جردن تهران؛ معرفی محله جذاب، قدیمی و مدرن نلسون ماندلا

جردن تهران؛ معرفی محله جذاب، قدیمی و مدرن نلسون ماندلا

24 بهمن 1402

محله گردی

جردن تهران؛ معرفی محله جذاب، قدیمی و مدرن نلسون ماندلا

جردن تهران محله ای محبوب میان ساکنین شهر تهران و یکی از بهترین مناطق تهران برای زندگی می باشد؛ این محله که تعداد زیادی سفارت خانه ها و فروشگاه های لاکچری در خود جای داده، دارای بافتی مسکونی، اداری و تجاری می باشد و یکی از مناطق گران قیمت شمال شهر تهران محسوب می شود. در ادامه به معرفی کامل این محله لوکس خواهیم پرداخت.

فهرست مطالب

تاریخچه محله جردن

جردن تهران کجاست

جردن منطقه چنده

بهترین خیابان جردن

سرای محله جردن

نزدیک ترین مترو به جردن

معرفی مراکز خرید جردن تهران

اسامی سفارت های جردن تهران

آشنایی با مکان های تفریحی جردن

معرفی مراکز درمانی جردن

تاریخچه محله جردن (خیابان نلسون ماندلا)

نام جردن در دوره پهلوی به افتخار دکتر ساموئل مارتین جردن، بنیانگذار دبیرستان البرز و مدرسه آمریکایی دخترانه تهران، گذاشته شد. دکتر جردن تا سال ۱۳۱۹ریاست مدرسه را برعهده داشت و پس از آن به آمریکا بازگشت. بعد از انقلاب نام این خیابان از جردن به آفریقا تغییر کرد و در نهایت در آذرماه سال ۱۳۹۳ پس از مرگ نلسون ماندلا (رهبر آفریقای جنوبی) نام این خیابان به نلسون ماندلا تغییر کرد. اما هنوز که هنوزه بسیاری از مردم نام این خیابان را جردن صدا می زنند.

جهت مشاهده آگهی های خرید آپارتمان لاکچری در محمودآباد مازندران و خرید ویلا در رشت کلیک کنید

این محله که به برج های  لوکس و پنت هاوس لاکچری در تهران معروف است؛ از سال ۱۳۴۰ ساخت و ساز در آن شروع شد. از همان ابتدا در این منطقه خانه‌ های ویلایی به ندرت پیدا می شد به مرور زمان به علت ارزانی زمین‌های خالی اطراف منطقه جردن، سازندگان شروع به خریداری آنها و ساخت آپارتمان و برج در این محله کردند؛ به همین دلیل خیابان جردن به یکی از مناطق مدرن و لوکس شمال شهر تهران مبدل شد.

برای مشاهده آگهی های اجاره آپارتمان در شیراز و خرید آپارتمان در شیراز کلیک کنید. 

قیمت آپارتمان در جردن به دلیل اینکه در سه منطقه مختلف قرار گرفته متفاوت است. البته ناگفته نماند افزایش قیمت خرید آپارتمان در تهران و اجاره آپارتمان در تهران در سال های اخیر نیز تاثیر زیادی روی میانگین قیمت‌های این منطقه گذاشته است. جردن یکی از گران‌ قیمت ترین محله های تهران برای خرید و فروش آپارتمان محسوب می شود چرا که بهترین امکانات رفاهی مانند مراکز خرید مدرن و برند را در خود جای داده است. در حقیقت امکانات رفاهی فوق العاده خوب جردن موجب شده میانگین قیمت خرید آپارتمان در این محله بالا باشد. 

اگر شما قصد دارید از قیمت های به روز آپارتمان در این محله لوکس و زیبا باخبر شوید به وبسایت آقای املاک مراجعه کرده تا به فایل های آگهی خرید آپارتمان در جردن واجاره آپارتمان در جردن دسترسی پیدا کنید. همچنین می توانید برای مشاهده صفحه آگهی های خرید آپارتمان در ظفر و یا اجاره آپارتمان در ظفر تهران کلیک کنید.

بیشتر بخوانید: خانم مهندس فائزه فدایی معمار، طراح و اجرای پروژه های ویلایی و ساختمانی

جهت مشاهده آگهی های خرید آپارتمان در بندرعباسکلیک کنید. 

جردن تهران کجاست

موقعیت جغرافیایی این محله به گونه ای است که از شمال به الهیه از جنوب به همت از شرق به بزرگراه مدرس و از غرب به خیابان ولیعصر منتهی می شود موقعیت جغرافیای مناسب.این محله موجب شده در مسیر خیابان‌های اصلی شهر قرار بگیرد همین امر در تردد و دسترسی آن بسیار تاثیر گذاشته است. راه های دسترسی به این محله بزرگراه‌های مدرس، میردادماد، حقانی، همت و رسالت است. همچنین خیابان‌های والی نژاد، میرداماد، صانعی در این محله قرار گرفته اند.

بیشتر بخوانید:نیاوران تهران؛با این منطقه لوکس نشین بیشتر آشنا شوید!

برای مشاهده آگهی های خرید آپارتمان در زعفرانیه کلیک کنید. 

جردن تهران کجاست

جردن منطقه چنده

محله جردن از محله های شمال شهر تهران است که با محله هایی از جمله الهیه، امانیه، داوودیه و توانیر مجاورت دارد. قسمت کوچکی از ضلع شمالی این محله در نزدیکی الهیه که در منطقه یک شهرداری تهران است؛ قرار گرفته از طرفی ضلع جنوبی جردن بعد از همت قرار دارد، یعنی منطقه ۶ شهرداری تهران اما بخش بزرگ جردن در منطقه ی ۳ شهرداری تهران واقع شده و خیابان ظفر و بلوار میرداماد را قطع می کند.

جهت مشاهده آگهی های خرید آپارتمان در کیش کلیک کنید. 

محله جردن تهران یکی از محله های لوکس و مدرن در شمال شهر تهران است که در میان برج‌نشینان و افراد مرفه از محبوبیت خاص و ویژه ای برخوردار است.  برج‌ها و مجتمع‌های فوق العاده لاکچری با معماری های منحصر به فرد در این محله نظر هر فردی را به خود جلب می کند. علاوه بر بافت نوساز و مدرن، جردن از حداکثر امکانات رفاهی نیز برخوردار است. برای خرید و حتی اجاره آپارتمان در جردن تهران باید سرمایه بسیار زیادی در اختیار داشت زیرا قیمت خرید و اجاره خانه در این منطقه نجومی است.

یکی از سازندگانی که امروزه به درستی و طبق اصول از روش های نوین صنعت ساختمان سازی پیروی کرده ، مهندس صمد سلیمان زاده است که توانست با سخت‌کوشی، خدمات عالی در طراحی و ساخت با کمک همکاران بسیار ماهر خود شاهکارهای چشمگیری را در سطح شهر تهران بنا کند. شایان به ذکر است که برج پارس جردن یکی از سازه های برتر او به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: بهترین وبسایت خرید آپارتمان در کشور

بهترین خیابان جردن

هر محله ای دارای یک یا چند خیابان مهم و محبوب چه برای سکونت چه برای خرید کردن و... می باشد در این محله خیابان های (فرعی_ اصلی) مهمی از جمله؛ چهارراه جهان کودک، بلوار میرداماد و ظفر وجود دارند اما بهترین خیابان جردن ، به بلوار جردن تعلق دارد که آن را با نام آفریقا و نلسون ماندلا نیز می‌شناسند. این خیابان از سمت جنوب به میدان آرژانتین و از سمت شمال به محله الهیه محدود می‌شود.

جهت درخواست قیمت گذاری آنلابن ملک کلیک کنید.

سرای محله جردن

این مرکز آموزشی و فرهنگی که به سرای محله امانیه معروف است در خیابان آفریقا، خیابان سعیدی، نبش مهرداد واقع شده است این مرکز فضای آموزشی بسیار مناسبی مانند باشگاه ورزشی مهد کودک و... دارد اگر در این محله ساکن هستید پیشنهاد می کنیم حتما سری به این مکان بزنید.

بیشتر بخوانید:فرمانیه تهران؛معرفی محله اعیان نشین در شمال تهران!

نزدیک ترین مترو به جردن

ایستگاه‌ مترو حقانی واقع در جنوب شرقی جردن و ایستگاه مترو میرداماد واقع در بلوار میرداماد نزدیک ترین ایستگاه مترو به جردن تهران می باشند از طرفی  اتوبوس‌های BRT، دسترسی به خیابان جردن را برای افراد راحت کرده است. اما به طور کلی جردن با وجود مراکز تجاری و اداری فراوان و چندین سفارت‌خانه‌، رفت و آمد را برای همگان کمی دشوار کرده و از سوی دیگر شاهد ترافیک و کمبود جای پارک در این منطقه خواهید بود.

بیشتر بخوانید:پونک تهران؛دلیل محبوبیت این محله برای سکونت چیست؟

آقای املاک شما را از جدیدترین قیمت خرید آپارتمان در ونک و اجاره آپارتمان در ونک تهران باخبر خواهد کرد.

عکس از جردن تهران

معرفی مراکز خرید جردن تهران

این منطقه علاوه بر این فروشگاه زنجیره ای رفاه و مغازه های بزرگ و کوچک دارای چندین پاساژ با انواع برندها است. به عنوان ساختمان نگین آفریقا، سرخه بازار، بازار بزرگ میرداماد، مجتمع کامپیوتر پایتخت، مرکز خرید اسکان، پاساژ آسیا، مرکز خرید گاندی، مرکز خرید گلشهر، مرکز خرید مدرن الهیه و کوئین سنتر از جمله مراکز خرید واقع در این محله می باشند.

بیشتر بخوانید: اقدسیه ؛معرفی صفر تا صد این محله قدیمی

اسامی سفارت های جردن تهران

علاوه بر دسترسی و برج های لوکس و لاکچری و همچنین آب و هوای مناسب یکی از دلایل محبوبیت محله جردن وجود تعداد بی شمار سفارت خانه در این محله و همچنین محله های اطراف آن است. سفارت هایی مانند سفارت مکزیک، سفارت عمان، سفارت اروگوئه، سفارت کنیا، سفارت قطر، سفارت سوریه، سفارت سودان، سفارت بحرین، سفارت جمهوری لهستان، سفارت کویت، کنسولگری ایتالیا و سفارت جمهوری یونان در جردن قرار دارند؛ سفارت هایی چون سفارت فیلیپین، سفرت نیجریه، سفارت بنگلادش و… در اطراف این محله می باشند.

اگر قصد دارید درمورد محله سعادت آباد که مانند محله جردن، یکی از محله های گران قیمت و لاکچری محسوب می شود، بیشتر بدانید می توانید به این صفحه مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: دوره آموزش املاک ؛با تدریس مهندس ایمان خدابخش

آشنایی با مکان های تفریحی جردن

با اینکه بافت این محله بیشتر مسکونی و ادارای است و خانه های ویلایی در آن کم پیدا می شود اما همان خانه های ویلایی ظهر قدیمی خود  را حفظ کرده و به مکانی تاریخی تبدیل شده است. یکی از همین مکان ها (کاخ جردن) است. نکته جالب درباره این محله این است که این محله دارای کوچه‌های شمالی زیادی است که نام آنها از کتاب گلستان سعدی برگرفته شده، از طرف دیگر ساختما‌ن‌های اداری مهم و معروف مانند ساختمان ریاست جمهوری، موزه امام علی، کتابخانه ملی و ... همگی در جردن واقع شدند.

بیشتر بخوانید:کامرانیه تهران؛معرفی محله ای با برج های لوکس و زیبا!

معرفی مراکز درمانی جردن

بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی تندیس در بلوار نلسون ماندلا خیابان تندیس واقع شده این بیمارستان دارای ۶۴ تخت بیمارستانی در ۹ طبقه می باشد.از دیگر مراکز درمانی واقع در این منطقه و مناطق مجاور آن می توانیم به مرکز جراحی مریم، بیمارستان شهید هاشمی نژاد (دریانی)، بیمارستان محب مهر، بیمارستان دی، بیمارستان چشم رازی، آزمایشگاه پزشکی جردن، داروخانه جردن، آزمایشگاه مسعود، داروخانه درمانگر، آزمایشگاه نیلو و داروخانه جهان کودک اشاره کنیم.

جهت اطلاع از به روزترین قیمت آگهی های خرید آپارتمان در منطقه 3 تهران کلیک کنید.

محله قلهک مانند محله جردن، یکی از محله های منطقه 3 تهران است. اگر تمایل دارید که اطلاعات بیشتری درمورد این محله بدست بیاورید می توانید به صفحه قلهک تهران مراجعه کنید.

برای آشنایی با یکی از لوکس ترین پروژه های اداری و تجاری منطقه 22 تهران رویال رزیدنس چیتگر کلیک کنید! 

اگر در شمال کشور قصد سرمایه گذاری و یا سکونت دارید، پروژه میلنیوم محمودآباد را به شما پیشنهاد می کنیم . این پروژه مدرن و لوکس واقع در شهر محمودآباد (استان مازندران) می باشد که توسط شرکت ساختمانی MRG و به دست یکی از سازندگان مطرح، (مهندس محمدرضا جنیدی) ساخته شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی لینک کلیک کنید.

برای مشاهده آگهی های خرید و فروش آپارتمان در منطقه 1 می توانید به لینک های مرتبط زیر مراجعه کنید. 

خرید آپارتمان در الهیه

خرید آپارتمان در ولنجک

خرید آپارتمان در فرشته

اجاره آپارتمان در کامرانیه

اجاره آپارتمان در زعفرانیه 

جهت مشاهده آگهی های خرید ویلا در شهرهای مختلف ایران می توانید به لینک های زیر مراجعه کنید

خرید ویلا در محمودآباد

خرید ویلا در گیلان

خرید ویلا در مازندران

خرید ویلای استخردار در شمال


سوالات متداول

  • جردن منطقه چند تهران است؟

    خیابان نلسون ماندلا (جردن سابق) محله ای بزرگ در تهران بوده که بخشی از آن در منظقه 1، بخشی از آن در منظقه 3 و بخشی از آن هم در منطقه 6 است.

  • جاهای دیدنی جردن تهران کجاست؟

    مراکز خرید متعدد، کتابخانه ملی و باغ کتاب و سفارت خانه های این محله از مهم ترین جاهای دیدنی جردن هستند

تعداد نظرات : 13
  • جوانشیر
    21 بهمن 1402
    بسیار عالی اما برای از ما بهترون هست آیا با قیمتهای که گفتید چند درصد مردم ایران میتونن خریداری کنند، به امید روزی که همه ی هموطنان بتوانند در رفاه زندگی کنن،🙏🙏د
  • محیا نجف زاده
    17 آبان 1402
    یک آپارتمان خوب میخواستم درجردن
    ادمین آقای املاک
    17 آبان 1402
    سلام و عرض ادب کاربر گرامی شما می تونید در وبسایت آقای املاک وارد صفحه خرید آپارتمان در جردن بشید و آپارتمان مورد نظر خودتون رو انتخاب کنید. آدرس: https://mrestate.ir/f/tehran,jordan/buy_residential_apartment
  • صالحی املاک خانه ما
    3 مهر 1402
    سلام. مطالب خیلی اموزنده ای بود. من. که بیشتر از ۲۰ًسال در جردن کار میکنم نمیدانستم. این همه سفارت در محله جردن وجود داره
  • امیر درستکارسرابی
    24 فروردین 1402
    یه تهران یه جردن یه جردن یه شاندیز یه شاندیز یه کباب بی نظیر
  • نیما
    27 اسفند 1401
    چیز خاصی من تو جردن ندیدم که با کلاس باشه
  • سید‌فتاح‌سجادی
    15 آبان 1401
    بسیار‌جالب‌است‌ازخواندن‌مطالب‌لذت‌بروم‌ممنون‌از‌درج‌مطالب
    ادمین آقای املاک
    15 آبان 1401
    سلام و عرض ادب خیلی خرسندیم که مطلب ما برای شما مثمر ثمر واقع شد.
  • میثن
    20 مهر 1401
    اصیل ترین ها زندگی میکنن در جردن
  • پارمیدا نیکنژاد
    12 اسفند 1400
    سلام من در الهیه زندگی میکنم واقعاً پاساژ هاو رستوران هاو کافه هاش عالیه حتماً برید پارمیدانیک نژاد،۱۰ساله،تهران،الهیه،برج ماناسیک
  • علی بخشی
    11 اسفند 1400
    فقط کافیه اینجا تو ترافیک بمونی پیر میشی
  • نوین افشار
    11 اسفند 1400
    جردن مجموعه از بافت اداری و مسکونی هستش اما ترافیکش خیلی زیاد شده
  • علی منصوری
    8 اسفند 1400
    بسیار عالی ، جردن قبلا واقعا بینظیر بود حیف که بافتش کلا اداری شده
  • سمیرا مظفرزاده
    7 اسفند 1400
    جردن فقط رستوران و کافه هاش و سفارتخونه هاش 👌👌👌
  • ایواش
    5 آبان 1400
    متشکرم بابت این همه اطلاعات کامل و جامع راجع به محلات مختلف تهران