فرمانیه تهران ؛معرفی محله اعیان نشین در شمال تهران

فرمانیه تهران ؛معرفی محله اعیان نشین در شمال تهران

13 فروردین 1403

محله گردی

فرمانیه تهران ؛معرفی محله اعیان نشین در شمال تهران

اگر قصد خرید آپارتمان در تهران و یا اجاره آپارتمان در تهران را دارید و محله فرمانیه را برای سکونت انتخاب کرده اید باید در ابتدا از صفر تا صد امکانات رفاهی و به روزترین آگهی های قیمت آپارتمان آن با خبر شوید در نتیجه به شما پیشنهاد می‌کنیم تا آخر این مطلب ما را دنبال کنید تا شما را با تمامی امکانات رفاهی این محله آشنا کنیم. با ما همراه باشید. 

فهرست مطالب

تاریخچه محله فرمانیه

فرمانیه تهران کجاست

فرمانیه شرقی بهتره یا غربی

خیابان های فرمانیه 

مترو فرمانیه

سرای محله فرمانیه

معرفی مراکز خرید فرمانیه

آشنایی با مراکز تفریحی و ورزشی

بیمارستان فرمانیه

سفارت خانه های فرمانیه

زندگی در فرمانیه تهران

تاریخچه محله فرمانیه

اگر می خواهید از پیشینه محله فرمانیه بدانید شاید برایتان جالب باشد که این محله مرفه نشین با ظاهری نوساز و لاکچری قدمتی ۲۰۰ ساله دارد. بر اساس گفته های محلی فرمانیه نام خود را از نام خانواده فرمانفرمانیان، خانواده پر نفوذ و ثروتمند دوره قاجار گرفته است.

زمین های منطقه فرمانیه متعلق به شاهزاده عبدالحسن میرزا فرمانفرما (نخست وزیر ایران در اواخر سلطنت قاجار) بوده‌است. میرزا فرمانفرما این زمین‌ها را در سال ۱۳۲۶ قمری از محمدولی‌خان آصف‌السلطنه خریداری کرد. 

در حال حاضر اصلی ترین خیابان این منطقه خیابان فرمانیه است که از چهارراه فرمانیه و تقاطع پاسداران آغاز و تا چهارراه کامرانیه تهران و بلوار اندرزگو ادامه دارد.

برای مشاهده آگهی های خرید آپارتمان در فرشته کلیک کنید.

پیش خرید آپارتمان در تهران

عکس فرمانیه تهران

فرمانیه تهران کجاست

فرمانیه که در منطقه یک شهرداری تهران و در قسمت شمالی این شهر واقع شده یکی دیگر از محله های لوکس و مدرن و البته گران شهر تهران است. بافت این محله نوساز است و به تعبیری میزبان برج و ساختمان های مدرن و بسیار گرانقیمت است به عنوان مثال برج آسمان واقع در چهارراه فرمانیه که دومین برج بلند مسکونی در ایران است و برج‌های دو قلوی فرمان از برج های معروف محله فرمانیه هستند.

برج دوقلوی فرمانیه که در خیابان یگانه این محله واقع شده  از۳۰ طبقه ۳۰۰ واحدی با امکانات رفاهی مناسب برای ساکنین ساخته شده یکی از بزرگترین و شناخته شده ترین برج‌های تهران می باشد . برج دوقلوی فرمان در مقایسه با برج‌های لوکس این منطقه قیمت مناسب‌تری دارد. در آخر برج های نگین و برج زنبق از دیگر سازه های معروف فرمانیه به شمار می رود.

بیشتر بدانید: پاسداران تهران ؛شرایط سکونت در این محله قدیمی چگونه است؟

برج دوقلوی فرمانیه

خرید خانه در تهران

چهارراه فرمانیه کجاست

چهارراه فرمانیه در تقاطع خیابان های پاسداران، خیابان جهانبخش نژاد و شهید لواسانی واقع شده است. چهارراه فرمانیه (تقاطع شهید لواسانی و پاسداران) مهم‌ترین نقطه این محله محسوب می‌شود که به لحاظ موقعیت جغرافیایی در نزدیکی مراکز مهمی از جمله بیمارستان فرمانیه، مرکز خرید آرتمیس، مرکز خرید کوهستان، برج آسمان، تالار فرمانیه،سفارت سوئد و جمهوری چک، آزمایشگاه پاتوبیولوژی فردا، بام برند سنتر، پمپ بنزین 134، و مراکز دولتی مانند بانک اقتصاد نوین، بانک شهر و بانک مسکن نیز واقع شده است.

فرمانیه منطقه چنده 

محله فرمانیه تهران یکی از محله های لوکس و مرفه‌نشین واقع در شمال شهر تهران می باشد که در منطقه یک شهرداری تهران و شهرستان شمیرانات واقع شده است، فرمانیه به لحاظ قیمت مسکن در زمره گران‌قیمت‌ترین مناطق مسکونی تهران قرار دارد. همچنین این محله یکی از اصیل ‌ترین و قدیمی ‌ترین محله‌ های تهران به حساب می آید.

آب و هوای فرمانیه

در رابطه با آب و هوای فرمانیه باید به این نکته اشاره کرد که این محله یکی از خوش آب ‌و هواترین محلات تهران به شمار می رود چرا که باغ های متعدد در این منطقه و همچنین محله شمیران تهران موجب شده که محله فرمانیه همانند سایر مناطق شمالی شهر، از آب و هوای خنک و پاکیزه ای برخوردار باشد. البته مجاورت فرمانیه به بوستان نیاوران و کاخ نیاوران باعث شده این محله تحت تاثیر آب و هوای سالم و مطلوبی قرار بگیرد.

فرمانیه تهران نقشه

فرمانیه از شمال به محله نیاوران و جماران از جنوب به بزرگراه صدر از غرب به دزاشیب و تجریش و از شرق به خیابان پاسداران و اقدسیه محدود می شود. فرمانیه از سمت بلوار شهید دستواره (معصومی) و خیابان کامرانیه جنوبی، به راحتی به اتوبان صدر دسترسی دارد. 

محله محمودیه یکی از محله های منطقه 1 تهران است. اگر تمایل دارید درمورد این محله اطلاعات کاملی کسب کنید، می توانید به صفحه اختصاصی محله محمودیه تهران در وبلاگ آقای املاک مراجعه کنید.

فرمانیه غربی

فرمانیه غربی قسمتی از خیابان فرمانیه می باشد که از چهارراه کامرانیه آغاز و تا سه را قیطریه ( خیابان اندرزگو) ادامه دارد. . فرمانیه غربی از سمت غرب به خیابان شریعتی از سمت شمال به خیابان نیاوران از سمت جنوب به بزرگراه صدر و از سمت شرق به خیابان کامرانیه متصل می شود.

از خیابان های فرعی مهم و اصلی فرمانیه غربی می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • خیابان سلیمی شمالی و جنوبی
  • بخش گسترده ای از خیابان لواسانی
  • خیابان وطن پور شمالی و جنوبی
  • فرعی های بلوار انرزگو 

بیشتر بدانید: هروی تهران ؛معرفی کامل این محله در شمال شرق تهران

فرمانیه شرقی 

فرمانیه شرقی حد فاصل چهارراه فرمانیه تا چهارراه کامرانیه قرار دارد. از خیابان های فرعی مهم و اصلی فرمانیه شرقی می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • خیابان سنبل فرمانیه
  • خیابان های کوهستان
  • خیابان مهماندوست 
  • خیابان ثروتی
  • خیابان عسگریان
  • خیابان دیباجی شمالی
  • خیابان متقیان
  • بخش های از خیابان های نارنجستان 

اگر به دنبال خرید آپارتمان در قیطریه و یا اجاره آپارتمان در قیطریه هستید ، یا قصد اجاره آپارتمان در کامرانیه و خرید آپارتمان در کامرانیه را دارید، کافیست به وبسایت آقای املاک مراجعه کنید و تمامی آگهی های منتشر شده را مشاهده نمائید.

همچنین می توانید از آگهی های به روز  خرید آپارتمان در پاسداران و  اجاره آپارتمان در پاسداران دیدن نمائید.

فرمانیه شرقی بهتره یا غربی

در پاسخ به این سوال که فرمانیه شرقی بهتره یا غربی به گفته برخی از مشاوران املاک این منطقه؛ فرمانیه غربی به لحاظ مرغوبیت در خرید و فروش و رهن و اجاره آپارتمان بعد از فرمانیه شرقی قرار گرفته است و فرمانیه شرقی به لحاظ قیمت گذاری مرغوبیت بیشتری نسبت به املاک فرمانیه غربی دارد. این امر در قیمت های انواع املاک این محدوده از جمله کلنگی، آپارتمان، اداری و تجاری کاملا مشهود است.

عکس محله فرمانیه تهران

اگر قصدخرید آپارتمان در فرمانیه را دارید یا می خواهید از قیمت های اجاره آپارتمان در فرمانیه مطلع شوید می توانید به وبسایت آقای املاک مراجعه کرده و به راحتی آگهی های موجود در آن را مشاهده کنید. همچنین می توانید در کمترین زمان برای فروش ملک خود به صورت رایگان در وبسایت آقای املاک درج آگهی کنید.

برای آگاهی از به روزترین قیمت خرید پنت هاوس در فرمانیه  بر روی لینک کلیک کنید و از جدیدترین آگهی های خرید و فروش پنت هاوس در این محله باخبر شوید.

خیابان فرمانیه 

  • فرمانیه خیابان عمار

  • فرمانیه خیابان عسگریان 

  • فرمانیه خیابان سعیدی

  • فرمانیه خیابان لواسانی

  • فرمانیه اندرزگو

خیابان های فرمانیه تهران

فرمانیه با مترو

در حال حاضر این محله فاقد ایستگاه مترو است. البته نزدیکترین ایستگاه مترو به این محله ایستگاه متروی نوبنیاد می باشد. از طرف دیگر ساکنین این محله یا اشخاصی که فاقد وسیله نقلیه اند می‌توانند از پایانه اتوبوسرانی شهید دستواره استفاده کنند. اگر به دنبال پایانه تاکسیرانی در این محله می گردید باید بگوییم نزدیکترین پایانه تاکسیرانی به این محله، ضلع شمالی میدان نوبنیاد است البته فراموش نکنید ایستگاه مترو اقدسیه یکی دیگر از راه های دسترسی به این محله باشد.

نزدیکترین مترو به فرمانیه

یکی از رایج ترین سوال های افراد نزدیکترین مترو به فرمانیه تهران است. باید گفت که دسترسی ایستگاه مترو فرمانیه از موضوعات بسیار مهم فرمانیه به حساب می‌آید؛ شما می توانید وارد خط 1 مترو (خط قرمز رنگ) شوید و در سریع ترین زمان ممکن به این محله دسترسی پیدا کنید. همانگونه که گفتیم از آنجایی که فاصله نوبنیاد تا فرمانیه کوتاه است، نزدیکترین ایستگاه مترو به فرمانیه ، ایستگاه مترو نوبنیاد واقع در ضلع شمالی بزرگراه صدر می باشد؛ علاوه‌ بر آن ایستگاه مترو اقدسیه واقع در خیابان موحد دانش ،خیابان ندا، مسیر رفتن به فرمانیه را نیز بسیار آسان کرده است.

بیشتر بخوانید: ولنجک تهران؛قطب گردشگری در شمال پایتخت

فاصله تجریش تا فرمانیه

محله فرمانیه در ضلع شرقی محله تجریش قرار دارد بنابراین فاصله چندانی با یکدیگر ندارند ، اما در رابطه با فاصله تجریش تا فرمانیه باید گفت که از ابتدای خیابان فرمانیه (شرق فرمانیه) تا میدان تجریش مسافتی حدود 4.15 کیلومتر را باید طی کرد.

سرای محله فرمانیه

سرای محله فرمانیه یکی از بهترین مراکز فرهنگی در این منطقه می باشد که علاوه بر برگزاری کلاس ها آموزشی در مشارکت های اجتماعی و فرهنگی فعالیت دارد. از جمله امکانات و کلاسهای سرای محله فرمانیه می توانیم به کتابخانه ،خانه کودک، کلاسهای ورزشی ویژه بانوان، کلاسهای هنری و موسیقی و کلاس های علمی و آموزشی اشاره کنیم. سرای محله فرمانیه در خیابان دیباجی شمالی، بن بست شهید شکری، پلاک۴ واقع است.

برای کسب اطلاعات در مورد قیمت آپارتمان در زعفرانیه می توانید با مراجعه به وبسات اقای املاک ، وارد صفحه آگهی های خرید آپارتمان در زعفرانیه و یا اجاره آپارتمان در زعفرانیه شوید.

سرای محله رستم آباد_فرمانیه

معرفی مراکز خرید فرمانیه

محله فرمانیه به عنوان یکی از گران قیمت ترین محله‌های شمال شهر تهران چندین مرکز خرید لوکس دارد که در دسترس ساکنان این محله قرار دارد و همچنین از سایر نقاط تهران هم برای بازدید و خرید به این مراکز مراجعه می‌کنند.

مرکز خرید کوهستان

در رابطه با مراکز خرید اصلی در این محله اگر می خواهید اطلاعاتی کسب کنید ما به شما کمک می کنیم؛ مرکزخرید کوهستان نرسیده به چهارراه فرمانیه واقع شده است. مورد دیگر مرکز خرید آرتمیس فرمانیه پایین تر از چهارراه فرمانیه و مرکز خرید کوه نور واقع در تقاطع کامرانیه و خیابان فرمانیه است.

بیشتر بدانید:نیاوران تهران؛با این منطقه لوکس نشین بیشتر آشنا شوید و برترین آگهی های قیمت خرید آپارتمان در نیاوران و یا اجاره آپارتمان در نیاوران را از ما بخواهید.

مرکز خرید روشا

مرکز خرید روشا در نیاوران، تقاطع خیابان عمار و فرمانیه واقع است این مجتمع تجاری از ۷ دپارتمان تشکیل شده که دپارتمان لباس زنانه در طبقه G، دپارتمان کیف و کفش در طبقه GF، دپارتمان ساعت و زیورآلات در طبقه GF، دپارتمان پوشاک و لوازم ورزشی در طبقه ۲، دپارتمان لباس بچه در طبقه ۱، دپارتمان لباس مردانه در طبقه ۱، دپارتمان لوازم آرایش، عطر و ادکلن در طبقه GF می باشد. اگر شما به‌ دنبال محصولات برند هستید، مرکز خرید روشا گزینه‌ مناسب میان دیگر مراکز خرید در شهر تهران است.

مجتمع تجاری آرتمیس فرمانیه

مرکز خرید آرتمیس فرمانیه در خیابان پاسداران شمالی ،پایین تر از چهار راه فرمانیه ، نبش نارنجستان چهارم واقع شده است . این مرکز خرید دارای مغازه هایی همچون پوشاک، کیف و کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی، طلا و زیورآلات، اسباب بازی، لوازم منزل و ... می باشد. همچنین شش غرفه غذایی، کافی شاپ و رستوران در این مجموعه آماده خدمت رسانی به مراجعه کنندگان هستند. مجتمع آرتمیس دارای پارکینگ عمومی با ظرفیت بیش از ۴۴۰ خودرو است. نزدیکی مرکز خرید آرتمیس به اتوبان های صدر، امام علی و صیاد شیرازی و متروی نوبنیاد موجب شده بازدیدکنندگان از راه های دور نیز با صرف کمترین زمان در این مکان حضور یابند.

محله سعادت آباد همانند محله فرمانیه یکی از محله های لوکس تهران به شمار می آید. برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد این محله می توانید با مراجعه به وبلاگ اقای املاک وارد صفحه اختصاصی محله سعادت آباد تهران شوید.

مرکز خرید آرتمیس فرمانیه تهران

بیشتر بدانید:قیطریه تهران؛آشنایی با این منطقه لوکس و مرفه نشین

علاوه بر پاساژ و مجتمع های تجاری فرمانیه هم همانند محله های دیگر دارای چندین فروشگاه و میوه و تره بار است که ساکنین این محله برای خرید روزانه خود از بازار میوه و تره‌بار شهید لواسانی و فروشگاه شهروند فرمانیه استفاده کنند که فروشگاه شهروند فرمانیه یکی از مراکز معروف و شناخته شده در فرمانیه محسوب می‌شود. 

آشنایی با مراکز تفریحی و ورزشی

در ارتباط با مراکز تفریحی و ورزشی واقع در این محله میتوانیم به بوستان امام علی واقع در چهار راه کامرانیه بوستان پگاه حد فاصل خیابان چیذری و خیابان صالحی و بوستان صدر و بوستان مینا اشاره کنیم. همچنین مجموعه ورزشی چیذر، آکادمی والیبال شمیران، مجموعه ورزشی بانوان نهایت، استخر الغدیر، مجموعه ورزشی فدک و باشگاه اسکواش دیباجی،مجموعه ورزشی فرمانیه، مرکز تندرستی و ورزشی نارنجستان از دیگر مناطق تفریحی و ورزشی محله فرمانیه به شمار می روند.

فرمانیه بیمارستان

برای بسیاری از افراد وجود بیمارستان در یک محله مهم است باید بگوییم این محله دارای بیمارستان است که معروف ترین آن بیمارستان فرمانیه واقع در نزدیکی چهارراه فرمانیه است. البته این محله دارای چندیدن کلینیک زیبایی و ساختمان پزشکان نیز است به عنوان مثال: کلینیک زیبایی فرمانیه واقع در خیابان شهید لواسانی، مرکز جراحی کیان فرمانیه روبه روی برج‌های دوقلوی فرمانیه و ساختمان پزشکان فرمانیه واقع در چهارراه فرمانیه از جمله مراکز درمانی این محله هستند.

بیمارستان فرمانیه تهران

سفارت خانه های فرمانیه

این محله خوش آب‌و‌هوا دارای چندین سفارت خانه است. و سفارت های به نسبت زیادی را در خود جای داده که از جمله آنها باغ و سفارت ایتالیا واقع در خیابان فرمانیه که یکی از سفارت های معروف این محله است، سفارت پادشاهی هلند واقع در خیابان سنبل و سفارت نروژ واقع در نبش خیابان سنبل، سفارت پادشاهی سوئد، سفارت جمهوری چک و سفارت ترکمنستان از سفارت های شناخته شده این محله به شمار می روند.  

بیشتر بدانید:الهیه تهران؛لوکس ترین و گران ترین محله پایتخت را بشناسید

زندگی در فرمانیه تهران

اگر قصد زندگی در فرمانیه تهران را دارید باید بدانید که فرمانیه یکی از مناطق لوکس و گران قیمت شهر تهران به شمار می رود به گونه ای که به محله برج نشین‌های پایتخت و پنت‌هاوس‌های شیک و رویایی تهران شهرت دارد. محله فرمانیه از گذشته تا به امروز مورد توجه افراد ثروتمند بوده و به دلیل آب و هوای خنک کوهستانی خود دارای مرغوبیت زمین و محله‌ای سرسبز با باغ‌های پر بار میوه بوده است.

کیفیت زندگی در فرمانیه به دلیل بافت مدرن و وجود مراکز خرید لوکس و لاکچری و همچنین دسترسی آسان به سایر محله‌های شمال شهر تهران بالا و اعیانی می باشد. در حال حاضر بهترین برج‌های ایران در همین محله قرار گرفته اند. از طرفی بزرگراه صدر، خیابان پاسداران و کامرانیه از نزدیک‌ترین شاه‌راه‌هایی این منطقه می باشند که دسترسی محلی این منطقه را به خیابان‌های اصلی تهران امکان‌پذیر می‌کند. بافت این محله ترکیبی از خانه‌های ویلایی و برج و آپارتمان های مسکونی می باشد.


سوالات متداول

  • نزدیکترین ایستگاه مترو به فرمانیه کجاست

    نزدیکترین ایستگاه مترو به فرمانیه ، ایستگاه مترو نوبنیاد واقع در ضلع شمالی بزرگراه صدر می باشد؛ علاوه‌ بر آن ایستگاه مترو اقدسیه واقع در خیابان موحد دانش ،خیابان ندا، مسیر رفتن به فرمانیه را نیز بسیار آسان کرده است.

  • بهترین خیابان فرمانیه کجاست

    از بهترین خیابان های فرمانیه جهت سکونت و سرمایه گذاری می توانیم به خیابان‌های پاسداران شمالی، کوهستان، تنگستان، سلمان پورظهیر (سنبل)، نارنجستان یکم و هفتم، آذرمینا، شهید ظهری، بازدار و عسگریان اشاره کنیم.

  • فرمانیه شرقی بهتره یا غربی

    به طور کلی آپارتمان‌های فرمانیه شرقی نسبت به فرمانیه غربی گران‌تر است. در نتیجه می توان به نسبت تقاضا و محبوبیت، فرمانیه شرقی را جزء بهترین محله فرمانیه دانست. در فرمانیه شرقی خیابان سنبل گران‌ترین خیابان در فرمانیه به حساب می‌آید. جالب است بدانید فرمانیه غربی در تقسیم‌بندی شهرداری قرار ندارد و اصطلاحا فرمانیه غربی با نام محله دزاشیب شناخته می‌شود.

تعداد نظرات : 16
  • ناشناس
    9 بهمن 1400
    عالیه خیلی مفید بود ممنون از آقای املاک
  • سهیلا کاظمی
    18 آبان 1400
    مطالب واقعا کامل و جامع بود و من لذت بردم ممنونم
  • زروان صیاد
    18 آبان 1400
    از اطلاعات خاص شما در قبال محله فرمانیه بسیار ممنون هستیم ک شناخت بهتری رو در مورد پزنت صحیح از محله به ما مشاورین املاک می‌دهد
    ادمین آقای املاک
    18 آبان 1400
    سلام کاربر گرامی آقای املاک ممنون از لطفی که به ما دارید
  • فرزاد
    18 آبان 1400
    ممنون از اطلاعات مفید و ارزشمند آقای املاک
  • داود نصیری
    18 آبان 1400
    درود بر شما بسیار عالی بود
  • Yeganeh
    21 مهر 1400
    عالی ممنون از توضیحاتتون
  • میلاد داودپور
    21 مهر 1400
    سلام اطلاعاتی بسیار جامع وکامل در بحث لوکیشنی و اطلاع رسانی عمومی،میشه در رابطه با دسترسی های این منطقه اطلاعاتی رو در اختیار مخاطبین خودتون برسونید وزحمات خودتون رو تکمیل بکنید ممنون هستم جهت این اطلاع رسانی ومیشه تقریبی در رابطه با درصد بومی نشینی هم توضیحاتی داده بشه ومعرفی مناطق دیگر تهران هم دارید؟ ممنون میشم پاسخ من رو بدید. تشکر
  • amirsae
    21 مهر 1400
    فرمانیه شرقی البته لازم به ذکره که قیمتش زمین تا اسمون با فرمانیه غربی تفاوت داره
  • Amani
    21 مهر 1400
    فرمانیه واقعا لوکیشن فوق العاده ای برای زندگی هست سپاس فراوان بابت اطلاعات خوبتون
  • آوا
    21 مهر 1400
    عالی
  • Nazi
    21 مهر 1400
    خیلی ممنون از توضیحات و مطالب خوبتون
  • فاطمه
    21 مهر 1400
    محله فرمانیه به نظر یکی از محله های عیان نشینه و خونه هاش خیلی قشنگه . مرسی از مطلبتون واقعا مفید بود
    ادمین آقای املاک
    21 مهر 1400
    سلام ... ممنون از نظرتون مرسی که مارو حمایت می کنید
  • Hamid
    21 مهر 1400
    اسمش خیلی شیککه?
  • Hamid
    21 مهر 1400
    اسمش خیلی شیکه?
  • آدرینا
    21 مهر 1400
    ???????
  • شنتیا
    21 مهر 1400
    فرمانیه بسیار گرونه ها?