شهرزیبا تهران؛ معرفی 0 تا 100 محله محبوب کارمندان و فرهنگیان!

شهرزیبا تهران؛ معرفی 0 تا 100 محله محبوب کارمندان و فرهنگیان!

29 فروردین 1403

محله گردی

شهرزیبا تهران؛ معرفی 0 تا 100 محله محبوب کارمندان و فرهنگیان!

شهرزیبا یکی از محله های محبوب و قدیمی در غرب شهر تهران است اگر شما خواهان خرید آپارتمان در تهران و  اجاره آپارتمان در تهران و زندگی در محله‌ای خوش آب و هوا و بکر هستید محله شهر زیبا، می تواند گزینه مناسبی باشد.برای آشنایی بیشتر به محله شهرزیبا این مطلب را از دست ندهید.

جهت مشاهده آگهی های تهاتر آپارتمان کلیک کنید. 

شهر زیبا تهران کجاست؟

محله شهر زیبا در غرب شهر تهران و در منطقه ۵ شهرداری واقع شده است قدمت این محله بالای ۴۰ سال است. بافت محله شهرزیبا تلفیقی از بافتی نوساز و قدیمیست. البته این محله بیشتر دارای خانه های قدیمی است تا نوساز. شهر زیبا از شرق با محله جنت آباد، از شمال با محله شهران، از غرب با محله دهکده المپیک و از جنوب به محله بلوار فردوس غرب متصل می شود.

جهت مشاهده آگهی های خرید آپارتمان در کیش کلیک کنید. 

اگه شما در محله شهر زیبا صاحب ملکی هستید یا قصد فروش یا اجاره ملک خود را دارید یا حتی اگر قصد دارید این محله را برای سکونت انتخاب کنید به شما پیشنهاد می کنیم برای مشاهده فایل های خرید آپارتمان در شهرزیبا و اجاره آپارتمان در شهرزیبا ، به وبسایت آقای املاک مراجعه کنید.

همچنین می توانید از قیمت های به روز خرید آپارتمان در جنت آباد جنوبی و اجاره آپارتمان در جنت آباد جنوبی در پلتفرم آقای املاک با خبر شوید.

پیش خرید آپارتمان در تهران

نقشه محله شهر زیبا

شهر زیبا از شرق به محله جنت آباد جنوبی، از شمال به محله شهران، از غرب به محله دهکده المپیک و از جنوب به محله بلوار فردوس غرب متصل می شود. محله شهران در شمال محله شهر زیبا واقع است. اگر تمایل دارید درمورد این محله خوش آب و هوا بیشتر بدانید می تواتید به صفحه شهران تهران واقع در وبلاگ آقای املاک مراجعه کنید و اطلاعات جامعی در مورد این محله بدست بیاورید.

بیشتر بخوانید: خانم مهندس فائزه فدایی معمار، طراح و اجرای پروژه های ویلایی و ساختمانی

بیشتر بدانید: معرفی پروژه رونیکا پالاس کوهک

شهرک فرهنگ در شهرزیبای تهران

بیشتر بخوانید: 4 شاخص که محله دهکده المپیک را محبوب کرد!

شهر زیبا بلوار تعاون

بلوار تعاون از معروف ترین بلوارهای محله شهر زیبا می باشد. بلوار تعاون خیابانی است که از میدان شهر زیبا شروع و تا بزرگراه حکیم ، بلوار الهام در بلوار فردوس ختم می شود. بلوار تعاون محله های سازمان آب و شهر زیبا را از اندیشه شمالی نیز جدا کرده است.در حال حاضر نام جدید بلوار تعاون ، بلوار جوانمردان است.

جهت مشاهده آگهی های خرید آپارتمان در محمودآباد مازندران کلیک کنید.

خرید خانه در تهران

شهر سنگ شهر زیبا

بازار سنگ تهران در انتهای بزرگراه حکیم غرب. اندیشه جنوبی واقع شده است. بازار سنگ تهران بستری مناسب و مطمئن از لحاظ کمی و کیفی با ظرفیت های منحصر به فرد برای ساکنین تهران فراهم کرده است. در بازار سنگ تهران انواع سنگ های تراورتن ، تراونیکس ، سنگ های چینی ، گرانیت ، لایم استون ، انواع سنگ های مرمر، سنگ های مرمریت و... وجود دارد. در این شهر سنگ کارشناسان متخصص و با تجربه ای جهت اخذ اطلاعات ، مشاوره و پیگیری امور مشغول فعالیت هستند. بازار سنگ تهران دسترسی مطلوب و انتقال امکانات و خدمات به روز شده به کاربران ارائه می دهد.

جهت مشاهده آگهی هایخرید آپارتمان در زعفرانیهکلیک کنید. 

مراکز خرید در این محله محبوب

در داخل محله شهرزیبا یکی از بهترین محله های غرب تهران، مراکز خرید بزرگ دیده نمی شود، اما از نزدیکترین و بزرگترین مراکز خرید به محله شهرزیبا می‌توان به فروشگاه هایپراستار واقع در بزرگراه باکری و مرکز خرید اترک، واقع در بلوار آیت‌الله کاشانی اشاره کرد. از طرف دیگر بازارچه قدیمی محله شهرزیبا یکی از مراکز خرید قدیمی این محله به شمار می رود. بازار میوه و تره‌ بار در خیابان شربیانی شرقی این محله، یکی از بزرگترین و بهترین بازارهای میوه و تره‌ بار محله شهرزیبا است.

جهت اطلاع از قیمت خرید آپارتمان در سازمان برنامه شمالی و خرید آپارتمان در سازمان برنامه جنوبی تهران بر روی لینک، کلیک کنید.

شبازارچه در شهرزیبای تهران

بیشتر بخوانید: فردوس غرب ؛چرا سکونت در این محله پرطرفدار است؟

آشنایی با مراکز فرهنگی

در گذشته اداره ها و تعاونی‌ها به دلیل آنکه در این منطقه زمین ارزان بود، به این محله روی آوردند به همین دلیل اغلب ساکنین شهرزیبا را فرهنگیان و کارمندان تشکیل می دهند، در نتیجه این محله از نظر فرهنگی شناخته شده است. با این وجود طبیعیست که این منطقه دارای مدارس و فرهنگسراهای زیادی باشد که در این میان فرهنگسرای معرفت، یکی از معروف ترین آنهاست. از طرفی دانشگاه علمی-کاربردی  در خیابان نیلوفر در محدوده بلوار آسیای سابق و بزرگراه باکری واقع شده است. از نزدیک ترین مراکز فرهنگی در این محله می توانیم به موزه پول و موزه صنایع هوایی واقع در (پارک ارم) اشاره کنیم.

جهت مشاهده تمامی آگهی های قیمت خرید آپارتمان در غرب تهران کلیک کنید.

سرای محله شهر زیبا

سرای محله شهرزیبا یکی از مراکز فرهنگی مهم این منطقه به شمار می رود. سرای محله شهرزیبا در خیابان شاداب این محله واقع شده است. سرای محله شهر زیبا در محدوده مراکزی مانند مرکز بهداشت سازمان برنامه ، مرکز خرید سمرقند ، مسجد نظام مافی و مرکز سلامت جامعه شهرزیبا و مجتمع قضایی شهید مفتح قرار گرفته است. از لحاظ حمل و نقل عمومی نزدیکترین ایستگاه اتوبوس به این مکان، ایستگاه اتوبوس پارک کودک می‌باشد که دسترسی به این مکان را برای عموم مردم بسیار راحت کرده است.

جهت مشاهده آگهی های خرید آپارتمان در فردیس کرج کلیک کنید. 

بیشتر بخوانید: پونک ؛دلیل محبوبیت این محله برای سکونت چیست؟

شهرک های معروف

البته به دلیل نزدیکی محله شهر زیبا به محله دهکده المپیک اغلب ورزشکاران هم در این محله ساکن اند و در شهرک‌های خاصی همچون سازمان آب، پلیس غذایی و غیره زندگی می‌کنند. براساس تاریخچه محله شهر زیبا شهرک‌ سازی در این محله با همکاری شرکتی ایتالیایی و به سبک معماری ایتالیایی ساخته شده است.

اگر قصد خرید آپارتمان در منطقه 22 تهران را دارید و یا می خواهید از قیمت های به روز خرید آپارتمان در چیتگر و یا اجاره آپارتمان در چیتگر اطلاعاتی به دست آورید همین حالا بر روی لینک کلیک کنید.

مشخصه این معماری که اکنون هم قابل مشاهده است استفاده از آجرهای قرمز رنگ به کار رفته در نمای ساختمان است.در این محل مجموعه هزار واحدی شهرزیبا واقع شده‌است. البته قبل از ساخت این واحدها زمین های این مکان به کشاورزان منطقه کن تعلق داشت.

بیشتر بخوانید: فردوس شرق ؛برای کسانی که قصد خرید یا اجاره آپارتمان دارند!

عکس از شهرک شهر زیبا

دسترسی‌ها و خیابان‌های مهم

در رابطه با چگونگی دسترسی‌ به محله شهر زیبا باید بگوییم که از انتهای اتوبان حکیم غرب و بلوار جوانمردان و همچنین انتهای غربی بزرگراه آیت‌الله کاشانی به این محله مقدور می باشد. همچنین از سمت بزرگراه آبشناسان و محله شهران به آسانی می توان به شهرزیبا دسترسی پیدا کرد. اگر بخواهیم از خیابان‌های مهم این محله به شما بگوییم باید به بلوار جوانمردان، بلوار آلاله، خیابان سرو، خیابان عدالت، خیابان شربیانی و خیابان آیت‌الله کاشانی اشاره کنیم.

جهت قیمت گذاری آنلاین آپارتمان خود کلیک کنید

بیشتر بخوانید: محله ونک، آشنایی با محله قدیمی تهران!

ایستگاه مترو شهر زیبا

شهر زیبا ایستگاه مترو ندارد. اما باید در نظر داشت که شهر زیبا از آن دسته محله هاییست که در میدان اصلی خود پایانه تاکسیرانی دارد. این پایانه ساکنین محله شهر زیبا را به نقاط کلیدی شهر تهران مانند میدان آزادی یا فلکه دوم صادقیه و … می‌رساند.   

اگر تمایل دارید در مورد محله صادقیه تهران که نزدیکترین ایستگاه مترو به محله شهر زیبا، یعنی مترو صادقیه در آن واقع است، اطلاعات بیشتری داشته باشید پیشنهاد میکنیم حتما به صفحه صادقیه تهران واقع در وبلاگ اقای املاک سر بزنید.

همچنین اگر قصد خرید آپارتمان در بلوار فردوس و یا اجاره آپارتمان در بلوار فردوس تهران را دارید، همین حالا بر روی لینک کلیک کنید.

ایستگاه تاکسیرانی در شهرزیبا

معرفی مراکز مذهبی، تفریحی، دولتی و درمانی این محله

مراکز تفریحی

اگر بخواهیم مراکز تفریحی در این محله را مورد بررسی قرار دهیم می توانیم به پارک ارم، باغ وحش ارم، مجموعه ورزشی آزادی، که از مراکز مهم تفریحی و ورزشی شهر تهران است، اشاره کنیم.

مراکز مذهبی

یکی از ویژگی های مهمی که این محله را خاص کرده وجود مسجد نظام مافی با معماری زیبا و مناره معروفش است البته مساجد دیگری مانن حجت ابن الحسن، مسجد الرسول، مسجد‌الرضا و مسجد صاحب‌الزمان (عج) از مساجد قدیمی و معروف شهرزیبا هستند.

بیشتر بخوانید : باغ فیض تهران  ؛صفر تا صد معرفی این منطقه سرسبز 

مسجد نظام مافی در شهر زیبا

مراکز درمانی

این محله با اصالت، دارای تعدادی درمانگاه شبانه‌روزی از جمله درمانگاه شبانه‌روزی شهرزیبا واقع در میدان اصلی شهر زیبا و درمانگاه شبانه‌روزی حیات واقع در بلوار آلاله است. از طرف دیگر نزدیکترین بیمارستان‌ها به شهرزیبا بیمارستان‌های پیامبران واقع در بلوار اباذر و بیمارستان ابن سینا واقع در ابتدای بلوار آیت‌الله کاشانی است.

برای کسب اطلاعات از قیمت خرید آپارتمان در منطقه 5 تهران کلیک کنید.

بیشتر بخوانید: با یکی از چهره های سرشناس در صنعت ساخت و ساز و انبوه سازی حاج رحیم قربانی آشنا شوید. 

یکی از سازندگانی که امروزه به درستی و طبق اصول از روش های نوین صنعت ساختمان سازی پیروی کرده ، مهندس صمد سلیمان زاده است که توانست با سخت‌کوشی، خدمات عالی در طراحی و ساخت با کمک همکاران بسیار ماهر خود شاهکارهای چشمگیری را در سطح شهر تهران بنا کند. شایان به ذکر است که برج پارس جردن یکی از سازه های برتر او به شمار می رود.

جهت مشاهده آگهی های خرید آپارتمان در بندرعباس کلیک کنید.

شهر زیبا اداره پست

اداره پست شهرزیبا در محله شهر زیبا و در خیابان پارک کودک واقع شده است. موقعیت جغرافیایی اداره پست شهر زیبا به گونه ایست که در نزدیکی مراکزی مانند مرکز بهداشت سازمان برنامه و مرکز خرید سمرقند ، مسجد نظام مافی و مرکز سلامت جامه شهرزیبا و مجتمع قضایی شهید مفتح قرار گرفته است. نزدیکترین ایستگاه اتوبوس به این مکان، ایستگاه اتوبوس پارک کودک می‌باشد که دسترسی به این مکان را برای کاربران حمل‌ونقل عمومی آسان کرده است.

اگر می خواهید از جدیدترین قیمت آگهی های خرید آپارتمان در سازمان آب و یا اجاره آپارتمان در سازمان آب تهران اطلاعات به دست آورید، بر روی لینک ها کلیک کنید.

برای آشنایی با یکی از لوکس ترین پروژه های اداری و تجاری منطقه 22 تهران رویال رزیدنس چیتگر کلیک کنید!

اگر مشاور املاک هستید و یا در شغل املاک فعالیت می کنید دوره آموزش املاک ؛با تدریس مهندس ایمان خدابخش را به شما پیشنهاد می کنیم.

اگر قصد خرید آپارتمان در منطقه 1 و مناطق دیگر تهران را دارید می توانید به لینک های زیر مراجعه کنید. 

خرید آپارتمان در ولنجک

خرید آپارتمان در الهیه

خرید آپارتمان در میرداماد

خرید آپارتمان در فرشته

خرید آپارتمان در سعادت آباد

اجاره آپارتمان در کامرانیه


سوالات متداول

  • شهر زیبا منطقه چند است؟

    شهر زیبا یکی از محله های قدیمی و معروف در غرب تهران و در منطقه 5 شهرداری تهران است.

  • معایب محله شهر زیبا تهران چیست؟

    شهر زیبا یکی از مناطق پرطرفدار در غرب تهران است و نداشتن ایستگاه مترو مستقل می تواند از مهم ترین معایب این محله در تهران باشد

تعداد نظرات : 8
  • ناشناس
    3 بهمن 1401
    با تشکر از اطلاعات جامع در مورد محله شهر زیبا.
  • ناشناس
    3 بهمن 1401
    سلام مطلب خیلی بود
  • حمیدرضا عیدی نژاد
    9 دی 1401
    بسیار عالی
  • افشار
    15 اسفند 1400
    شهر زیبا از مناطقی هست در منطقه ۵ که قدیمی نشین زیاد داره
  • مینا
    15 اسفند 1400
    ممنون از مطالب مفیدتون
  • مهستی باویر
    15 اسفند 1400
    اگر مترو هم داشته باشی یکی از محله های خوبه برای زندگی 👌
  • بنده خدا
    24 آذر 1400
    سلام مبلغ اجاره ۴۰۰میلیون درآمدمردم درماه چقدره ؟که ماهی ۴۰۰میلیون اجاره بدندچقدبی انصاف شدیم درحق هم خود مردم بیشترازمسئولین بهم ظلم میکنندبخاطرهمین اوناسواستفاده کردن می بینندمردم خودشون متحدنیستند
  • داود نصیری
    21 مهر 1400
    بسیار عالی واقعا نیاز بود