جنت آباد جنوبی ؛با این محله خوش نام بیشتر آشنا شوید!

جنت آباد جنوبی ؛با این محله خوش نام بیشتر آشنا شوید!

10 بهمن 1402

محله گردی

جنت آباد جنوبی ؛با این محله خوش نام بیشتر آشنا شوید!

در این هفته از مطلب از وبلاگ آقای املاک قصد داریم شما را با تمامی امکانات رفاهی محله جنت آباد جنوبی تهران آشنا کنیم. اگر قصد خرید آپارتمان در تهران و یا اجاره آپارتمان در تهران را دارید و این منطقه را برای سکونت انتخاب کرده اید، خواندن این مقاله برای شما بسیار موثر خواهدبود.

فهرست مطالب

تاریخچه جنت آباد جنوبی

جنت آباد جنوبی منطقه چنده

بافت محله جنت آباد جنوبی

بهترین محله جنت آباد جنوبی

میدان چهارباغ جنت آباد

مترو جنت آباد جنوبی

سرای محله جنت آباد جنوبی

معرفی مراکز درمانی جنت آباد جنوبی

معرفی مراکز خرید جنت آباد جنوبی

پارک های جنت آباد جنوبی تهران

معرفی مراکز ورزشی

جنت آباد جنوبی جنوبی تهران (تاریخچه)

این محله در سالهای گذشته دارای رودخانه‌های متعددی بود که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توانیم به رودخانه‌های کن، سولقان، وردآورد، چشمه‌های باغ فیض اشاره کنیم. پر آبی و حاصلخیزی زمین‌های این منطقه موجب شد که این محله از کلمه «جنت» به معنای «بهشت» نام‌گذاری شود؛ در حال حاضر به دلیل ساخت‌وسازهای فراوان، مسیر این رودخانه منحرف و بیشتر آنها خشک شدند.

جهت مشاهده آگهی های خرید آپارتمان در نور و خرید آپارتمان در نوشهر کلیک کنید. 

جنت آباد و هچنین محله‌های مجاور آن که زمانی تنفس گاه تهران محسوب می‌شدند، نسبت به سال های گذشته آب‌وهوای مناسب و مطبوع خود را از دست داد و باغ‌های آن‌ جای خود را به آپارتمان ها داد.البته نمی‌توان گفت که این محله سرسبز و خوش آب و هوا به طور کامل نابود شده‌، چرا که همچنان این محله نسبت به سایر مناطق تهران از آب‌وهوای بهتری برخوردار است.

جهت مشاهده آگهی های خرید آپارتمان در زعفرانیه کلیک کنید.

بیشتر بخوانید: بلوار فردوس ؛هر آنچیزی که باید از این محله معروف بدانید!

خرید خانه در تهران

جنت آباد جنوبی منطقه چنده

محله جنت آباد جنوبی در شمال غربی و در منطقه ۵ شهرداری تهران واقع شده است. این محله دارای آب و هوای نسبتا مطلوبی است و مانند دیگر محله های غرب استان تهران مانند محله  فردوس غرب، فردوس شرق ؛شهرزیبا سرشناس و شناخته شده است. این محله علاوه بر آب و هوای مناسب از دسترسی خوب هم بهره مند است.

بیشتر بخوانید: خانم مهندس فائزه فدایی معمار، طراح و اجرای پروژه های ویلایی و ساختمانی

 محله جنت آباد یکی از محله های قدیمی استان تهران است. بعد از راه اندازی اتوبان همت_ اتوبان آبشناسان، جنت آباد به سه بخش جنت آباد جنوبی، جنت آباد مرکزی و جنت آباد شمالی تقسیم شد.در این مقاله قصد ما این است شما را با محله جنت آباد جنوبی آشنا کنیم و صفر تا صد این محله را برای شما شرح دهیم پس این مطلب را از دست ندهید.

عکس محله جنت آباد جنوبی تهران

بافت محله جنت آباد جنوبی

بافت خانه های این محله هم نوساز است هم قدیمی لازم به ذکر است که بازسازی خانه های ویلایی قدیمی در این منطقه و از طرفی تبدیل آنها به برج های مسکونی یا آپارتمان های چند طبقه، به جمعیت این محله اضافه کرده است.بد نیست بدانید یکی از دلایلی که افراد این محله برای سکونت انتخاب می کنند؛ خلوتی و آرامش حاکم در آن است.

اگر قصد سکونت در محله جنت آباد جنوبی را دارید بد نیست بدانید که در این محله مناطق معروف و محبوبی مانند میدان چهارباغ ، بلوار لاله وجود دارند که نظر بسیاری از افراد را برای سکونت به خود جلب کرده است. همان طور که در سطرهای بالا به آن اشاره کردیم جنت آباد آب ‌وهوا و دسترسی مناسبی دارد به همین دلیل سطح قیمت در این محله متوسط رو به بالا است، در نتیجه بهتر است قبل از اقدام به خرید یا رهن و اجاره آپارتمان به وبسایت آقای املاک مراجعه کرده تا از به روزترین خرید آپارتمان در جنت آباد جنوبی، یااجاره آپارتمان در جنت آباد جنوبی در محله جنت آباد جنوبی مطلع شوید!

همچنین می توانید برای مشاهده تمام آگهی های قیمت خرید آپارتمان در غرب تهران بر روی لینک کلیک کنید.

نقشه جنت آباد جنوبی

دسترسی این محله به گونه ای است که از شمال به اتوبان شهید همت، از شرق به اتوبان شهید ستاری و از غرب به اتوبان شهید باکری شما را به این محله هدایت می کنند. از خیابان های معروف این محله هم همانطور که گفته شد می توان به بلوار لاله و میدان چهار باغ اشاره کرد. 

محله جنت آباد جنوبی

محله شهرک اکباتان همانند محله جنت آباد جنوبی در منطقه 5 شهرداری تهران واقع است. وبلاگ آقای املاک برای راحتی کاربران یک صفحه جداگانه را به محله شهرک اکباتان اختصاص داده است تا کاربران بتوانند اطلاعات دقیقی درمورد این محله کسب نمایند.

پیش خرید آپارتمان در تهران

بهترین محله جنت آباد جنوبی

موقعیت جغرافیایی مناسب ،امکانات رفاهی عالی، دسترسی محلی آسان به مراکز خرید بزرگ و اصلی مانند هایپر استار، کوروش، مریم و سمرقند ، باعث شده این محله جذابیت بیشتری برای خرید یا رهن و اجاره آپارتمان داشته باشند . از طرفی دیگر جنت آباد جنوبی به دلیل نزدیکی با کوهستان و تراکم ترافیک نسبتا کم از آلودگی کمتری نسبت به نقاط مختلف تهران برخوردار است. همچنین میانگین قیمت آپارتمان در جنت آباد جنوبی به دلیل  شهر سازی مدرن متوسط رو به بالا می باشد. این محله از چندین منطقه خوب برای سکونت برخوردار است که نام آنها را در ادامه برای شما بازگو خواهیم کرد.

  • جنت آباد جنوبی میدان چهارباغ

  • جنت آباد جنوبی بلوار لاله

  • جنت آباد جنوبی لاله غربی

  • جنت آباد جنوبی لاله شرقی

این ۴ منطقه از معروفترین مناطق جنت آباد جنوبی هستند.

بیشتر بخوانید: پونک تهران ؛دلیل محبوبیت این محله چیست؟

میدان چهارباغ جنت آباد

در جنت آباد جنوبی میدان چهارباغ ،یکی از تقاطع ها و میدان های معروف و اصلی به حساب می آید. میدان چهارباغ جنت آباد جنوبی در تقاطع خیابان چهارباغ و خیابان جنت آباد واقع شده است. علت نامگذاری میدان چهارباغ نیز به دلیل وجود چهار قطعه فضای سبز در چهار طرف این میدان می باشد.

میدان چهارباغ جنت آباد جنوبی تهران

محله شهران همانند جنت آباد جنوبی جزو محله های منطقه 5 تهران است. برای آشنایی بیشتر با این محله خوش آب و هوا می توانید با مراجعه به وبلاگ آقای املاک، وارد صفحه اختصاصی محله شهران تهران شوید و درمورد این محله بیشتر بدانید.

جنت آباد جنوبی مترو

در حال حاضر خط ۴ متروی تهران در حال ساخت می باشد. ایستگاه مترو از ایستگاه ارم سبز خط ۴ شروع و در میدان کانون محله شهر زیبا با خط ۶ مترو یک ایستگاه تقاطعی خواهد داشت و به سمت میدان چهارباغ جنت آباد در جنوب بزرگراه همت می‌رود و دارای ایستگاه مترو خواهد شد. از طرفی بر اساس سند چشم‌انداز مترو تهران خط ۴ مترو تا سال ۱۴۰۴ از میدان چهارباغ زیر بزرگراه همت به چهارراه ایرانپارس در تقاطع بلوار جنت آباد و بزرگراه نیایش گسترش می یابد.

از قیمت های به روز خرید آپارتمان در باغ فیض و یا اجاره آپارتمان در باغ فیض تهران باخبر شوید.

آشنایی با مراکز فرهنگی جنت آباد جنوبی

این محله مانند سایر مناطق تهران دارای مدارس دخترانه و پسرانه، دانشکده و مهد کودک های متعددی است که از مهمترین آنها می توان به مجتمع آموزشی علامه امینی، مهد کودک آویده، دانشکده زبان و ادبیات دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات واقع در ابتدای بلوار لاله اشاره کرد. از سوی دیگر دانشگاه غیرانتفاعی صدرا و آموزشگاه زبان المانی و فرانسه و ترکی و انگلیسی ایران مهر هم جزو مراکز آموزشی و فرهنگی در این محله به شمار می رود.

اگر می خواهید از محله سازمان برنامه اطلاعات مفید و کاملی به دست آورید و همچنین از قیمت های به روز خرید آپارتمان در سازمان برنامه شمالی و خرید آپارتمان در سازمان برنامه جنوبی باخبر شوید، بر روی لینک، کلیک کنید.

سرای محله جنت آباد جنوبی

سرای محله جنت آباد جنوبی در بلوار جنت آباد جنوبی، بلوار لاله شرقی، خیابان مجاهد کبیر جنوبی، نبش بنفشه ششم واقع است. سرای محله جنت آباد جنوبی یکی از مراکز فرهنگی و آموزشی این محله به شمار می رود. سرای محله جنت آباد جنوبی با امکانات متنوع خود در زمینه های مختلف آموزشی ، فرهنگی ، اجتماعی و هنری در محله جنت آباد جنوبی هم اکنون در حال فعالیت است. در ادامه این مطلب شما را با امکانات آموزشی سرای محله جنت آباد آشنا خواهیم کرد.

اگر می خواهید از جدیدترین قیمت آگهی های خرید آپارتمان در سازمان آب و یا اجاره آپارتمان در سازمان آب تهران اطلاعات به دست آورید، بر روی لینک ها کلیک کنید.

کتابخانه سرای محله جنت آباد جنوبی

سرای محله جنت آباد جنوبی دارای یک کتابخانه بسیار مجهز است. کتابخانه سرای محله جنت آباد جنوبی کتاب هایی در عناوین مختلف مانند رمان ایرانی و خارجی، کتاب داستانهای ایرانی و خارجی برای کودکان و کتاب های روانشناسی و علمی و تاریخی دارد که می تواند امکانات قابل قبولی را به اهالی این‌ محله ارائه کند‌.

سرای محله جنت آباد جنوبی تهران

بیشتر بخوانید: باغ فیض تهران ؛صفر تا صد معرفی این منطقه سرسبز

معرفی کلاس های آموزشی

علاوه بر کتابخانه این مکان دارای سالن های ورزشی، آمفی تئاتر و کلاس های آموزشی می باشد که در قسمت زیر به آنها اشاره خواهیم کرد.

  1. کلاس های کامپیوتر
  2. کلاس های هنرهای تجسمی (خوشنویسی، نقاشی، طراحی )
  3. معرق کاری زیور آلات
  4. خیاطی و شیرینی پزی

همچنین در سرای محله جنت آباد جنوبی برنامه های آموزش شهروندی با عناوین مذهبی، سلامت ، سبک زندگی و فناوری به ساکنین محله جنت آباد جنوبی ارائه می دهد.

سرای محله جنت آباد جنوبی تلفن

۰۲۱۴۴۶۱۴۴۱۹

بیشتر بخوانید:  آشنایی صفر تا صد محله صادقیه تهران

معرفی مراکز درمانی جنت آباد جنوبی

خود محله جنت آباد جنوبی فاقد بیمارستان است اما کلینیک تخصصی شبانه روزی کودکان ارمغان واقع در بلوار لاله خیابان ابراهیمی، درمانگاه دندانپزشکی ایرانمهر، داروخانه آلاله و... در این محله قرار گرفته اند. از نزدیکترین بیمارستان به این محل می توانیم به بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی امید واقع در جنت آباد مرکزی ، بیمارستان پیامبران واقع در خیابان اباذر، بیمارستان عرفان نیایش واقع در محله شاهین اشاره کنیم.

بیمارستان تخصصی امید جنت آباد

معرفی مراکز خرید و اصلی جنت آباد جنوبی

علاوه بر مراکز فرهنگی و آموزشی این محله از لحاظ مراکز خرید نیز ار وضعیت خوبی برخوردار است. مراکز خرید معروف در جنت آباد جنوبی موجب شده افراد زیادی برای خرید و اجاره آپارتمان به این محله روی آورند. در ادامه اسامی چند مرکز خرید را به شما معرفی خواهیم کرد.

اگر قصد خرید آپارتمان در بلوار فردوس و یا اجاره آپارتمان در بلوار فردوس تهران را دارید، همین حالا بر روی لینک کلیک کنید.

جنت آباد جنوبی سمرقند

مجتمع تجاری سمرقند واقع در تقاطع بلوار لاله و خیابان جنت آباد یکی از مراکز خرید اصلی و معروف در این منطقه می باشد این مرکز خرید دارای ۴ طبقه و حدود ۲۰۰ واحد تجاری می باشد. مرکز خريد سمرقند علاوه بر مغازه های متنوع و متعدد مانند پوشاک مردانه و زنانه، آرایش و بهداشتی، کیف و کفش مردانه و زنانه، پوشاک کودک، لوازم شنا، شال و روسری ، لوازم تزئینی طلا و جواهر بدلیجات و... دارای امکاناتی نظیر سينما، کافی شاپ، رستوران و پارکينگ نيز می باشد.

بیشتر بخوانید: معرفی صفر تا صد محله بلوار اباذر

مرکز خرید سمرقند جنت آباد جنوبی تهران

مرکز خرید مریم

مرکز خرید مریم در تقاطع بلوار جنت آباد و خیابان آیت الله کاشانی قرار دارد و یکی دیگر از مراکز خرید شناخته شده در جنت آباد جنوبی به شمار می رود. اين مرکز خريد در سال ۱۳۸۴ تاسيس شد و شامل چهار طبقه و دارای ۱۰۶ واحد تجاری می باشد. بیشتر مغازه های این مرکز خرید به ارائه پوشاک زنانه ، مردانه ، بچه گانه ، ساعت و بدليجات و کادويی و ... اختصاص دارد.  از طرفی ساکنین این محله می توانند برای خرید مایحتاج روزانه خود به مرکز خرید میوه و تره بار واقع در جنوب بلوار جنت آباد رجوع  کنند. 

برای کسب اطلاعات از قیمت خرید آپارتمان در منطقه 5 تهران کلیک کنید.

پارک های جنت آباد جنوبی تهران

  • پارک مهتاب واقع در تقاطع بلوار لاله و بلوار جنت آباد جنوبی
  • پارک حدیثه واقع در بلوار جنت آباد جنوبی
  • بوستان پروانه واقع در بلوار جنت آباد جنوبی و ضلع جنوبی بزرگراه همت
  • بوستان چهار باغ ارم واقع در جنوب غربی میدان چهارباغ جنت آباد جنوبی
  • پارک فروردین یک واقع در بلوار جنت آباد جنوبی
  • پارک یاسمین واقع در خیابان نیرو

از مراکز تفریحی این محله محبوب می باشند.

بیشتر بخوانید: محله کوی ارم ؛آشنایی با خوش مسیرترین محله در غرب تهران !

معرفی مراکز ورزشی

همچنین از شناخته شده ترین مراکز ورزشی این محله می توانیم به ورزشگاه درفشی فر باشگاه پرسپولیس واقع در خیابان بهمنی نژاد اشاره کنیم، یکی دیگر از مراکز ورزشی واقع در این محله مجموعه ورزشی یزدان است که در خیابان گلها، ضلع جنوبی جنت آباد قراردارد. دیگر مرکز ورزشی این محله مجتمع ورزشی الزهرا می باشد. ناگفته نماند که مجتمع تجاری سمرقند یک طبقه خود را به وسایل بازی برای کودکان اختصاص داد است که می توان گفت این مجتمع نیز جزء مکان های تفریحی برای ساکنان این محله محسوب می شود.  

محله نارمک یکی از محله های با اصالت تهران است. وبلاگ آقای املاک یک صفحه جداگانه برای محله نارمک اختصاص داده است تا کاربران با مراجعه به آن بتوانند اطلاعات دقیقی در مورد این محله بدست آورند.


تعداد نظرات : 7
  • مریم
    21 مهر 1400
    با سلام به نظرتون قیمت های محله های تهران کدام محله ها با توجه به قیمت دلار هنوز از رشد عقب هستند ؟
    ادمین آقای املاک
    21 مهر 1400
    سلام دوست عزیز اگر منظور شما کاهش رشد قیمت مسکن در محله های مختلف تهران هست باید بگیم که با توجه به آخرین آمارها طی شش ماه اخیر پایین‌ترین میزان رشد قیمت مسکن به ترتیب متعلق به محله دریاچه چیتگر در منطقه ۲۲، محله خلیج فارس شمالی در منطقه ۱۸، اسماعیل‌آباد در منطقه ۱۹، مرادآباد در منطقه ۵، سوهانک در منطقه یک، شهرزیبا در منطقه ۵، شهدای گمنام در منطقه ۱۴، ورآورد و شهرک آزادی در منطقه ۲۱ و حافظیه در منطقه ۱۳ کمترین میزان تورم ملکی رو به خود اختصاص دادند.
  • Novin
    21 مهر 1400
    اطلاعات عالی
  • بهرنگ
    21 مهر 1400
    خیلی کار جالبی انجام دادید.نمیدونم معرفی محله های دیگه ای از منطقه ۵ رو داره یا نه،اما میشه برای خریدارای ملک،ازش استفاده کرد
    ادمین آقای املاک
    21 مهر 1400
    سلام بله ما هر هفته محله های تهران رو برای کاربرامون معرفی می کنیم دوست عزیز
  • حسام
    21 مهر 1400
    سلام کاملا عالی و کاربردی ممنون از اطلاعات آموزنده که در اتیارمان قرار دادین
  • بهروز
    21 مهر 1400
    با سلام تشکر از اطلاعت کامل در مورد آشنایی با محله های تهران و آرزوی موفقیت برای تیم آقای املاک ?
  • محسن فرزام فر
    21 مهر 1400
    باسلام...ایده ی خلاقانه و آگاهانه ای بود که مشاور،خریداران و حتی مالکان و سازندگان را نسبت به موقعیت محله و منطقه ای که هستند آگاه میکنند
  • ميرزايي
    21 مهر 1400
    باسلام ممنون از اطلاع رساني شما بسيار ارزنده و خلاقانه هست براي مشاورين و مصرف كنندگان