بلوار فردوس شرق ؛برای افرادی که قصد سکونت در این محله را دارند!

بلوار فردوس شرق ؛برای افرادی که قصد سکونت در این محله را دارند!

10 بهمن 1402

محله گردی

بلوار فردوس شرق ؛برای افرادی که قصد سکونت در این محله را دارند!

اگر در تهران ساکن هستید و یا حتی در شهرهای مجاور شهر تهران زندگی می کنید بعید است تا به حال اسمی از محله فردوس شرق نشنیده باشید. این محله همانند فردوس غرب (ناصر حجازی) قدمت زیادی دارد. در این مقاله قصد داریم برای افرادی که قصد خرید آپارتمان در تهران و یا اجاره آپارتمان در تهران را دارند، این بار محله بلوار فردوس شرق را معرفی کنیم.

فردوس شرق تهران کجاست

فردوس شرق در منطقه ۵ شهرداری تهران واقع شده است همانطور که در معرفی فردوس غرب گفته شد، این محله از شمال به آیت‌ الله کاشانی،از جنوب به آزاد راه تهران- کرج، از شرق به صادقیه و جناح و ازغرب به بزرگراه شهید ستاری متصل می شود.

جهت مشاهده آگهی های خرید آپارتمان در زعفرانیه کلیک کنید.

پیش خرید آپارتمان در تهران

معرفی خیابان های مهم فردوس شرق

خیابان‌های ابراهیمی، حسینی، وفا آذر، مالکی، جهرمی، ولی‌عصر، رامین و حسن‌آباد از جمله خیابان‌های مهم و شناخته شده فردوس شرقی هستند. بلوار فردوس در مجموع نسبت به فردوس غرب از تراکم و جمعیت زیادی برخوردار است و بار ترافیک در این منطقه زیاد است. یکی از دلایل آن می تواند نزدیکی آن به مترو صادقیه باشد. در این محله بیشتر خانه های آپارتمانی و نوساز دیده می شود تا خانه های قدیمی و ویلایی.  

برای آشنایی با یکی از لوکس ترین پروژه های اداری و تجاری منطقه 22 تهران پروژه هوم آفیس رویال رزیدنس چیتگر کلیک کنید!

جهت مشاهده آگهی های خرید آپارتمان در نور و خرید آپارتمان در نوشهر کلیک کنید. 

محله فردوس شرق تهران کجاست

قیمت اپارتمان فردوس شرق تهران

سطح قیمت آپارتمان در این محله متوسط رو به بالا است همانطور که در ابتدای این مقاله اشاره کردیم محله بلوار فردوس شرق دسترسی بسیار خوبی به بزرگراه‌ها دارد و از محلات پرطرفدار غرب تهران به حساب می‌آید.

شما می توانید با مراجعه به وبسایت آقای املاک از به روزترین قیمت خرید آپارتمان در بلوار فردوس و اجاره آپارتمان در بلوار فردوس با خبر شوید. همچنین می توانید برای خرید آپارتمان با قیمت مناسب وارد وبسایت آقای املاک شده تا از صفر تا صد قیمت آپارتمان در محله های مختلف تهران آشنا شوید. 

همچنین می توانید برای مشاهده تمام آگهی های قیمت خرید آپارتمان در غرب تهران بر روی لینک کلیک کنید.

بیشتر بخوانید: بلوار فردوس ؛هر آنچیزی که باید از این محله معروف بدانید!

یکی از ویژگی های مثبت این محله نزدیکی آن به میدان و مترو صادقیه و چند مرکز خرید معتبر است. همچنین ساکنین این محله می‌توانند از پایانه اتوبوسرانی و تاکسیرانی ایستگاه متروی صادقیه که برای اکثر نقاط تهران ایستگاه دارد؛ بهره مند شوند. در ایستگاه مترو صادقیه، ایستگاه تاکسی به محله فردوس شرق وجود دارد.

ایستگاه مترو صادقیه تهران

محله جنت آباد شمالی همانند فردوس شرق در منطقه 5 شهرداری تهران قرار دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد این محله می توانید به صفحه اختصاصی محله جنت آباد شمالی واقع در وبلاگ آقای املاک بروید.

خرید خانه در تهران

مجتمع آیریک فردوس شرق

وقتی محله ای دارای مرکز خرید معروف باشد یک مزیت برای آن محله محسوب می شود. مرکز خرید آیریک سنتر یکی از معروف ترین و شناخته شده ترین مرکز خرید در این محله است که بیشتر نیازهای ساکنین این محله را برطرف می کند.  این مجتمع در مرداد ماه سال ۱۳۹۴ با ۲۰۰ واحد تجاری افتتاح شد. از دیگر امکانات این مجتمع می توان به ۵ طبقه پارکینگ و فودکورت اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: صفر تا صد آشنایی با محله سرشناس آیت الله کاشانی!

در این مجتمع تجاری علاوه بر پوشاک رستوران های متعددی هم دیده می شود مغازه هایی چون لوازم خانگی، اسباب بازی فروشی و موبایل و... شاید خیلی از شما که در این محله زندگی می کنید از وجود کارواش در پارکینگ این مجتمع بی اطلاع باشید. به تعبیری این مجتمع می تواند بیشتر نیازهای شما را برطرف کند. تنها این مجتمع نیست. علاوه بر این تعداد زیادی مغازه و فروشگاه در خیابان اصلی فردوس شرق به وفور دیده می شود به همین دلیل است که این محله از محبوبیت زیادی برخوردار است.

اگر می خواهید از محله سازمان برنامه اطلاعات مفید و کاملی به دست آورید و همچنین از قیمت های به روز خرید آپارتمان در سازمان برنامه شمالی و خرید آپارتمان در سازمان برنامه جنوبی باخبر شوید، بر روی لینک، کلیک کنید.

مجتمع تجاری ادارای آیریک سنتر فردوس شرق

نقشه بلوار فردوس شرق

بلئوار فردوس شرق از سمت شمال به بلوار آیت‌ الله کاشانی،از سمت جنوب به آزاد راه تهران- کرج، از شرق به صادقیه و جناح و ازغرب به بزرگراه شهید ستاری متصل می شود. 

آشنایی با مراکز درمانی فردوس شرق

در رابطه با موقعیت مراکز درمانی در این محله باید بگوییم فردوس شرق بیمارستان ندارد البته ساکنین این محله می‌توانند در صورت نیاز به بیمارستان‌های محله های نزدیک مراجعه کنند. این محله دارای تعدادی درمانگاه از جمله؛ درمانگاه شبانه روزی التیام در خیابان شهید سلیمی جهرمی، درمانگاه شماره ۲۲ در خیابان شهید تقدیری و درمانگاه بهداشتی و درمانی حضرت فاطمه زهرا واقع در خیابان ابراهیمی جنوبی است همچنین داروخانه هداوند خانی واقع در خیابان شهید سلیمی جهرمی و داروخانه الزهرا واقع در خیابان ابراهیمی جنوبی در این محله مشغول به خدمت رسانی هستند.   

بیشتر بخوانید: باغ فیض تهران ؛صفر تا صد معرفی این منطقه سرسبز

نگاهی به مراکز فرهنگی و آموزشی

اگر سری به این محله بزنید به خوبی درمی یابید که از لحظ مراکز فرهنگی و آموزشی چیزی کم ندارد اگر علاقه به کلاس های آموزش زبان دارید می توانید به آموزشگاه های چون ایرانمهر حد فاصل وفاآذر و عقیل، گروه آموزشی سیتاک واقع در خیابان ولی‌عصر، آموزشگاه سروش دانش واقع در ابتدای بلوار فردوس شرق مراجعه کنید.

برای کسب اطلاعات از قیمت خرید آپارتمان در منطقه 5 تهران کلیک کنید.

فرهنگسرای فردوس 

فرهنگسرای فردوس یکی از ممهم ترین فرهنگسراهای تهران محسوب می شود که در سال ۱۳۸۱ توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در محله بلوار فردوس شرق احداث شد. این مرکز فرهنگی و آموزشی به عنوان ستاد مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۵ تهران، دوهزار و ۶۷۰ متر مربع زیربنا دارد که شامل بخش های مختلفی مانند کتابخانه، نگارخانه (گالری های ۱ و ۲ )، سالن نمایش با ظرفیت ۲۶۰ صندلی، سالن اجتماعات آفرینش نور با ظرفیت ۱۲۰ صندلی، کلاس‌های آموزشی، کافی‌نت، باشگاه ورزشی (ویژه بانوان)، نمایشگاه دائمی کتاب کودک و نوجوان،پایگاه بسیج شهید پناهنده و ... می باشد.

محله شهر زیبا یکی از محله های واقع در منطقه 5 تهران است. وبلاگ آقای املاک یک صفحه جداگانه به محله شهر زیبا تهران اختصاص داده است تا کاربران بتوانند با مراجعه به آن اطلاعات دقیقی درمورد این محله کسب نمایند.

فرهنگسرای فردوس شرق تهران

بیشتر بخوانید: کوی ارم ؛آشنایی با خوش مسیرترین محله در غرب تهران !

معرفی مراکز دولتی

محله هایی هم وجود دارند که تمامی مراکز دولتی را در خود جای نداده اند و از مراکز دولتی کمی برخوردارند و ساکنین آن محله مجبورند برای انجام کار اداری یا دولتی خود مسافتی را طی کنند باید بگوییم فردوس شرق دارای مراکز دولتی متعددی است به عنوان مثال کارگزاری شماره ۵۱ تامین اجتماعی در نزدیکی بزرگراه ایت الله کاشانی قرار دارد. مرکز قضایی شهید فهمیده، دفتر پلیس +۱۰ بین ستاری و ابراهیمی جنوبی، پایگاه ویژه مدیریت بحران منطقه ۵ واقع در انتهای خیابان ابرهیمی شمالی، اداره کل امور مالیاتی غرب تهران واقع در خیابان ولیعصر از جمله مراکزیست که در این محله قرار گرفته اند.

اگر قصد خرید آپارتمان در منطقه 22 تهران را دارید، همین حالا بر روی لینک کلیک کنید.

مراکز تفریحی و ورزشی فردوس شرق

محله فردوس شرق همانند محله های دیگر شهر تهران دارای پارک و بوستان و مراکز ورزشی است اسامی چند پارک را به طورمختصر برایتان می آوریم: پارک اقاقیا در خیابان باقری، پارک کاجستان، بوستان باصفا در خیابان وفا آذر جنوبی، پارک بوستان در خیابان سلیمی جهرمی، پارک گلسار در خیابان ابراهیمی پور. همچنین مجموعه ورزشی جهان پهلوان تختی و مجتمع ورزشی خادم تقاطع بلوار فردوس و وفا اذر یکی از مجموعه هایی است که نه تنها برای ساکنین محله بلکه برای ساکنین محله های نزدیک به آن هم پرطرفدار و محبوب است.

بیشتر بخوانید: آشنایی صفر تا صد محله صادقیه

مجموعه ورزشی خادم فردوس شرق

فردوس شرق رستوران

در آخر این مقاله می خواهیم کمی حال و هوایتان را عوض کنیم به همین دلیل میریم سراغ خوراکی ها... بلوار فردوس شرق به قطب خوراکی معروف است. وقتی وارد این بلوار می شوید از هر ۱۰ مغازه ۵ مغازه به خوراکی مربوط می شود مغازه هایی نظیر بستنی و آبمیوه فروشی، فست فود و رستوران و.... خیابان وفا آذر و رامین دو خیابانی هستند که رستوران و غذاخوری‌های زیاد و معروفی را در خود جای داده‌ است. به طوری که طرفداران فرامحله ای پیدا کرده است.

محله پونک جزو محله های منطقه 5 تهران است. برای آشنایی بیشتر با این محله پرطرفدار به صفحه اختصاصی آن یعنی پونک تهران در وبلاگ آقای املاک مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: با یکی از چهره های سرشناس در صنعت ساخت و ساز و انبوه سازی حاج رحیم قربانی آشنا شوید!

تعداد نظرات : 25
  • ناشناس
    29 آذر 1402
    بهترین محله غرب تهران بلوار فردوس شرقیه. از معدود محلاتی است که شما کافیه خودتون رو برسونید به بلوار تا همه چیز در آن واحد در دسترستون باشه. بهترین رستوران های تهران اینجاست. از نظر دیگر با توجه به راه اندازی ایستگاه های مترو در سایر نقاط غرب تهران، به وضوح میشه کاهش ترافیک رو نسبت به سالهای قبل دید. قبلا کل غرب تهران توی ایستگاه صادقیه که تنها مترو غرب تهران بود پیاده و سوار میشدن الان دیگه خودشون مترو دار شدن. فروشگاه ها و مراکز خرید بسیار عالی و فضای سبز مناسب و از همه مهم تر اصالت منطقه. این محله بسیار محله امنی هم هست و تعداد سرقتها به نسبت سایر محلات کمتره.
  • سوری
    31 مرداد 1402
    یکی از شلوغ‌ترین وکثیف ترین محله ی تهران هستش فکر کنم درافغانستان هم همچین جای کثیفی نیست
  • مالباخته
    25 تیر 1402
    واقعا دزد بازاره بلوارفردوس دزدارو بگیرید توروخدا از شهرستان اومدم تهران بلوار فردوس طلامو زدن الهی خیر نبینی تویی که طلای منو دزدیدی با پول طلای من پول سرطان بدی
  • ناشناس
    13 بهمن 1401
    مزخرف ترین جای صادقیه بلوار فرددس هست چه شرق چه غرب همه اش پاتوق دزد و مواد فروش و اراذل و اوباش . امکان نداره ماشین کسی یا خونه کسی رو تا حالا دزد نزده باشه هر کی بگه دزد تو این محله نیومده سراغش دروغ گفته
  • صدف
    9 بهمن 1400
    مطالب عالی و مفید بود
  • داود نصیری
    16 آذر 1400
    درود بر شما مطالب عالی بود
  • مهسا رمضانی
    16 آذر 1400
    عالی بیشتر به اهمیت فردوس شرق پی بردم الان بهتر میتونم بگم که چرا فردوس شرق دلیل بالاتر بودن قیمتش چی هست
  • محمد رضا حاجی قاسمی
    21 مهر 1400
    سلام به این وسیله مراتب سپاس خود را ازتلاش و زحمات ارزشمندتان را در زمینه معرفی بلوار فردوس شرق را تقدیم مینمایم
  • نیما نیک انجام
    21 مهر 1400
    با سلام با افتخار عضو کوچکی از هولدینک بزرگ آقای املاک هستم? در مورد خرید ، فروش و کلیه خدمات ملکی (اداری و تجاری ) در خدمت شما هستم. سرمایه گذاری به دور از نوسانات بازار ارز، بورس و طلا. نیما نیک انجام ۰۹۱۲۱۹۵۸۹۵۳ مشاور تخصصی اداری تجاری در منطقه
  • نیما نیک انجام
    21 مهر 1400
    با سلام با افتخار عضو کوچکی از هولدینک بزرگ آقای املاک هستم? در مورد خرید ، فروش و کلیه خدمات ملکی (اداری و تجاری ) در خدمت شما هستم. سرمایه گذاری به دور از نوسانات بازار ارز، بورس و طلا. نیما نیک انجام ۰۹۱۲۱۹۵۸۹۵۳ مشاور تخصصی اداری تجاری در منطقه
  • بهروز محمدی
    21 مهر 1400
    با سلام با تشکر از این همه اطلاعات خوب و عالی که در اختیار کاربران قرار می‌دهید. موفق باشید بهروز محمدی مشاور امور ملکی منطقه 5 بلوار فردوس تماس 09127707701 مشاور املاک آناهیتا اینستاگرام Realestate_ferdows@
  • نیما نیک
    21 مهر 1400
    اپلیکیشن بسیار عالی ، کاربردی ،
  • میلاد داودپور
    21 مهر 1400
    سلام ممنون هستم بابت توضیحات میشه در رابطه با محله بلوار فردوس در موضوع با قدمت محله که از چه تاریخی محله فردوس بوده از اول بلوار بوده یا بعدا به صورت بلوار درآمده و اینکه چه فرقی بین قسمت های جنوبی فردوس و شمالی فردوس وجود داره؟ وراستی مرکز تره بار کجای بلوار فردوس واقع شده وآیا در رابطه با فردوس غرب هم اطلاعات خاصی رو دارید در اختیارم بگذارید ممنون میشم سپاسگذارم پر حرفی کردم ببخشید. ممنون میشم بهم توضیح بدید تشکر ویژه ?
  • فائزه
    21 مهر 1400
    محله فردوس شرق رو خیلی دوست دارم محله سرزنده ای هست من به شخصه عاشق رستوراناشم و همیشه با دوستانم این محله رو برای غذا خوردن انتخاب میکنیم...ممنون از اطلاعات مفیدی که در اختیار ما قرار میدین...خدا قوت✌❤
  • ایمان
    21 مهر 1400
    بلوار فردوس شرق یکی از کامل ترین محله های تهران با دسترسی فراوان ...
  • سپهر نفری
    21 مهر 1400
    عالی ?
  • محسن
    21 مهر 1400
    ممنون از مقاله ی جامع و کامل???
  • صادق
    21 مهر 1400
    جالب بود
  • نوین افشار
    21 مهر 1400
    عالی
  • میلاد داودپور
    21 مهر 1400
    سلام یکی از بهترین مناطق غرب تهران خیلی عالیه که در رابطه با منطقه 5مقاله میذارید در صورت امکان برای محله های دیگه منطقه5هم مطلب بذارید?
    ادمین آقای املاک
    21 مهر 1400
    سلام دوست عزیز خیلی ممنون از اینکه وبلاگ و مطالب آقای املاک را دنبال میکند.. چشم حتما پیشنهادتون رو اجرا میکنیم... سپاس فراوان
  • نوید زارع
    21 مهر 1400
    خیلی اطلاعات مفید و جامعی بود ممنون از برنامه آقای املاک
  • هومن راد
    21 مهر 1400
    تا حالا به این دقت با محله فردوس آشنا نشده بودم??????واقعا بابت این پست ممنونم
  • حمید
    21 مهر 1400
    مثل همیشه آقای املاک معرفی محله هاش عالیه:)
  • بهروز
    21 مهر 1400
    ممنون از اطلاعات خوبتان خیلی عالی بود
  • Nima shamkhani
    21 مهر 1400
    سلام ممنون از اطلاعات کاملی که در اختیارمون میزارین????