بلوار فردوس غرب ؛چرا سکونت در این محله پرطرفدار است؟

بلوار فردوس غرب ؛چرا سکونت در این محله پرطرفدار است؟

4 بهمن 1402

محله گردی

بلوار فردوس غرب ؛چرا سکونت در این محله پرطرفدار است؟

در این هفته از مطلب وبلاگ آقای املاک معرفی از محله فردوس غرب را برای شما عزیزان انتخاب کردیم. مطمئنا نام بلوار فردوس غرب (ناصر حجازی) به گوش همه شما خورده این محله قدیمی دارای امکانات متعددی است که در ادامه این مقاله با همه آنها آشنا خواهید شد اگر قصد خرید آپارتمان در تهران و یا اجاره آپارتمان در تهران را دارید و قصد سکونت در این محله دنج و آرام را دارید ما به شما تمامی امکانات این محله از مراکز خرید، مراکز ورزشی و تفریحی گرفته تا راهنمای قیمت آپارتمان را شرح داده ایم. با ما همراه باشید.

تاریخچه محله بلوار فردوس

قدمت محله فردوس غرب یا همان (ناصر حجازی) به دهه ۴۰ برمی گردد. این محله از همان ابتدا تا به امروز به محله ای آرام و خلوت شناخته شده است البته با گسترش شهرنشینی و ساختمان سازی در شهر تهران امروزه کمی نسبت به دهه های قبل از خلوتی آن کاسته شده اما همچنان می توان گفت این محله نسبت به محله های غرب تهران از لحاظ دنج بودن طرفدار بیشتری دارد.

جهت مشاهده آگهی های خرید آپارتمان در محمودآباد مازندران کلیک کنید.

پیش خرید آپارتمان در تهران

بلوار فردوس غرب کجای تهران است 

حالا میخواهیم در رابطه با دسترسی و موقعیت جغرافیایی این محله با شما صحبت کنیم. فردوس غرب در غرب استان تهران و در منطقه ۵ شهرداری تهران قرار گرفته است. این محله از دسترسی بسیار خوبی برخوردار است . چرا؟ چون از یک طرف به بزرگراه و اتوبان های اصلی مانند تهران_کرج، ستاری، باکری و حکیم متصل می شود.

بیشتر بخوانید: بلوار فردوس ؛هر آنچیزی که باید از این محله معروف بدانید!

سطح قیمت و بافت آپارتمان

در رابطه با سطح قیمت آپارتمان در این محله اگر بخواهیم برایتان صحبت کنیم باید بگوییم قیمت آپارتمان در این محله متوسط رو به بالا است به دلیل آنکه علاوه بر ساکتی و دنج بودن تمامی امکانت رفاهی مانند آموزشی ، تفریحی و... را در بردارد. اگر وارد این محله بشین در کوچه پس کوچه های آن آپارتمان و برج های لاکچری نوساز و مدرن زیادی می بینید به عنوان مثال برج سولماز یکی از معرف ترین برج های غرب تهران است که در آن بازیکن و بازیگران مطرح و به نام کشور ساکن اند.

جهت مشاهده آگهی های خرید آپارتمان در زعفرانیه کلیک کنید. 

بیشتر بخوانید: بلوار فردوس شرق ؛برای کسانی که قصد خرید یا اجاره آپارتمان و ملک دارند!

قیمت آپارتمان در فردوس غرب

بافت محله فردوس غرب تهران غالبا نوساز است. فرق میان فردوس شرق و فردوس غرب در حجم ترافیک، تعداد فروشگاه‌ها و رستوران‌ها و تراکم جمعیت می باشد. بلوار فردوس غرب در مقایسه با بلوار فردوس شرق خلوت تر است به همین دلیل ترافیک کمتری دارد. اگر آرامش و خلوتی و همچنین دسترسی مناسب به سایر نقاط تهران و تمامی امکانات رفاهی برایتان اهمیت دارد محله فردوس غرب برای شما گزینه مناسبی است. بافت و ساختار ساختمان در این محله به گونه ای است که انگار تازه شکل گرفته در صورتی که اینگونه نیست و قدمت این محله به نیم قرن پیش برمی گردد. البته خانه های قدیمی نیز به ندرت در خیابان ها و کوچه های آن دیده می شود اما به طور کلی این محله بافتی نوساز و مدرنی دارد.

بیشتر بخوانید: با یکی از چهره های سرشناس در صنعت ساخت و ساز و انبوه سازی حاج رحیم قربانی آشنا شوید!

فردوس غرب قیمت آپارتمان

اگر قصد خرید و فروش یا رهن و اجاره در این محله را دارید میتوانید به راحتی برای مشاهده فایل های این محله به وبسایت آقای املاک مراجعه کرده و وارد صفحه خرید آپارتمان در بلوار فردوس و اجاره آپارتمان در بلوار فردوس شوید. 

همچنین می توانید برای مشاهده تمام آگهی های قیمت خرید آپارتمان در غرب تهران بر روی لینک کلیک کنید.

بلوار فردوس غرب نقشه

بلوار فردوس غرب از شمال به علامه جعفری از شرق به بزرگراه ستاری از غرب به کوی ارم و از جنوب به اتئبان تهران_کرج متصل می شود.

خیابان های بلوار فردوس غرب

۱. خیابان بهار شمالی (اسپندارفر) ۲.خیابان بهار جنوبی (اسپندارفر) ۳. خیابان ورزی شمالی ۴. خیابان ورزی جنوبی ۵. خیابان پروانه ۶. بلوار شقایق ۷. خیابان لاله 

محله شهران همانند محله فردوس غرب جزو محله های منطقه 5 تهران است است. اگر تمایل دارید تا اطلاعات کاملی درمورد این محله داشته باشید می توانید وارد صفحه اختصاصی شهران تهران در وبلاگ آقای املاک شوید.

برای آشنایی با یکی از لوکس ترین پروژه های اداری و تجاری منطقه 22 تهران پروژه هوم آفیس رویال رزیدنس چیتگر کلیک کنید!

خرید خانه در تهران

ایستگاه مترو ارم سبز کجاست

ایستگاه مترو ارم سبز در انتهای بلوار شقایق یکی از بلوارهای معروف محله فردوس غرب واقع شده است. در خروجی ایستگاه متروی ارم سبز ایستگاه های تاکسی و اتوبوس قرار دارد که ساکنین محله می‌توانند به راحتی از آن بهره مند شوند. پس می توانیم بگوییم این محله از لحاظ دسترسی جایگاه ویژه ای دارد.

محله شهرزیبا همانند فردوس جزو محله های منطقه 5 بشمار می رود. برای اطلاع بیشتر در مورد شهرزیبا به صفحه اختصاصی ان در وبلاگ آقای املاک مراجعه کنید.

ایستگاه مترو ارم سبز فردوس غرب

بیشتر بخوانید: محله کوی ارم ؛آشنایی با خوش مسیرترین محله در غرب تهران !

معرفی مراکز خرید اصلی

هایپر استار باکری

یکی از معروفترین و شناخته شده ترین مرکز خرید در محدوده بلوار فردوس غرب، هایپر استار ارم است که یکی از بزرگترین هایپرمارکت ها در شهر تهران به شمار می‌آید و بسیاری از نیازهای ساکنین این محله و حتی ساکنین محله های همسایه را برطرف می کند.علاوه بر هایپرمارکت فروشگاه‌های افق کوروش و جانبو در این محله وجود دارند و ساکنین این محله خیلی راحت میتوانند برای نیازهای روزانه خود به این مراکز مراجعه کنند. در آخر هم بگیم بازار میوه و تره‌بار محله فردوس غرب در خیابان بهار شمالی جنب سرای محله قرار دارد. 

برای کسب اطلاعات از قیمت خرید آپارتمان در منطقه 5 تهران کلیک کنید.

هایپر استار در بزرگراه باکری

مراکز آموزشی

حالا میریم سراغ معرفی چند مراکز آموزشی مانند دبستان و راهنمایی و...اول از همه باید بگیم این محله  سرشار از دبستان و هنرستان و دبیرستان است به گونه ای که اگر در خیابان های اصلی و کوچه و حتی خیابان های فرعی این محله قدم بزنید امکان ندارد مدرسه یا مرکز آموزشی به چشمتان نخورد. به عنوان مثال چند نمونه را برایتان بازگو میکنیم ،هنرستان دخترانه شهید مدرس در خیابان بهار جنوبی، دبستان پسرانه سلمان فارسی واقع در انتهای ورزی جنوبی،دبیرستان دخترانه عصمت واقع در خیابان بهار شمالی، منوچهر غربی و مدرسه ریحانه در خیابان شقایق جنوبی قرار گرفته است.

اگر قصد خرید آپارتمان در منطقه 22 تهران را دارید، همین حالا بر روی لینک کلیک کنید.

سرای محله بلوار فردوس غرب

سرای محله ارم در بلوار فردوس غرب خیابان بهار شمالی واقع است. این مرکز آموزشی و فرهنگی از لحاظ موقعیت جغرافیایی در نزدیکی مراکزی مانند مرکز تجاری پردیسان و  و مجتمع ورزشی رضایی و ایستگاه اتوبوس گلستان سوم قرار دارد. سرای محله بلوار فردوس غرب دارای مجموعه فرهنگی، هنری، ورزشی، کتابخانه، آمفی تئاتر، کارآفرینی، آی تی، زبان، کودک به صورت حضوری و آنلاین می باشد.

بیشتر بخوانید: صفر تا صد آشنایی با محله سرشناس آیت الله کاشانی

سرای محله ارم در فردوس غرب

از لحاظ مراکز درمانی این محله چه جایگاهی دارد؟

باید بگیم فردوس غرب فاقد بیمارستان است افرادی که در این محله ساکنند در صورت نیاز به بیمارستان‌های محله های همسایه رجوع می کنند. البته ناگفته نماند که این محله دارای درمانگاه و مراکز درمانی زیبایی برخوردار است. به طور مثال درمانگاه فردوس در خیابان پروانه جنوبی، کلینیک پوست و مو مهفام در بلوار فردوس غرب، چهارراه شقایق، درمانگاه شبانه روزی کیمیاگر در انتهای فردوس غرب و رادیولوژی و سونوگرافی سروش واقع در بلوار فردوس غرب، بعد از تقاطع شهید ورزی از جمله مراکزیست که در این محله  جای دارد.

اگر می خواهید از محله سازمان برنامه اطلاعات مفید و کاملی به دست آورید و همچنین از قیمت های به روز خرید آپارتمان در سازمان برنامه شمالی و خرید آپارتمان در سازمان برنامه جنوبی باخبر شوید، بر روی لینک، کلیک کنید.

درمانگاه شبانه روزی کیمیاگر در بلوار فردوس غرب

معرفی محبوب ترین مکان تفریحی محله فردوس غرب

شهربازی ارم

بریم سراغ هیجان انگیز ترین قسمت این مقاله، یک مکان تفریحی جذاب در محله فردوس غرب ؛ معروف ترین مکان تفریحی در محدوده فردوس غرب و حتی شهر تهران به نام پارک ارم،  پارک ارم امکانات زیادی نظیر سه شهربازی، باغ وحش، دریاچه و استخرهای شنای تابستانی ویژه بانوان و سالن سرپوشیده بازی و … دارد.

این پارک پرطرفدار یکی از مراکز تفریحی شناخته شده و پرطرفدار شهر تهران است که تمامی ساکنین پایتخت برای اوقات فراغت خود این مکان را در الویت خود قرار می دهند. کمتر کسی پیدا در سراسر ایران پیدا می شود که تا به حال وارد این مکان نشده باشد. این مکان جذابیت این محله را چندین برابر کرده است و ساکنین این محله می توانند کمتر از ۱۵ دقیقه خود را به این محل برسانند.

بیشتر بخوانید: پونک تهران ؛دلیل محبوبیت این محله چیست ؟

شهربازی ارم فردوس غرب

بلوار فردوس غرب پارک الهام

بعد از پارک ارم، میتونیم به پارک الهام (بزرگ) واقع در بلوار فردوس غرب محله ارم، پارک الهام (کوچک) واقع در تقاطع فردوس و بهار اشاره کنیم. پارک الهام به دلیل  پیاده‌روهای پهن و خط‌کشی شده مکان بسیار مناسبی برای پیاده روی، ورزش، دوچرخه‌سواری و اسکیت‌سواری است البته بسیاری از افراد به ویژه ساکنین این محله این پارک را برای پیکنیک های خانوادگی و حتی برپا کردن چادر‌های مسافرتی انتخاب می کنند.

اگر می خواهید از جدیدترین قیمت آگهی های خرید آپارتمان در سازمان آب و یا اجاره آپارتمان در سازمان آب تهران اطلاعات به دست آورید، بر روی لینک ها کلیک کنید.

یکی از ویژگی های منحصر به فرد پارک الهام پیست دوچرخه سواری آن است که این ویژگی مورد علاقه بسیاری ازورزشکاران قرار گرفته امکان کرایه دوچرخه و اسکیت در آن برای مراجعه کنندگان امکان پذیر می باشد. در نتیجه اگر شما جزء آن دسته از افرادی هستید که همیشه به دنبال مکانی مناسب جهت دوچرخه‌سواری می گردنند پیشنهاد می کنیم به پیست دوچرخه سواری پارک الهام سر بزنید.همچنین پارک بهمن واقع در  بلوار فردوس غربی انتهای ورزی جنوبی و بوستان پرنیان واقع در بلوار فردوس غربی در محله بلوار فردوس غرب قرار دارند

باشگاه استقلال فردوس غرب

یکی دیگر از مراکز ورزشی واقع در این محله باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال ایران (ناصر حجازی) محل تمرین بازیکنان استقلال می باشد. لازم به ذکر است همین وجود باشگاه ورزشی استقلال در این محله بعد از فوت ناصر حجازی مربی استقلال نام بلوار فردوس غرب را به ناصر حجازی  تغییر داد.

بیشتر بخوانید: باغ فیض ؛معرفی صفر تا صد این محله سرسبز

باشگاه استقلال ناصر حجازی فردوس غرب

 کلام آخر:

محله بلوار فردوس غرب از امکانات بسیار زیادی از مراکز تفریحی و ورزشی گرفته تا مراکز آموزشی و مراکز خرید ، به همین خاطر است که میان تمامی ساکنین شهر تهران از محبوبیت و رتبه بالایی برخوردار است.

تعداد نظرات : 22
  • محمد
    27 آذر 1402
    در چندین محله تهران زندگی کرده ام واقعا توصیفی که از این محله کردید درست و صادقانه است
  • بهنام
    31 اردیبهشت 1402
    ❤️❤️❤️❤️❤️
  • الناز بخشی
    6 بهمن 1400
    واقعا بهترین دسترسی هارو داره ممنون بابت این مطلب مفید
  • امیر موسوی
    21 مهر 1400
    چقد من تو این فردوس غرب خاطره دارم ممنون ازتون
  • سعید
    21 مهر 1400
    با سلام و تشکر از مطالب مفید و کاربردیتون.
  • امیر حسنلو
    21 مهر 1400
    ممنون از مطالب خوبی که قرار میدید تا حالا با این وسعت به محله فردوس غرب نگاه نکرده بودم
  • روزبه فعلی
    21 مهر 1400
    درود بسیار مطالب مفیدی در رابطه با شناخت محل و بافت این ناحیه از منطقه بود که باعث شناخت مخاطبین و همچنین رشد بیشتر منطقه هست و حتی برای کسانی که در حوزه ملکی فعالیت دارند هم نکاتی آموزنده ?? سپاس از آقای املاک ??
  • محمدرضا عطائی
    21 مهر 1400
    مثل همیشه عالی بود ممنونم از تیم قوی آقای املاک
  • قاسمیان
    21 مهر 1400
    سلام وعرض ادب واحترام خدمت همه دوستان ومشاورین محترم خانواده بزرگ اقای املاک مثل همیشه مطالب فوق العاده موثروکاربردی بود
  • Ali Javadi
    21 مهر 1400
    درود فراوان مطالب به قدری مفید و کاربردی بودند که برای بنده، تور مجازی به حساب آمد.خدا قوت
  • حسن
    21 مهر 1400
    ممنون از مقالات کاربردی و معرفی مناطق تهران ، به من که یک شهرستانی هستم برای انتخاب منطقه زندگی در تهران خیلی کمک کرده. متشکرم.
  • nimanik
    21 مهر 1400
    منطقه دنج و خلوت ، دسترسی عالی، با سپاس از اطلاع رسانی تیم خوب و متخصص آقای املاک
  • بهرنگ
    21 مهر 1400
    واقعا کامل و جامع،این محله رو معرفی کردید.ممنون از زحماتتون.
  • محسن فرزام فر
    21 مهر 1400
    با سلام تشکر از گروه بزرگ آقای املاک خیلی خیلی مفید و موثر بوده
  • Amir saei
    21 مهر 1400
    Vaghean mataleb bi nazire mrci ax team mr estate
  • امیر محمد محسنی
    21 مهر 1400
    مطالب واقعا مفید ممنون از ادمین???
  • زروان
    21 مهر 1400
    تا حالا ب این گستردگی ب محله فردوس غرب نگاه نکرده بودم واقعا مطلبتون جامع بود و خسته نباشین از زمانی ک برای آگاهی و بالابردن اطلاعات ما میزارین ..
  • روزبه فعلی
    21 مهر 1400
    درود بسیار مطالب مفیدی در رابطه با شناخت محل و بافت این ناحیه از منطقه بود که باعث شناخت مخاطبین و همچنین رشد بیشتر منطقه هست و حتی برای کسانی که در حوزه ملکی فعالیت دارند هم نکاتی آموزنده ?? سپاس از آقای املاک ??
  • امیر بالسینی
    21 مهر 1400
    سلام و عرض ادب بسیار مفید و کاربردی?? ممنون از تیم خوب آقای املاک
  • علی منصوری
    21 مهر 1400
    ممنون از مطالب بینظیرتون ??
  • میلاد داودپور
    21 مهر 1400
    بسیار هم عالی ?
  • داود نصیری
    21 مهر 1400
    عرض ادب و احترام خدمت شما مطالب عالی و بسیار مفید بود ممنون