه شبانه روزی این سینا که در سال ۱۳۵۱ احداث گردید در خرداد سال ۱۳۸۶تاسیس شد.

بیمارستان ابن سینا شامل بخش هایی از جمله اورژانس، icu ،ccu، بخش بیماران بین المللی، بخش مراقبت های روزانه ،اسکوپی، تصویربرداری، اتاق عمل،‌دندانپزشکی، فیزیوتراپی، بستری و... می باشد. و همچنین شامل کلینیک هایی از جمله جراحی پلاستیک و زیبایی ، جراحی عروق ، جراحی کولورکتال، جراحی ارتوپدی ، جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات، جراحی گوش، حلق و بینی، جراحی کلیه و مجاری ادراری، جراحی زنان، زایمان و نازایی، جراحی فک و صورت، جراحی عمومی، گوارش و کبد، خون و آنکولوژی، ریه، آسم و آلرژی، غدد، نفرولوژی، روماتولوژی و....می باشد.

اگر می خواهید از جدیدترین قیمت آگهی های خرید آپارتمان در سازمان آب و یا اجاره آپارتمان در سازمان آب تهران اطلاعات به دست آورید، بر روی لینک ها کلیک کنید.

    بیمارستان تخصصی ابن سینا بلوار آیت الله کاشانی

    از طرف دیگر بیمارستان فوق تخصصی پیامبران، که تقریبا تمامی ساکنین غرب شهر تهران آن را می شناسند در بلوار اباذر قرار گرفته است لازم به ذکر است که  خیابان اباذر از چندین داروخانه و درمانگاه هم برخوردار است.

    بیشتر بخوانید: تهرانسر تهران ؛معرفی امکانات رفاهی تا راهنمای قیمت آپارتمان

    اسامی چند مراکز دولتی بلوار آیت الله کاشانی

    شهرداری منطقه ۵ تهران واقع در بلوار آیت الله کاشانی،‌دادسرای ناحیه ۵ واقع در بلوار اباذر، شرکت توزیع نیروی برق واقع در بلوار آیت الله کاشانی، کارگزای تامین اجتماعی واقع در بلوار آیت الله کاشانی نبش خیابان احمدی، ایستگاه آتش نشانی واقع در بلوار اباذر و چندین بانک مانند بانک شهر و بانک انصار و....از مراکز دولتی و مهم آیت الله کاشانی محسوب می شوند.

    محله شهرک اکباتان جزو محله های منطقه 5 تهران است. برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد این محله می توانید به صفحه شهرک اکباتان در وبلاگ آقای املاک مراجعه کنید.

    شهرداری منطقه ۵ تهران بلوار آیت اله کاشانی

    تعداد نظرات : 22
    • سپیده
      10 تیر 1401
      فوق العاده جذاب و مفید بود .🙏
    • Soheyla kazemi
      21 مهر 1400
      خیلی ممنونم بابت بارگذاری مطالب خیلی خوب و جامع .
    • داود نصیری
      21 مهر 1400
      مطالب بسیار مفید هستن ممنون از زحمات شما
    • روزبه فعلی
      21 مهر 1400
      درود بسیار مطالب جالب و مفیدی بود که هم به مشاورینی که در این محدوده فعالیت دارن کمک میکنه هم به مخاطبینی که قصد سکونت در این منطقه رو دارن برای انتخاب بهتر با شناخت کامل از منطقه ??✨ سپاس از آقای املاک ??
    • آرمین
      21 مهر 1400
      محله آیت الله کاشانی از خردسالی عاشقش بودم و هستم. ازونموقعی که دور و اطرافش رشد نداشت و خیلی از مکانها و اتوبانهای اطراف مثل ستاری و باکری نبود. با وجود اینکه دسترسیهای بسیار خوبی داره و خودش شاه راهیه اما یکی از معضلاتش ترافیک بسیار زیاد این محله ست. اما باز هم با همه ترافیکش محله دوست داشتنیه و به جرات میشه گفت جز بهترین محله های استان تهران. سپاس از شما
    • سینا شیخانی
      21 مهر 1400
      بسیار جامع و عالی ممنون از تمامی کسانی که در تیم تولید محتوای آقای املاک مشغول هستند
    • سپهر نفری
      21 مهر 1400
      عالی بود ?
    • ابراهیم ازمیرلی
      21 مهر 1400
      عاااااااالی ???
    • کیانی
      21 مهر 1400
      سپاس از اطلاعات مفید و کاملتون
    • داودنصیری
      21 مهر 1400
      مطالب مفید بود
    • آرش ناصری
      21 مهر 1400
      بسیار عالی و مفید بود
    • بهروز نوروزی
      21 مهر 1400
      از اطلاعات مفید و ارزشمندی که به اشتراک گذاشتید سپاسگزارم .استفاده کردم.
    • مهدی معلم
      21 مهر 1400
      به نام یزدان شروع خوبی است و میتواند کمک خوبی برای افرادی باشد که نیاز به اطلاعات محلی خاص دارند.ضمن تشکراز گروه تدوین ونشر آقای املاک ولی لازم به ذکر میدانم که اطلاعات کاملا دقیق نیست .مثال ذکر محله های معروف که جای گلستانها و سازمان برنامه و وفا آذر .حسن آباد و...خالی است و تعریفی از محله قدیمی انتهای بلوار کاشانی یعنی میدان شهر زیبا نشده است. ذکر مساجد قدیمی نظام مافی .مسجد علی ابن ابیطالب و..غیره خالی است شرحی بابت میدان نور قدیم وحذف آن و طرح ملی بلوار ستاری وپل حکیم میتواند مکمل باشد.تقاطع سه راهی جنت آباد و توضیح در این محله قدیمی..بلوار کاشانی اصلی ترین خیابان منطقه ۵ میباشد ذکر پاساژهایی مثل یاران ..اترک..کوروش و سمرقند که در مجاورت بلوار کاشانی است ذکر ساختمانهای مهم بلوار و بورس بودن فروشگاههای کاشی وسرامیک و دکوراسیون و رستوران‌های برندو بناب و...و ساختمانهای کاربری اداری و تعریفی از فضای سبز منطقه ۵ میتواند کامل کننده باشد...و... از اینکه سعی در شناساندن این محله نمودید سپاسگزارم
      ادمین آقای املاک
      21 مهر 1400
      سلام کاربر عزیز خیلی ممنون که مارو پیگیری و حمایت میکنید...حتما مواردی را که گفتین برای به روز رسانی مقاله ازشون استفاده میکنیم ممنون از نظر و پیشنهادتون
    • Nima shamkhani
      21 مهر 1400
      اطلاعات عالیییی بود واقعا مرسیی?
    • نادیاسعیدی
      21 مهر 1400
      این منطقه قطع به یقین درطی ده سال اینده ازانبوه ترین سازه های منطقه های تهران برخوردارخواهدشد
    • کیانی
      21 مهر 1400
      سپاس از اطلاعات بسیار مفید و کاملتون
    • محسن فرزام فر
      21 مهر 1400
      اطلاعات داده شده دقیق هستش و ما شاهد محله ای هستیم که روح زندگی جریان داره
    • بهروز
      21 مهر 1400
      ممنون از اطلاعات جامع و کامل ?
    • آدریان
      21 مهر 1400
      عالی
    • حمید
      21 مهر 1400
      اطلاعات خوبی بود ❤
    • نجفی
      21 مهر 1400
      ?????
    • نوید زارع
      21 مهر 1400
      خیلی اطلاعات خوب و مفیدی بود خیلی عالی??