محله سازمان برنامه ؛آشنایی با این محله پرتقاضا در غرب تهران!

محله سازمان برنامه ؛آشنایی با این محله پرتقاضا در غرب تهران!

10 بهمن 1402

محله گردی

محله سازمان برنامه ؛آشنایی با این محله پرتقاضا در غرب تهران!

محله سازمان برنامه تهران یکی از محله های رو به رشد و پرتقاضا برای سکونت در غرب تهران است. این بار قصد داریم شما را با صفر تا صد معرفی این محله از آشنایی با تاریخچه، بافت و امکانات رفاهی گرفته تا قیمت آپارتمان آشنا کنیم اگر قصد خرید آپارتمان در تهران و یا اجاره آپارتمان در تهران را دارید و این محله را برای سکونت انتخاب کرده اید؛ ،خواندن این مقاله را از دست ندهید. 

فهرست مطالب

تاریخچه محله سازمان برنامه

محله سازمان برنامه کجاست

بافت محله سازمان برنامه

سازمان برنامه شمالی

سازمان برنامه جنوبی

معرفی خیابان‌های اصلی سازمان برنامه

معرفی مراکز خرید محله سازمان برنامه

نگاهی به مراکز تفریحی و ورزشی این محله

سرای محله سازمان برنامه

تاریخچه محله سازمان برنامه

بر اساس گفته ها و شنیده ها در سال های گذشته صاحب اصلی زمین‌های منطقه سازمان برنامه کسی بود به نام (اعتماد) که با گذشت زمان سازمان برنامه و بودجه تهران ، این زمین‌ها را از این شخص خریداری و نام این منطقه را به اسم سازمان خود یعنی سازمان برنامه گذاشت. زمین‌های سازمان برنامه جنوبی درگذشته محلی برای چراگاه و تأمین سوخت اهالی روستای حسین‌ آباد بود. اما با گذشت زمان به دلیل گسترش ساخت و ساز، این منطقه ، سازمان برنامه جنوبی نام گرفت.

جهت مشاهده آگهی های خرید آپارتمان در زعفرانیه کلیک کنید. 

محله سازمان برنامه کجاست

این منطقه در غرب استان تهران و در منطقه ۵ شهرداری این شهر واقع شده است.این محله به وسیله بلوار فردوس غربی به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم شده است. محله سازمان برنامه از شمال به جنت آباد جنوبی از جنوب به بزرگراه باکری و بزرگراه شیخ فض الله نوری از شرق به بزرگراه ستاری و از غرب به بزرگراه باکری متصل می شود.

جهت مشاهده آگهی های خرید آپارتمان در نور و خرید آپارتمان در نوشهر کلیک کنید. 

محله سازمان برنامه تهران کجاست

بافت محله سازمان برنامه

بافت این محله نه خیلی قدیمی است نه نوساز به طور کلی از لحاظ بافت وضعیت مناسبی دارد و بیشتر آپارتمان های واقع در آن چند سال ساخت است . در حقیقت آپارتمان های سازمان برنامه شمالی و جنوبی بر اساس اصول شهرسازی ساخته شده‌اند.

محله جنت آباد شمالی جزو محله های منطقه 5 تهران است. برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد محله جنت آباد شمالی، می توانید با مراجعه به وبلاگ آقای املاک، وارد صفحه این محله شوید.

سازمان برنامه شمالی

سازمان برنامه شمالی از سمت شمال به بزرگراه آیت الله کاشانی و خیابان جنت آباد جنوبی ، از سمت جنوب به بزرگراه علامه جعفری، از سمت شرق به بلوار شقایق و از سمت غرب به بزرگراه باکری محدود می شود. محله سازمان برنامه شمالی از لحاظ لوکیشن نسبت به محله سازمان برنامه جنوبی از موقعیت بهتری برخوردار است. محله سازمان برنامه شمالی با محله‌هایی مانند ‌جنت آباد جنوبی، ارم، سازمان آب، سازمان برنامه جنوبی و شهرزیبا مجاورت دارد.

از امکانات رفاهی محله سازمان برنامه شمالی می توانیم به سرای محله سازمان برنامه شمالی، پارک مریم، پارک کیهان، مجتمع تجاری اترک و بازار تره بار براتلو اشاره کنیم. شایان به ذکر است قیمت آپارتمان در سازمان برنامه شمالی به دلیل دسترسی های این محله کمی بالاتر از قیمت آپارتمان در سازمان برنامه جنوبی است.

بیشتر بخوانید: بلوار فردوس ؛هر آنچیزی که باید از این محله معروف بدانید! 

همچنین اگر قصد خرید آپارتمان در بلوار فردوس و یا اجاره آپارتمان در بلوار فردوس تهران را دارید، همین حالا بر روی لینک کلیک کنید.

سازمان برنامه شمالی کجاست

سازمان برنامه جنوبی

سازمان برنامه جنوبی یکی از محله های شناخته شده در منطقه 5 تهران به حساب می آید. محله سازمان برنامه جنوبی از سمت شمال به بزرگراه علامه جعفری از سمت جنوب به بلوار فردوس ( بلوار ناصر حجازی ) ، از سمت شرق به بلوار شقایق مرکزی و بلوار شقایق شمالی و از سمت غرب به بزرگراه باکری محدود شده است. همچنین محله سازمان برنامه جنوبی با محله‌های ‌ارم، سازمان آب و سازمان برنامه شمالی همجوار است. محله سازمان برنامه جنوبی به لحاظ وجود فضاهای سبز متنوع یکی از سرسبزترین محلات غرب تهران محسوب می شود . از امکانات رفاهی این محله می‌توانیم به بوستان پرنیان، بوستان جانبازان، بوستان ساناز، بوستان ارکیده، بوستان بلوط و بازار میوه و تره بار اشاره کنیم.

بیشتر بخوانید: باغ فیض تهران ؛صفر تا صد معرفی این منطقه سرسبز

از قیمت های به روز خرید آپارتمان در باغ فیض و یا اجاره آپارتمان در باغ فیض تهران باخبر شوید.

نقشه محله سازمان برنامه

همانطور که در متن های فوق به آن اشاره کردیم این منطقه از شمال به جنت آباد جنوبی از جنوب به بزرگراه باکری و بزرگراه شیخ فض الله نوری از شرق به بزرگراه ستاری و از غرب به بزرگراه باکری متصل می شود.

نقشه راهنمای محله سازمان برنامه

محله شهرک اکباتان جزو محله های منطقه 5 شهرداری تهران است. برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد شهرک اکباتان ، می توانید به صفحه اختصاصی این محله در وبلاگ آقای املاک مراجعه کنید.

معرفی خیابان‌های اصلی سازمان برنامه

اسامی مهم‌ ترین خیابان‎‌های سازمان برنامه شمالی و سازمان برنامه جنوبی به شرح زیر است:

خیابان‌های مهم سازمان برنامه جنوبی

  • بلوار شقایق (که در ضلع شرقی این محله قرار گرفته است)
  • بزرگراه شهید باکری (بزرگراه ۷ کیلومتری که به کاهش حجم ترافیک در این محله کمک زیادی کرده است)
  • خیابان پروانه جنوبی و خیابان لاله جنوبی

برای کسب اطلاعات از قیمت خرید آپارتمان در منطقه 5 تهران کلیک کنید.

خیابان‌های مهم سازمان برنامه شمالی

  • خیابان پروانه شمالی 
  • خیابان فردوس
  • خیابان آیت‌الله کاشانی
  • خیابان براتلو

خیابان براتلو سازمان برنامه شمالی

بیشتر بخوانید: فردوس غرب ؛چرا سکونت در این محله پرطرفدار است؟

معرفی مراکز خرید محله سازمان برنامه

مرکز خرید اترک در قسمت شمالی این محله واقع شده  است از طرفی مرکز خرید آبنوس که در بزرگراه باکری قرار گرفته و مراکز خرید کوروش و هایپر استار، از مهم‌ترین و اصلی ترین مراکز خرید این محله به شمار می روند که علاوه بر مغازه های پوشاک دارای رستوران و کافی‌ شاپ هستند. شایان به ذکر است که مجتمع تجاری ارکیده و بازار میوه و تره‌ بار در سازمان برنامه جنوبی قرار دارند.

محله شهر زیبا مانند محله سازمان برنامه، جزو محله های منطقه 5 تهران به شمار می رود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد محله شهر زیبا تهران به صفحه اختصاصی آن در وبلاگ آقای املاک مراجعه کنید.

مرکز خرید اترک تهران

نگاهی به مراکز تفریحی و ورزشی این محله

بوستان پرنیان، بوستان بلوط، بوستان جانبازان و روشندلان واقع در سازمان برنامه جنوبی، و بوستان هایی چون اردکانی، کیهان، ساناز و مریم، واقع در سازمان برنامه شمالی باعث زیبایی و اوقات فراغت ساکنین این محله شده اند.

یکی از مراکز تفریحی بزرگ و البته نزدیک به این محله پارک ارم می باشد. وضعیت مراکز ورزشی در این محله مناسب است و دارای چندین باشگاه‌ ورزشی از جمله باشگاه نسترن و آزادگان و... می‌باشد.

بیشتر بخوانید: صفر تا صد آشنایی با محله سرشناس آیت الله کاشانی!

بوستان مریم سازمان برنامه تهران

محله پونک جزو محله های منطقه 5 تهران به شمار می رود. وبلاگ آقای املاک یک صفحه جداگانه به محلهپونک تهران اختصاص داده است تا کاربران بتوانند با مراجعه به این صفحه، اطلاعات جامعی درمورد این محله بدست آورند.

دسترسی راحت این محله به اتوبان‌های اصلی شهر مانند ستاری و باکری این منطقه را به بهترین مکان برای سرمایه گذاری در حوزه ملک تبدیل کرده است. افرادی که دارای سرمایه مطلوبی هستند، خرید خانه‌ های ویلایی بهترین گزینه است تا آن را به ساختمان های چند طبقه، به فروش برسانند و سودآوری زیادی داشته باشند.

شما می توانید برای اطلاع از به روزترین قیمت آپارتمان در منطقه سازمان برنامه به وبسایت آقای املاک مراجعه کنید تا از جدیدترین قیمت خرید آپارتمان در سازمان برنامه شمالی و خرید آپارتمان در سازمان برنامه جنوبی مطلع شوید.

همچنین می توانید برای مشاهده تمام آگهی های قیمت خرید آپارتمان در غرب تهران بر روی لینک کلیک کنید.

سرای محله سازمان برنامه

سرای محله واقع در قسمت های شمالی و جنوبی سازمان برنامه، اوقات فراغت دلپذیری را برای کودکان این محله دست و پا کرده است.در ادامه به معرفی سرای محله در سازمان برنامه شمالی و جنوبی خواهیم پرداخت.

سرای محله سازمان برنامه شمالی

سرای محله سازمان برنامه شمالی به دلیل امکانات فوق العاده و ساختمان نوساز خود توانسته به یکی از مراکز آموزشی و فرهنگی بی نظیر در این محله تبدیل شود و خدمات بسیار مناسبی را برای ساکنین این محله به ارمغان آورد. این مرکز آموزشی و فرهنگی دارای کلاس های مختلف آموزشی مانند کلاس های شطرنج ، کلاس های آموزش ویترای ، کلاس های خیاطی ، کلاس های نقاشی و طراحی  و کلاس های ادبی و برنامه های ادبی زیر نظر شاعران مشهور تهران می باشد .

سرای محله سازمان برنامه شمالی در بلوار آیت الله کاشانی ، خیابان سازمان برنامه شمالی، خیابان براتلو ، پارک مریم واقع است.

شماره تلفن سرای محله سازمان برنامه شمالی
۰۲۱۴۴۱۰۹۷۹۶

سرای محله سازمان برنامه شمالی کجاست

بیشتر بخوانید: کوی ارم ؛آشنایی با خوش مسیرترین محله در غرب تهران !

سرای محله سازمان برنامه جنوبی

سرای محله سازمان برنامه جنوبی دارای امکانات و کلاس های بسیار متنوعی است. امکانات بسیار مناسب سرای محله سازمان برنامه جنوبی نظر بسیاری از ساکنین این محله را به خود جلب کرده است. در این مرکز آموزشی و فرهنگی انواع کلاس ها و برنامه های آموزشی و اجتماعی متنوع برگزار می شود.

کلاس هایی مانند مهد کودک، کلاس های هنری نظیر خیاطی، موسیقی کودکان و هنرهای تجسمی ، کلاس های مهد قرآنی مانند حفظ تخصصی قرآن کریم ، روخوانی و روانخوانی تخصصی قرآن کریم ، آموزش تجوید ، تفسیر قرآن ، تذهیب و تربیت مربی قرآنی در سرای محله سازمان برنامه جنوبی برگزار می شود.

سرای محله سازمان برنامه جنوبی در بلوار فردوس غرب ، بلوار ناصر حجازی، خیابان سازمان برنامه جنوبی ، خیابان رضایی واقع است.
شماره تلفن سرای محله سازمان برنامه جنوبی

۰۲۱۴۴۱۴۵۷۵۶

محله شهران یکی از خوش ادب و هوا ترین محله های تهران بشمار می رود. وبلاگ آقای املاک یک صفحه جداگانه به محله شهران اختصاص داده است. می توانید به آن مراجعه کنید.

تعداد نظرات : 13
  • امیر آمر ه
    13 اردیبهشت 1402
    قیمت محله آذری
    ادمین آقای املاک
    13 اردیبهشت 1402
    سلام و عرض ادب شما می تونید در صفحه اصلی وبسایت آقای املاک در قسمت درخواست ها، در خواست خودتون رو ثبت کنید یا در قسمت جستجو محله مورد نظر خودتون رو سرچ کنید و وارد هر کدام از آگهی ها بشید و با مشاوران و آژانس های املاک در رابطه با قیمت آپارتمان تماس برقرار کنید.
  • بیات
    12 اردیبهشت 1401
    محله سازمان برنامه متاسفانه دارای هیچگونه مرکز خرید و تفریح نیست و برای کوچکترین خرید باید از ستاری و باکری خارج بشی و واقعا علتی برای گرون بودن خونه ها هیچ توجیهی وجود ندارد
  • نوین افشار
    23 بهمن 1400
    بسیار عالی بود ممنون از زحمات بی وقفه شما
  • میلاد داودپور
    21 بهمن 1400
    بسیار عالی بود چقدر خوب بود میلاد داودپور
  • الناز بخشی
    19 بهمن 1400
    واقعا هاشق این محله ام، البته مرکزیش یه چیز دیگه اس😉😉
  • پریسا
    19 بهمن 1400
    ممنون از اطلاعات خوبتون 👍👍
  • افشار
    18 بهمن 1400
    بسیار عالی و کاربردی و نیاز هست در تمامی مناطق داشته باشیم
  • سمیرا باویر
    18 بهمن 1400
    👍👍👍👍 محله خوبیه
  • iring.n
    21 مهر 1400
    با سلام واقعا من زمان طولانی هست دارم دنبال اطلاعات میگردم و ممنون که تمام اطلاعات لازم رو در رابطه با محله سازمان برنامه شمالی در اختیارم گذاشتین به سایت آقای املاکتون هم سر زدم و از این به بعد واقعا شما رو به همه معرفی خواهم کرد که اینقدر همه چیز و جامع و بدون ابهام و راحت در اختیارمون گذاشتین
  • بهروز نوروزی
    21 مهر 1400
    با سلام و درود و عرض خداقوت به مدیریت خستگی ناپذیر و گروه پشتیبانی و تمامی کارکنان هلدینگ بزرگ ( cip آقای املاک ) که خالصانه جهت بالا بردن اطلاعات عمومی و تخصصی در حوضه ی شهری و تاریخچه های آنها و همچنین در رابطه با اطلاعات تخصصی در حوضه املاک و ساختمانهای مناطق در حال فعالیت خود را در اختیار عموم قرار میدهید کمال تشکر و سپاس را دارم .
  • بهروز
    21 مهر 1400
    با سلام با تشکرک از تیم پشتیبانی آقای املاک که اطلاعات کامل و جامع در مورد محله های تهران قرار میدهد و آرزوی موفقیت روز به روز برای شما و کلیه دوستان و همکارانتان که در مجموعه آقای املاک فعالیت دارند ارادتمند شما محمدی که در محله سازمان برنانه سکونت دارم
  • بهرنگ
    21 مهر 1400
    سازمان برنامه شمالی،یکی از بهترین محله های منطقه ۵ هستش.خیلی از خیابانها و کوچه هاش مشجر و درختکاری شده است.واقعا برای زندگی ویا حتی سرمایه گذاری محله ی خیلی عالی ای هست
  • داود نصیری
    21 مهر 1400
    با قدرت هرچه بیشتر رو به جلو